هوم سرویز

روش‌های محافظت و ایمنی ساختمان در برابر سرقت و دزدی

روشهای افزایش ایمنی و محافظت از ساختمان در برابر سرقت و دزدی را در هوم سرویز بخوانید

یکی از دغدغه‌های مهم اکثر افراد، به خصوص هنگام سفر کردن و دور بودن از منزل، سرقت و دزدی از خانه است. در حال حاضر، دزدها از انواع روش‌های مختلف برای ورود به ساختمان‌ها استفاده می‌کنند و به همین دلیل، استفاده از یک‌ سری روش‌های محافظت و ایمنی ساختمان در برابر سرقت و دزدی اهمیت دارد. برای افزایش امنیت و محافظت ساختمان در برابر سرقت، روش‌های زیادی وجود دارد. در این مقاله، اصلی‌ترین و مهم‌ترین این روش‌ها معرفی شده‌اند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید از وسایل منزل خود بهتر محافظت کرده و ورود دزدها به خانه خود را سخت‌تر کنید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

محافظت و ایمنی ساختمان در برابر سرقت و دزدی با استفاده از درب‌های ضد سرقت

یکی از اجزای مهم و ضروری ساختمان که حریم آن را نیز مشخص می‌کند، درب‌های ساختمان است. از گذشته تاکنون درب‌های ساختمان، هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ امنیت، تغییرات زیادی داشته‌اند. در گذشته بیشتر از درب‌های فلزی با یک قفل ساده استفاده می‌شد که اکثر سارقان به‌ راحتی می‌توانستند قفل آن را باز کرده و به خانه وارد شوند. اما امروزه درب‌های ضد سرقت معرفی و عرضه شده‌اند که برای محافظت و ایمنی ساختمان در برابر سرقت و دزدی انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. در واقع امنیت خانه با استفاده از این درب‌ها تا حد زیادی تامین شده و سارقان نیز به سادگی نمی‌توانند این درب‌ها را باز کنند.

در نتیجه می‌توان گفت درب‌های ضدسرقت اولین و مهم‌ترین قدم برای افزایش امنیت خانه در برابر سارقان محسوب می‌شوند. این درب‌ها مدل‌های متنوعی دارند و غالبا برای ورودی اصلی ساختمان و ورودی واحد مسکونی استفاده می‌شوند. در صورتی‌ که می‌خواهید از درب‌های ضدسرقت برای افزایش امنیت خانه و محافظت از آن در برابر سرقت استفاده کنید، توجه داشته باشید که نمونه‌های باکیفیت آن را خریداری کنید تا بتوانید ایمنی ساختمان خود را تا حد امکان افزایش دهید.

درب ضدسرقت
درب ضدسرقت

مزایای نصب درب ضدسرقت

درب‌های ضدسرقت ویژگی‌های مختلفی دارند که این ویژگی‌ها و مزایا عبارت هستند از:

  • نصب درب‌های ضدسرقت بسیار ساده است و امنیت خانه تا حد زیادی تامین می‌کنند.
  • این درب‌ها به‌صورتی ساخته می‌شوند که پس از قرار گرفتن در چارچوب در نمی‌توان آن‌ها را با استفاده از اهرم باز کرد.
  • درب‌های ضدسرقت روکش‌های متنوعی دارند؛ اما غالبا از MDF، HDF و PVC ساخته می‌شوند.
  • دور درب‌های ضدسرقت به‌طور کامل یک نوار درزگیر قرار گرفته است که وجود آن باعث می‌شود، انرژی داخل منزل هدر نرفته و همچنین از ورود گرد و غبار نیز به داخل فضای منزل جلوگیری می‌کند.  
  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای درب‌های ضدسرقت این است که این درب‌ها از چند نقطه به چارچوب وصل می‌شوند و به همین دلیل ایمنی بالاتری دارند.
  • همچنین در درب‌های ضدسرقت غالبا از لایه‌های فولادی استفاده می‌شود که باعث افزایش استحکام و مقاومت این درب‌ها می‌شود.
  • درب‌های ضدسرقت، ضد آب بوده و در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.
  • همچنین این درب‌ها در برابر گرما و سرما، برش، اسید و حتی مته نیز مقاوم هستند و در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله به‌سادگی آسیب نمی‌بینند. 
  • درب‌های ضدسرقت عایق حرارت نیز محسوب می‌شوند.
  • برخی از مدل‌های درب ضدسرقت قابلیت چشمی، آلارم و قفل دیجیتال را نیز دارا می‌باشند که این موارد نیز خود باعث افزایش ایمنی ساختمان خواهند بود.

دزدگیر
ایمنی ساختمان با نصب دزدگیر

محافظت و ایمنی ساختمان در برابر سرقت و دزدی با استفاده از دزدگیر

در صورت امکان شما می‌توانید برای ساختمان منزل خود یک سیستم هشدار دهنده یا دزدگیر نصب کنید. در واقع از دیگر روش‌های اصلی محافظت و ایمنی ساختمان در برابر سرقت و دزدی استفاده از دزدگیر است. شما می‌توانید با نصب دزدگیر نیز تا حد زیادی از وسایل منزل خود در برابر سارقان محافظت کنید. در گذشته، از دزدگیر بیشتر برای مراکز عمومی مانند طلا فروشی‌ها، بانک‌ها و… استفاده می‌شد؛ اما امروزه در اکثر آپارتمان‌ها، برج‌ها و حتی خانه‌های ویلایی برای محافظت و ایمنی ساختمان در برابر دزدی و سرقت از دزدگیر استفاده می‌شود؛ که برخی از انواع مدل‌های آن حتی می‌توانند از راه دور نیز کنترل شوند.

در صورت وجود هرگونه خطری، دزدگیر ساختمان با استفاده از روش‌های مختلفی، افراد را مطلع می‌کند. در این‌ صورت اگر ساختمان در حال سرقت باشد، افراد از این موضوع مطلع می شوند.

در مدل‌های اولیه دزدگیرها، در صورت ورود سارق یا ایجاد هرگونه خطر، آژیر دزدگیر صدای بلندی ایجاد کرده و اهالی ساختمان از وجود سارق باخبر می‌شدند؛ اما در مدل‌های پیشرفته‌تر و امروزی دزدگیرها، در صورت وجود هرگونه خطر یا ورود سارق، یک پیامک به گوشی همراه افراد داخل ساختمان یا واحد مسکونی ارسال شده و در این صورت فرد مطلع می‌شود که امنیت خانه‌اش در خطر است. برخی مدل‌های دزدگیر نیز هستند که چراغ چشمک‌زن دارند و چشمک زدن چراغ باعث هراس سارقان می شود و به‌ صورت بازدارنده سرقت عمل می‌کنند. در نتیجه، شما می‌توانید تنها با نصب یکی از انواع دزدگیرها محافظت و ایمنی ساختمان خود را در برابر سرقت و دزدی بالا ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت حفاظ استیل پنجره و بالکن هم ارائه میده؟

گاهی اوقات ممکن است شما در خانه خود از قفل ضدسرقت استفاده کرده باشید و قفل امنیتی دچار مشکل شود. برای باز کردن قفل ضدسرقت می توانید از تیم هوم سرویز برای این کار کمک بگیرید تا قفل امنیتی به درستی باز شده و مجددا بتوانید آن را نصب کنید.

نرده حفاظ پنجره
ایمنی در و پنجره با نصب نرده حفاظ

محافظت و ایمنی ساختمان در برابر سرقت و دزدی با استفاده از نرده حفاظ پنجره

یکی از روش‌های قدیمی و البته کارآمد برای محافظت از ساختمان و بالا بردن امنیت آن استفاده از نرده حفاظ پنجره و تراس ساختمان است. نرده حفاظ پنجره غالبا در طبقات اول ساختمان نصب می‌شود و معمولا تراس و بالکن طبقات اول نیز از نرده حفاظ برخوردار هستند. در طبقات بالاتر امکان سرقت و دزدی از طریق پنجره و یا بالکن کمتر است؛ اما در این طبقات نیز می‌توان برای حفظ ایمنی افراد از نرده حفاظ استفاده کرد. نرده حفاظ پنجره و بالکن نیز جنس و مدل‌های متنوعی دارد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و همچنین با توجه به نمای ساختمان خود یکی از انواع آن‌ها را برای افزایش امنیت منزل خود استفاده کنید. یکی از مدل‌های پرطرفدار نرده حفاظ، نرده حفاظ پنجره فرفوژه است. نسبت به گذشته نرده حفاظ دیوار نیز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با نصب حفاظ های دیوار مانند مدل‌های حفاظ شاخ گوزنی، نیزاری، کابلی، استیل، فرفوژه و..، دسترسی سارقان را به منزل خود محدودتر کنید. همچنین این حفاظ‌ها در نقش بازدارنده در مقابل سارقان عمل خواهند کرد.

محافظت و ایمنی ساختمان در برابر سرقت و دزدی
روشهای افزایش ایمنی ساختمان در برابر سرقت

سایر روشهای افزایش امنیت خانه در برابر سرقت و دزدی

سایر روش‌هایی که می‌توانید برای محافظت و ایمنی ساختمان در برابر سرقت و ودزدی امتحان کنید، عبارتند از:

  • ورودی خانه خود را ایمن کرده و از سالم بودن قفل درب‌های ورودی ساختمان اطمینان پیدا کنید. شما حتی می‌توانید برای افزایش امنیت ساختمان تعداد قفل‌ها را افزایش داده و حتی می‌توانید از ترکیبی از قفل‌ها برای درب ورودی منزل خود استفاده کنید. استفاده از درب‌های ضدسرقت یا قفل‌های هوشمند نیز انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شوند که در صورت امکان می‌توانید از این تجهیزات در ساختمان خود استفاده کنید.
  • ساختمان را به‌صورت اصولی نورپردازی کنید. بهتر است در حیاط منزل خود یا راهروهای ساختمان از لامپ‌هایی استفاده کنید که هنگام شب روشن باشند. همچنین می‌توانید از سیستم‌هایی استفاده کنید که به محض ورود افراد به ساختمان به‌طور خودکار روشن شوند. یکی از شرایط امن برای سارقان، تاریکی است و در این‌صورت شما با انجام نورپردازی‌های لازم و اصولی می‌توانید محافظت و ایمنی ساختمان خود را در برابر سرقت و دزدی افزایش دهید.
  • سارقان را فریب دهید. شما می‌توانید هنگام خروج از منزل برای افزایش ایمنی آن در برابر سرقت، تمامی پرده‌ها را بکشید تا داخل منزل مشخص نباشد. همچنین می‌توانید یک لامپ را روش بگذارید تا سارقان تصور کنند که فردی در داخل منزل وجود دارد. در صورت امکان در حیاط ساختمان یا منزل خود یک سگ نگهداری کرده و یا یک شبیه‌ساز الکترونیکی نصب کنید تا به محض ورود افراد صدای پارس سگ را ایجاد کند. با تمام این روش‌ها می‌توانید به‌سادگی سارقان را فریب داده و ایمنی ساختمان خود را در برابر سرقت بالا ببرید.
  • از گاوصندوق استفاده کنید. شما می‌توانید وسایل گرانبها و قیمتی خود را در گاوصندوق نگهداری کرده و آن‌ها را دور از دسترس سارقان قرار دهید. گاوصندوق‌هایی هستند که در دیوار یا کف خانه به‌سادگی نصب می‌شوند و تقریبا اکثر دزدان آماتور نمی‌توانند به‌سادگی آن‌ها باز کنند. به‌همین دلیل نگه‌داشتن وسایل قیمتی در گاوصندوق نیز یکی از روش‌های ساده و مناسب برای افزایش محافظت و ایمنی ساختمان محسوب می‌شود.

چکیده مطلب

در این نوشته با روشهای عالی برای محافظت از ساختمان در برابر سرقت و دزدی آشنا شدید و دانستید که با نصب دزدگیرهای هوشمند، نصب درب ضد سرقت و نصب حفاظ در و پنجره می توانید ایمنی ساختمان خود را افزایش دهید و جلوی سرقت از منزلتان را بگیرید. پیشنهاد می کنیم که نصب دزدگیر، دوربین امنیتی و انواع حفاظ را به افراد کاربلد و باتجربه بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

نصب دزدگیر با هوم سرویز
نصب دزدگیر با هوم سرویز

نصب دزدگیر منزل با هوم سرویز

شما می توانید نصب انواع دزدگیر منزل را به هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند تا با نصب دزدگیر منزل خیالتان از بابت ایمنی منزلتان راحت شود و امنیت و آرامش بیشتری برای خود و خانواده خود فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا