خانگی و ساختمانی

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان

نکات مهم برای تعمیر و سرویس آبگرمکنهای دیواری بوتان

آبگرمکن دیواری بوتان، یکی از پر استفاده ترین انواع آبگرمکن در ایران است که توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. این نوع آبگرمکن می تواند به خوبی کار گرم کردن آب را برای شما انجام دهد و مدت ها بدون مشکل کار می کند. اما اگر سرویس آبگرمکن بوتان خودتان را به موقع انجام ندهید و به خوبی به آن رسیدگی نکنید، شاهد خراب شدن آبگرمکن خود و مشکلات بعد از آن خواهید بود! تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان کاری است که باید توسط متخصصان این کار انجام شود و هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد، اما برخی از مشکلات رایج هستند که می توانید عیب یابی آنها را خودتان انجام دهید و اگر هم کمی دست به آچار باشید، تعمیر این مشکلات کار سختی نیست.

به همین خاطر می خواهیم در این مقاله در مورد تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید این کار را انجام دهید و برخی از مشکلات رایج آبگرمکن دیواری بوتان را باهم بررسی می کنیم تا تبوانید با آنها آشنا شوید و در صورت نیاز، خودتان برای تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان دست به کار شوید.

اگر از آبگرمکن دیواری بوتان استفاده می کنید و دوست دارید با کارکرد و حل مشکلات آن بیشتر آشنا شوید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اگر در منزل خود از آبگرمکن دیواری بوتان استفاده می کنید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا روش سرویس کردن آبگرمکن را یاد بگیرید و خودتان، برای تعمیر مشکلات آبگرمکن منزلتان اقدام کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان کاری تخصصی است؟

خیلی از افراد دوست دارند هر کاری را خودشان انجام دهند و با سپردن کار به دیگران کاملا مخالف هستند، اما اینکه می گوییم کار تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان کاری تخصصی است، به این دلیل است که تعمیرکار آبگرمکن، به خوبی با مشکلات و موانع تعمیر آبگرمکن آشنایی دارد و می داند که چطور کار را انجام دهد که تا مدت ها نیاز به تعمیرکار نداشته باشید.

مثلا در هنگام رسوب گیری آبگرمکن بوتان، افراد عادی ممکن است ندانند که به چه روشی این کار را انجام دهند و حتی به صورتی این کار را انجام بدهند که مدتی بعد سریعا به رسوب گیری مجدد نیاز باشد، اما شخص متخصص می داند که رسوب گیری را چطور انجام بدهد که شما بتوانید تا مدت ها از آبگرمکن خودتان استفاده کنید و نیازی به رسوب گیری مجدد نداشته باشید.

رعایت این ریزه کاری ها و دانستن آنها است که باعث می شود بگوییم سرویس آبگرمکن بوتان کاری تخصصی است و باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود. شما می توانید سرویس و تعمیر آبگرمکن دیواری خود را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

سرویس آبگرمکن دیواری
سرویس آبگرمکن دیواری

مشکلات رایج آبگرمکن بوتان چه هستند؟

برای اینکه بتوانید کار تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان را انجام دهید، باید بدانید که مشکلات رایج این نوع آبگرمکن چیست و چطور باید آنها را برطرف کنید. به همین خاطر در ادامه می خواهیم چند مورد از مشکلات رایج آبگرمکن دیواری بوتان را با هم بررسی کنیم تا هم با آنها آشنا شوید و هم بتوانید راه حل این مشکلات را پیدا کنید و در صورت نیاز خودتان آنها را حل کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

1- تنظیم نشدن آب:

آبگرمکن ها به این صورت کار می کنند که دارای یک سنسور حرارتی هستند و این سنسور می تواند با روشن شدن آبگرمکن، آب را در یک دمای خاص تنظیم کند و کمک می کند که شما بتوانید درجه حرارتی یکنواخت را تجربه کنید.

حالا اگر سنسور آبگرمکن دچار خرابی شده باشد و نتواند به خوبی حرارت آب را تشخیص دهد، احتمالا مشکلاتی مانند گرم نشدن آب آبگرمکن بوتان، سرد و گرم شدن زیاد آب و تنظیم نشدن آن را تجربه خواهید کرد.

در چنین حالتی احتمالا نمی توانید مدت زیادی از آب گرم استفاده کنید و مدام نیاز به تنظیم آب سرد و گرم خواهید داشت که این موضوع بسیار آزاردهنده است و می تواند لذت حمام کردن را برای شما از بین ببرد.

برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید، باید سنسور تنظیم دمای آبگرمکن را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی ندارد و اگر سنسور ترک برداشته است یا به خوبی کار نمی کند، نیاز است که سریعا آن را تعویض کنید تا دیگر این مشکل وجود نداشته باشد و بتوانید به راحتی از آبگرمکن خودتان استفاده کنید.

2- خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان:

یکی از مشکلاتی که در تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان بسیار رایج است، خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن است. واقعا سخت است که در حمام باشید و آبگرمکن به صورت ناگهانی خاموش شود و شما نتوانید از آب گرم استفاده کنید. به همین خاطر است که باید سریعا این مشکل را حل کنید تا دیگر چنین مشکلی برایتان ایجاد نشود و بتوانید با خیال راحت از حمام خود لذت ببرید.

دلایل مختلفی ممکن است برای خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن بوتان وجود داشته باشد که در ادامه با هم مهمترین آنها را بررسی خواهیم کرد:

1- افت فشار ورودی آب: گاهی اوقات ممکن است به خاطر خراب بودن لوله کشی ساختمان یا کم بودن فشار آن ساختمان، آب با فشار مناسب به آبگرمکن وارد نشود و همین موضوع باعث شود که به صورت ناگهانی آبگرمکن خاموش شود.

در چنین حالتی نیاز است که سریعا فشار آب را بررسی کنید و در صورت نیاز برای تعویض لوله کشی ساختمان یا افزایش فشار آب اقدام کنید تا دیگر چنین مشکلی ایجاد نشود.

2- افت فشار گاز ورودی: در فصل های سرد سال معمولا به خاطر اینکه از گاز زیاد استفاده می شود، می توانیم شاهد کاهش فشار گاز باشیم و این موضوع می تواند یکی از دلایل مهم خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن دیواری بوتان باشد.

در هنگام تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان برای حل این مشکل، توصیه می کنیم که ابتدا از همسایه ها و دوستان خودتان در مورد فشار گاز بپرسید و مطمئن شوید که مشکل از فشار گاز منطقه است یا خیر. اگر فشار گاز منطقه مشکلی نداشت، حتما اتصالات گاز و شیر گاز را بررسی کنید تا مشکل و نشتی در آنها وجود نداشته باشد و گازرسانی به آبگرمکن، به خوبی انجام شود.

3- خرابی واشر دیافراگم آبگرمکن: واشر دیافراگم آبگرمکن، قطعه ای است که قیمت بسیار ارزانی دارد و شاید به نظرتان بی اهمیت باشد، اما جالب است بدانید که همین قطعه کوچک می تواند آبگرمکن شما را از کار بیندازد و باعث خاموش شدن ناگهانی آن شود!

برای اینکه بتوانید در این حالت تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان را انجام دهید و مشکل را حل کنید، باید واشر دیافراگم آبگرمکن را تعویض کنید تا مشکلی نداشته باشد و به خوبی کار خودش را انجام دهد.

4- ایراد و اشکال در ترموکوپل: ترموکوپل، قطعه ای در کنار مشعل آبگرمکن است که در روشن ماندن آبگرمکن نقش اساسی دارد و اگر این قطعه دارای مشکل باشد یا به خوبی توسط مشعل گرم نشود، می تواند باعث خاموش شدن آبگرمکن شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید، توصیه می کنیم که ابتدا ترموکوپل را تمیز کنید و اگر مشکل همچنان پابرجا بود، بهتر است که اقدام به تعویض ترموکوپل کنید.

5- نامناسب بودن محل نصب شمعک: شمعک آبگرمکن جای مخصوص خود را دارد و اگر در هنگام تعمیر آبگرمکن یا سرویس آن حواستان نباشد و این قطعه در جای نامناسبی قرار بگیرد و بالاتر از مشعل باشد، احتمال اینکه باعث خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن شود زیاد است.

توصیه می کنیم که بررسی کنید و مطمئن شوید شمعک به درستی در جای خود قرار گرفته است و بالاتر یا پایین تر از حد معمول نیست.

6- مشکلات مشعل آبگرمکن بوتان: مشعل آبگرمکن نیز می تواند نقش مهمی در خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن داشته باشد. گرفتگی سوراخ های مشعل می تواند باعث این اختلال شود. توصیه می کنیم که برای تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان در این حالت، حتما مشعل را تمیز و سوراخ های آن را به صورت کامل باز کنید تا مشکل حل شود.

آبگرمکن دیواری بوتان
آبگرمکن دیواری بوتان

3- مشکلات صدای آبگرمکن دیواری بوتان:

گاهی اوقات ممکن است در هنگام استفاده از آبگرمکن دیواری بوتان، متوجه شوید که به محض باز کردن شیر آب گرم، آبگرمکن صدای بسیار زیاد و غیرمعمولی از خود تولید می کند و این موضوع ممکن است باعث نگرانی شما شود.

این صدا می تواند به خاطر مشکلات داخلی آبگرمکن و یا رسوب زدگی مبدل و لوله های آب باشد که در این حالت ممکن است با کاهش فشار آب هم مواجه شوید و نیاز به رسوب گیری آبگرمکن دیواری بوتان خواهید داشت.

برای حل این مشکل توصیه می کنیم که آبگرمکن را بررسی کنید یا از یک متخصص بخواهید این کار را برایتان انجام دهد و مشکلات احتمالی آبگرمکن را برطرف کند تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

4- رنگ گرفتن آب داغ خروجی از دستگاه:

گاهی اوقات ممکن است این مشکل برایتان پیش آمده باشد که آب گرم را باز کنید و متوجه شوید که رنگ آب شفاف نیست و به حالت زرد یا قهوه ای نزدیک است و حتی طعم آب نیز متفاوت است. این مشکل می تواند حتی برای سلامتی شما مضر باشد و بهتر است که سریعا در جهت رفع آن اقدام کنید.

برای تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان و حل مشکل رنگی شدن آب، نیاز است که لوله های مسی آبگرمکن را بررسی کنید و اگر خراب شده اند و نیاز به تعویض دارند، حتما آنها را تعویض کنید تا این مشکل حل شود و دیگر آب رنگی نشود.

معمولا رنگی شدن آب در آبگرمکن های قدیمی رایج است و آبگرمکن های جدید این مشکل را ندارند، مگر اینکه لوله کشی خانه مشکل داشته باشد و دچار زنگ زدگی شده باشد.

رنگی شدن آب آبگرمکن
علت رنگی شدن آب آبگرمکن

جمع بندی

در این مقاله در مورد تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از روش های گفته شده و مشکلات رایجی که اینجا مطرح کردیم، مشکلات آبگرمکن دیواری بوتان خودتان را حل کنید و آن را به حالت اولش برگردانید.

خیلی مهم است که این کار را یک فرد با تجربه انجام دهد و اگر خودتان به چنین کارهایی وارد نیستید، توصیه ما این است که حتما این کار را به یک متخصص بسپارید و از انجام آن خودداری کنید. شما می توانید کارهای تخصصی مانند تعمیر پکیج و تعمیر آبگرمکن را به تیم متخصص هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کارها برای شما انجام شود.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد اطلاعات بیشتری در مورد تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان به دست آورده باشید و بتوانید به خوبی این کار را در خانه خودتان انجام دهید و مشکلات رایج آبگرمکن را حل کنید.

قیمت سرویس و تعمیر آبگرمکن

یک دیدگاه

  1. با مطالعه این مقاله آموزشی به کلی جواب در مورد مشکلات آبگرمکن دیواری بوتان میشه پی برد با تشکر از بابت ارائه همچین محتوای ارزشمندی موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا