رایانه و تکنولوژی

نکات مهم در تعویض باتری لپ تاپ که باید بدانید

چه زمان باید باتری لپ تاپ را عوض کنیم؟

لپ تاپ، کامپیوتر همراه شما است و معمولا افرادی که لپ تاپ را خریداری می کنند، نیاز به این دارند که بتوانند آن را با خودشان حمل کنند و در جاهای مختلف از کامپیوتر خودشان استفاده کنند. باتری لپ تاپ یکی از بخش های مهم هر لپ تاپی است و به ما اجازه می دهد که بتوانیم با خیال راحت و بدون اتصال لپ تاپ به برق، با آن به انجام کارهای خودمان بپردازیم. اما گاهی اوقات ممکن است باتری لپ تاپ نیاز به تعویض داشته باشید و بخواهید تعویض باتری لپ تاپ خودتان را انجام دهید اما ندانید که دقیقا چه نکاتی را برای این کار باید رعایت کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد تعویض باتری لپ تاپ صحبت کنیم و بگوییم که چطور و با رعایت چه اصولی باید کار تعویض باتری را انجام دهید تا بتوانید یک باتری حرفه ای و مناسب را خریداری کنید و از خرید خودتان پشیمان نشوید.

اگر باتری لپ تاپ شما دچار مشکل شده است و به فکر تعویض باتری لپ تاپ خودتان هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید نکات مهم و حساس این کار را یاد بگیرید و با هرکدام از آنها آشنا شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

باتری لپ تاپ
باتری لپ تاپ

چه زمانی بفهمیم به تعویض باتری لپ تاپ نیاز داریم؟

شاید این سوال را بپرسید که از کجا معلوم نیاز به تعویض باتری لپ تاپ دارید و مشکل از باتری است، در ادامه می خواهیم چند نکته را به شما بگوییم که کمک می کنند این موضوع را راحت تر متوجه شوید و اقدام به تعویض باتری کنید.

1- تاریخ انقضای باتری:

معمولا باتری های لپ تاپ، دارای تاریخ انقضاء هستند و پس از گذشتن تاریخ انقضای آنها، نمی توانید کارآیی مناسبی را از باتری دریافت کنید و باید اقدام به تعویض باتری لپ تاپ کنید.

اگر باتری لپ تاپ شما داخلی نیست، به راحتی می توانید آن را از لپ تاپ جدا کرده و قسمت تاریخ انقضای آن را بررسی کنید و اگر هم در داخل لپ تاپ قرار دارد، یا خودتان و یا یک تعمیرکار کامپیوتر باید لپ تاپ را باز کرده و تاریخ انقضای باتری لپ تاپ را چک کند تا متوجه شود که مشکل از باتری است یا خیر.

2- کم شدن زمان ماندگاری باتری:

ممکن است در ابتدای خرید لپ تاپ، بتوانید ساعت ها بدون اتصال لپ تاپ به برق با آن کار کنید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید. اما زمانی که باتری لپ تاپ دچار مشکل می شود، معمولا در زمان بسیار کمی لپ تاپ خاموش می شود و نمی توانید ساعت های زیادی از آن استفاده کنید یا ممکن است در هنگام کار با لپ تاپ، متوجه شوید که به صورت ناگهانی باتری لپ تاپ خالی می شود و نمی توانید از آن استفاده کنید، در این زمان می توانید مطمئن شوید که نیاز به تعویض باتری لپ تاپ دارید.

3- شارژ نشدن باتری:

این موضوع می تواند به دلیل خرابی سوکت شارژ لپ تاپ هم باشد اما اگر بدون باتری می توانید به راحتی از لپ تاپ استفاده کنید و مطمئن هستید که سوکت شارژ لپ تاپ مشکلی ندارد، ممکن است شارژ نشدن باتری لپ تاپ به خاطر خرابی باتری باشد و نیاز به تعویض باتری لپ تاپ داشته باشید.

تا به اینجا گفتیم که چطور می توانید متوجه شوید که باتری لپ تاپ شما نیاز به تعویض دارد و خراب شده است. حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که برای خرید باتری لپ تاپ و تعویض آن، باید چه نکاتی را رعایت کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم در تعویض باتری لپ تاپ
نکات مهم در تعویض باتری لپ تاپ

نکات مهم در تعویض باتری لپ تاپ

برای تعویض باتری لپتاپ به این موارد توجه داشته باشید:

1- مدل دقیق لپ تاپ را بررسی کنید:

معمولا شرکت های ساخت لپ تاپ و کامپیوتر، مدل های مشابه لپ تاپ را دارند که در حد یک شماره یا حرف باهم تفاوت دارند. به همین خاطر نیاز است که در ابتدا قبل از خرید باتری لپ تاپ، حتما بدانید که مدل لپ تاپ شما دقیقا چیست و باتری همان لپ تاپ را تهیه کنید.

اگر خرید اینترنتی باتری لپ تاپ انجام می دهید، حتما این مدل را باید دقیق بدانید تا انتخاب درستی داشته باشید و اگر هم خرید شما به صورت حضوری انجام می شود، می توانید لپ تاپ را با خودتان به فروشگاه موردنظر ببرید تا همانجا مدل دقیق را بررسی کند و باتری مناسب را برای تعویض باتری لپ تاپ به شما بدهد.

2- قیمت ها را بررسی کنید:

معمولا باتری های لپ تاپ به این صورت هستند که درجه بندی دارند و می توانید از بین درجه 1، 2 و 3 یکی را انتخاب کنید. طبیعی است که باتری لپ تاپ ارزان تر درجه 3 است و باتری لپ تاپ فابریک یا همان باتری اصلی لپ تاپ، درجه 1 است و قیمت بسیار بیشتری دارد.

به همین خاطر نیاز است که قیمت ها را کامل بررسی کنید تا متوجه این تفاوت ها شوید و بتوانید بهترین باتری را انتخاب کنید. توصیه می کنیم سعی کنید تا حد امکان باتری لپ تاپ اصلی را انتخاب کنید تا هم ماندگاری بیشتری داشته باشد و هم به لپ تاپ شما آسیبی وارد نکند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

3- ولتاژ باتری را در نظر بگیرید:

حتما روی باتری قدیمی لپ تاپ خودتان را بررسی کنید تا ولتاژ آن را متوجه شوید و بتوانید باتری جدید را متناسب با همان ولتاژ خریداری کنید. چون در صورتی که باتری جدید ولتاژ کمتر یا بیشتری داشته باشد، می تواند در کارکرد لپ تاپ شما اختلال ایجاد کرده و حتی باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری شود. پس حتما این موضوع را جدی بگیرید.

4- تاریخ انقضای باتری جدید را بررسی کنید:

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، معمولا باتری لپ تاپ دارای تاریخ انقضاء است و هنگام خرید باتری لپ تاپ جدید هم باید دقت کنید که باتری لپ تاپ شما تاریخ انقضای مناسبی داشته باشد و منقضی نشده باشد. برای این کار حتما باتری را کامل بررسی کنید و بعد از اینکه از این موضوع مطمئن شدید، اقدام به تعویض باتری لپ تاپ کنید.

تا به اینجا گفتیم که برای تعویض باتری لپتاپ باید به چه نکاتی توجه کنید و تمام این موارد را به صورت کامل بررسی کردیم تا بتوانید بهترین باتری ممکن را برای لپ تاپ خودتان انتخاب کنید. در ادامه می خواهیم بگوییم که چطور از باتری لپ تاپ خودتان نگهداری کنید که بتوانید بهترین عملکرد ممکن را از آن دریافت کنید و نیازی به تعویض باتری لپتاپ نداشته باشید.

 لپ تاپ
نکات مهم در نگهداری از باتری لپ تاپ

نکات مهم در نگهداری از باتری لپ تاپ

برای نگهداری از باتری لپ تاپ به این نکات توجه داشته باشید:

1- کمتر از باتری استفاده کنید:

معمولا باتری لپ تاپ های مختلف، دارای یک عمر مفید است که به آن چرخه شارژ باتری می گویند، مثلا گفته می شود که می توانید تا 500 بار باتری را شارژ کنید و از آن استفاده کنید.

این یعنی هرباری که باتری شما به صورت کامل تخلیه می شود و مجددا آن را شارژ می کنید، یکبار از عمر باتری کم می شود و کم کم چرخه عمرش تمام خواهد شد و نیاز به تعویض باتری لپ تاپ خواهید داشت. حالا اگر سعی کنید کمتر از باتری لپ تاپ استفاده کنید و دفعات کمتری آن را تخلیه کنید، می توانید از عمر بیشتر باتری لپ تاپ لذت ببرید.

2- شارژ باتری را خالی نکنید:

برای اینکه عمر باتری لپ تاپ شما بیشتر باشد، بهتر است نگذارید باتری کاملا تخلیه شود و سپس به شارژ آن بپردازید، چون این موضوع می تواند به باتری آسیب وارد کند.

به همین خاطر توصیه می کنیم وقتی شارژ باتری به 20 درصد رسید، سعی کنید لپ تاپ را به شارژر متصل کنید تا بتوانید باتری را شارژ کنید. با این کار دیگر نیازی به تعویض باتری لپ تاپ نخواهید داشت و عمر باتری لپ تاپ شما بیشتر خواهد شد.

3- از گرم شدن باتری جلوگیری کنید:

گاهی اوقات ممکن است به خاطر کار در محیطی گرم یا عملکرد نادرست پردازنده مرکزی باتری، مشاهده کنید که باتری لپ تاپ شما بسیار داغ شده است و از این موضوع نگران شوید.

داغ شدن باتری لپ تاپ می تواند باعث ایجاد مشکل در باتری شود. در این زمان توصیه می کنیم حتما باتری را از لپ تاپ خارج کنید یا لپ تاپ را خاموش کنید و منتظر بمانید که باتری خنک شود و سپس مجددا از آن استفاده کنید.

4- همیشه لپ تاپ را به برق متصل نکنید:

امروزه لپ تاپ های موجود در بازار، خیلی روی این موضوع حساس نیستند و مشکل زیادی برایشان ایجاد نمی شود. اما در هر صورت ممکن است متصل بودن همیشگی لپ تاپ به برق باعث ایجاد مشکل در باتری آن شود و ظرفیت باتری را کاهش دهد.

توصیه می کنیم گاهی اوقات که می خواهید با لپ تاپ خودتان کار سبک انجام دهید، لپ تاپ را از برق جدا کنید تا باتری آن کمی فعالیت کند و با این کار آسیب کمی به باتری لپ تاپ وارد شود.

در این مقاله در مورد تعویض باتری در لپ تاپ صحبت کردیم و گفتیم که چه زمانی می توانید مطمئن شوید که باتری لپ تاپ شما مشکل دارد و باید آن را تعویض کنید. همچنین در ادامه گفتیم که برای تعویض باتری لپتاپ، باید چه نکاتی را رعایت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید و یک باتری خوب و مناسب تهیه کنید.

در بخش بعدی هم در مورد این صحبت کردیم که برای نیاز کمتر به تعویض و تعمیر باتری لپتاپ باید چه نکاتی را در نگهداری باتری لپ تاپ رعایت کنید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد نکات جالبی را درباره باتری لپ تاپ خودتان یاد گرفته باشید و بتوانید بهتر از این بخش مهم لپ تاپ خودتان نگهداری کنید.

اگر گوشی یا تبلت دارید که در حال حاضر خراب شده است، تعمیر تبلت را به متخصصان هوم سرویز بسپارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

 

تعمیر باتری
تعمیر لپ تاپ شما با هوم سرویز

تعویض باتری لپ تاپ با هوم سرویز

اگر می خواهید لپ تاپ خود را تعمیر کنید یا باتری لپ تاپ شما به تعویض نیاز دارد، می توانید تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را خیلی سریع و با هزینه مناسب برای شما انجام دهند.

یک دیدگاه

  1. سلام باطری لب تاپ روش زده 14.4 ولت
    هر سلول 3.03 هست

    هر سلول تو بازار زیر 3.7 ولت نیست جمع باطری ها شده 15.3 ولت شده

    ایا به لب تاپ اسیب نمی رسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا