لوازم خانگی

اجاق برقی و گازی چیست؟ به همراه مزایا و معایب آن

در هوم سرویز با اجاق گاز برقی و گازی آشنا شوید

اجاق گاز یکی از پرمصرف ترین وسایل خانگی در هر خانه ای است و انتخاب مناسب این وسیله می تواند نقش اساسی داشته باشد. مدل های مختلفی از اجاق گاز وجود دارند که به صورت برقی یا گازی هستند و می توانید آنها را براساس نیاز خودتان خریداری کنید. خیلی از افراد به خاطر دکوراسیون خانه خودشان دوست دارند از اجاق گاز صفحه ای استفاده کنند و جداگانه فر هم خریداری کنند که در کابینت ها جایگذاری شود. اما در این مقاله می خواهیم محصولی را به شما معرفی کنیم که یک اجاق گاز برقی و گازی است و دوگانه سوز است.

با استفاده از این اجاق گاز هم می توانید با استفاده از برق کار کنید و هم می توانید با استفاده از گاز کار پخت و پز غذا را انجام دهید و از این کار لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد اجاق برقی-گازی بیشتر صحبت کنیم و بگوییم که مزایا و معایب این نوع اجاق گاز چیست و چه استفاده هایی خواهد داشت.

اگر به فکر خرید اجاق گاز برای خانه خودتان هستید و دوست دارید بهترین انتخاب ممکن را بین انواع این محصول داشته باشید، حتما در این مقاله با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در مورد اجاق گاز برقی-گازی کسب کنید.

اجاق گاز برقی و گازی
مزایای خرید اجاق برقی- گازی

اجاق برقی و گازی چگونه کار می کند؟

اجاق گاز دوگانه سوز برقی و گازی به این صورت است که شعله های آن همچنان با سوخت گاز کار می کنند و برای پخت و پز غذاهای خودتان می توانید از همین شعله ها استفاده کنید، اما در قسمت فر این دستگاه، به جای شعله المنت های الکتریکی قرار دارند که با انرژی برق کار می کنند و کار پخت غذاها را انجام می دهند.

مزیت این استفاده این است که برای شعله های پخت و پز شما همچنان می توانید از گاز استفاده کنید که سریعتر گرم می شود و سرعت بیشتری در پخت و پز دارد؛ اما برای قسمت فر المنت های الکتریکی می توانند در زمان مناسب گرم شوند و غذاهای موردنیاز شما را سرفرصت به شما تحویل دهند.

گاز
مزایای اجاق گاز دوگانه سوز

مزایای استفاده از اجاق برقی- گازی چیست؟

استفاده از اجاق دوگانه سوز، مزیت هایی دارد که در نوع طراحی آن نهفته هستند و ممکن است در نگاه اول متوجه آنها نشوید، اما وقتی با این اجاق گاز کار کنید، متوجه می شوید که این مزایا چه چیزهایی هستند، در ادامه با هم این مزایا را بررسی خواهیم کرد:

1- گازی بودن شعله ها:

همه ما زمانی است شعله های اجاق گاز استفاده می کنیم که می خواهیم سریع یک غذا را آماده کنیم و خیلی از غذاها برای پخت مناسب نیاز به شعله های اجاق گاز دارند. به همین خاطر می توانیم بگوییم که اولین مزیت اجاقهای برقی-گازی این است که شعله ها همچنان با انرژی گاز کار می کنند و شما می توانید خیلی سریع شعله ها را تنظیم کنید و آنها را روشن کنید تا بتوانید غذای دلخواه خودتان را بپزید. این مزیت در اجاق گازهای برقی وجود ندارد و نمی توانید تنظیمات زیادی روی شعله ها انجام دهید.

2- المنت های برقی:

قسمت برقی این اجاق گاز، به این صورت است که شعله ها را کاملا یکسان در همه جا پخش می کند و این قسمت برای غذاها و خوراکی هایی مناسب است که می خواهید به صورت کاملا یکسان پخته شوند و این موضوع احتمال سوختن آنها را کاهش خواهد داد.

مثلا اگر می خواهید روی اجاق گاز خودتان کیک درست کنید، شعله های گاز این احتمالا را که قسمتی از کیک شعله بیشتری دریافت کند و بسوزد و قسمتی از کیک کمتر پخته شود را افزایش خواهد داد، اما اجاق برقی این مشکل را نخواهد داشت و به راحتی می تواند تمام قسمت های کیک را به صورت یکنواخت برای شما آماده کند.

اجاق برقی-گازی
مزایای اجاق برقی-گازی

3- نوسان دمای پایین:

در فرهای گازی معمولا وقتی دمای فر خیلی زیاد شود، فر خاموش می شود و نیاز است که مجددا آن را روشن کنیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم و این موضوع کمی آزاردهنده است و می تواند شما را کلافه کند!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فر و اجاق گاز هم ارائه میده؟

خوشبختانه در اجاق گاز برقی گازی به خاطر به کار بردن برق در فر این اجاق گاز، دیگر چنین مشکلی وجود ندارد و نوسان دما اتفاق نمی افتد و به همین خاطر نیازی نداریم به اینکه بخواهیم مدام فر را روشن و خاموش کنیم تا از خاموش شدن آن جلوگیری شود.

این موضوع هم می تواند روی کیفیت پخت غذایی که می خواهیم آماده کنیم، تاثیر بسیار زیادی بگذارد. چون باز و بسته کردن مداوم درب فر در فرهای گازی، باعث می شود که غذا کیفیت اصلی و ترد بودن خودش را از دست بدهد.

4- دوگانه سوز بودن:

مهمترین مزیت اجاق گاز برقی-گازی این است که شما از دو نوع سوخت بهره‌مند هستید و می توانید از هردوی آنها به صورت همزمان یا به صورت جداگانه استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است برق قطع شود و در این زمان نیازی نیست نگران باشید؛ چون به راحتی می توانید از شعله های گازی این اجاق گاز استفاده کنید و گاهی اوقات هم ممکن است گاز ضعیف باشد یا قطع شود و در این زمان می توانید از انرژی برق برای پخت و پز استفاده کنید.

این مزیت در اجاق گازهای برقی و اجاق گازهای گازی وجود ندارد و آنها فقط با یک نوع سوخت کار می کنند و در زمان قطع شدن آن انرژی، نمی توانید کاری با اجاق گاز خودتان انجام دهید.

اجاق گاز
معایب اجاق برقی-گازی

معایب اجاق برقی-گازی چیست؟

اجاق برقی-گازی هم مانند هر وسیله دیگری هم مزایایی دارد و هم معایبی دارد و نمی توانیم بگوییم که یک وسیله کاملا بی نقص است. در ادامه می خواهیم چند مورد از معایب این اجاق گاز که ممکن است با آنها برخورد کنید را به شما بگوییم که با معایب این نوع اجاق گاز هم موقع خرید آن آشنایی داشته باشید.

1- جاگیر بودن:

اگر طرفدار اجاق گازهای صفحه ای هستید و به دنبال اجاق گازی می گردید که خیلی کوچک و جمع و جور باشد، باید بگوییم که این اجاق گاز برایتان مناسب نخواهد بود. چون اجاق گاز برقی-گازی به همراه فر است و اندازه بزرگی دارد و جای زیادی را در کابینت های شما اشغال خواهد کرد، به همین خاطر باید به این موضوع دقت کنید که آیا جای کافی برای این نوع اجاق گاز دارید یا خیر.

همچنین این اجاق گاز یکسره است و به این صورت نیست که بتوانید فر و گاز را به صورت جداگانه نصب کنید، پس اگر کابینت های خانه را متصل کرده باشید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که آیا جای خالی برای چنین اجاق گازی با چنین ابعادی دارید یا خیر.

2- دسترسی به برق و گاز:

دومین ایراد این نوع اجاق گاز این است که آن را باید در جایی نصب کنید که هم به برق و هم به گاز دسترسی داشته باشد و به همین خاطر ممکن است نتوانید در هر جایی آن را قرار دهید.

پس این نکته را هم باید در نظر بگیرید که آیا مکانی که برای اجاق گاز خودتان در آشپزخانه در نظر گرفته اید، دسترسی به برق و گاز را برای گاز برقی-گازی مهیا می کند یا خیر. چون در غیر این صورت ممکن است نیاز داشته باشید سیم کشی روکار و… انجام دهید و برق موردنیاز برای اجاق گاز خودتان را تامین کنید.

3- عدم امکان تنظیمات زیاد روی فر:

همانطور که گفتیم فر این اجاق گاز به صورت برقی است و این موضوع باعث می شود که نتوانید تنظیمات دقیقی روی آن انجام دهید و میزان حرارت را خیلی کم و زیاد کنید. البته به صورت تقریبی این کار ممکن است؛ اما باید نحوه کار کردن با این بخش را به خوبی یاد بگیرید تا بدانید که دماهای مناسب برای فر چطور هستند و بتوانید از آنها استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فر و اجاق گاز هم ارائه میده؟

همچنین در ابتدای استفاده از فر، چند دقیقه ای طول می کشد تا فر به خوبی داغ شود و انرژی برق را تبدیل به گرما کند، پس این موضوع را هم باید در نظر بگیرید تا در صورتی که برای استفاده از فر اجاق گاز برقی و گازی خودتان عجله داشتید، با مشکلی روبرو نشوید.

گاز رومیزی
مزایا و معایب اجاقهای گازی و برقی

چکیده مطلب:

در این مقاله درباره اجاقهای برقی گازی صحبت کردیم و گفتیم که این نوع اجاق گاز چه مزایا و معایبی دارد و کارکرد آن چگونه است. همچنین تمام مزایا و معایب این اجاق گاز را به صورت کامل و دقیق بررسی کردیم تا شما اطلاعات کافی را در مورد آنها داشته باشید و بتوانید بر اساس نیاز خودتان و بر اساس اطلاعاتی که به شما دادیم، بهترین گزینه ممکن را برای خودتان انتخاب کنید.

در نهایت سعی کنید ببینید که آیا واقعا این نوع اجاق گاز می تواند به شما در زمینه پخت و پز کمکی کند و باعث شود که بتوانید غذاهای جذاب تری بپزید یا همان اجاق گازهای معمولی گازی را ترجیح می دهید و دوست دارید از آنها استفاده کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد بتوانید با اجاق برقی-گازی بهتر آشنا شوید و در انتخاب این نوع اجاق گاز، هوشمندانه تر و با اطمینان تر عمل کنید.

نصب انواع اجاق گاز
نصب انواع اجاق گاز با هوم سرویز

نصب و تعمیر انواع اجاق گاز با هوم سرویز

شما می توانید نصب و تعمیر انواع اجاق گاز مانند اجاق گاز رومیزی و… را به تعمیرکاران حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا این کار را خیلی سریع و با هزینه مناسب برای شما انجام دهند و از تعمیر اجاق گاز خود رضایت کامل را داشته باشید.

از آنجایی که وسایل پخت و پز اهمیت زیادی دارند، شما می توانید برای تعمیر وسایل پخت و پز مانند تعمیر پلوپز و دیگر وسایل آشپزی از تیم هوم سرویز کمک بگیرید و این کار را به متخصصان هوم سرویز بسپارید. برای این کار کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

قیمت تعمیر اجاق گاز
قیمت نصب اجاق گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا