لوازم خانگی

✔️ علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری و ایستاده | عیب یابی و تعمیر

علت روشن نشدن آبگرمکن چیست؟ آب گرم خانه که به راه نباشد بساط حمام و شست و شو  بد جوری به هم می ریزد. این روزها آبگرمکن های دیواری تامین آب گرم خانگی را بر عهده دارند. کارایی این آبگرمکن ها عالی است و جوابگوی آب گرم مصرفی خانوار هستند. به دلیل پر کاربرد بودن این دستگاه، امکان آسیب به آن زیاد است. روشن نشدن ناگهانی آبگرمکن یکی از همین موارد است که به دلیل ایراد در قطعات داخلی است. برای پیدا کردن علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری حتما با یک متخصص تماس بگیرید. همینطور سر خود نمی توانید آبگرمکن را باز کنید. برخی از قطعات داخلی حساس هستند و شاید آسیب بیشتری به دستگاه وارد شود. از طرفی خطر گاز و سوخت ناقص هم وجود دارد. تعمیرات آبگرمکن یک کار تخصصی است که باید توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

تنها با یک تماس می توانید از خدمات تعمیر آبگرمکن استفاده کنید. هوم سرویز کلیه خدمات مربوط به آبگرمکن دیواری را انجام می دهد. از نصب و اجرای لوله کشی ها برای آب سرد و گرم آبگرمکن گرفته تا سرویس دوره ای آبگرمکن و تعمیرات و تعویض قطعات فرسوده، توسط تکنیسین ماهر و آموزش دیده انجام می شود. این سرویس در همه محله های تهران، سفارش می پذیرد. با لمس دکمه ی ثبت درخواست و گرفتن قیمت، امکان ثبت سفارش رایگان وجود دارد. در صورتی که به دلیل خرابی آبگرمکن یا لوله کشی و …. مشکلی برای دستگاه تصفیه آب پیش آمده یا دستگاه جدید خریداری کرده اید نیز می توانید از خدمات تعمیر دستگاه تصفیه آب استفاده کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت تعمیرات آبگرمکن در کوتاه ترین زمان

این روزها آبگرمکن های دیواری یکی از ضروری ترین وسایل رفاهی در ساختمان های مسکونی هستند. سطح بهداشت عمومی بالا رفته و همه خانه ها مجهز به حمام مستقل هستند. مهم ترین کارهایی آبگرمکن ها، تامین آب گرم منازل است. به طور کلی لوله کشی آب گرم ساختمان ها از طریق این آبگرمکن ها شارژ می شود. در بسیاری از ادارات نیز آبگرمکن دیواری برای تامین آب گرم شستشو و نظافت ساختمان، نصب شده است. خراب شدن این وسیله به معنای از دست دادن آب گرم حمام و شستشو است. به خصوص در ساختمان های مسکونی این موضوع می تواند بسیار دردسر ایجاد کند. اگر می خواهید با هر بار چرخاندن پیچ شیر آب گرم، آب با دمای مناسب در لوله ها جریان داشته باشد نسبت به سرویس دوره ای و تعمیر خرابی آبگرمکن، جدی باشید.

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟

این سوالی است که ذهن خیلی را مشغول کرده است. به نظر می رسد بدون هیچ دلیل خاصی به طور ناگهانی آبگرمکن قصد روشن شدن ندارد. البته واقعیت چیز دیگری است. فرسودگی و عیب و ایراد در قطعات اصلی دستگاه، این مشکل را ایجاد کرده است. به طور کلی دلیل مشخصی وجود دارد که نمی گذارد سیستم روشن شدن به درستی کار کند. در حالت عادی با باز کردن شیر آب گرم، به طور اتومات آبگرمکن روشن می شود.

اگر این اتفاق نیفتاد اول از همه شیر گاز را بررسی کنید. این دستگاه برای روشن شدن نیاز به گاز و برق دارد. قطع بودن هر کدام از این موارد موجب می شود که آبگرمکن روشن نشود. بد نیست قطعی آب را هم بررسی کنید. اگر همه چیز درست است مشکل در جای دیگری است. برای تعمیر آبگرمکن اول باید مشکل اصلی شناسایی شود. در ادامه اصلی ترین علل روشن نشدن آبگرمکن را بررسی می کنیم.

دلیل روشن نشدن آبگرمکن

مشکل جرقه نزدن الکترود جرقه زن آبگرمکن دیواری

 جرقه زن نقش مهمی در روشن شدن آبگرمکن گازی و دیگر لوازم گازسوز دارد. این سیستم در بخاری و اجاق گاز هم نصب شده است. سیستم به ظاهر ساده جرقه زن بسیار ظریف و حساس است. حتی کمی جابجایی در فاصله بین مشعل با نوک الکترود نیز می تواند عملکرد سیستم جرقه زن را مختل کند. گاهی نیز وایر و دیگر اتصالات دچار مشکل شده ولی اصلی ترین دلیل عملکرد ناقص سیستم جرقه زن مربوط به کثیفی نوک الکترود است. با سرویس آبگرمکن دیواری به سادگی این مشکل برطرف خواهد شد. علت جرقه نزدن آبگرمکن بوتان در اغلب سفارش ها مشکل جابجایی و خرابی وایر است.

علت روشن نشدن آبگرمکن: وجود رسوب در نوک الکترود

این ایراد در بسیاری از موارد تنها دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری است. سر الکترود جرقه زن، کثیف شده و نمی تواند کارایی مناسبی داشته باشد. این قطعه خیلی حساس است حتی خودتان هم می توانید با احتیاط و بدون آسیب رساندن به الکترود، کثیفی و دود و غبار را پاک کنید. با تمیز کردن این قسمت بدون اینکه نیاز به کار خاصی باشد، آبگرمکن به راحتی روشن خواهد شد. علت روشن نشدن آبگرمکن ایستاده و دیواری تقریبا یکی است زیرا قطعات مشترک زیادی دارند.

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری خرابی شمعک

روشن نشدن شمعک آبگرمکن خیلی رایج است. در واقع گاهی جرقه زن عمل می کند ولی لحظاتی بعد خاموش می شود. این مشکل به دلیل گرفتگی مجرای نازل شمعک و یا صافی است. با تمیزکردن نازل و رسوب زدایی می توان مشکل را برطرف کرد. قبل از آن چک کنید شیر پروانه ای بسته نشده باشد. اگر به طور کلی شمعک روشن نمی شود باید نازل را تمیز شود. اما اگر شمعک روش می شود ولی دوباره خاموش می شود علت یکی از این موارد است:

  • ایراد در ترموکوپل که با تعویض مشکل برطرف می شود
  • سوختن سیم های سنسور جوش، که در این صورت سیستم عمل می کند و بلافاصله خاموش می شود
  • مشکل در سنسور دود که با بررسی گرفتگی دودکش و تهویه مناسب
  • مشکل برطرف خواهد شد اشکال در بوبین که نیاز ب بررسی توسط تعمیرکار دارد
تعمیرات آبگرمکن دیواری در تهران

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری: روشن نشدن مشعل آبگرمکن

علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن دیواری معمولا رسوب مبدل است. اگر سیستم جرقه زن و پیلوت و ترموکوپل و … به درستی کار کنند باید بلافاصله مشعل روشن شود. اما گاهی با وجود سالم بودن بقیه قطعات، مشعل، شعله نمی گیرد و روشن نمی شود. در این صورت امکان رسوب گرفتگی مبدل وجود دارد. اگر در آخرین سرویس دوره ای آبگرمکن، رسوب زدایی هم انجام شده باشد پس یک واشر فرسوده این مشکل را ایجاد کرده است. واشر دیافراگم خیلی زود پاره می شود که با تعویض آن، مشکل مشعل آبگرمکن هم برطرف می شود.

برای تعویض این واشر لاستیکی باید شیرهای آب و گاز را ببندید و همه اتصالات و لوله های مسی و شلنگ های پرسی را نیز جدا کنید. گاهی لازم است تا دستگاه از دیوار نیز جدا شده و روی زمین قرار گیرد در این صورت تعمیرکار تسلط بیشتری دارد. به طور کلی با تعویض واشر فرسوده و جایگزین کردن واشر جدید، سیستم روشن شدن آبگرمکن به صورت قبل بر می گردد. اما این کاری نیست که به تنهایی بتوانید انجام دهید. برای تعمیر آبگرمکن دیواری با خدمات هوم سرویز تماس بگیرید.

ایراد در دیافراگم علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری

دیافراگم از قطعات مصرفی است که خیلی زود دچار فرسایش می شود. حتی در آبگرمکن های تازه خریداری شده نیز انی مشکل دیده می شود. به هر حال بعد از پارگی یا فرسودگی دیافراگم و واشر، تنها چاره تعویض آن است. واشر پاره و آسیب دیده باید با قطعه ای مناسب جایگزین شود. پس از عوض کردن دیافراگم و در صورت لزوم واشر فرسوده، بد نیست یکبار آبگرمکن را سرویس کنید که ایراد دیگری در دستگاه وجود نداشته باشد. به این ترتیب جلوی مشکلات احتمالی بعدی نیز گرفته خواهد شد. سپس آبگرمکن را روشن کنید و از آب گرم استفاده کنید. علت روشن نشدن ابگرمکن دیواری بوتان و … همین مشکل است. شاید یکی دو ساعت بشود بدون حمام و آب گرم سر کرد ولی قطعا خرابی آبگرمکن در طولانی مدت یک مشکل جدی است.

هزینه تعمیرات آبگرمکن دیواری

آبگرمکن های قدیمی به دلیل فرسودگی قطعات، بیشتر خراب می شوند. اما حتی بهترین برندهای آبگرمکن دیواری و محصولات تازه خریداری شده نیز در صورت عدم سرویس دوره ای، خیلی زود دچار ایراد می شوند. برای اینکه هزینه تعمیرات کمتری بپردازید حتما خدمات سرویس آبگرمکن را در فواصل معین، سفارش دهید. هزینه سرویسکاری خیلی کمتر از تعمیرات و تعویض قطعات است. قیمت خرید قطعات هر روز بیشتر می شود از طرفی پیدا کردن جنس اصل و قطعات گارانتی دار نیز چندان راحت نیست. به طور کلی هزینه ها بستگی به میزان خرابی و علت به وجود آمده دارد. علت روشن شدن ناگهانی آبگرمکن دیواری یا روشن نشدن ابتدا توسط همیار بررسی شده و سپس قیمت اعلام می شود.برای مشاهده قیمت ارایه خدمات مختلف از جمله هزینه تعمیر آبگرمکن، هزینه تعمیر پکیج، هزینه تعمیر شوفاژ و سایر لوازم گرمایشی حتما قبل از دریافت خدمات یه سری به هوم سرویز بزنید..

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

در ادامه لیست هزینه های تعمیرات آبگرمکن جهت اطلاع منتشر شده است. این لیست همواره به روزرسانی می شود.

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری

تعرفه خدمات آبگرمکن دیواری و ایستاده در هوم سرویز

قیمت سرویس و تعمیر آبگرمکن

خدمات نصب، تعمیر و سرویس آبگرمکن در تهران

تعمیرات تخصصی انواع آبگرمکن دیواری و ایستاده در تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز توسط تعمیر کاران متخصص آبگرمکن هوم سرویز انجام می شود. جهت ثبت سفارش رایگان از اپ هوم سرویز اقدام کنید. پس از هماهنگی، تکنیسین حرفه ای به محل اعزام می شود. ابتدا عیب یابی و بررسی دستگاه انجام شده و هزینه های تعمیرات به صورت شفاف اطلاع رسانی می شود. در صورت توافقات اولیه مراحل تعمیر آبگرمکن در محل انجام خواهد شد. امکان تهیه قطعات تعویضی توسط همیار هست. حتی الامکان سعی می شود از قطعه اصل و گارانتی دار برای تعمیرات لوازم گازی استفاده شود. هزینه خرید قطعه تعویض شده با ارائه فاکتور به دستمزد افزوده خواهد شد. این سرویس شامل نصب آبگرمکن، سرویس دور ای و تعمیرات انواع آبگرمکن های ایرانی و خارجی است. قبل از تماس با هوم سرویز از وصل بودن گاز شهری مطمئن شوید.

‫21 دیدگاه ها

  1. سلام آبگرمکن ما بعضی وقتا روشن میشه بعضی وقتا ن و بعضی وقتا موقع استفاده خاموش میشه و وقتی بهش ضربه می‌زدیم درست میشد ولی دیگه الان با ضربه هم روشن نمیشه مشکلش چیه ؟

    1. ممکن است علت خرابی از گرفتگی در لوله ها با رسوب و یا زباله باشد در غیر این صورت احتمالا مشکل از ترموکوبل است که باید تعویض گردد. البته بهتر است که قبل از هر نوع تعمیرات آّبگرمکن شما توسط کارشناس بازدید شود.

  2. آبگرمکن دیواری بوتان پس از جرقه زدن شمعک‌، مشعل روشن می‌شود ولی فورآ شعله اش کم و خاموش می‌شود

    1. احتمالا سوزن گازرسان دچار رسوب و یا کثیف شده و گاز به آبگرمکن نمی‌رسد و یا دیافراگرام مشکل پیدا کرده است.

  3. اب گرم کن ما روشن نمیشه دیواری ام هست همه چیشم اوکیه روشن میشه ولی شعله شدید نداره که بخواد گرم کنه اب و

    1. در زیر هر آبگرمکن یک واشر بزرگ هست به نام تیکنوپناک احتمالا این واشر مشکل پیدا کرده باشه اما باز باید کارشناس آبگرمکن را باز و بررسی کنند تا بتوانند علت دقیق را تشخیص دهند.

  4. سلام.آبگرمکن دیواری بوتان سرویس کامل و اسیدشویی شد مشعل روشنه ولی بعضی وقتا شیر آشپزخانه رو باز میکنم شعله نمیگیره تعمیرکار گفت بخاطر فشار آب ساختمانه یه مشکل دیگه آب حمام‌گرم نمیشه در حد سه دقیقه ولرمه ولی بعد سرد سرد میشه؟! چه راهکاری پیشنهاد میدید؟! در ضمن گفتن احتمالا لوله آبگرم خانه رسوب گرفته ولی با لوله فلزی قدیمی امکان اسیدشویی نیست

  5. سلام آب گرم کن ما دیواریه. تاچند قیقه پیش کار می کرد اما الان برق درش جریان نداره و فندکش روشن نمیشه. همه چیشم چک کردیم.

    1. سلام آبگرمکن دیواری بوتان داریم که کارمیکرد ولی ازکار افتاد جرقه زن کار میکنه ولی صدای گاز نمیاد که شمعک روشن بشه علت چیست ممنون

  6. سلام آب گرم کن ما دیواریه. تاچند قیقه پیش کار می کرد اما الان برق درش جریان نداره و فندکش روشن نمیشه. همه چیشم چک کردیم.

    1. سلام آبگرمکن دیواری اصلا جرقه نمیزنه چینی سر اون هم نشکسته سالم هست بورد را هم عوض کردم جرقه نمیزنه از اونا هست که آب باز میکنی جرقه میزنه

  7. سلام لطفا به سوال منم پاسخ بدهید
    آبگرمکن دیواری برقی بوتان با باز کردن شیر آب داغ ابتدا روشن نمیشه ولی وقتی فیش آداپتور را از آبگرمکن جدا میکنم و میزنم جا روشن میشه و آبم داغ میکنه

  8. سلام آبگرمکن دیواری قدیمی بوتان داریم که با گاز مایع کار میکنه، شمعک نگه میداریم روشن میشه شعلشم خوبه اما ولش میکنیم خاموش میشه؟ چون روستا هست اعمیرکار نداره باز و بست کردنش هم سخته، علتش چیه خودمون میتونیم تعمیرش کنیم؟ تشکر

    1. سلام
      عیب بوجود آمده روشن نشدن و صدای سوت بود، من دیافراگم رو عوض کردم همچنان صدای سوت میده و شعله روشن نمیشه میشه راهنمایی کنیذ

  9. بعد از رسوب زدایی رادیاتور آبگرمکن یه بار روشن شد ولی دیگه روشن نمیشه.
    ممکنه خیس شدن باعث بشه روشن نشه?

  10. سلام.آبگرکن بعد از سرویس شیر آب داغ رو باز میکنی روشن نمیشه فیش آدابتور رو جدا میکنم و دوباره میزنم روشن میشه
    مدلش B3215بوتان

  11. ابگرمکن دیواری بوتان با شمعک برقی دارم اب را باز می کنم شمعک عمل نمی کنه با پیچ گوشتی اهرم کلید شمعک را میدم بالا روشن میشه اب را می بندم اهرم عمل می کنه میاد پایین اما دوباره با باز شدن آب بالا نمی ره و باید با پیچ گوشتی بالا بره تا شمعک عمل کنه مشکل چیه . ممنون

  12. سلام آبگرمکن ما صدای پت پت داد چند دقیقه و بد مشعل ازکار افتاد شمعک روشن میشه ولی مشعل روشن نمیشه علتش چیه

  13. علت اصلی روشن وخاموش شدن بیشتر آبگرمکن و پکیچ های جدید کلا سنسور و عمل گردن ناقص این قطعه است من خودم مهندس تاسیسات هستم و خودم هم بوتان قدیمی داشتم چندین سال مشگلی نداشته ولی الان بوتان جدید گرفتیم نو نو ولی همش خاموش میشه وبه هر تعمیر کاری هم مراجعه میکنی کلا میگن این مشگل اصلی آبگرمکن های جدید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا