رایانه و تکنولوژیهوم سرویز

همه‌چیز درباره‌ی سرویس گیم‌پس ایکس‌باکس

با پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن اینترنت پرسرعت در سراسر جهان، دیگر همه صنایع سعی کردند تا خود را با این پیشرفت وفق دهند و هم هزینه‌های خود را کاهش دهند و هم خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کنند. بری مثال و در حوزه سینما، شاهد فراگیرشدن پدیده‌ای به‌نام نتفیلکیس بودیم که آنقدر محبوب شد و پیشرفت کرد که حتی عده‌ی زیادی از افراد به‌خاطر آن قید رفتن به سینماها را زدند! در سال 2017 نیز مایکروسافت از سرویسی به‌نام گیم‌پس رونمایی کرد که نه‌تنها آینده ویدیوگیم و استراتژی شرکت‌های فعال در این حوزه را متحول کرد، بلکه صنعت سرگرمی را نیز دستخوش تغییراتی بزرگ کرد. سرویس گیم‌پس به‌کاربران خود فهرست بی‌شماری از بازی‌ها را ارائه می‌دهد که آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به خرید جداگانه هریک و تنها با پرداخت مبلغ اشتراک، به تمام این بازی‌ها و مزایای دیگر آن دسترسی پیدا کنند. ما در این مقاله به‌طور کامل سرویس گیم‌پس را به‌شما معرفی و از مزایا و معایب آن می‌گوییم. پس با هوم سرویز همراه باشید.

سرویس‌های اشتراکی گیمینگ

Cloud Gaming Services
سرویس‌های گیمینگ

قبل از آنکه به سراغ معرفی سرویس مخصوص کاربران ایکس‌باکس (و البته PC) برویم، بهتر است به‌طور کلی مفهوم سرویس‌های گیمینگ و چگونگی کارکرد آن‌ها را برای شما توضیح دهیم. همه ما می‌دانیم و به‌یاد داریم که در گذشته تنها راه بازی کردن، خرید سی‌دی یا کارتیج‌های مخصوص بازی و قرار دادن آن‌ها در کنسول بازی بود. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و همینطور با شروع نسل هفت، کنسول‌ها امکان اتصال به اینترنت را پیدا کردند و شرکت‌های سازنده کنسول بازی هم، فروشگاه‌های مخصوصی را برای کاربران خود تدارک دیدند؛ فروشگاه‌های مجازی که از طریق آن‌ها می‌توانستید بازی یا حتی آیتم موردعلاقه خود را جستجو کرده  و آن محصول را بدون اینکه دردسر‌های اضافی تجربه کنید یا از خانه بیرون روید، به‌راحتی خریداری کنید.

این روش خرید بازی به‌قدری محبوب شد که حتی از فروش نسخه فیزیکی بازی‌ها نیز پیشی گرفت و اکثر مردم آن را به‌خرید دیسک بازی‌ها ترجیح داده و می‌دهند. اوج محبوبیت این روش از خرید بازی‌ها در دوران کرونا بود. در موقعی که حتی بسیاری از بازی‌ها نیز در تولید و توزیع فیزیکی خود به مشکل برخوردند و برای گیمر‌ها نیز خرید دیجیتالی اولویت داشت. این روش همچنین مزیت‌های بسیاری نه‌تنها برای گیمر‌ها بلکه برای خود سازندگان نیز دارد؛ چراکه دیگر مجبور نیستند هزینه تولید، پخش و حمل‌و‌نقل و همچنین هزینه‌ی فروشگاه‌هایی که محصولات آن‌ها را به‌فروش می‌رسانند بدهند و درنتیجه سود بسیار بیشتر و کلان‌تری دریافت می‌کنند.

بنابراین اگر قصد حمایت بیشتر از سازنده و ناشر بازی محبوب خود را دارید، بهتر است نسخه دیجیتالی آن بازی را خریداری کنید. از این مورد که بگذریم، یکی دیگر از موارد و ایده‌های نوظهور در زمینه‌ی چگونگی تجربه‌ی بازی‌ها که به‌طور رسمی از اواسط نسل هشتم همه‌گیر شدند و سر و صدا کردند، سرویس‌های گیمینگ بودند. گل‌سرسبد این نوع سرویس‌ها هم همین سرویس گیم‌پس ایکس‌باکس است. اما این سرویس‌ها چگونه کار می‌کنند؟ کارکرد این نوع سرویس‌های گیمینگ بدین گونه است که شما یک مبلغ اشتراک ماهیانه (یا سه‌ماهه یا یک‌ساله) را پرداخت می‌کنید و در ازای پرداخت این مبلغ به لیست بلندبالایی از بازی‌های مختلف دسترسی پیدا می‌کنید. از بازی‌های قدیمی و چند نسل پیش بگیرید تا بازی‌هایی که چند روز از عرضه‌ی آن‌ها گذشته است؛ از بازی‌های شوتر و اکشن تا بازی‌های ورزشی و فانتزی. این مورد به کاربران آزادی‌عمل بسیاری در انتخاب و انجام بازی‌های موردعلاقه خود می‌دهد.

به‌بیان دیگر اگر این سرویس‌ها نبودند، غیرممکن بود که بتوانید به این همه بازی‌ (آن هم به‌طور یکجا) دسترسی داشته باشید و بتوانید آن‌ها را تجربه کنید. البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که شما با پرداخت مبلغ اشتراک، صاحب این بازی‌ها نمی‌شوید، بلکه تا زمان پایان اشتراک خود به آن‌ها دسترسی دارید و می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید و با پایان زمان اشتراک، دسترسی شما نیز به‌بازی‌ها قطع خواهد شد. هرچند که به‌راحتی و با تمدید اشتراک دوباره می‌توانید تجربه آن‌ها را از سر بگیرید و از انجام بازی‌های مختلف و متنوع لذت ببرید. البته باتوجه به بالا رفتن قیمت‌ها و همینطور کیفیت انواع مختلف بازی‌ها، همه‌ی آن‌ها ارزش 60 دلار پول را ندارند یا اینکه به هردلیلی ما تمایلی به تجربه مجدد و نگه‌داری آن‌ها نداریم. اینجاست که سرویس‌های گیمینگ همچون گیم‌پس به کار ما می‌آیند و این مشکل یا مسئله را برای ما حل می‌کنند.

گفتنی است که این سرویس‌ها سود چندانی برای شرکت‌ها ندارند و حتی در مواقعی آن‌ها را محتمل ضرر می‌کنند، اما جنگ کنسولی و رقابت شدید در بازار آن‌ها را مجبور به انجام این کار کرده است. اتفاقی که در نهایت به‌نفع گیمر‌ها است؛ چراکه در این شرایط و اوضاع اقتصادی بد، این بهترین و ارزان‌ترین راه برای تجربه‌ی بازی‌های مختلف و همچنان گیمر بودن و گیمر ماندن است.

گیم‌پس چیست؟

Game Pass 2
سرویس Game Pass

گیم‌پس سرویس اشتراکی گیمینگ شرکت مایکروسافت است که در سال 2017 برای کاربران ایکس‌باکس معرفی شد و در سال 2019 از نسخه PC آن رونمایی شد. سرویس گیم‌پس یک سرویس اشتراکی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم ایکس‌باکس و همینطور کامپیوترهای شخصی است که در آن یک لیست بلند و بالا و متنوع از بازی‌های مختلف در اختیار کاربران آن قرار می‌گیرد که در ازای پرداخت مبلغ اشتراک، می‌توانند به همه‌ی آن‌ها دسترسی داشته باشند و هرکدام از بازی‌ها را که دوست داشتند، به‌راحتی انتخاب، دانلود و تجربه کنند.

لیست بازی‌های گیم‌پس شامل صدها عنوان کوچک و بزرگ است که قطعاً هرسلیقه‌ای را راضی می‌کند. از آثار ساخته شده توسط استودیو‌های مایکروسافت تا بازی‌های مستقل و آثار بلاک باستری مولتی پلتفرم. همه و همه‌ی این بازی‌ها در گیم‌پس حضور دارند و می‌توانید با تهیه اشتراک آن، به همه‌ی این بازی‌ها دسترسی داشته باشید. بازی‌های فرست پارتی و انحصاری مایکروسافت از همان روز عرضه در داخل این سرویس قرار می‌گیرند و این همان مزیت بزرگ گیم‌پس نسبت با سایر سرویس‌های گیمینگ است. این عناوین شرکت مایکروسافت به‌طور دائمی در این سرویس حضور دارند و از آن خارج نمی‌شوند اما بعضی از عناوین تا مدت خاصی (معمولاً 6 ماه یا یک‌سال) در این سرویس حضور دارند و پس از مدتی نیز از آن خارج شده و بازی دیگری جایگزین آن می‌شود. مزایای خرید اشتراک گیم‌پس تنها به بازی‌های درون فهرست آن خلاصه نمی‌شود و برای مثال در فروشگاه ایکس‌باکس نیز امتیاز‌های ویژه‌ای برای مشترکین این سرویس درنظر گرفته می‌شود. از تخفیف‌های مختلف بر روی بازی‌ها تا آیتم‌هایی که تنها دردسترس کاربران این سرویس قرار می‌گیرد.

سرویس گیم‌پس دو نوع متفاوت دارد:

اولین نوع سرویس گیم‌پس، اشتراک معمولی یا همان عادی آن است که ماهانه 10 دلار برای کاربران ایکس‌باکس و 5 دلار برای کاربران PC هزینه دارد. با خرید این اشتراک به تمام بازی‌های این فهرست دسترسی خواهید داشت اما برخی از بازی‌های خاص نیز در این نوع اشتراک در دسترس نیستند. برای مثال عناوین شرکت EA همچون فیفا برای خریداران گیم‌پس عادی قابل دسترس نیست و شما با خرید این نوع اشتراک نمی‌توانید آن‌ها را دانلود و تجربه کنید. هرچند که با خرید این نوع سرویس نیز پیشنهاد و تخفیف‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد و مایکروسافت همچنان امتیاز‌های ویژه‌ای برای شما قائل می‌شود.

همانطور که گفتیم این نوع اشتراک در اختیار کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس و پی‌سی در دسترس است اما تفاوت‌هایی نیز در این بین وجود دارد. مثلاً ممکن است برخی عناوین بازی تنها در انحصار یکی از این پلتفرم‌ها باشد و کاربران دیگر پلتفرم به آن دسترسی نداشته باشند. به‌عنوان مثال بازی Red dead redemption 2 در زمان قرار گرفتن بر روی سرویس گیم‌پس تنها در اختیار کاربران کنسولی این سرویس قرار داشت و مشتریکن PC این سرویس نمی‌توانستند به آن دسترسی داشته باشند.

Game Pass Ultimate
Game Pass Ultimate

دومین نوع اشتراک گیم‌پس که بهترین و کامل‌ترین نوع این اشتراک نیز هست، Ultimate نام دارد. قیمت این نوع اشتراک هم برای کاربران ایکس‌باکس و هم برای کاربران پی‌سی به یک‌اندازه بوده و ماهانه 15 دلار قیمت دارد. گیم‌پس آلتیمیت تمام ویژگی‌ها و امکانات گیم‌پس عادی را دارد و در عین حال مزایایی دارد که آن‌ها را تنها در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد. برای مثال اگر شما این نوع از اشتراک گیم‌پس را تهیه کنید، به شما اجازه داده می‌شود که همزمان از آن برای یک کنسول و پی‌سی بهره ببرید. درنتیجه اگر به هردو پلتفرم دسترسی دارید، دیگر نیازی نیست که برای هرکدام از آن‌ها یک گیم‌پس جداگانه تهیه کنید.

علاوه‌بر این با خرید گیم‌پس آلتیمیت اشتراک گلد ایکس‌باکس (که همانند همان پلاس در پلی‌استیشن است)، نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد و درنتیجه دیگر نیازی نیست برای آنلاین بازی کردن یک اشتراک گلد نیز تهیه کنید. همینطور بازی‌های ماهیانه که به‌طور رایگان دراختیار کاربران گلد قرار می‌گیرد نیز برای شما در دسترس است و می‌توانید آن‌ها را به اکانت خود اضافه کنید و برای همیشه آن‌ها را در لایبری اکانت خود داشته باشید. گفتنی است که کاربران PC برای آنلاین بازی کردن نیازی به اشتراک گلد ندارند. همچنین با خرید این نوع اشتراک می‌توانید به برخی بازی‌هایی دسترسی پیدا کنید که تنها مختص کاربران آلتیمیت است. برای مثال بازی‌های شرکت ea تنها در دسترس کاربران گیم‌پس آلتیمیت قرار می‌گیرد و تنها آن‌ها می‌توانند این بازی‌ها را دانلود و تجربه کنند. یکی دیگر از مزایای خرید گیم‌پس آلتیمیت نیز این است که امکان دسترسی زودتر به برخی بازی‌ها نیز به شما داده می‌شود و درنتیجه شما می‌توانید آن‌ها را قبل از عرضه رسمی تجربه کنید.

چگونه برای کنسول یا PC خود ایکس‌باکس گیم‌پس بخرم؟

Game Pass Price
قیمت سرویس Game Pass

برای خرید گیم‌پس چند راهکار مختلف وجود دارد:

  • ابتدا کیف پول اکانت خود در سایت مایکروسافت را شارژ کنید و سپس از طریق استور ایکس‌باکس (بر روی کنسول) یا از طریق استور مایکروسافت (بر روی پی‌سی) اقدام به خریدن اشتراک گیم‌پس کنید.
  • از سایت‌های معتبر و مطمئن اقدام به خرید کد مستقیم اشتراک گیم‌پس کنید و آن کد را بر روی اکانت خود ثبت یا همان Redeem کنید.
  • شما می‌توانید اکانت خود را نیز به اشتراک بگذارید. این روش دو حالت دارد. حالت اول تبدیل کردن یک اکانت به اکانت هوم یا همان اکانت اصلی است. با این کار بر روی آن کنسول تمام اکانت‌های دیگر نیز به گیم‌پس دسترسی خواهند داشت و می‌توانند از آن استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که اگر آن اکانتی که برروی آن گیم‌پس قرار دارد برروی کنسول‌های دیگر نیز فعال است، به‌هیچ عنوان وارد آن نشوید. برای آنکه حساب خود را به هوم تبدیل کنید باید برروی کنسول خود به بخش Settings و سپس General بروید. پس از آن گزینه Personalization را پیدا کنید و به قسمت My Home Xbox بروید و در آخر گزینه‌ی Make My Home Xbox را انتخاب کنید و تیک آن را بزنید. لازم به ذکر است که روی کنسول از طریق خود داشبورد ایکس‌باکس قادر به مدیریت گیم‌پس خود و بخش‌های مختلف آن هستید اما بر روی پی‌سی نیاز دارید که حتماً نرم‌افزار ایکس‌باکس را دانلود کنید و از طریق آن به مدیریت و دانلود بازی‌ها بپردازید. همچنین کاربران کنسولی سرویس گیم‌پس می‌توانند با دانلود اپلیکیشن Xbox بر روی گوشی‌های هوشمند خود نیز به مدیریت و دانلود بازی‌های مدنظر خود بپردازند.

مزایای سرویس گیم‌پس

Game Pass 3
مزایای گیم‌پس

وقتی صحبت از مزایای سرویس گیم‌پس به میان می‌آید، می‌توان دلایل زیادی را برای آن آورد اما اولین و شاید بدیهی‌ترین فایده گیم‌پس، دسترسی شما به صد‌ها بازی مختلف است. از بازی‌های شوتر و تیراندازی بگیرید تا بازی‌های ترسناک و دلهره‌آور؛ از بازی‌های ورزشی تا مسابقه‌ای؛ از بازی‌های مستقل تا بازی‌های جهان‌باز پر خرج. اینگونه شما می‌توانید به هرنوع بازی که خواستید را تجربه کنید و درنتیجه نیازی نیست که تمام وقت‌تان را صرف فقط یک بازی کنید. می‌توانید به بازی‌های مختلف سر بزنید و اینگونه دستتان برای بازی کردن حسابی باز باشد. همچنین فرض کنید که شما بخواهید یک بازی خریداری کنید و طبق قیمت فعلی بازار، می‌بایست 60 دلار برای تهیه آن بازی هزینه کنید. این بازی در بهترین حالت تنها می‌تواند دوهفته شما را سرگرم کند و محتوای جدید باشد و پس از آن دیگر تکراری خواهد شد. اما به‌جای این کار شما می‌توانید 15 دلار (معادل یک چهارم هزینه‌ی یک بازی) هزینه کنید و در عوض به بیشتر از صد‌ها بازی مختلف دسترسی داشته باشید. به‌بیان دیگر شما می‌توانید با پول یک بازی، 4 ماه سرویس گیم‌پس را تهیه کنید و از انجام بازی‌های مختلف و متنوع لذت ببرید.

دومین مزیت گیم‌پس را می‌توان تنوع فوق‌العاده بازی‌های آن دانست. همچنین و همانطور که گفتیم، بازی‌های انحصاری ایک‌باکس نیز از همان روز عرضه داخل این سرویس قرار می‌گیرند و شما می‌توانید در اولین لحظه‌ی ممکن نیز به آن دسترسی داشته باشید. خود بازی‌های انحصاری ایک‌باکس تنوع و کیفیت بسیار خوبی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به Forza Horizon 5، Halo Infinite و Ori and the Will of the Wisps اشاره کرد. همچنین بازی‌های ثرد پارتی بسیار باکیفیت نیز در این فهرست حضور دارند. بازی‌هایی نظیر Inside، It Takes Two و Doom eternal که دیگر نیازی به معرفی و تعریف ندارند.

Doom Eternal
بازی Doom Eternal

سومین مزیت ایکس‌باکس گیم‌پس را می‌توان پیشنهاد‌ها و آفر‌های جذاب مایکروسافت برای مشترکین این سرویس به حساب آورد. شما اگر تا به حال کاربر سرویس گیم‌پس نبوده‌اید و می‌خواهید برای اولین بار از آن استفاده کنید، مایکروسافت به شما پیشنهادی باورنکردنی می‌دهد. بدین شکل که برای ماه اول نیازی نیست 10 یا 15 دلار هزینه کنید و تنها با پرداخت 1 دلار، می‌توانید گیم‌پس یک ماهه و آلتیمیت خود را دریافت کنید. تازه این پایان‌کار نیست و ردموندی‌ها به مناسبت‌های مختلف تخفیف‌هایی بر روی سرویس خود اعمال می‌کنند که برای همه شگفت‌انگیز است. برای مثال و تا همین چند هفته پیش، مایکروسافت اکانت گیم‌پس آلتیمیت و سه‌ماهه خود را تنها با قیمت یک دلار عرضه می‌کرد! البته لازم به ذکر است که در این حالت اگر بخواهید این اشتراک یک دلاری را تهیه کنید، باید هزینه ماه بعد آن را نیز در حساب خود داشته باشید. به‌عبارت دیگر اگر اشتراک ماه اول یک دلار هزینه دارد و ماه بعدی به همان 15 دلار بازمی‌گردد، شما باید حساب خود را 16 دلار شارژ کنید تا قادر به دریافت گیم‌پس یک دلاری باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کنسول بازی هم ارائه میده؟

چهارمین مزیت و فایده بزرگ سرویس گیم‌پس قابلیت اشتراک‌گذاری آن بین چند اکانت مختلف است. با این وجود می‌توانید بر روی یک اکانت، سرویس گیم‌پس را تهیه کنید و سپس آن را با دوست خود شریک شوید. اینگونه هزینه آن نیز برای شما نصف می‌شود و در عین حال جفت شما می‌توانید به گیم‌پس دسترسی داشته باشید و از انجام و تجربه بازی‌های آن لذت ببرید.

مزیت پنجم و آخر این سرویس تنها محدود به کاربران کامپیوتر‌های شخصی این سرویس می‌شود. بدین گونه که آن‌ها می‌توانند برخی از بازی‌های موجود در این لیست را بدون نیاز به اتصال اینترنت و به‌صورت آفلاین تجربه کنند. بدیهی است که این موضوع درباره‌ی بازی‌های آنلاین و چندنفره صادق نیست.

چگونگی دسترسی به ایکس‌باکس گیم‌پس

Game Pass 4
دسترسی به ایکس‌باکس گیم‌پس

از آنجایی که کشور ما به‌خاطر برخی مسائل از سوی آمریکا و درنتیجه شرکت مایکروسافت تحریم است، ما نمی‌توانیم به‌صورت مستقیم از خدماتش استفاده کنیم و به‌سرور‌های آن متصل شویم. بنابراین باید به کمک ترفند‌هایی این مشکلات را دور بزنیم تا بتوانیم به‌راحتی و بدون مشکل از سرویس گیم‌پس استفاده کنیم. ترفندهایی که در ادامه آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

اولین و ساده‌ترین راه‌حل برای این مشکل استفاده از DNS است. DNS آدرس‌هایی هستند که به‌گونه‌ای آی‌پی شما را تغییر می‌دهند و درنتیجه می‌توانید به شبکه ایکس‌باکس لایو متصل شوید و از سرویس گیم‌پس استفاده کنید. شما می‌توانید با یک سرچ ساده DNSهای مناسب برای ایکس‌باکس را پیدا کنید. پس از این کار وارد بخش Settings و سپس network شوید. بر روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید و سپس DNS Settings را انتخاب کنید و در ادامه بر روی Manual کلیک کنید. حال در اینجا با دو بخش Primary DNS و Secondary DNS مواجه می‌شوید و باید DNSهایی را که از قبل یادداشت کرده بودید، در این بخش‌ها وارد کنید.

باتوجه به قیمت نجومی دلار در حال حاضر و بی‌ثباتی بازار ارز، پرداخت 15 دلار ماهانه برای سرویسی مانند گیم‌پس ممکن است برای بسیاری از شما بسیار سخت و مشکل باشد. خبر خوب آن است که نباید نگران باشید؛ چراکه راه‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن بتوانید سرویس گیم‌پس را با قیمت کمتر و معقول‌تری بخرید. اولین روش که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، خرید گیم‌پس به صورت اشتراکی است. بدین شکل که بر روی یک اکانت سرویس گیم‌پس را تهیه می‌کنید و سپس آن را با دوست خود شریک می‌شوید. یکی از شما آن را بر روی کنسول خود هوم می‌کند و درنتیجه با اکانت اصلی خود به بازی می‌پردازد و دیگری از طریق همان اکانت به بازی مشغول می‌شود. با این روش هزینه‌ی خرید گیم‌پس نصف شده و خرید آن به‌صرفه‌تر می‌شود.

PC Game Pass
خرید ارزان ایکس‌باکس گیم‌پس

روش دوم برای خرید ارزان‌تر گیم‌پس آن است که خودتان دست به‌کار شوید و یک‌اکانت با ریجن کشور ترکیه بسازید. از آنجایی که ارزش واحد پولی این کشور به ما نزدیک است و بسیار معقول‌تر از دلار است، درنتیجه خرید گیم‌پس با این اکانت و از طریق ریجن کشور ترکیه، بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد. روش سوم نیز آن است که از سایت‌ها یا کانال‌های تلگرامی معتبر اقدام به خریداری سرویس گیم‌پس کنید. این فروشندگان نیز در اکثر اوقات با ریجن کشور ترکیه اکانت می‌سازن و درنتیجه آن را با قیمت بسیار کمتری نسبت به قیمت واقعی آن به شما می‌فروشند. همچنین شما می‌توانید به‌جای خرید اکانت ظرفیت کامل، اکانت هوم یا غرهوم را خریداری کنید و بازهم با مبلغ کمتری گیم‌پس خود را خریداری و تهیه کنید.

با توضیحاتی که از قیمت گیم‌پس و همینطور تحریم‌هایی که موجب عدم امکان اتصال مستقیم به سرور‌های مایکروسافت می‌شوند، ارائه کردیم شاید شما را در خرید کنسول‌های ایکس‌باکس و سرویس گیم‌پس مردد کرده باشد اما واقعیت موثق آن است که درحال حاضر و بدون شک، این سرویس ارزان‌ترین راه برای تجربه قانونی بازی‌های روز و مختلف است و از مزایایی برخورددار است که اکثر سرویس‌های گیمینگ دیگر از آن بهره نمی‌برند. بنابراین در خرید این سرویس شک نکنید و مطمئن باشید که از تهیه کردن آن به‌هیچ وجه پشیمان نخواهید شد.

بازی‌های سرویس گیم‌پس

Game Pass Games
بازی‌های سرویس گیم‌پس

در حال حاضر و به‌صورت تقریبی می‌توان گفت که در سرویس گیم‌پس بیشتر از صدها بازی مختلف قرار دارد. بازی‌هایی از ژانر‌های مختلف برای سلیقه‌های مختلف. اما اگر بخواهیم بهترین بازی‌های این سرویس را برای شما معرفی و پیشنهاد کنیم، بهتر است ابتدا به سراغ انحصاری‌های خود شرکت مایکروسافت و کنسول آن یعنی ایکس‌باکس برویم. اینجا جایی است که ردموندی‌ها حسابی در آن سنگ تمام گذاشته‌اند و به‌لطف تعداد بالای استودیو‌های خود، آثار بسیار باکیفیتی را در سال‌های اخیر تولید و روانه بازار کرده‌اند. اگر طرفدار ژانر شوتر سوم شخص هستید، می‌توانید با تجربه‌ی سری بازی‌های Gears و مخصوصاً عناوین آخر آن‌ها، تجربه‌ی نابی از این سبک بدست آورید. اگر ژانر محبوب شما شوتر اول شخص هست، می‌توانید با دانلود Halo the Master Chief Collection وارد جهان این سری پرطرفدار شوید و در کنار مستر چیف و نماد ایکس‌باکس به ماجراجویی بپردازید. این مجموعه قابل دانلود واقعاً گنجینه‌ای بسیار ارزشمند محسوب می‌شود که تمام 4 عنوان ابتدایی سری هیلو را، به‌علاوه‌ی تمام بسته‌های الحاقی آن‌ها و همینطور بهبود‌های گرافیکی عظیم، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین پس از اتمام این چهار بازی و زمانی که حسابی با عناوین بازی‌های هیلو خو گرفتید، می‌توانید به سراغ تجربه halo 5 و همینطور Halo Infinite بروید. دو عنوانی که به‌طور مجزا اما کامل در سرویس گیم‌پس قرار گرفته‌اند.

اگر طرفدار سبک ریسینگ هستید و به‌دنبال تجربه یک بازی رانندگی ناب هستید، Forza Horizon 4 & 5 منتاظر شما هستند. دو عنوانی که با اختلاف و بدون شک بهترین بازی‌های ریسینگ حال‌حاضر جهان هستند و با کیفیت فوق‌العاده‌ی خوب، استاندارد‌های این ژانر را حسابی ارتقا داده‌اند. نسخه چهارم بازی شما را به بریتانیا می‌برد و نسخه پنجم در کشور مکزیک، میزبان شما خواهد بود. بادی گفت که حتی اگر طرفدار ژانر ریسینگ هم نباشید، بازهم باید این دوعنوان سری فورتزا را تجربه کنید.

Forza Horizon 5
بازی Forza Horizon 5

طرفدار آثار ماجراجویی و پلتفرمر نیز چند گزینه بسیار خوب بر روی سرویس گیم‌پس دارند. گزینه‌هایی که شاید بهترین آن‌ها دو عنوان انحصاری ایکس‌باکس، یعنی Ori and the Blind Forest & Ori and the Will of the Wisps باشد. دو عنوانی که به‌قدری بازی‌های فوق‌العاده‌ای هستند و به‌قدری فضای زیبا و داستان‌گویی بی‌نقصی دارند، که بدون شک شما را عاشق خود خواهند کرد و بارها و بارها به تجربه دوباره‌ی خود وادارتان می‌کنند. طرفدارن ژانر استراتژی نیز گزینه‌های بسیار مطلوبی بر روی سرویس گیم‌پس دارند که پیشنهاد ما به آن‌ها، عنوان Gears Tactics است که حسابی می‌تواند آن‌ها را راضی کند.

تقریباً یک‌سالی از خرید جنجالی شرکت بتسدا توسط مایکروسافت می‌گذرد و درحال حاضر، تمامی بازی‌های تولید شده توسط این شرکت و استودیو‌های زیرمجموعه آن، بر روی گیم‌پس قرار دارند. از سری بازی‌های Dishonored و Fallout بگیرید تا بازی‌هایی همچون Doom و Wolfenstien که به‌نوعی پدر ژانر شوتر محسوب می‌شوند. همچنین غیر از سری بازی‌های فال‌اوت، عنوان بسیار عالی استودیو آبسیدین یعنی The Outer Worlds نیز در سرویس گیم‌پس حضور دارد و این به‌معنای یک خبر بسیار خوب برای طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی است. غیر از بازی‌های شوتر نام‌برده، عنوان آنلاینی همچون رینبو و بتلفیلد نیز در گیم‌پس حضور دارند و این بدان معناست که ایکس‌باکس و گیم‌پس، بهترین مکان برای طرفداران ژانر شوتر اول شخص است.

افرادی که به‌دنبال تجربه بازی‌های داستان محور و اکشن هستند نیز عناوین متعددی در این سرویس وجود دارد. بازی‌هایی همچون سری یاکوزا، Hellblade، A Plague Tale، Star Wars Fallen Jedi Order و بسیاری عناوین دیگر. ماکیروسافت از طرفدارن ژانر وحشت نیز غافل نشده و بازی‌هایی همچون رزیدنت ایول و Alien Isolation را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

غیر از بازی‌های جدید و عناوین روز، بازی‌های کلاسیک و خاطره‌انگیز کنسول ایکس‌باکس 360 و حتی ایکس‌باکس اورجینال نیز بر روی این سرویس حضور دارند. عناوینی مانند سه‌گانه Dead Space، مجموعه کرایسیس، بازی‌های قدیمی دووم و بتلفید، بازی بلک شرکت کرایتریون و بسیار بازی‌های مهم و کلاسیک دیگر که بر روی سرویس گیم‌پس آماده دانلود و تجربه توسط شما هستند.

Xbox Activision
Xbox + Activision

این‌ها تازه بخشی از عناوینی هستند که در این سرویس حضور دارند و با مراجعه به این لینک می‌توانید تمامی بازی‌های موجود در سرویس گیم‌پس را مشاهده کنید. بدون شک آینده این سرویس بسیار روشن است و بازی‌های فوق‌العاده‌ای هستند که در آینده و به محض انتشار، بر روی این سرویس قرار می‌گیرند. همچنین خرید شرکت اکتیویژن/بلیزارد که شاید بزرگترین ناشر صنعت گیم نیز بود، ارزش گیم‌پس را چند برابر کرده است. چراکه تا چند وقت دیگر نیز تمامی بازی‌های این شرکت نظیر Call of Duty، وارکرفت، Overwatch و سری کرش بندیکوت بر روی این سرویس قرار خواهند گرفت و این قطعاً خبر فوق‌العاده‌ای برای دارندگان پی‌سی و کنسول‌های ایکس‌باکس و همینطور مشترکین این سرویس خواهد بود.

زمان اضافه شدن بازی‌های جدید به سرویس گیم‌پس

Halo
بازی Halo

راستش را بخواهید پاسخ دقیقی برای این پرسش و زمان خاصی برای اضافه شدن بازی‌های جدید به سرویس گیم‌پس وجود ندارد. البته مایکروسافت به‌طور مداوم بازی‌های موجود در این لیست را آپدیت می‌کند و هرماه عناوین تازه‌ای را به این سرویس اضافه می‌کند. از طرف دیگر برخی از بازی‌ها نیز (به جز عناوین انحصاری ایکس‌باکس)، پس از مدت معینی از این سرویس خارج خواهند شد. مایکروسافت بازی‌هایی که قرار است از این سرویس خارج شوند را از چند هفته قبل به کاربران خود اطلاع می‌دهد تا بتوانند به تجربه آن‌ها مشغول شوند و فرصت بازی کردن آن‌ها را از دست ندهند. همینطور نباید این نکته را فراموش کنید که تمام بازی‌های انحصاری و تولید شده توسط استودیو‌های زیر مجموعه مایکروسافت، در همان روز اول و همزمان با انتشار خود، بر روی سرویس گیم‌پس قرار خواهند گرفت و مشتریکن این سرویس از همان موقع به این بازی‌ها دسترسی خواهند داشت و می‌توانند آن‌ها را دانلود و تجربه کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کنسول بازی هم ارائه میده؟

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مایکروسافت، اجازه‌ی اضافه کردن بازی‌های موجود بر روی گیم‌پس به لایبری اکانت شما را نمی‌دهد و به‌بیان دیگر شما نمی‌توانید این بازی‌ها را تصاحب کنید. همچنین اگر در حین تجربه یک بازی خاص و در میانه راه، آن بازی از سرویس گیم‌پس خارج شود، شما دیگر اجازه دسترسی به آن عنوان را نخواهید داشت. به‌همین دلایل مایکروسافت همیشه بر روی بازی‌هایی که بر روی این سرویس قرار دارند تخفیف‌های ویژه و بعضاً بسیار زیادی اعمال می‌کند تا مشترکین این سرویس بتوانند آن‌ها را با قیمت بسیار کمتر و به‌صرفه‌تری خریداری کنند.

سرویس گیم‌پس در چه کشورهایی در دسترس است؟

Game Pass 5
سرویس گیم‌پس در چه کشورهایی در دسترس است؟

سرویس گیم‌پس نیز هنوز راه زیادی دارد و در تمام کشور‌هایی دنیا در دسترس نیست و تمامی گیمرهای جهان نمی‌توانند با اسم و آی‌پی کشور خود از این سرویس فوق‌العاده استفاده کنند و از مزایای آن بهره ببرند. گیمر‌های ایرانی نیز به دلیل تحریم‌های کشور آمریکا و برخی دلایل دیگر نمی‌توانند به‌طور مستقیم از این سرویس استفاده کنند و ایران از جمله کشورهایی که مایکروسافت به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند و از آن‌ها پشتیبانی، محسوب نمی‌شود.

حال می‌توانید اسامی کشورهایی که سرویس گیم‌پس در آن‌ها پشتیبانی می‌شود را در زیر مشاهده کنید. کشور‌هایی که این سرویس در آن قرار دارد شامل؛ آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ‌کنگ، هند، ایتالیا، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، روسیه، عربستان، سنگاپور، اسلواکی، آفریقای جنوبی، کره‌جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان، ترکیه، امارات متحده عربی، انگلیس و البته ایالات متحده آمریکا.

البته چند مورد وجود دارد که بهتر است آن‌ها را بدانید و بهشان توجه داشته باشید. اول آنکه در کشور روسیه خرید اشتراک گیم‌پس تنها از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه‌های مرتبط و وبسایت‌های ثانویه ممکن است. مورد دوم آنکه در دو کشور کره‌جنوبی و ترکیه هنوز حق اشتراک پی‌سی فعال نشده است و بنابراین افرادی که در این دو کشور حضور دارند و پلتفرم آن‌ها پی‌سی است، نمی‌توانند از سرویس گیم‌پس استفاده کنند.

حرف آخر

سرویس گیم‌پس ارزان‌ترین، به‌صرفه‌ترین و شاید بهترین روش تجربه بازی‌های جدید و گوناگون در حال حاضر باشد. از طرف دیگر همچنین سرویس گیم‌پس برای گیمرهای ایرانی که به‌دلایل مختلفی همچون تحریم و قیمت بالای دلار، نمی‌توانند بازی‌ها را با قیمت معقول خریداری کنند و برای تهیه آن‌ها باید مبالغ نجومی بپردازند، یک نعمت محسوب می‌شود و قطعاً کنسول ایکس‌باکس بهترین پلتفرم حال‌حاضر برای گیمر‌های ایرانی محسوب می‌شود. خلاصه اینکه اگر می‌خواهید انوع و اقسام بازی‌های باکیفیت را تجربه کنید، از مزایای آن بهره ببرید و از تخفیف‌های فوق‌العاده آن استفاده کنید، به‌هیچ‌وجه، تکرار می‌کنم به‌هیج‌وجه این سرویس معرکه شرکت مایکروسافت را از دست ندهید و در خرید اشتراک گیم‌پس تردید نکنید.

در انتها باید بگوییم که ما در این مقاله سعی کردیم هرآنچه که نیاز است تا درباره‌ی سرویس گیم‌پس، مزایا و راه‌های خرید ارزان‌تر آن را بدانید با شما به اشتراک بگذاریم. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. چنانچه هرگونه سوال، مشکل یا در خواست در رابطه با نصب هرگونه بازی و نرم‌افزار یا تعمیر ساعت هوشمند داشتید، همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا