برقکاری ساختمان

نکات مهم در نگهداری کولر گازی

کولر گازی یکی از وسایل سرمایشی است که در فصل های گرم می تواند خنکی را به خانه شما بیاورد و در بسیاری از خانه ها مورداستفاده قرار می گیرد. نگهداری کولر گازی اصول و نکاتی دارد که اگر آنها را رعایت نکنید، ممکن است به تعمیر کولر گازی نیاز پیدا کنید و کولر گازی تان دارای مشکل شود. همچنین با رعایت این اصول می توانید عمر کولر گازی خودتان را افزایش دهید و سالها بدون مشکل از آن استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم مهمترین اصول نگهداری کولر گازی را باهم بررسی کنیم و به شما کمک کنیم با نگهداری بهتر از کولر گازی خودتان، کمتر نیاز به تعمیر کولر گازی پیدا کنید.

اگر کولر گازی دارید که می خواهید روش نگهداری از کولر گازی را یاد بگیرید یا حس می کنید کولر گازی تان به مشکل خورده است، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

راهنمای نگهداری کولر گازی

نکاتی که در نگهداری از کولر گازی اهمیت دارند، به دو دسته تقسیم می شوند که نیاز است همه آنها را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

دسته اول کارهایی هستند که باید هنگام نصب کولر گازی آنها را رعایت کنید و دسته دوم هم کارهایی هستند که بعد از نصب کولر گازی و هنگام استفاده از کولر گازی باید به آنها توجه داشته باشید. با ما در ادامه همراه باشید تا به سراغ این نکات مهم برویم.

نکات مهم در نگهداری کولر گازی
نکات مهم در نگهداری کولر گازی

نکات مهم نگهداری کولر گازی هنگام نصب

برای نگهداری و مراقبت از کولر گازی خود، به این نکات توجه داشته باشید:

1- نصاب حرفه ای:

خیلی از افراد فکر می کنند نصب کولر گازی کار ساده ای است و خودشان می توانند به راحتی کولر را نصب کنند. در ظاهر این کار خیلی سخت نیست، اما ریزه کاری هایی در نصب کولر گازی وجود دارد که اگر آنها را رعایت نکنید، قطعا در آینده برایتان مشکل ساز خواهد شد.

به همین خاطر است که همیشه توصیه می کنیم برای نصب کولر گازی خودتان، از یک نصاب کولر گازی حرفه ای کمک بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن و به شکلی اصولی، کار نصب کولر گازی را برایتان انجام دهد. نصب و سرویس کولر گازی خود را به هوم سرویز بسپارید.

2- نصب کولر گازی اینورتر:

کولر گازی اینورتر، نوعی از کولرهای گازی جدید است که به آن کولر گازی کم مصرف هم گفته می شود. در کولرهای گازی قدیمی معمولا از کمپرسورهای دور ثابت استفاده می شود و وقتی مثلا روی کولر تنظیم می کردید که دمای اتاق 20 درجه سانتیگراد باشد، زمانی که دمای محیط به این درجه می رسید، ترموستات کولر عمل می کرد و به صورت اتوماتیک کمپرسور خاموش می شد تا کولر روشن نباشد. این موضوع هم شوک الکتریکی زیادی به کولر وارد می کرد و باعث میشد که عمر مفید کولر کاهش پیدا کند و هم در زمان استارت مجدد کمپرسور، انرژی زیادی مصرف میشد تا بتواند شروع به کار کند و مجددا محیط را خنک کند؛ اما در کولرهای گازی اینورتر، این موضوع بهینه سازی شده است و به همین خاطر است که چنین کولرهایی مصرف برق کمتری دارند.

در کولر گازی اینورتر، به جای کمپرسور دور ثابت، از کمپرسورهای دور متغیر استفاده شده است و روش کار آنها به این صورت است که وقتی دمای محیط به میزان موردنظر شما برسد، به جای خاموش شدن کمپرسور، کولر به صورت اتوماتیک دور آن را کم می کند تا بتواند دمای محیط را در درجه دلخواه حفظ کند.

این موضوع هم باعث می شود که انرژی برق کمتری مصرف شود و هم به کولر فشار کمی وارد می شود و نیازی نیست که مدام هوای اتاق را از ابتدا خنک کند، فقط کار حفظ کردن دمای اتاق را انجام خواهد داد. به همین خاطر توصیه می کنیم از کولر گازی اینورتر استفاده کنید، چون نگهداری از کولر گازی اینورتر راحت تر است و انرژی کمتری هم مصرف می کند.

کولر
نگهداری درست کولر گازی

3- نصب کندانسور کولر گازی در سایه:

کندانسور همان قطعه بزرگی است که همراه کولر گازی اسپلیت قرار دارد و باید بیرون نصب شود تا بتواند محیط خانه را خنک کند. یک نکته مهم در نصب کندانسور کولر گازی، این است که این قطعه را حتما در سایه نصب کنید. چون وقتی این قطعه در آفتاب قرار داشته باشد و داغ شود، فشار بیشتری به کولر شما وارد می شود تا بتواند هوای محیط را خنک کند و این موضوع می تواند طول عمر مفید کولر را کاهش دهد. به همین خاطر توصیه می کنیم حتما نصب کندانسور کولر را در سایه انجام دهید یا روی آن سایه بان قرار دهید تا با این روش بهتر نگهداری از کولر گازی را انجام دهید. برای این کار می توانید از سرویس نصب سایبان کولر هوم سرویز استفاده کنید.

4- فاصله دادن کولر از دیوار:

هنگام نصب کولر گازی، باید سعی کنید که کولر را طوری نصب کنید که پشت آن فضای کافی برای گردش هوا وجود داشته باشد، در غیر این صورت به سختی می تواند هوای کافی را برای خنک کردن محیط دریافت کند. این موضوع باعث می شود که هم کارآیی کولر گازی کاهش پیدا کند و نتواند به خوبی فضا را خنک کند و هم باعث می شود به کولر فشار بیشتری وارد شود و عمر آن کاهش یابد. این نکته را هم نیاز است که در نگهداری کولر گازی قبل از نصب رعایت کنید.

5- نصب کولر در مسیر باد:

آخرین نکته در نگهداری کولر گازی قبل از نصب، این است که کولر را در مسیر باد نصب کنید. این کار باعث می شود که کندانسور بتواند هوای بیشتری را دریافت کند و در نتیجه می تواند راحت تر به خنک کردن محیط بپردازد و کارآیی بالاتری خواهد داشت. اما اگر جایی که کولر را نصب می کنید به اندازه کافی گردش هوا نداشته باشد، ممکن است کارآیی کولر کاهش یابد و نتواند به خوبی فضا را خنک کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟
کولر گازی
استفاده درست از کولر گازی

نکات مهم در نگهداری کولر گازی هنگام استفاده

1- کولر گازی را به صورت مرتب سرویس کنید:

اولین نکته مهم در نگهداری کولر گازی، این است که سعی کنید سرویس کولر گازی را به موقع و منظم انجام دهید. این موضوع شاید از مهمترین اصول استفاده از کولر گازی باشد و عدم سرویس به موقع کولر، می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. توصیه می کنیم حتما از سرویس کولر گازی استفاده کنید تا از مشکلات احتمالی و خراب شدن کولر جلوگیری کنید.

2- گاز کولر گازی را کنترل کنید:

کم بودن گاز کولر گازی، باعث می شود که مشکلات جدی برای کولر ایجاد شود و نتواند بازدهی مناسب را برای شما داشته باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم حتما به صورت سالانه شارژ گاز کولر گازی را انجام دهید تا بتوانید کارآیی خوبی را دریافت کنید و مشکلی برای کولرتان ایجاد نشود.

3- کندانسور کولر را تمیز کنید:

کندانسور به این دلیل که در فضای بیرون خانه قرار دارد، همیشه در معرض گرد و غبار است و ممکن است بر اثر گرد و غبار زیاد، نتواند به خوبی گردش هوا را انجام دهد. سعی کنید هر چند وقت یک بار برای نگهداری کولر گازی خودتان، کندانسور را خاک‌روبی کنید و گرد و غبار موجود روی آن را تمیز کنید تا گردش هوا در آن بهتر انجام شود و بتواند کارآیی خوبی داشته باشد. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید از خدمات شستشوی کانال کولر هوم سرویز استفاده کنید تا این کار برایتان انجام شود.

4- هنگام روشن بودن کولر، حالت آن را عوض نکنید:

خیلی از افراد زمانی که کولر در حال کار کردن است، آن را از حالت سرمایشی به گرمایشی یا برعکس تغییر می دهند و این کار شدیدا در کاهش عمر کولر تاثیر دارد. نکته مهم در نگهداری کولر گازی این است که سعی کنید ابتدا کولر را خاموش کنید و تنظیمات مورد نظر خودتان را تغییر دهید، سپس اقدام به روشن کردن مجدد کولر کنید.

5- فیلتر کمپرسور کولر گازی را شستشو دهید:

فیلتر کمپرسور کولر گازی می تواند در گردش هوا نقش مهمی داشته باشد، به همین خاطر سعی کنید هر چند وقت یک بار اقدام به شستشوی فیلتر کولر گازی کنید تا با این روش، نگهداری کولر گازی را بهتر انجام دهید. اگر این فیلتر کثیف باشد و نتواند به خوبی کار کند، هم ممکن است هوای وارد شده به محیط خانه مناسب نباشد و هم ممکن است به کولر فشار زیادی وارد شود. پس توصیه می کنیم حتما شستشوی فیلتر کمپرسور کولر گازی را توسط مایع شستشوی کولر گازی را جدی بگیرید.

سرویس کولر گازی
سرویس کولر گازی

6- برق ورودی کولر گازی را چک کنید:

کولر گازی با استفاده از برق کار می کند و این موضوع برای داشتن عمر طولانی کولر گازی بسیار مهم است. اگر برق ورودی به کولر گازی نوسان زیادی داشته باشد و ضعیف شود، ممکن است در کارکرد کولر اختلال ایجاد کند و حتی باعث سوختن موتور کولر گازی شود. به همین خاطر سعی کنید از برقی استفاده کنید که نوسان نداشته باشد و مشکلی برای کولر گازی تان ایجاد نشود.

7- قدرت کولر گازی را بررسی کنید:

گاهی اوقات ممکن است حس کنید که قدرت کولر گازی شما کم شده است و مانند قبل بازدهی ندارد. آخرین نکته در نگهداری کولر گازی این است که در چنین زمانی توصیه می کنیم که از کولر گازی خودتان استفاده نکنید و حتما با یک سرویس کار کولر گازی تماس بگیرید تا این مشکل را بررسی و آن را رفع کند.

در این مقاله در مورد نگهداری کولر گازی صحبت کردیم و گفتیم که نکات قبل از نصب کولر گازی و نکات بعد از نصب کولر گازی برای نگهداری از آن چه چیزهایی هستند و هرکدام را چطور باید رعایت کنید. رعایت نکات گفته شده در این مقاله، کمک می کند نگهداری کولر گازی تان را اصولی تر انجام دهید و بتوانید بهترین بازدهی ممکن را از آن دریافت کنید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد در مورد کولر گازی خودتان اطلاعات بیشتری به دست آورده باشید.چنانچه تمایلی به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص علائم خرابی برد کولر گازی و نحوه عیب یابی آن را دارید پیشنهاد می کنیم سایر محتواهای هوم سرویز را از دست ندهید.

تعمیر کولر
سرویس انواع کولر گازی با هوم سرویز

سرویس و نصب کولر گازی با هوم سرویز

شما می توانید از تیم هوم سرویز برای نصب و سرویس کولر گازی استفاده کنید تا کولر شما به بهترین شکل ممکن نصب شود. اگر در شهرهای مرکزی و خشک ایران زندگی می کنید هم می توانید تعمیرکار کولر آبی خود را به این تیم متخصص و باتجربه بسپارید تا این کار را خیلی سریع برای شما انجام دهند و هوای خنک و تازه در خانه شما برقرار شود.

قیمت نصب و سرویس کولر گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا