لوله کشی و تاسیسات

راهنمای کامل مراحل نصب رادیاتور شیشه ای

راهنمای انتخاب رادیاتورهای شیشه ای

نصب رادیاتور شیشه ای و اطلاعات مربوط به آن از مواردی است که قصد داریم در این مقاله آن را بررسی کنیم. امروزه نوع چیدمان و دکوراسیون منازل از اهمیت بسیاری خصوصاً برای خانم‌ها برخوردار است. هماهنگی وسایل منزل با هم و استفاده از وسایل لوکس در دکوراسیون، در تغییر روحیه افراد نقش زیادی دارد. در سال‌های اخیر، ساخت آپارتمان‌ها و ساختمان‌های چندطبقه با متراژهای مختلف، رو به افزایش است و متراژهای پایین بعضی از واحدهای آپارتمانی، افراد را ناچار می‌کند که از حداقل وسایل در چیدمان منزل خود استفاده کنند.

رادیاتور شیشه‌ای یکی از وسیله‌های گرمایشی است که ظاهر بسیار زیبا و شکیلی دارد. این رادیاتورها به انتخاب مشتری، در سایز و ظاهر سفارشی ساخته می‌شوند و علاوه بر زیبا کردن منزل، گرمای مطبوعی نیز به فضای آن می‌بخشند. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه نصب رادیاتور شیشه ای و اطلاعات مربوط با آن آشنا کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

آشنایی با رادیاتور شیشه‌ای

رادیاتور شیشه‌ای نوعی رادیاتور شوفاژ است که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و دکوراتیو، جنبه گرمایشی نیز دارد. این رادیاتورها بسته به درخواست مشتری و در سایز سفارشی ساخته می‌شوند. در بسیاری از موارد، مشتریان می‌توانند تصاویر دلخواه خود را نیز بر روی شیشه رادیاتور حک کنند و زیبایی منحصربه‌فردی به آن ببخشند.

نصب رادیاتور شیشه ای بسیار آسان است و حتی می‌توان بدون کمک نصاب نیز آن را در منزل نصب کرد. نحوه عملکرد این رادیاتورها نیز بسیار ساده است و به سیستم گرمایشی خودرو شباهت دارد. منبع تأمین انرژی این رادیاتورها انرژی الکتریکی است و از طریق المنت موجود در آن، گرما تولید می‌کنند. شیشه‌های استفاده شده در آن‌ها، از نوع سکوریت است و ضخامتی حدوداً 8 تا 10 میلی‌متر دارند.

رادیاتورهای شیشه‌ای روی دیوار نصب می‌شوند و عمدتاً در کف اتاق قرار می‌گیرند. بعضی از انواع آن به طور مستقیم به پریز برق وصل می‌شوند و بعضی دیگر، نیاز به سیم‌کشی دارند. انواع دیگری از این رادیاتورها نیز وجود دارند که سیستم لوله‌کشی و پره‌های آن در قسمت پشتی قاب شیشه‌ای آن قرار می‌گیرد و با به گردش درآمدن آب گرم درون لوله‌ها، گرمای مطبوعی در محیط منزل برقرار می‌شود.

نصب رادیاتور شیشه ای
خرید رادیاتور شیشه ای

نحوه عملکرد رادیاتور شیشه‌ای

در این رادیاتورها، یک‌ لایه رسانای الکتریکی تعبیه شده است که از طریق آن، در سطح شیشه گرما ایجاد می‌شود. جریان برق پس از ورود به این لایه رسانا، بر مقاومت الکتریکی آن غلبه می‌کند و به‌وسیله امواج مادون‌ قرمز، منتشر می شود. گرمای مادون‌قرمز توسط تمامی اشیا جذب می‌شود و فضا را به‌خوبی گرم می‌کند.

پس از نصب رادیاتور شیشه ای و تولید گرما توسط آن، این گرما از طریق فرایندهای همرفتی، به سمت بالا می‌رود و به علت چگالی کم، جریان هوای سرد را به سمت پایین می‌فرستند. هوای سرد مجدداً توسط رادیاتور گرم شده و این جریان ادامه می‌یابد. رادیاتورهای شیشه‌ای عملکرد بسیار سریعی در گرم‌ کردن فضای منزل دارند.

پیش از نصب رادیاتور شیشه ای چه نکاتی باید رعایت شود؟

در مرحله اول، باید مکانی که برای نصب رادیاتور در نظر گرفته شده، توسط مشتری انتخاب شود. پس از آن، افراد باید بررسی کنند که آیا سیستم پکیج یا موتورخانه ساختمان، به آن‌ها امکان نصب رادیاتور دیگری را می‌دهد یا خیر. در صورتی‌ که این سیستم‌ها ظرفیت لازم را نداشته باشند، با نصب یک رادیاتور جدید عملکرد آن دچار مشکل خواهد شد. ابعاد و اندازه مکانی که برای نصب رادیاتور در نظر گرفته شده است، پیش از سفارش رادیاتور باید به طور دقیق اندازه‌گیری شود. برای نصب رادیاتور شیشه ای لازم است که چند وسیله پیش از شروع کار در دسترس قرار بگیرد. این لوازم عبارت‌اند از:

  •         انواع پیچ‌گوشتی، اعم از دوسو، چهارسو و غیره
  •         آچار فرانسه
  •         دریل، تراز، متر، چسب‌های برقی و نوارهای پلاستیکی
نصب رادیاتور
نصب رادیاتور

نحوه نصب رادیاتور شیشه ای

برای نصب رادیاتور شیشه ای نیازی نیست حتماً از یک نصاب کمک بگیرید، این کار به‌سادگی در منزل قابل انجام است. برای انجام این کار، ابتدا باید سیستم لوله‌کشی در صورت وجود لوله‌های موردنیاز برای نصب رادیاتور، چک کنید؛ به‌ عبارت‌ دیگر، وجود لوله‌های ورودی و خروجی آب در محل در نظر گرفته شده برای نصب، الزامی است. حال این سؤال پیش می‌آید که اگر این لوله‌ها وجود نداشت، چه کاری باید انجام داد؟ در این حالت، می‌توان از روش‌هایی مانند لوله روکار شوفاژ یا روش کلکتوری استفاده کرد.

چنانچه در منزل شما یک رادیاتور قدیمی نصب باشد، شما می‌توانید آن را جدا کرده و رادیاتور شیشه‌ای را جایگزین آن کنید. پیش از نصب، لوله‌های رفت‌ و برگشت را چک کنید، در صورتی‌ که آب در آن‌ها جریان داشته باشد، لوله‌‌های رفت گرم و لوله‌های برگشت سرد هستند. برای انجام این کار تنها کافی است که لوله‌ها را باز کرده و آن‌ها را لمس کنید و سپس روی آن‌ها علامت بگذارید تا تشخیص آن آسان‌تر باشد.

چه زمانی می‌توان برای نصب براکت‌های رادیاتور اقدام کرد؟

حدود نیم ساعت پیش از شروع به کار، شیرهای آب گرم باید در حالت بسته قرار بگیرند تا لوله‌ها کاملاً خنک شوند و دست را نسوزانند. نکته حائز اهمیت دیگر، تخلیه کردن لوله‌هاست. چنانچه لوله‌ها خالی نباشند، آب در منزل جاری می‌شود.

پس از آن، می‌توانید برای نصب براکت‌های رادیاتور، اقدام کنید. پیش از انجام این کار، بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟
  •         لوله‌ها و اتصالات جدید باید چک شوند و هیچ‌گونه مشکلی در آن‌ها وجود نداشته باشد.
  •         لوله‌های رفت و برگشتی و لوله‌های ثابت مرکزی، باید از نظر سایز هم‌اندازه باشند و برای اتصال آن‌ها مانعی وجود نداشته باشد.
  •         در صورت هم‌اندازه نبودن لوله‌های رفت‌وبرگشت با لوله‌های رادیاتور، باید از طریق اتصالات جانبی یا خم کردن لوله‌ها، آن‌ها را هم‌ اندازه کرد. یک راه‌حل مناسب برای این مسئله، استفاده از لوله‌های پوش فیت است. حتی می‌توانید از لوله‌هایی که با دیگر لوله‌های منزل شما هم‌جنس هستند استفاده کنید.
نصب رادیاتور شیشه ای
نصب رادیاتور شیشه‌ای

اکنون می‌توانید برای نصب رادیاتور شیشه ای اقدام کنید، اما توجه داشته باشید که آن را در ارتفاعی نصب کنید که فضای کافی برای فیکس شدن لوله‌های رادیاتور و لوله‌های زمینی وجود داشته باشد. فاصله استانداردی که برای این منظور اعلام شده، حداقل 125 میلی‌متر است. محل نصب براکت‌ها را روی دیوار علامت‌گذاری کرده و سپس رادیاتور را نصب کنید. لوله‌های جریان آب رفت‌وبرگشت رادیاتور و لوله‌های زمینی مشابه آن، باید به یکدیگر متصل شوند. اکنون می‌توان رادیاتور را روشن کرد و عملکرد صحیح سیستم آن را مورد ارزیابی قرار داد. دقت کنید که هیچ‌یک از لوله‌ها و اتصالات نشتی نداشته باشند و گرمایش رادیاتور به‌خوبی انجام شود.

چنانچه لوله‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهید فلزی یا مسی هستند، باید از طریق لحیم‌کاری آن‌ها را به یکدیگر متصل کرد. البته پیش از انجام این کار، باید توجه داشته باشید که کف‌پوش‌های آن منطقه آسیب نبیند و به لوله‌های دیگر آسیبی وارد نشود.

چه مکانی برای نصب رادیاتور شیشه ای بهتر است؟

به طور معمول، رادیاتورها را زیر پنجره نصب می‌کنند؛ چرا که رادیاتور، جریان هوای سردی که از پنجره وارد منزل می‌شود را گرم می‌کند. البته بسته به سلیقه خود، می‌توانید رادیاتور را در هر مکانی که دوست دارید و مطابق با دکوراسیون منزل، نصب کنید.

براکت‌هایی که برای نصب رادیاتورها مورداستفاده قرار می‌گیرند، هم بر روی دیوار قابل نصب هستند و هم می‌توان به کمک پایه‌های مخصوص، آن‌ها را روی زمین قرار داد. برای نصب رادیاتور شیشه ای باید روی دیوار در 4 نقطه محکم شوند؛ اما برای قراردادن آن بر روی زمین، تنها در دو نقطه ثابت می‌شوند. البته در بعضی موارد که رادیاتورها اندازه بزرگ‌تری دارند، مسلماً به پایه‌های بیشتری نیز احتیاج پیدا می‌کنند.

نصب رادیاتور شیشه ای
انواع رادیاتور شیشه ای

رادیاتورهای شیشه‌ای چه مزایایی دارند؟

رادیاتورهای شیشه‌ای نسبت به دیگر رادیاتورها، بسیار مدرن و پیشرفته هستند. از آنجایی‌ که در ساخت این رادیاتورها از شیشه‌های سکوریت ضخیم استفاده می‌کنند، انعکاس نور در این شیشه‌ها، تصویری شگفت‌انگیز در آن ایجاد کرده و دکوراسیون منزل را بسیار چشم‌نواز می‌کند. به‌این‌ترتیب، نسبت به یک رادیاتور معمولی و قدیمی، جلوه زیباتری به منزل می‌بخشند.

قدرت گرمایشی این رادیاتورها از انواع معمولی آن بسیار بیشتر است و به دو صورت تکی و دولایه قابل سفارش هستند. چنانچه شیشه‌های رادیاتور به هر دلیلی آسیب ببیند یا پس از مدتی از طرح آن خسته شوید، می‌توانید به‌راحتی برای تعویض آن اقدام کنید و طرح‌های متنوع‌تر و به‌روزتر را سفارش دهید.

از دیگر مزایای رادیاتورهای شیشه‌ای، می‌توان به گارانتی‌های بلندمدت آن اشاره کرد. کارخانه‌های سازنده این محصول، جهت مشتری‌مداری و احترام به حقوق مصرف‌کنندگان، ضمانت‌های طولانی‌مدت و خدمات پس از فروش برای این سیستم‌های گرمایشی در نظر گرفته‌اند تا مشتریان از انتخاب آن‌ها، اطمینان حاصل کنند. طراحی رادیاتورهای شیشه‌ای کاملاً استاندارد است و با اکثر لوله‌کشی‌های ساختمانی مطابقت دارد.

شیشه‌های به کار رفته در رادیاتور شیشه‌ای

شیشه‌های به‌ کار رفته در طراحی این رادیاتورها، کاملاً ایمن هستند و هیچ‌گونه گوشه تیز و برنده‌ای ندارند؛ بنابراین میزان ایمنی آن‌ها بسیار بالاست و خطری برای اعضای خانواده ایجاد نمی‌کنند. علاوه‌ بر آن، این شیشه‌ها قابل شستشو هستند و به‌راحتی تمیز می‌شوند. نصب رادیاتور شیشه ای و جابه‌جایی آن بسیار آسان است و هنگام نصب، هیچ‌گونه آسیبی به دیوار اطراف آن و دیگر وسایل منزل وارد نخواهد شد.

بازده حرارتی این رادیاتورها را حدود 100 درصد تخمین زده‌اند، یعنی در این سیستم‌ها هیچ‌گونه اتلاف انرژی صورت نمی‌گیرد و پس از روشن شدن، گرمای دل‌پذیر و مطبوعی به محیط می‌بخشند. آن‌ها به هیچ روشی برای مراقبت و نگهداری نیاز ندارند و لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای این کار پرداخت کنید.

کلام آخر

خلاقیت و نوآوری به‌کاررفته در ساخت رادیاتورهای شیشه‌ای، آن‌ها را به محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایشی حال حاضر تبدیل کرده است. این محصولات در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و مصرف‌کنندگان حتی می‌توانند سایز دلخواه خود را سفارش دهند. نصب رادیاتور شیشه ای بسیار آسان و کم‌دردسر است و به دیگر لوازم و تجهیزات منزل شما، آسیبی وارد نمی‌شود. شیشه‌های رادیاتورها کاملاً محکم و ایمن هستند و در برابر حرارت، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. به‌ طور کلی این سیستم‌ها نسبت به انواع قدیمی‌تر آن، از مزایای بیشتری برخوردار هستند.

برای نصب انواع رادیاتور مانند رادیاتورهای پره ای و شیشه ای می‌توانید از متخصصان ما در هوم سرویز کمک بگیرید. جدول زیر، شامل هزینه های نصب رادیاتور توسط تیم متخصص هوم سرویز است که خیلی سریع و با هزینه مناسب برای منزل شما انجام می شود:

قیمت تعمیر شوفاژ
قیمت نصب رادیاتور شوفاژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا