بنایی و دکوراسیون

درباره پرایمر رنگ دیوار و سیلر چه می دانید؟

تفاوت پرایمر رنگ دیوار و سیلر را در هوم سرویز بخوانید

اگر اقدام به رنگ‌ آمیزی ساختمان خود کرده باشید و به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه باشید، نام پرایمر رنگ و سیلر را شنیده‌اید. استفاده از پرایمر رنگ دیوار و سیلر، از مراحل مهم رنگ‌ آمیزی ساختمان محسوب می‌شود که روی کیفیت نهایی آن بسیار تاثیرگزار است. یکی از مزیت‌های مهم پرایمر رنگ دیوار و سیلر در یکدست‌سازی سطح رنگ‌ آمیزی شده و همچنین مقاوم‌ سازی سطح در برابر رطوبت است که غالبا برای اکثر افراد این دو مورد بسیار اهمیت دارد. در نتیجه استفاده از پرایمر رنگ دیوار و سیلر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر قصد نقاشی ساختمان در سطوح مختلف را دارید، در این نوشته با ما همراه باشید.

در این مقاله، همه‌ چیز درباره پرایمر رنگ دیوار و سیلر ذکر شده است و شما می‌توانید با خواندن این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با ویژگی‌ها و کاربرد این موارد در زمینه رنگ‌ آمیزی ساختمان به دست آورید و از پرایمر یا سیلر مناسب برای نقاشی ساختمان در سطوح مختلف استفاده کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

معرفی پرایمر رنگ دیوار

پرایمر رنگ دیوار که با نام چسب پرایمر نیز شناخته می‌شود، مایعی سفید رنگ است که در مرحله رنگ‌ آمیزی و نقاشی ساختمان در سطوح مختلف استفاده می شود و باعث مقاوم‌ سازی دیوار در برابر رطوبت خواهد شد. همچنین پرایمر رنگ در نقاشی دیوارهای آجری و انواع سبک‌های ساختمانی نیز می‌تواند به‌ عنوان نوعی رزین زیرکار و به‌ جای روغن مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع، با استفاده از پرایمر رنگ، می توان با توجه به سلیقه افراد، رنگ‌ آمیزی و نقاشی در سطوح مختلف ساختمان را با انواع رنگها انجام داد.

یکی از انواع رایج و پراستفاده پرایمر رنگ، نوع اکریلیک آن است که بر پایه رزین اکریلیک و سیلیکون تولید می‌شود. حلال این پرایمر رنگ، آب است و به همین دلیل، استفاده از آن باعث می‌شود که جذب رنگ به سطح زیر کار کاهش پیدا کند و در نتیجه باعث عایق کردن آن می‌شود. همچنین پرایمر رنگ اکریلیک باعث می‌شود که رنگ، مواد مینرال، کنیتکس و رولوتکس، چسبندگی بهتری به سطح داشته باشند.

دقیقا همانند کاغذهای دیواری، پرایمر رنگ نیز خاصیت محافظتی و پوششی دارد که علاوه‌ بر اجرای بهتر رنگ‌ آمیزی ساختمان می‌تواند از دیوار در برابر رطوبت نیز محافظت کند. در نتیجه، پرایمر رنگ یا همان چسب پرایمر دقیقا روی سطح دیوار قرار می‌گیرد و عملکرد اصلی آن چسبندگی باکیفیت لایه فوقاتی به لایه زیرین سطح است.

اگر می خواهید روی دیوارهای ساختمان خود را با کاغذ دیواری بپوشانید، می توانید نصب انواع کاغذ دیواری را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند و خانه ای زیبا و شیک داشته باشید.

انواع پرایمر رنگ
انواع پرایمر رنگ

انواع پرایمر رنگ

چسب پرایمر یا همان پرایمر رنگ دیوار انواع مختلفی دارد که رایج‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

  • پرایمر رنگ روغنی: پرایمر رنگ روغنی غالبا برای رنگ‌ آمیزی درها، نرده‌ها و پنجره‌های فلزی مورد استفاده قرار گرفته و در برابر رطوبت بسیار مقاوم است.
  • پرایمر اکریلیک: این نوع پرایمر نیز یک پرایمر رنگ‌نما و پرکاربرد محسوب می‌شود که می‌تواند از سطح در برابر خرابی و هرگونه آسیب محافظت کند.
  • رزین اکریلیک: این پرایمر برپایه آب یا روغن تولید شده و غالبا برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزین اکریلیک در برابر اشعه ماورا بنفش بسیار مقاوم بوده و یک پرایمر ضدقارچ نیز محسوب می‌شود.
  • پرایمر رنگ نانو: یکی از انواع پرایمرهای رنگ‌نمای جدید است که در برابر تغییرات جوی بسیار مقاوم است و معمولا همانند کاغذ دیواری‌های نانو نصب می‌شود.

برای نقاشی ساختمان در سطوح مختلف ، از پرایمر رنگ متناسب با دیوار استفاده می شود که این موضوع به سلیقه افراد و نظر آنها بستگی دارد.

مزایای پرایمر رنگ دیوار
مزایای پرایمر رنگ دیوار

مزایا و عملکرد پرایمر رنگ دیوار

از جمله مزایای پرایمر رنگ دیوار یا چسب پرایمر، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پرایمر از سطح رنگ‌آمیزی شده در برابر رطوبت محافظت می‌کند. در نتیجه برای نقاشی ساختمان در سطوح مختلف در ایران بسیار مناسب است.
  2. پرایمر رنگ از فرو رفتن رنگ در بستر جلوگیری می‌کند.
  3. پرایمر منافذ سطح را می‌پوشاند و باعث چسبندگی بهتر مواد به سطح می‌شود.
  4. پرایمر از ریزش و پوسته‌ شدن سطح رنگ‌ آمیزی شده جلوگیری می‌کند.
  5. استفاده از پرایمر باعث می‌شود که در مصرف رنگ یا چسب خمیر صرفه‌جویی شود.
  6. در صورتی‌ که پرایمر روی سطح فولادی استفاده شود، به دلیل خاصیت ضدرطوبتش، از زنگ‌زدگی فولادی جلوگیری خواهد کرد.
  7. نوعی از پرایمر رنگ که برای چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد، مواد ضدخوردگی دارد و می‌تواند از رشد کپک نیز جلوگیری کند.
  8. انواع پرایمر رنگ از جمله پرایمر رنگ روغنی بدون بو و حساسیت بوده و باعث آلودگی محیط زیست نمی‌شوند.
  9. پرایمرها در برابر انواع مختلف آب‌ و هوا کاملا مقاوم هستند.

در نتیجه، عملکرد پرایمر رنگ باعث می‌شود که سطح یکنواخت و باکیفیت ایجاد شود و دیوار در برابر رطوبت نیز مقاوم خواهد بود؛ در نتیجه رنگ‌ آمیزی ساختمان شما عمر بیشتری خواهد داشت.

نحوه استفاده از پرایمر رنگ

گفتیم که برای نقاشی ساختمان در سطوح مختلف می توان از پرایمر رنگ استفاده کرد و حالا می خواهیم روش استفاده از پرایمر برای نقاشی ساختمان را بررسی کنیم. قبل از اینکه روی سطح دیوار از پرایمر رنگ استفاده کنید، باید کاملا آن را آماده کنید. برای استفاده از پرایمر رنگ دیوار کافی است مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
  1. حداقل 24 ساعت قبل از استفاده از اولین لایه پرایمر رنگ، با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب دیوارها را تمیز کرده و گرد و غبار موجود روی آن را از بین ببرید.
  2. مطمئن شوید که هیچگونه شکاف و سوراخی روی دیوار وجود نداشته باشد. در صورت وجود شکاف و سوراخ چند ساعت قبل از استفاده از پرایمر رنگ، آن‌ها را با مواد مخصوص پر کنید.
  3. پس از اجرای پرایمر رنگ دیوار، سطح مورد نظر را سنباده بزنید تا سفت شده و برای رنگ‌آمیزی آماده شود.
  4. مجددا برای از بین بردن گرد و غبار ایجاد شده به واسطه استفاده از سنباده، سطح را با استفاده از یک پارچه تمیز و خشک گردگیری کنید.
  5. پس از اجرای پرایمر باید صبر کنید تا سطح کاملا خشک شده و سپس دیوار را بتونه‌ کاری کرده و رنگ اصلی را روی آن اجرا کنید.

 

نقاشی ساختمان در سطوح مختلف
اجرای پرایمر برای نقاشی ساختمان

اجرای پرایمر برای نقاشی ساختمان در سطوح مختلف

انواع پرایمر رنگ دیوار، قابل استفاده روی سطوح مختلف ساختمان و دیوارها هستند. برای اجرای پرایمر رنگ دیوار تنها کافی است پرایمر رنگ را با میزان مشخصی آب مخلوط کنید و با استفاده از قلمو یا غلطک، آن را روی سطح بزنید. معمولا میزان توصیه‌ شده آب معادل 30 تا 50 درصد وزن پرایمر رنگ است. همچنین توصیه می‌شود در صورتی‌ که در مناطق مرطوب ساکن هستید، از دو لایه پرایمر رنگ استفاده کنید تا کیفیت بهتری داشته باشید. علاوه‌ بر آن، در صورتی‌ که می‌خواهید از یک لایه پرایمر رنگ نیز استفاده کنید، تنها کافی است مقدار آب آن را  کمتر در نظر بگیرید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که خشک شدن سطحی پرایمر رنگ دیوار 4 ساعت زمان می برد؛ اما برای خشک شدن عمقی آن باید 24 ساعت اجازه دهید تا پرایمر رنگ دیوار عمیقا خشک شود.

سیلر
سیلر چیست؟

معرفی سیلر

سیلر یک نوع بتونه مایع شفاف است که غالبا رنگ آن کهربایی یا عسلی است. بیشترین و اصلی‌ترین کاربرد سیلر در رنگ‌ آمیزی سطوح چوبی است؛ اما این محصول برای رنگ‌ آمیزی دیوارهای گچی، بتنی، آجری و فلزی نیز بسیار کاربرد داشته و حتی می‌تواند در ترمیم ترک سقف‌های گچی، قبل از رنگ‌ آمیزی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

رنگ سیلر، غالبا به‌عنوان جایگزین آستر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما می‌توان از آن، قبل از استفاده از پرایمر نیز روی سطح پایه استفاده کرد. هدف استفاده از رنگ سیلر، ایجاد یک چسبندگی مناسب بین بستر و رنگ جدید یا آستر رنگ است که در این زمینه بسیار موثر واقع می‌شود. در واقع سیلر یک نوع مخصوصی از  پرایمر است که قبل از استفاده از پرایمر یا به‌ عنوان جایگزین آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین استفاده از سیلر باعث می‌شود که از رسیدن رطوبت به لایه زیرین جلوگیری شده و در واقع یک لایه مقاوم در برابر آب بین لایه زیرین سطح ایجاد می‌کند. حالا که دانستید برای نقاشی ساختمان در سطوح مختلف هم می توان از سیلر استفاده کرد، بهتر است با مزایای سیلر بیشتر آشنا شویم.

مزایا و عملکرد سیلر

یکی از مزیت‌ها و کاربردهای اصلی سیلر، قابلیت استفاده از آن در سطوح قدیمی می باشد که برای رنگ‌ آمیزی مناسب نیستند. در واقع سیلر می‌تواند این سطوح قدیمی را کاملا اصلاح کند. از کاربردهای دیگر سیلر می‌توان به محافظت از سطح رنگ‌ شده در برابر انواع لکه‌ها اشاره کرد. همچنین استفاده از سیلر قبل از رنگ‌ آمیزی باعث می‌شود که رنگ به آن بچسبد و به‌ سادگی قابل جدا شدن نباشد. با استفاده از سیلر شما می‌توانید ترک‌ها و سوراخ‌های دیوار را نیز به‌ سادگی بپوشانید. در واقع استفاده از سیلر برای نقاشی ساختمان در سطوح مختلف بسیار عالی و موثر است و می تواند سوراخ های دیوار را به خوبی بپوشاند. در نتیجه، توصیه می‌شود برای رنگ‌ آمیزی ساختمان و قبل استفاده از پرایمر یا قبل از استفاده از رنگ اصلی، از سیلر استفاده کنید.

اما همانطور که در بالاتر اشاره شد، کاربرد اصلی سیلر در سطوح چوبی است. اسپری سیلر چوب یا سیلرهای چوبی که بر پایه آب تشکیل می‌شوند، می‌توانند منافذ سطح چوب را به‌ صورت کاملا یکنواخت پر کنند تا مانع جذب رنگ در منافذ چوب شوند. در واقع یکی از مراحل اصلی یکدست‌ کردن سطح چوبی استفاده از سیلر است که غالبا بعد از آن، سطح سنباده‌ کاری می‌شود.

حلال اصلی سیلر، تینر است و به همین خاطر است که هنگام استفاده از سیلر از تینرهای 15000 استفاده می‌شود. همچنین در صورتی‌ که دمای هوا پایین باشد، از تینر 20000 استفاده خواهد شد. گرچه برخی سیلرها نیز بر پایه آب تولید می‌شوند و حلال این نوع سیلرها نیز آب است. در نتیجه، توصیه می‌شود که هنگام خرید سیلر نوع تینر مناسب با آن را خریداری کنید، زیرا غالبا انواع سیلر، نیازمند انواع مختلفی از تینرها هستند.

حالا که با پرایمر رنگ دیوار و سیلر آشنا شدید، باید بدانید که هرکدام از این مواد کاربرد خاصی در نقاشی و رنگ آمیزی دارند و استفاده از آنها به نظر افراد و تخصص نقاش های حرفه ای بستگی دارد.

کاربرد سیلر
کاربرد سیلر برای رنگ زدن سطوح چوبی

نقاشی ساختمان شما با هوم سرویز

اگر قصد نقاشی دیوارهای ساختمان خود را دارید و می خواهید دیوارهای خانه خود را زیباتر و شیک تر کنید، می توانید این کار را به هوم سرویز بسپارید تا نقاشی ساختمان شما را با بهترین مواد اولیه و به سرعت انجام دهند و ظاهر خانه شما نو و زیبا شود.

قیمت نقاشی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا