برقکاری ساختمان

انواع لوستر پذیرایی برای خانه شما(قبل از خرید لوستر مطالعه شود)

راهنمای انتخاب و خرید لوستر

یکی از مهم‌ترین لوازم منزل که برای شکوه و جلوه بیشتر فضای داخلی آن، به‌ خصوص در سالن پذیرایی، استفاده ‌می‌شود، لوستر است. تقریبا تما‌می ‌افراد با انواع لوستر پذیرایی آشنا هستند. شما با استفاده از انواع مختلف و بی‌ نظیر لوسترها ‌می‌توانید فضای داخلی منزل خود را با شکوه‌تر جلوه دهید.

همچنین با توجه به اینکه لوسترها در تنوع جنس و طرح مختلفی تولید ‌می‌شوند، شما ‌می‌توانید به‌سادگی بسته به دکوراسیون خانه خود و در کنار آن بسته به سلیقه‌تان، یک لوستر کاملا زیبا و کاربردی را انتخاب کنید. در ایجاد یک فضای دلنشین و باشکوه، لوسترها نقش بسیار مهمی‌ ایفا ‌می‌کنند.  هدف اصلی استفاده از لوستر نورپردازی در محیط است؛ اما در کنار آن انتخاب یک لوستر مناسب ‌می‌تواند به خوبی فضای مورد نظر شما را باشکوه‌تر و زیباتر جلوه دهد.

همانطور که احتمالا ‌می‌دانید لوستر‌ها از نظر جنس، سایز، طرح و… دارای انواع مختلفی هستند. در این صورت هنگام خرید لوستر برای قسمت‌های مختلف منزل خود شما باید به عوامل مختلفی از جمله متراژ فضای مورد نظر، دکوراسیون، میزان نور و حتی میزان بودجه در نظر گرفته‌ شده توجه داشته باشید و سپس بر اساس این عوامل مناسب‌ترین لوستر موردنظر خود را انتخاب کنید.

در این مقاله، انواع لوسترها برای روشنایی بهتر و زیباتر خانه شما معرفی شده‌اند. شما همچنین ‌می‌توانید در انتهای مقاله راهنمای خرید لوستر را مطالعه کنید.

نصب لوستر با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

انواع لوستر
انواع لوستر برای پذیرایی

انواع لوستر پذیرایی

لوسترها از نظر سبک، جنس، مدل و حتی ابعاد دارای تنوع بسیار زیادی هستند. برخی از لوسترها ظاهری سنتی داشته و اغلب در خانه‌هایی با سبک‌های قدیمی‌ و روستایی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. در کنار آن لوسترهای شیک مدرن و کلاسیک بسیاری موجود هستند که غالبا متناسب با دکوراسیون روز طراحی و تولید شده و برای ایجاد یک فضای باشکوه و مجلل مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. اگر برای خرید لوستر اقدام کرده باشید، قطعا با این تنوع بسیار زیاد لوسترها روبرو شده‌اید.

انواع لوستر پذیرایی بر اساس جنس و متریال به‌کار رفته در آن‌ها عبارتند از:

  • لوسترهای فلزی که از متریال‌های مختلفی مانند استیل، برنج، آهن، آلومینیوم، برنز و حتی طلا و نقره تولید ‌می‌شوند.
  • لوسترهای چوبی
  • لوسترهای شیشه‌ای
  • لوسترهای کریستالی
  • لوسترهای پلاستیکی
  • لوسترهای پارچه‌ای
  • لوسترهای LED

در نتیجه ‌می‌توان گفت امروزه لوسترها با استفاده از متریال‌های مختلفی تولید ‌می‌شوند. اگر برای خرید لوستر اتاق پذیرایی قدام کنید با این تنوع مختلف جنس بدنه لوسترها روبرو ‌می‌شوید که در وهله اول کاملا انتخاب را برای شما مشکل ‌می‌کند؛ اما توجه داشته باشید که در انتخاب جنس لوستر باید به فضای مورد استفاده و نیاز خود توجه داشته و سپس مناسب‌ترین لوستر را بر اساس جنس بدنه آن انتخاب کنید.

بدیهی است که جنس بدنه لوستر روی سبک و جلوه ظاهری آن تاثیر بسیاری دارد؛ به همین دلیل انتخاب نادرست جنس بدنه لوستر ممکن است روی جلوه سایر اجزای فضای داخلی دکوراسیون منزلتان نیز تاثیرگزار باشد. به همین دلیل توصیه ‌می‌شود در سبک و جلوه ظاهری لوستر مورد نظر خود بسیار دقت کرده و سعی کنید لوستری را از لحاظ جنس بدنه انتخاب کنید که با تمام اجزای فضای دکوراسیون منزلتان همخوانی داشته باشید. در این‌ صورت با یک چیدمان متناسب و بی‌نقص، جلوه ظاهری محیط چند برابر زیباتر ‌می‌شود.

برخی از انواع لوسترها نیز هستند که به‌ صورت ترکیبی و به‌ عبارتی با ترکیب دو یا چند متریال مختلف ساخته ‌می‌شوند که این لوسترها نیز زیبایی خاص خود را داشته و ‌می‌توانند در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟
لوستر مدرن
لوستر مدرن

انواع لوستر پذیرایی بر اساس سبک

لوسترها بر اساس سبک دکوراسیون نیز به چند دسته مختلف تقسیم‌بندی ‌می‌شوند:

  • لوسترهای مدرن
  • لوسترهای کلاسیک
  • لوسترهای سنتی
  • لوسترهای مینیمال یا ساده
  • لوسترهای آنتیک
  • لوسترها فانتزی

هنگام خرید لوستر در کنار تنوع بی‌نظیر جنس بدنه لوسترها، شما با انواع مختلفی از سبک‌های به‌کار رفته در تولید لوسترها روبرو ‌می‌شوید. همانطور که در ابتدا گفته شد، یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی منزل که روی جلوه ظاهری فضا بسیار تاثیرگزار است، لوستر ‌می‌باشد.

به همین دلیل، با پیشرفت تکنولوژی، روزبه‌روز شاهد سبک‌های متنوعی از لوسترها هستیم. با وجود این سبک‌های متنوع شما ‌می‌توانید به‌ سادگی برای چیدمان دکوراسیون منزل خود مناسب‌ترین و شیک‌ترین لوستر موجود را مطابق با سلیقه‌تان انتخاب کنید.

نصب لوستر
نصب لوستر

انواع لوستر پذیرایی بر اساس روش نصب

شاید جالب باشد بدانید که لوسترها به شیوه‌های مختلفی روی سقف نصب ‌می‌شوند. شما ‌می‌توانید در هنگام خرید، یکی از انواع لوسترهای سقفی یا لوسترهای آویز را انتخاب کنید.

یکی از نکات مهمی‌ که در انتخاب لوسترهای سقفی و لوسترهای آویز تاثیرگزار است، ارتفاع فضا تا سقف محیط است که تعیین‌کننده نوع مناسب لوستر در فضا ‌می‌باشد. در واقع ‌می‌توان گفت به دلیل وجود فضاهایی با ارتفاع مختلف، لوسترها در دو نوع آویز و سقفی موجود هستند.

بدیهی است برای فضاهایی که ارتفاع فضا تا سقف کم بوده یا به‌عبارتی برای محیط‌هایی که سقف کوتاهی دارند، معمولا لوسترهای سقفی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. در مقابل، برای فضاهایی که سقف بلندتری دارند نیز لوسترهای آویز ‌می‌توانند انتخاب بهتر و مناسب‌تری محسوب شوند.

در کنار لوسترهای آویز و سقفی نوع دیگر و جدیدتری از لوسترها وجود دارد که غالبا با نام لوستر یا چراغ دیواری شناخته‌ می‌شود. این لوسترهای دیواری نیز ‌می‌توانند تعادل را در نورپردازی محیط برقرار کرده و در کنار آن روی چیدمان دکوراسیون فضای داخلی نیز تاثیرگزار خواهند بود.

مدل لوستر پذیرایی
مدل لوستر پذیرایی

انواع لوستر بر اساس مدل

رایج‌ترین دسته‌بندی لوسترها که غالبا انتخاب آن‌ها بر اساس این دسته‌بندی انجام ‌می‌شود، انواع لوستر پذیرایی بر اساس مدل آن‌ها است. لوسترها بسته به مدلشان دارای تنوع بسیار زیاد و متنوعی هستند که عبارتند از:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟
  1. لوسترهای شاخه‌ای
  2. لوستر‌های آویزی
  3. لوسترهای کاسه‌ای
  4. لوسترهای ریشه‌ای
  5. لوسترهای حلقه‌ای
  6. لوسترهای شمعی
  7. لوسترهای حبابی
  8. لوسترهای شعله‌ای
  9. لوسترهای طبلی
  10. لوسترهای سایه‌دار
  11. لوسترهای خطی
  12. لوسترهای ال‌ای‌دی
  13. لوسترهای اس‌ام‌دی

شاید در وهله اول انتخاب نوع لوستر مدنظر شما بر اساس مدل از میان این‌ همه تنوع کار مشکلی به نظر برسد؛ اما در صورتی‌ که به سلیقه و نیاز خود و در کنار آن به دکوراسیون فضای مورد استفاده لوستر توجه داشته باشید، به‌ سادگی ‌می‌توانید از میان این همه تنوع مدل موردنظر خود را انتخاب کنید.

رایج‌ترین مدل‌های لوستر که امروزه طرفداران بسیاری داشته و بیشتر از سایر مدل‌ها مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند، عبارتند از:

1- انواع لوستر: لوستر کریستالی

یکی از قدیمی‌ترین انواع لوسترها که احتمالا شما نیز  با آن آشنا هستید، لوستر کریستالی است که یکی از مجلل‌ترین انواع لوسترها نیز محسوب ‌می‌شود. این لوسترها آویزهای کریستالی تراش خورده و بسیار زیبایی دارند که باعث درخشش بی‌نظیر آن‌ها ‌می‌شود. در واقع زیبایی و درخشش بی‌نظیر این لوسترها نتیجه برخورد و شکست نور با قطعات کریستال است که روشنایی بی‌نظیری در محیط ایجاد ‌می‌کند.

لوسترهای کریستالی طراحی‌های متنوعی دارند و ‌می‌توانند در فضاهای مختلف کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. شاید جالب باشد بدانید که در گذشته‌ها لوسترهای چند طبقه و مجلل کریستالی در اغلب قصرها و مکان‌های مهم استفاده ‌می‌شدند که به مرور زمان لوسترهای کریستالی با ظرافت بیشتر و در ابعاد کوچکتر تولید شده و امروزه ‌می‌توان انواع این لوسترها را در اکثر خانه‌ها مشاهده کرد.

2- انواع لوستر: لوستر شمعی

شاید جالب باشد بدانید که قبل از اختراع لامپ لوسترهای شمعی مورد استفاده قرار ‌می‌گرفتند. در واقع زمانی که شمع یا مشعل تنها منبع روشنایی بود، لوسترهای شمعی وسیله‌ای برای نگهداری شمع‌ها محسوب شده و در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار ‌می‌گرفتند.

پس از آن با تولید لامپ، تحول عظیمی ‌در روشنایی فضا به وجود آمد؛ اما هنوز هم افراد بسیاری هستند که از انواع لوسترهای زیبای ‌شمعی‌ در دکوراسیون منزل خود استفاده ‌می‌کنند. امروزه طراحان لوستر با تلفیق سبک‌های کلاسیک و مدرن، لوسترهای شمعی بسیار زیبایی طراحی ‌می‌کنند که این لوسترها غالبا مورد توجه بسیاری از افراد قرار ‌می‌گیرند.

3- انواع لوستر: لوستر شاخه‌ای

تقریبا تما‌می‌ لوسترهای که رایج شده‌اند، از دسته لوسترهای شاخه‌ای هستند. در واقع ‌می‌توان گفت مدل‌های شاخه‌ای با جنس بدنه مختلف و در مدل‌های متنوع ساخته و طراحی ‌می‌شوند. همانند سایر مدل‌های لوسترها، لوسترهای شاخه‌ای نیز در اندازه و ابعاد مختلف موجود هستند.

به همین دلیل ‌می‌توانند برای فضاهای مختلف با ابعاد متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند. از طرفی لوسترهای شاخه‌ای که تزئینات کریستالی و شیشه‌ای دارند، اگر در ابعاد بزرگ تهیه شوند، برای سالن‌های بزرگ و سالن‌های پذیرایی انتخاب بسیار مناسبی هستند؛ زیرا ‌می‌توانند روشنایی مورد نیاز در این فضاها را به‌ خوبی تامین کنند.

اگرچه امکان استفاده از لوسترهای شاخه‌ای با شاخه‌های کمتر و در ابعاد کوچک‌تر که با جنس‌های بدنه مختلفی ساخته شده‌اند، در سایر فضاها مانند اتاق خواب وجود دارد.

4- انواع لوستر: لوستر ریسه‌ای

لوستر‌های ریسه‌ای در واقع نوعی از لوسترهای کریستالی هستند که همانند این لوسترها بسیار لوکس و باشکوه ‌می‌باشند. این لوسترها نیز بیشتر در فضاهایی که سقف بلند دارند مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. لوسترهای ریسه‌ای در مرکز خود چندین لامپ دارند. کنار این لامپ‌ها کریستال یا شیشه به‌ صورت ریسه‌ای و در اشکال مختلف از آن‌ها آویزان است.

لوسترهای ریسه‌ای همچنین غالبا به‌صورت گرد یا خطی طراحی و تولید شده و بسیار پرطرفدار هستند. یکی از رایج‌ترین مدل‌های این لوسترها، لوستر خطی لاینر است که از انواع مدرن سبک لوسترها محسوب شده و زیبایی فوق‌العاده بی‌نظیری دارد.

5- انواع لوستر: لوستر حبابی

همانطور که از نام این مدل لوسترها پیداست، لوسترهای حبابی از یک یا چند حباب مختلف تشکیل ‌می‌شوند. این لوسترها هم به‌ صورت سقفی و هم به‌ صورت آویزی و دیواری طراحی شده و قابل نصب هستند. همچنین حباب‌های این لوسترها دو نوع مات و شفاف دارند که بدیهی است که روشنایی در هرکدام از این حباب‌ها متفاوت خواهد بود.

به‌عبارتی، لوسترهایی که حباب‌های ماتی دارند، روشنایی چندانی نداشته و بیشتر برای فضاهایی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند که به نور کمی ‌نیاز باشد. در برابر، حباب‌های شیشه‌ای و شفاف این لوسترها در کنار استفاده از یک لامپ مناسب، روشنایی کافی را فراهم خواهد کرد.

6- انواع لوستر: لوستر ال‌ای‌دی

مدرن‌ترین نسل لوسترهای موجود در بازار، لوسترهای ال‌ای‌دی هستند. این لوسترها غالبا از صفحه فلزی تشکیل شده‌اند که مجموعه‌ای از لامپ‌های ال‌ای‌دی با تزئیناتی مختلف روی آن نصب ‌می‌شوند.

از مزایای برتر این لوسترها طراحی مدرن و شیک آن‌ها است که در کنار آن با چیدمان منظم و تزئینات خاصی که دارند، زیبایی فضا را چندین برابر خواهند کرد. همچنین لوسترهای ال‌ای‌دی مصرف انرژی پایینی دارند که این ویژگی نیز از مزایای مهم این لوسترها محسوب ‌می‌شود.

لوسترهای ال‌ای‌دی دو نوع تک رنگ و چند رنگ دارند که اغلب مدل‌های چند رنگ این لوسترها دارای کنترل از راه دور بوده و افراد ‌می‌توانند قابلیت‌هایی مانند امکان روشن و خاموش‌ کردن از راه دور، کنترل طیف رنگ، درجه روشنایی و نوع نورپردازی را مطابق با خواسته‌شان در این لوسترها تنظیم کنند.

راهنمای خرید لوستر
راهنمای خرید لوستر

راهنمای خرید لوستر

همانطور که احتمالا ‌می‌دانید، لوستر از لواز‌می‌ است که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد؛ به همین دلیل هنگام خرید و انتخاب آن باید دقت کرد تا بتوان بهترین گزینه را انتخاب کرد. اگر برای خرید لوستر اقدام کنید، با تنوع بسیار زیاد این کالا در طرح، مدل، جنس بدنه و… روبرو ‌می‌شوید.

در این‌ صورت اگر نتوانید میان این‌ همه تنوع انتخاب درستی داشته باشید، پس از مدت کوتاهی ناچار به تعویض لوستر خود خواهید شد؛ که بدیهی است این مورد هزینه‌های زیادی را به همراه دارد.

در این قسمت از مقاله، راهنمای خرید انواع لوستر پذیرایی تشریح شده است. شما با توجه به مواردی که در ادامه ذکر شده است ‌می‌توانید مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین لوستر را برای روشنایی فضای خانه خود تهیه کنید.

1- اندازه لوستر

به‌ طور قطع ‌می‌توان گفت مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید لوستر باید به آن توجه شود، اندازه لوستر است. همانطور که احتمالا ‌می‌دانید، اندازه لوستر باید با متراژ فضای مورد استفاده در تناسب باشد تا بتواند روشنایی کافی را برای فضا فراهم کند. بدیهی است که برای سالن‌های پذیرایی بزرگ باید لوسترهای بزرگ‌تری نسبت به سالن‌های پذیرایی کوچک تهیه شود که این مورد برای سایر فضاها نیز صدق ‌می‌کند.

در اغلب موارد، اندازه مناسب لوستر براساس فرمول زیر محاسبه ‌می‌شود:

طول سالن + عرض سالن = عرض لوستر (بر حسب اینچ)

با محاسبه این فرمول شما به‌سادگی ‌می‌توانید لوستر مناسب فضای مورد نظر خود را براساس اندازه آن انتخاب کنید.

2- میزان روشنایی لوستر

قبل از اینکه به سراغ خرید لوستر بروید، بهتر است فضای مورد نظر خود را به خوبی بررسی کنید. توجه داشته باشید که نور مورد نیاز سالن یا اتاق مدنظر شما چقدر است. بدیهی است که نور کم فضا، باعث کسل‌کننده‌ شدن فضا شده و در کنار آن چشم‌ها را خسته ‌می‌کند.

اگرچه نور زیاد نیز علاوه‌ بر اینکه مشکلاتی مانند سردرد را ایجاد ‌می‌کند، جلوه و ظاهری نامناسب خواهد داشت. در نتیجه، قبل از خرید لوستر، در کنار ابعاد فضا به میزان نور مورد نیاز نیز توجه داشته باشید تا بتوانید لوستری با روشنایی مناسب را برای محیط انتخاب کنید. برای این منظور ابتدا باید تعداد لوسترهای مورد نیاز و سپس تعداد و نوع لامپ‌های لوستر را مدنظر قرار دهید.

شما می توانید نورپردازی و اجرای نور مخفی خانه خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خانه ای روشن تر و زیباتر داشته باشید.

3- انتخاب نوع لوستر

همانطور که احتمالا ‌می‌دانید، لوستر باید متناسب با فضای مورد استفاده باشد. در واقع لوستر سالن با لوستر اتاق‌ها کاملا متفاوت خواهد بود. شما اکنون با انواع لوسترها آشنایی دارید و با بررسی فضا ‌می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که کدام نوع لوستر برای کدام فضا بهتر و کاربردی‌تر است.

به‌عنوان مثال، شما ‌می‌توانید برای تامین روشنایی میز غذاخوری یا جزیره آشپزخانه خود از لوسترهای خطی لاینر استفاده کنید. همچنین برای سالن‌هایی با سقف کوتاه‌تر بهتر است لوسترهای سقفی با ارتفاع کم را انتخاب کنید.

در این‌ صورت به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای فضاهایی که سقف کوتاه و وسعت کمتری دارند، بهتر است از لوسترهای شلوغ استفاده نشود؛ زیرا مدل‌های شلوغ لوسترها، بزرگتر از ابعاد خود به نظر ‌می‌رسند و در این‌ صورت با فضا همخوانی نخواهند داشت.

4- سبک دکوراسیون

از دیگر موارد مهمی‌ که در انتخاب لوستر باید به آن توجه داشته باشید، سبک دکوراسیون فضا است. امروزه، با توجه به تنوع فوق‌العاده لوسترها، ‌می‌توان برای سبک‌های مختلف، لوسترهای متناسب و زیبایی را انتخاب کرد. برای این منظور نیز شما تنها با بررسی دکوراسیون فضا ‌می‌توانید لوستری متناسب با سبک و طراحی فضا خریداری کنید.

در این میان، ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر لوستر با سبک دکوراسیون فضا همخوانی نداشته باشد، منجر به ایجاد ظاهری نامناسب در فضا خواهد شد.

بعد از خرید لوستر زیبا برای خانه خود، شما می توانید نصب لوستر خود را به برقکار حرفه ای هوم سرویز بسپارید. برای ثبت سفارش نصب وسایل روشنایی، روی دکمه های زیر کلیک کنید:

نصب لوستر با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع‌بندی

در این مقاله، انواع لوستر پذیرایی برای روشنایی خانه شما معرفی شدند. با مطالعه راهنمای خرید لوستر شما ‌می‌توانید از میان تنوع بسیار زیاد لوسترها، یک لوستر زیبا و کاربردی را متناسب با فضای مورد استفاده خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر لوستر با فضا در تناسب نبوده و همخوانی نداشته باشد، قطعا روی ظاهر و جلوه فضا تاثیر منفی خواهد گذاشت. بعد از انتخاب و خرید لوستر، شما می توانید نورپردازی خانه و نصب لوستر را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند تا خانه ای زیباتر و شیک تر داشته باشید.

جدول زیر، شامل هزینه خدمات نصب لوستر توسط تیم هوم سرویز است:

قیمت نصب و تعویض لامپ، چراغ و لوستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا