رایانه و تکنولوژی

راهنمای نصب ویندوز از روی فلش مموری

زمانی DVD ها ساده ترین راه برای نصب ویندوز بودند اما امروزه اغلب شرکت های خدمات کامپیوتری از UCB برای نصب ویندوز روی کامپیوتر استفاده می کنند. نصب ویندوز از روی فلش مموری به دلیل سهولت و سادگی خیلی زود جایگزین DVD ها شد. برنامه نصب ویندوز و درایوها با فلش حتی برای نسخه های جدیدتر ویندوز 10 هم قابل اجراست. اگر سیستم دائم پیام خطا می دهد، هنگ می کند یا دچار مشکلات زیادی شده است، با تعویض ویندوز احتمالا همه این مشکلات حل خواهد شد. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

مزایای نصب ویندوز از روی فلش مموری

اگر تجربه نصب ویندوز از روی DVD را داشته باشید حتما می دانید که این DVD ها پس از چند بار استفاده کاملا مخدوش و دچار مشکل می شدند. برخلاف DVD ها، امکان خط و خراش افتادن روی فلش UCB نیست. DVD های خط و خراش دار موقع نصب ویندوز درست اجرا نمی شدند و دیتای رایت شده روی DVD به کلی خراب و از بین رفته محسوب می شد. این نقص مهم در استفاده از فلش مموری ها وجود ندارد. حافظه فلش در مقایسه با DVD بسیار بهتر است و به این سادگی ها دچار آسیب نمی شود. از دیگر مزایای نصب ویندوز ار روی فلش مموری نسبت به DVD می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سرعت خواندن اطلاعات از روی فلش درایوهای USB بسیار بیشتر از CD/DVD درایو است
  • درصد نصب موفق بیشتر به دلیل کاهش ریسک ناتمام ماندن عملیات نصب در حین اجرا
  • امکان نصب نسخه جدید ویندوز بر روی لپ تاپ ها و سیستم های بدون درایورCD/DVD
نصب ویندوز از روی فلش مموریآموزش نصب ویندوز از روی فلش مموری

آیا نصب ویندوز 10 از روی فلش امکان پذیر است؟

همه نسخه های جدید ویندوز قابلیت نصب از روی فلش را دارند. در واقع فلش مموری دارای حافظه دیتاست و قادر به حفظ برنامه در حجم محدود است. گاهی دیده شده که وقتی قصد نصب ویندور 10 را دارید، سیستم اجرا نمی شود. این موضوع ارتباطی با خراب بودن برنامه نصب و یا مخدوش بودن حافظه فلش ندارد. علت اصلی مربوط به خود سیستم است. اگر کامپیوتر یا لپ تاپ خیلی قدیمی باشد احتمالا از نظر سخت افزاری نمی تواند برای ویندوز 10 استفاده شود.  پیش نیازهای لازم برای نصب ویندوز 10عبارتند از: 

  • حداقل پردازنده 1 گیگاهرتز (GHz) برای نصب ویندوز 10 نیاز است.
  • نصب نسخه 23 بیت حداقل 1 گیگا بایت رم و برای نسخه 64 بیت حداقل رم 2 گیگ مورد نیاز است
  • فضای آزاد هارد دیسک 16 گیگابایت(نسخه 32 بیت) و 20 گیگابایت(نسخه 64 بیت) باشد
  • کارت گرافیک Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 driver

نکته: برای نصب ویندوز از روی فلش حداقل به یک فلش 8 گیگ احتیاج دارید

اهمیت نصب ویندوز و به روز رسانی نسخه های قدیمی

نصب ویندوز از روی فلش مموری کارها را راحت کرده است. در زمان خیلی کوتاه تری می توان نسخه به روز شده ویندوز را روی کامپیوتر نصب کرد. به این ترتیب دیگر بهانه ای وجود ندارد. قبل از اینکه با حمله هکری مواجه شوید سیستم های نصب شده روی رایانه های شخصی و اداری را به روزرسانی کنید. بیشترین سوء استفاده ها از رایانه های شخصی، وقتی است که کاربر سالهاست یک نسخه قدیمی و معیوب ویندوز را روی کامپیوتر خانگی نصب دارد. هکرها به دنبال ساده ترین راه ها برای ورود به سیستم کاربران و سرقت اطلاعات هستند. به همین دلیل برنامه نویسان همواره نسخه های غیر قابل نفوذتری را برای ویندوزها ارائه می دهند. در مورد سیستم های کامپیوتری اداری، حتی لو رفتن اطلاعات در حد محدود هم می تواند خسارات زیادی را در پی داشته باشد.

نصب ویندوز با فلش مموری

راهنمای نصب ویندوز از روی فلش مموری

طریقه نصب ویندوز با فلش تقریبا شباهت به نصب از روی DVD دارد اما قبل از رسیدن به مرحله نصب لازم است تا این مراحل را اجرا کنید. ابتدا می بایست یک فایل iso از dvd ویندوز تهیه و به فلشUSB منتقل شود. در نظر داشته باشید که فایل نباید زیپ و فشرده باشد بلکه یک فایل isoبه صورت باز شده لازم است. اکنون قبل از هر اقدامی وضعیت بوت سیستم را روی USB تنظیم کنید تا سیستم بتواند از روی usb فلش بوت شود. اگر این مراحل به درستی انجام شود مشکلی با نصب ویندوز از روی فلش نخواهید داشت. بقیه مراحل شبیه به نصب ویندوز از روی DVD است. ویندوز 10 به عنوان تنها سیستم عامل روی میلیون ها کامپیوتر شخصی و حرفه ای نصب است. تقریبا نصب از روی DVD به دلیل مشکلاتی که داشت، منسوخ شده است.

هزینه نصب ویندوز از روی فلش مموری

لپ تاپ های شخصی، کامپیوترهای خانگی و سیستم هایی که این روزها در هر خانه ای پیدا می شود بخشی از ضروریات زندگی امروزی است. بسیاری از کاربران با سیستم های خانگی کسب و کاری راه انداخته اند این تعداد را به کاربران ویندوز در ادارات و سازمان ها اضافه کنید نتیجه اینست که بسیاری از مشاغل در ارتباط با رایانه است. قیمت خدمات کامپیوتری و نصب ویندوز در مقایسه با مشکلاتی که سیستم های آلوده به ویروس یا آسیب دیده ایجاد می کنند، اصلا مبلغ زیادی نیست. قبل از اینکه یک بدافزار، جاسوس و یا ویروس مخرب همه اطلاعات مهم تان را مخدوش کنید برای ویروس یابی و تعویض سیستم عامل اقدام کنید. 

آموزش تصویری نصب ویندوز با فلشنصب ویندوز از روی فلش مموری

خدمات نصب ویندوز و درایوها در تهران

چنانچه سیستم دچار مشکل شده با نصب جدیدترین نسخه ویندوز 11 و 10، ایرادات سیستم برطرف می شود. نیازی نیست لپ تاپ یا کامپیوترتان را از محل خارج کنید همکاران هوم سرویز خدمات کامپیوتری و نصب ویندوز و تعمیر کامپیوتر فوری را در محل ارائه می کنند. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان است. با چند کلیک ساده می توانید سفارش خود را ثبت کنید تا خیلی زود هماهنگی برای اعزام کارشناس انجام شود. تکنیسین اعزامی برای نصب ویندوز، تقسیم بندی درایوها را پس از مشورت انجام می دهد. به این ترتیب سیستم کاملا مناسب کاربری مشتری تنظیم می شود. پیشنهاد می شود پس از نصب ویندوز حتما آنتی ویروس به روز شده هم نصب کنید تا سیستم در معرض حمله هکرها قرار نگیرد. هزینه خدمات با توجه به نوع سرویس از قبل اطلاع رسانی می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا