لوازم خانگی

چگونه گاز آشپزخانه را برق بیندازیم؟

تمیز کردن اجاق گاز کاری خسته کننده و وقت گیر است. هر چقدر که بیشتر تمیز می کنید هنوز هم کلی لکه و آثار غذاهای سوخته روی سینی گاز باقی مانده. تجمع کثیفی روی مشعل، شعله پخش کن و همه قسمت ها دیده می شود. برای پاک کردن گاز آشپزخانه نمی توانید از روش های عادی نظافت و گردگیری استفاده کنید. این لکه های سر سخت به این سادگی تمیز نمی شوند. اصلا نگران نباشید در این مطلب یک راه ساده برای برق انداختن گاز آشپزخانه معرفی شده که حسابی کار راه انداز است. کافیست یکبار امتحان کنید و نتیجه را ببینید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آموزش تمیز کردن اجاق گاز

اجاق گاز یکی از اصلی ترین لوازم در هر آشپزخانه ای است. حتی اگر خیلی اهل آشپزی نباشید هم به یک اجاق جمع و جور نیاز دارید. اگر یک اجاق گاز قدیمی دارید احتمالا فندک اجاق گاز نمی زند یا یکی دو شعله به کلی روشن نمی شوند. در این صورت از سرویس های تعمیر اجاق گاز هوم سرویز می توانید استفاده کنید. یک اجاق خراب و معیوب، وسیله ای اضافه در آشپزخانه است که اصلا به هیچ کاری نمی آید.

برای جلوگیری از کثیف شدن گاز لازم است تا بعد از هر بار غذا پختن با دستمال، روی اجاق را تمیز کنید. در ادامه روش ساده پاک کردن لکه های قدیمی گاز آموزش داده شده است. خانم های کدبانو و البته نظافتچی حرفه ای ممکن است روش های خیلی بهتری را به کار می برند اما شیوه آموزش داده شده، برای افراد کم سن و سال خیلی کاربردی است.

تمیز کردن اجاق گاز

برق انداختن گاز آشپزخانه

برای شروع همه قسمت های جدا شدنی را از روی گاز بردارید. سر شعله ها، درب مشعل، چدن های روی گاز هم نیاز به نظافت دارند. روی این وسایل پر از روغن و چربی غذاست و باید تمیز بشوند. حالا سینک را پر از آب گرم کنید. به آب چند قطره مایع ظرفشویی بریزید. درب مشعل و شعله پوش ها و … را درون آب قرار دهید. وقتی کار تمیز کردن اجاق گاز تمام شد به سراغ شستن این قطعات بروید. تا آن موقع بگذارید این قطعات در محلول شوینده غوطه ور شوند و حسابی خیس بخورند. با این ترفند به راحتی می توانید متعلقات اجاق گاز را تمیز کنید. حالا نوبت نظافت سینی گاز آشپزخانه است.

ترفندهای نظافت منزل با استفاده از مواد طبیعی

تمیز کردن اجاق گاز آشپزخانه

یک اسفنج بزرگ بردارید و با آن همه مواد روی سینی گاز را تمیز کنید. اول خرده های غذا را بردارید تا در موقع تمیزکاری مزاحمت ایجاد نکنند. سعی کنید همه کثیفی ها و آثار سر رفتن غذا را از بین ببرید. اگر لکه های زیادی روی اجاق گاز باشد، احتمالا اسفنج به تنهایی کافی نیست. با اسکاچ و چند قطره مایع ظرفشویی به جنگ لکه های گاز آشپزخانه بروید. کمی وقت گیر است ولی قطعا می توانید بسیاری از این لکه ها را تمیز کنید. استفاده از سیم ظرفشویی یا اشیا تیز و برنده روی سینی اجاق گاز اصلا توصیه نمی شود. با این کار استیل آسیب می بیند. در مورد گاز رومیزی شیشه ای هم احتمال خش برداشتن شیشه هست. لکه های سر سخت را طبق راهکار بعدی، به سادگی می توانید پاک کنید.

تمیز کردن گاز آشپزخانه

محلول جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز

لکه های سوخته به این سادگی ها تمیز نمی شوند اما برای آن هم راه حلی داریم. چند برگ حوله کاغذی، برس نرم( غیر سیمی) یا مسواک، جوش شیرین، مایع ظرفشویی و پر اکسید هیدروژن را آماده کنید. این وسایل در همه خانه ها پیدا می شود. پر اکسید اکسیژن را هم می توانید از داروخانه تهیه کنید. این محلول همان آب اکسیژنه معروف است که در کارهای شست و شو و نظافت منزل کاربرد فراوانی دارد. آب اکسیژنه خالص ته مایه آبی رنگی دارد اما محلول رقیق شده آن را داروخانه می فروشد که بی رنگ و بی بو است. این ماده خاصیت اسیدی دارد و برای از بین بردن لکه های سر ست روی اجاق گاز، قابل استفاده است.

در یک ظرف مناسب به اندازه 3-4 قاشق جوش شیرین و چند قطره مایع ظرفشویی بریزید. سپس پر اکسید هیدروژن را کم کم به آن اضافه کنید تا جوش شیرین به حالت خمیری شکل در بیاید. با این خمیر روی همه لکه ها و اثار سوختگی غذا را پوشش دهید. با کمک برس یا مسواک این مواد را روی لکه ها مالش دهید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا همه آثار سوختگی غذا، تمیز شود. بعد با حوله کاغذی یا دستمال کاغذی های ضخیم و بزرگ، روی اجاق را تمیز کنید. اگر هنوز لکه های سوخته روی گاز آشپزخانه از بین نرفته است، خمیر جوش شیرین را روی لکه بمالید و به سراغ کارهای دیگر بروید 10 دقیقه بعد دوباره با برس لکه ها را پاک کنید. این بار به سادگی لکه های روی اجاق گاز پاک می شود. 

پاک کردن لکه های روی گاز

تعرفه تعمیر فر و اجاق گاز هوم سرویز

قیمت تعمیر اجاق گاز
قیمت نصب اجاق گاز

خدمات نصب و تعمیر فر و اجاق گاز

تعمیرات انواع گاز آشپزخانه از سرویس های درب منزل هوم سرویز است. هر مشکلی که با اجاق گاز، فر، هود آشپزخانه دارید با هوم سرویز تماس بگیرید. با چند کلیک ساده می توانید درخواست خود را در اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید. در کوتاه ترین زمان از طرف تیم پشتیبانی با شما تماس گرفته می شود. پس از هماهنگی های اولیه در روز و ساعت مورد نظرتان، تکنیسین اجاق گاز درب منزل مراجعه می کند. نگران قیمت تعمیرات نباشید. همیاران هوم سرویز همگی تابع مقررات اتحادیه هستند و هزینه ها را طبق نرخ مصوب اعلام می کنند. در جدول منتشر شده هزینه ها اطلاع رسانی شده است. هزینه خریدار قطعات تعویضی بر عهده مشتری است. در صورت خرید قطعات توسط همیار، مبلغ خرید طبق فاکتور به هزینه نهایی افزوده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا