بنایی و دکوراسیون

پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری

از بین بردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری با الکل، صابون و آبلیمو

کاغذ دیواری یکی از دیوارپوش های زیبا و پرطرفدار است که می تواند به خانه جلوه بسیار زیبایی ببخشد. اما استفاده از کاغذ دیواری دردسرهایی هم دارد که باعث می شود خیلی از افراد سراغ این نوع دیوارپوش نروند! یکی از دردسرهایی که ممکن است در استفاده از کاغذ دیواری به آن برخورد کنید، پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری است. کسانی که کودک کوچکی داشته باشند و کودکشان بازیگوش باشد، خوب می دانند که کودکان وقتی در سن رشد هستند، دوست دارند روی هرچیزی نقاشی بکشند و ممکن است دیوارها را نیز خط خطی کنند.

اما پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری چگونه است؟ چطور می توان چنین لکه هایی را به راحتی از روی کاغذ دیواری پاک کرد؟ در این مقاله می خواهیم روش های پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری را به شما بگوییم که به شما کمک می کنند به راحتی چنین لکه هایی را از روی دیوار تمیز کنید و کاغذ دیواری خودتان را به روز اول برگردانید.

فهرست مطالب

اگر در خانه خودتان از کاغذ دیواری استفاده می کنید و دوست دارید بدانید که نحوه پاک کردن لکه خودکار از روی کاغذ دیواری چگونه است، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق کودک خوب است یا نه؟

اولین سوالی که ممکن است برایتان ایجاد شود، این است که اصلا برای اتاق کودک از کاغذ دیواری استفاده کنیم یا خیر؟ باید به این سوال این طور پاسخ بدهیم که کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد و طرح ها و رنگ های متفاوتی را می توانید برای آن انتخاب کنید.

حالا اگر برای اتاق کودک کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کرده باشید، مشکلی از این بابت وجود ندارد و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید؛ اما اگر مثلا از کاغذ دیواری هایی با رنگ های روشن و بدون طرح استفاده کرده باشید، قطعا همیشه نگران این خواهید بود که کودک شما دیوارها را خط خطی نکند!

پس سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که برای اتاق کودک مناسب هستند. سعی کنید اگر دکوراسیون خانه شما به سبک مینیمال نیست، از کاغذ دیواری های شلوغ برای اتاق کودک استفاده کنید که در صورت خط خطی شدن نیازی به پوشاندن نداشته باشند!

در ادامه تکنیک هایی را به شما می گوییم که کمک می کنند بتوانید به راحتی لکه خودکار و مداد را از روی کاغذ دیواری پاک کنید و مشکل و نگرانی از این بابت نداشته باشید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

روش پاک کردن لک مداد از روی کاغذ دیواری
روش پاک کردن لک مداد از روی کاغذ دیواری

پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری با آب و صابون

بسیاری از لکه های خودکار و مداد با استفاده از آب و صابون، به راحتی از روی دیوار پاک می شوند و می توانید آنها را به صورت کامل از بین ببرید. توصیه می کنیم که زمانی که لکه هنوز تازه است و کاملا خشک نشده است، آن را با استفاده از آب و صابون بشویید؛ چون در این حالت ممکن است به راحتی پاک شود و نیازی به دردسر و استفاده از روش های دیگر نداشته باشید.

اگر هم این روش برایتان جواب نداد، می توانید از روش های دیگری که در ادامه گفته می شود استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاغذ دیواری هم ارائه میده؟

انواع روش های نظافت کاغذ دیواری
تمیز کردن کاغذ دیواری

پاک کردن لکه های روی کاغذ دیواری با مواد شوینده

گاهی اوقات ممکن است لکه خودکار یا مداد روی کاغذ دیواری، قدیمی شده باشد و در این صورت نیاز است که از مواد شوینده قوی تر استفاده کنید. برای این کار می توانید از مواد لکه بر یا وایتکس استفاده کنید.

مقداری وایتکس را با آب ترکیب کنید و با استفاده از یک دستمال خشک، آن را به آرامی روی لکه موردنظر بکشید تا کاملا از روی سطح کاغذ دیواری پاک شود. البته این کار با دقت و حوصله انجام دهید که لکه از بین برود و سپس با یک پارچه خشک آب های رنگی روی دیوار را پاک کنید تا پخش نشوند و جاهای دیگر را لکه دار نکنند.

اگر این کار را با دقت و حوصله انجام دهید، می توانید به راحتی لکه های خودکار و مداد را پاک کنید.

پاک کردن کاغذ دیواری با مواد شوینده
پاک کردن کاغذ دیواری با مواد شوینده

پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری با گچ خیاطی

گچ خیاطی یکی از موادی است که به خوبی جوهر خودکار را به خود جذب می کند و به راحتی آن را از بین می برد. اگر لکه خودکار روی کاغذ دیواری شما وجود دارد، می توانید با گچ خیاطی روی آن را بکشید و بگذارید چند دقیقه بماند تا جوهر خودکار را به خود جذب کند.

بعد از چند دقیقه با استفاده از یک برس یا مسواک به آرامی تمامی قسمت ها را بکشید تا گچ خیاطی بریزد. سپس مشاهده می کنید که تمام جوهر خودکار از بین رفته است و لکه آن از روی دیوار پاک شده است.

پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری با استفاده از الکل و پنبه

الکل یکی دیگر از موادی است که می تواند جوهر خودکار را به خوبی پاک کند و باعث شود که لکه آن از روی دیوار محو شود. برای پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری با استفاده از الکل، توصیه می کنیم که کمی پنبه را بردارید و به الکل آغشته کنید، سپس آن را به آرامی روی قسمت هایی که لکه دارند بکشید.

با این کار لکه ها به راحتی پاک می شوند و می توانید دیوار را سریع تمیز کنید. البته ممکن است با یک بار انجام این کار لکه ها پاک نشوند؛ در این صورت توصیه می کنیم که چند بار این روش را تکرار کنید تا کم کم لکه خودکار از بین برود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاغذ دیواری هم ارائه میده؟
پاک کردن لکه مداد و خودکار با اسپری مو
پاک کردن لکه مداد و خودکار با اسپری مو

پاک کردن لکه های روی کاغذ دیواری با استفاده از اسپری مو

شاید برایتان عجیب باشد، اما باید بگوییم که اسپری مو هم یکی دیگر از موادی است که می تواند در پاک کردن لکه جوهر بسیار قوی عمل کند و به راحتی لکه های جوهر موجود روی کاغذ دیواری را از بین ببرد.

برای این کار کافی است کمی اسپری مو را روی قسمت هایی که لکه دارند بریزید و سپس چند دقیقه صبر کنید تا اسپری کار خودش را انجام دهد. در مرحله بعد به آرامی با استفاده از یک پارچه نرم، لکه ها را پاک کنید تا به صورت کامل از روی دیوار شما پاک شوند.

پاک کردن خط خطی های مداد از روی کاغذ دیواری با استفاده از آبلیمو

آب لیمو ترش یکی از مواد طبیعی برای شستشو و نظافت سطوح است که در پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری هم بسیار موثر است. برای پاک کردن لک خودکار و مداد با آب لیمو ترش، می توانید از یک تکه پنبه استفاده کنید و آن را به آرامی روی قسمت هایی که دارای لکه هستند بمالید. سپس چند لحظه صبر کنید تا آب لیمو با استفاده از اسیدی که دارد، جوهر خودکار را از روی کاغذ دیواری جدا کند.

در مرحله بعد به آرامی با استفاده از یک دستمال نرم، روی قسمت های لکه دار را بکشید. متوجه خواهید شد که آبلیمو توانسته تمامی لکه ها را به صورت کامل از بین ببرد.

پاک کردن کاغذ دیواری
پاک کردن کاغذ دیواری

در پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

در ادامه نکاتی را می گوییم که با رعایت آنها می توانید به راحتی کار نظافت کاغذ دیواری خودتان را انجام دهید و مشکلی برای کاغذ دیواری شما ایجاد نخواهد شد. پس در ادامه نیز با ما همراه باشید.

1- از وسایل زبر استفاده نکنید:

برای تمیز کردن سطح کاغذ دیواری، همیشه سعی کنید از یک دستمال نرم و لطیف استفاده کنید و هرگز از سیم ظرفشویی و وسایل مشابه آن استفاده نکنید. چون استفاده از سیم ظرفشویی باعث می شود که سطح کاغذ دیواری شما خراشیده شود و ظاهر بسیار بدی پیدا کند و این موضوع دیگر قابل ترمیم نخواهد بود.

به همین خاطر سعی کنید که از پارچه های نرم و مسواک برای این کار استفاده کنید.

2- کاغذ دیواری را خیس نکنید:

برخی از افراد برای شستشوی کاغذ دیواری، با سطلی روی آن را به صورت کامل خیس می کنند و این موضوع می تواند طول عمر کاغذ دیواری را کمتر کند و ظاهرش را خراب کند. وقتی آب به پشت کاغذ دیواری نفوذ کند، باعث از بین رفتن چسب و کنده شدن کاغذ دیواری می شود.

به همین خاطر سعی کنید پارچه را کمی نم دار کنید و سپس روی کاغذ دیواری بکشید و هرگز از تماس مستقیم آب با کاغذ دیواری برای نظافت استفاده نکنید.

3- لکه ها را زود پاک کنید:

سعی کنید هر لکه ای را سریعا از روی کاغذ دیواری پاک کنید و نگذارید که کهنه شود؛ چون کهنه شدن یک لکه می تواند باعث شود که بسیار سخت تر از روی کاغذ دیواری پاک شود و انرژی بیشتری برای این کار مصرف کنید.

پاک کردن لکه های روی دیوار
پاک کردن لکه های روی دیوار

جمع بندی مطالب

در این مقاله روشهای کاربردی برای پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری را به شما معرفی کردیم و گفتیم که چطور می توانید این کار را انجام دهید. روش های مختلفی را گفتیم که به شما کمک می کنند به راحتی لکه جوهر و خودکار را از روی کاغذ دیواری خودتان پاک کنید.

همچنین در بخش بعدی روش هایی را گفتیم که برای تمیز کردن کاغذ دیواری، نیاز است از آنها استفاده کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از کاغذ دیواری خودتان نگهداری کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با روش های پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری آشنا شوید و این کار را به بهترین شکل انجام دهید تا کاغذ دیواری های خانه خودتان را همیشه تمیز و سالم نگه دارید.

نصب کاغذ دیواری خانه شما با هوم سرویز

اگر می خواهید مدلهای جذاب کاغذ دیواری در خانه شما نصب شود، نصب کاغذ دیواری در خانه خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را خیلی سریع و با هزینه مناسب برای شما انجام دهند و با نصب کاغذ دیواریهای جذاب، دکوراسیون خانه شما زیباتر شود.

اگر می خواهید حال و هوای خانه شما تغییر کند و محیط زندگی زیباتری داشته باشید، تغییر دکوراسیون خانه خود را به هوم سرویز بسپارید تا انواع مدلهای دکوراسیون شیک و جدید را در خانه شما پیاده سازی کنند و با تغییر دکوراسیون، روحیه خود و اعضای خانواده را شاداب نگه دارید. پس اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و درخواست خود را ثبت بفرمایید.

قیمت نصب کاغذ دیواری

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام من اسپری مو زدم یکمی لکه های خودکار از بین رفتند ولی به جای آن لکه هایی سیاه رنگ جای ان را گرفتند حالا چه کار بکنم ان لکه ها از بین بروند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا