رایانه و تکنولوژی

راهنمای خرید گوشی‌های موبایل برند Realme

در سال 2018 بود که برند چینی و تازه تاسیس ریل‌می وارد رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند شد و با ورود خود و عرضه‌ی محصولات باکیفیت و خوش‌قیمت، هم به یک رقیب جدی برای دیگر شرکت‌های بزرگ تبدیل شد و هم توانست طرفداران بسیاز زیادی در سراسر جهان بدست آورد. سیاست این روز‌های برند‌های چینی در سراسر جهان، عرضه محصولاتی است که قیمت باورنکردنی در مقایسه با امکاناتی که به‌شما می‌دهند دارند و همین موضوع موجب می‌شود که ره صدساله را یک شبه بروند و جایگاه خود را در بین بزرگان این بازار پیدا و تثبیت کنند. راهی که قبل‌تر برند شیائومی آن را در پیش گرفت و به موفقیت هم رسید و حال نوبت به برند ریل‌می رسیده است. از آنجایی که ریل‌می همچنان یک برند نوپاست و شهرت زیادی حداقل در بازار ایران ندارد، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله بهترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های این برند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با اعتماد و آگاهی کامل به‌سراغ خرید محصولات آن بروید. پس با هوم سرویز و معرفی بهترین گوشی‌های برند ریل‌می همراه باشید.

Realme GT2 Pro

GT2 Pro
گوشی GT2 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1440 در 3216 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 8 نسل یک

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 50 + 3) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

گوشی هوشمند Realme GT2 Pro پرچمدار فعلی برند ریل‌می و یکی از بهترین گوشی‌های حال‌حاضر اندرویدی جهان است. گوشی موبایلی که با امکانات بی‌نظیر و همینطور قیمت مناسب‌ترش نسبت به سایر پرچمدارها، توانسته به یک‌محصول خارق‌العاده و بی‌نقص از هر نظر تبدیل شود. صفحه نمایش ریل‌می جی‌تی 2 پرو از نوع LTPO2 AMOLED بوده و ابعاد آن 6.7 اینچ است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و رزولوشن آن، 1440 در 3216 پیکسل است. این صفحه نمایش باکیفیت به قابلیت‌هایی همچون توانایی نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، HDR 10+، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و همینطور روشنایی حداکثری 1400 نیتی مجهز شده است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای با فرکانس‌های 1.8 تا 3 گیگاهرتزی است و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 8 نسل یکم است. این تراشه و پردازنده به‌قدری قدرتمند هستند که این امکان را به‌شما می‌دهند که هرنوع نرم‌افزار یا بازی را به‌راحتی هرچه تمام‌تر بر روی آن نصب کنید و از اجرای روان و فق‌العاده‌ی آن‌ها شگفت‌زده شوید. به این‌ها باید 8 یا 12 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کرد تا دریابیم که با چه محصول سریع و قدرتمندی روبه‌رو هستیم. ریل‌می این گوشی را در سه‌مدل با سه نوع حافظه‌ی 128، 256 و 512 گیگابایتی تولید می‌کند. هرچند که درگاه اختصاصی ارتقای حافظه برای این محصول درنظرگرفته نشده است اما حجم بالای مدل‌های ارائه شده موجب می‌شود که نتوانیم از آن به‌عنوان یک ایراد یاد کنیم.

حال به معرفی دوربین ریل‌می جی‌تی 2 پرو می‌رسیم. بخشی که این گوشی حسابی در آن گل کاشته است. دوربین اصلی این محصول از سه سنسور متفاوت تشکیل شده است به‌ترتیب شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال، یک سنسور 50 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 3 مگاپیکسلی با لنز میکروسکوپ و توانایی زوم 40 برابری می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی قادر است با کیفیت‌های 8K، 4K و 1080P و تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی ریل‌می جی‌تی 2 پرو می‌توان به فلاش دوگانه‌ی (dual-tone) LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی فوق‌العاده باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین سلفی همچنین قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

Realme GT2 Pro در بخش صدا نیز عملکرد بسیار خوب و قابل‌قبولی دارد. این گوشی علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر استریو باکیفیت داخلی، از صدای 24 بیت نیز بهره می‌برد اما متاسفانه به جک 3.5 میلی‌متری مجهز شده است و درنتیجه نمی‌توانید هنذفری‌های سیم‌دار خود را به این محصول متصل کنید. باتری ریل‌می جی‌تی 2 پرو غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژنگه‌داری خارق‌العاده‌ای دارد و همچنین به‌لطف شارژر معرکه 65 واتی‌اش، تنها درمدت زمان 33 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

ریل‌می جی‌تی 2 پرو به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنسور مجاورت و طیف رنگ تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درانتها باید گفت که اگر می‌خواهید یک گوشی پرچمدار مقرون به‌صرفه و بهترین محصول برند ریل‌می را خریداری کنید، حتی لحظه‌ی در خرید Realme GT2 Pro تردید نکنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

Realme GT 5G

GT 5G
گوشی GT 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.43 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

گوشی Realme GT 5G مهم‌ترین محصول ریل‌می در سال گذشته و بهترین گوشی آن‌ها در سال 2021 است که طراحی فوق‌العاده زیبا و قدرت فراوانی دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.43 اینج است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل است و از قابلیت نرخ نوسازی 120 هرتزی تصویر نیز بهره می‌برد.

پردازنده مرکزی ریل‌می جی‌تی فایوجی هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن، اسنپدراگون 888 با معماری پنج نانومتری است. این پردازنده و تراشه به‌راحتی هر برنامه و بازی رو که بخواهید برای شما اجرا کرده و با قدرت معرکه‌ای که دارند، تمام نیازهای شما را برآورده می‌کنند. به این‌ها 8 و 12 گیگابایت حافظه رم را نیز باید اضافه کنیم. ریل‌می این محصول خود را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند و متاسفانه این امکان را به کاربرانش نداده است تا از طریق درگاه میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را تا مقدار دلخواه افزایش دهند.

دوربین اصلی ریل‌می جی‌تی فایوجی از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین به قابلیت‌هایی همچون فلش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و همچنین قادر است با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

خوشبختانه ریل‌می جی‌تی فایوجی علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر استریو داخلی و صدای 24 بیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌تواند هدفون یا هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4500 میلی آمپر ساعت است. عمکلرد خوب این محصول در مبحث باتری تنها به ظرفیت آن خلاصه نمی‌شود و این باتری به‌لطف شارژر سریع 65 واتی‌اش، تنها در مدت زمان 35 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

ریل‌می جی‌تی فایوجی به حسگرهایی نظیر اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر اگر به‌دنبال یک گوشی فوق‌العاده باکیفیت هستید که باتری، دوربین قدرتمند و همینطور قیمت مناسبی داشته باشد، Realme GT 5G یک گزینه و پیشنهاد عالی برای شماست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

Realme GT Master Edition

GT Master Edition
گوشی GT Master Edition

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.43 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 778

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

Realme GT Master Edition یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت چینی است که در مقابل امکاناتی که به شما ارائه می‌دهد، قیمت فوق‌العاده مناسبی دارد. صفحه نمایش این محصول از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.43 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 1000 نیتی پشتیبانی می‌کند.

ریل‌می جی‌تی مستر ادیشن از آن گوشی‌های سبک و خوش‌دستی است که طراحی فوق‌العاده زیبا و مینیمالیستی دارد. این گوشی در چهار رنگ خاکستری، سفید، صورتی و بنفش تولید و عرضه شده که باتوجه به‌سلقیه خودتان می‌توانید هرکدام از آن‌ها را تهیه کنید. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، اسنپدراگون 778 است. این تراشه و پردازنده مرکزی قدرت خوبی به گوشی برای نصب و اجرای بازی‌های مختلف می‌دهند و همینطور به‌لطف 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، سرعت بسیار خوبی به آن می‌بخشند و عملکرد کلی آن را ارتقا می‌دهند. ریل‌می این محصول خود را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند اما متاسفانه این امکان را به کاربران خود نداده است تا بتوانند حجم حافظه گوشی را تا مقدار دلخواه افزایش دهند؛ چراکه درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی برای این محصول تعبیه نشده است.

دوربین اصلی ریل‌می جی‌تی مستر ادیشن از سه سنسور متفاوت با کارکردهای گوناگون شکل گرفته است. این سه سنسور شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با کیفیت‌های 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به‌قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و این کیفیت خوب دوربین سلفی قطعاً خبر خوبی برای طرفدارن سوشال‌مدیا و علی‌الخصوص اینستاگرام خواهد بود. این دوربین سلفی همچنین قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

خوشبختانه ریل‌می جی‌تی مستر ادیشن علاوه‌بر بهره‌مندی به اسپیکر داخلی و صدای 24 بیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که به‌راحتی و بدون نیاز به هزینه‌ی اضافه، می‌توانید هدفون یا هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید. باتری نیز از نقاط قوت اصلی و برگ برنده‌های مهم این گوشی هوشمند است که در آن عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری این محصول غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4300 میلی آمپر ساعت است. این باتری دوام بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 65 واتی‌اش، تنها در مدت 35 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد. درنتیجه دیگر نیازی نیست که نگران تمام شدن شارژ گوشی خود و به‌طور کلی این جنبه از محصول باشید.

ریل‌می جی‌تی مستر ادیشن به حسگرهایی همانند اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و سنسور مجاورت تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درانتها می‌توان گفت که اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی خیلی زیادی برای خرید گوشی بکنید و ازطرفی می‌خواهید گوشی شما امکانات و قدرت خوبی نیز داشته باشد، Realme GT Master Edition قطعاً یکی از بهترین و جذاب‌ترین گزینه‌ها برای شماست که نباید در خرید آن تردید کنید.

Realme GT Neo 3

GT Neo 3
گوشی GT Neo 3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2412 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 8100

حافظه رم: 6 / 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت (نسخه معمولی)، 4500 میلی آمپر ساعت (نسخه 150 واتی)

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme GT Neo 3 یکی از جدیدترین محصولات این شرکت چینی است که با برخی توانایی‌ها و همینطور قیمت عالی خود، شما رو شگفت‌زده می‌کند. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 6.7 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2412 پیکسل بوده و توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این صفحه نمایش به قابلیت‌هایی همچون توانایی نشان دادن بیش از یک میلیارد رنگ، HDR 10+ و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی مجهز شده است.

پردازنده مرکزی ریل‌می جی‌تی نئو 3، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، Dimensity 8100 با معماری پنج نانومتری است. این محصول همچنین در سه مدل با سه‌نوع حافظه‌ی رم 6، 8 و 12 گیگابایتی تولید شده است که طبعاً نسخه 12 و 8 گیگابایتی آن عملکرد بهتر و سریع‌تری دارند. ریل‌می همچنین این گوشی خود را در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه کرده است. هرچند که این مقدار حجم حافظه برای بسیاری از افراد کافی خواهد بود اما نبود درگاه ارتقا حافظه داخلی می‌تواند یک نقطه‌ضعف برای این محصول محسوب شود.

دوربین ریل‌می جی‌تی نئو 3 از سه سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو تشکیل شده است. این دوربین سه‌گانه به قابلیت‌هایی نظیر فلش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر تجهز شده‌اند و از آن‌ها بهره می‌برند. این دوربین همچنین قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 4K و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

متاسفانه ریل‌می جی‌تی نئو 3 علارغم بهره‌مندی از اسپیکر داخلی باکیفیت و پشتیبانی از صدای 24 بیت، از جک 3.5 میلی‌متری بهره نمی‌برد و این قطعاً یک نکته منفی برای این محصول محسوب می‌شود. حال به بخش معرفی باتری این محصول می‌رسیم که شرکت ریل‌می بیشترین مانور تبلیغاتی خود را نیز روی این جنبه از محصولش متمرکز کرده بود. همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، ریل‌می جی‌تی نئو 3 در دو مدل عادی و 150 واتی روانه بازار شده است. باتری نسخه معمولی این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. ظرفیت نسخه‌ی 150 واتی اما 4500 میلی آمپر ساعت می‌باشد.

نکته جالب، عجیب و حتی باورنکردنی درباره‌ی نسخه 150 واتی این محصول آن است که به‌لطف شارژر سریعش، تنها درمدت زمان 5 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود! این قضیه درمورد نسخه عادی که از شارژر 80 واتی بهره می‌برد، به‌مدت زمان 32 دقیقه تقلیل می‌یابد که بازهم زمان فوق‌العاده کوتاهی است. گوشی ریل‌می جی‌تی نئو 3 به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. گوشی موبایل Realme GT Neo 3 یک محصول فوق‌العاده با باتری شگفت‌انگیز است و قطعاً ارزش پولی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید را خواهد داشت.

Realme GT Neo 3T

GT Neo 3T
گوشی GT Neo 3T

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.62 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 870

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme GT Neo 3T نسخه ارزان‌تر و ضعیف‌تر برادر بزرگترش یعنی ریل‌می جی‌تی نئو 3 است که در ژوئن 2022 معرفی و توسط شرکت چینی، به بازارهای سراسر دنیا ارسال شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 6.62 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی نظیر HDR 10+، نرخ نوسازی  تصویر 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1300 نیتی، پشتیبانی می‌کند.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، اسنپدراگون 870 با معماری هفت نانومتری است. این تراشه قدرتمند این اجازه را به کاربرانش می‌دهد که بازی‌های سنگین را به‌راحتی نصب کنند و از اجرای روان آن‌ها لذت ببرند. تازه نباید فراموش کنیم که ریل‌می جی‌تی نئو 3تی به 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است تا خیال شما را از بابت سرعت و عملکرد خوبش راحت کند. این گوشی هوشمند در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شود و از طرفی امکان ارتقا حجم حافظه وجود ندارد، چراکه درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی برای آن درنظر گرفته نشده است.

دوربین اصلی ریل‌می جی‌تی نئو 3تی از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند. این سه سنسور شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با کیفیت‌های 4K و Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین سه‌گانه می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

ریل‌می جی‌تی نئو 3تی علارغم بهره‌مندی از اسپیکر استریو باکیفیت و همینطور صدای 24 بیت، از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌تواند هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و همینطور به‌لطف شارژر سریع 80 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

ریل‌می جی‌تی نئو 3تی به حسگرهایی همانند اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده با کیفیت و جدید بخرید که امکانات خوبی نیز داشته باشید، Realme GT Neo 3T می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

Realme GT Neo 2

GT Neo 2
گوشی GT Neo 2

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.62 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 870

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme GT Neo 2 دومین گوشی از سری موبایل‌های نئو شرکت ریل‌می است که در سپتامبر 2021 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 6.62 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و به قابلیت‌هایی همچون HDR 10+، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1300 نیتی تجهیز شده است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، اسنپدراگون 870 است. این تراشه که با معماری هفت نانومتری ساخته شده است، این قدرت را به گوشی شما می‌دهد که اکثر بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را اجرا کند و به‌ندرت با مسائلی همچون باگ و لگ مواجه شود. ریل‌می همچنین این محصول خود را به 8 و 12 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز کرده است تا حسابی خیال کاربرانش را از بابت سرعت و عملکرد این گوشی، راحت کند. این محصول همچنین در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شود. هرچند که درگاهی برای ارتقا حجم حافظه‌ی آن درنظر گرفته نشده است.

دوربین ریل‌می جی‌تی نئو 2، سه‌گانه بوده که سه سنسور آن را به‌ترتیب، یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو تشکیل می‌دهند. این دوربین از قابلیت‌هایی همانند فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر بهره می‌برد و همچنین قادر است با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور Full HD تا نرخ 480 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است عکس‌های سلفی باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین سلفی می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کند.

خوشبختانه و برخلاف جی‌تی نئو 3، این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه دیگر نیازی به هزینه‌ی اضافی نیست و می‌توانید به‌آسانی هنذفری و هدفون باسیم خود را به آن متصل کنید. باتری ریل‌می جی‌تی نئو 2، غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف بهره‌مندی از شارژر سریع 65 واتی‌اش، تنها در مدت زمان 36 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

ریل‌می جی‌تی نئو 2 به حسگرهایی همانند اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر می‌توان گفت که اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکیفیت از برند ریل‌می هستید، Realme GT Neo 2 نامی است که آن را باید به‌خاطر بسپارید.

Realme GT Neo 2T

GT Neo 2T
گوشی GT Neo 2T

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.43 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: Dimensity 1200

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme GT Neo 2T برادر کوچک‌تر و نسخه‌ی اقتصادی‌تر گوشی ریل‌می جی‌تی نئو 2 است که در نوامبر 2021 معرفی و به‌بازارهای جهانی عرضه شد. نمایشگر این گوشی از نوع Super AMOLED و ابعاد آن 6.43 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و به‌قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 1000 نیتی مجهز شده است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی ریل‌می جی‌تی نئو 2تی هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، Dimensity 1200 است. این تراشه قدرت کمتری نسبت نسخه نئو 2 دارد (که البته تمهیدی از سوی ریل‌می برای کاهش قیمت گوشی بوده است) اما این نیز به‌معنای ضعیف بودن آن نیست و قطعاً از پس برآورده کردن نیاز‌های شما برمی‌آید. این محصول همچنین به 8 و 12 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است که نسخه‌ی 12 گیگابایتی آن طبعاً عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد. متاسفانه ریل‌می جی‌تی نئو 2تی نیز همانند برادر بزرگترش از درگاه ارتقا حجم حافظه پشتیبانی نمی‌کند و  بنابراین راهی برای افزایش حافظه آن وجود ندارد. هرچند که تولید این محصول در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی، بسیاری از کاربران را از انجام این کار بی‌نیاز کرده است.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با سه‌سنسور متفاوت تشکیل شده است. این سه‌سنسور عبارتند از؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو. این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 480 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه ریل‌می جی‌تی نئو 2تی علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر داخلی استریو، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 65 واتی‌اش، درمدت زمان بسیار کوتاهی و به‌طور کامل شارژ می‌شود. ریل‌می جی‌تی نئو 2تی به حسگرهایی نظیر اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر می‌توان گفت که Realme GT Neo 2T یک گوشی هوشمند عالی با امکانات و ارزش خرید فوق‌العاده است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران مناسب باشد.

Realme GT Neo

GT Neo
گوشی GT Neo

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.43 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: Dimensity 1200

حافظه رم: 6 / 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme GT Neo اولین گوشی از سری گوشی‌های جی‌تی نئو است که در تاریخ مارس 2021 معرفی و در آوریل همان سال توسط ریل‌می روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.43 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، Dimensity 1200 است؛ دقیقاً همان تراشه‌ای که برای GT Neo 2T استفاده شده بود. ریل‌می جی‌تی نئو در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی رم 6، 8 و 12 گیگابایتی و در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی 128 و 256 تولید می‌شود.

متاسفانه ریل‌می این امکان را به کاربرانش نداده است تا از طریق درگاه اختصاصی، حجم حافظه‌ی آن را تا مقدار دلخواه افزایش دهند. دوربین اصلی این گوشی از سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور  مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین می‌تواند با رزولوشن 4K و Full HD و نرخ 60 و 480 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به قابلیت‌هایی همچون فلاش دوگانه و دورنگ LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی نیز تجهیز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

خوشبختانه ریل‌می جی‌تی نئو از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید هدفون و هنذفری با سیم خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی، پادکست و… لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 50 واتی بهره می‌برد و به‌لطف آن تنها در مدت زمان 16 دقیقه، مقدار شارژش از صفر به صد می‌رسد.

ریل‌می جی‌تی نئو به حسگرهایی نظیر اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها باید گفت که اگر می‌خواهید یک گوشی خوش قیمت و باکیفیت از برند ریل‌می بخرید، Realme GT Neo یک پیشنهاد و گزینه‌ی جذاب برای شماست.

Realme X50 Pro

X50 Pro
گوشی X50 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.44 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865

حافظه رم: 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (32 + 8) مگاپیکسل

Realme X50 Pro یکی از گوشی‌های پرچمدار برند ریل‌می است که به داشتن دوربین فوق‌العاده‌ش شهره است. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و توانایی این رو دارد که تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.44 اینچ بوده و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و به قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی، لمس 180 هرتزی و HDR 10+ مجهز شده است. جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن، آلومنیومی است.

متاسفانه اما بدنه‌ی این گوشی ضدآب نیست و بنابراین و در اثر برخورد با آب، ممکن است صدمات زیاد و جبران‌ناپذیری ببیند. پردازنده مرکزی ریل‌می ایکس 50 پرو، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن، اسنپدراگون 865 با معماری هفت نانومتری پلاس است. این تراشه و پردازنده به‌علاوه‌ی 12 گیگابایت حافظه‌ی رم، این قدرت را به گوشی می‌بخشند که از پس اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین و چرحجم بربیاید و همچنین سرعت بسیار خوبی داشته باشد. مقدار حجم حافظه‌ای که ریل‌می برای این گوشی خود درنظر گرفته است، 256 گیگابایت است و از درگاه ارتقا حافظه نیز پشتیبانی نمی‌کند. درنتیجه نمی‌توانید به‌مقدار دلخواه حجم حافظه‌ی آن را افزایش دهید.

حال به مبحث معرفی دوربین این محصول می‌رسیم که بزرگ‌ترین نقطه‌ قوت و برگ برنده‌ی آن است. دوربین اصلی ریل‌می ایکس 50 پرو، از چهار سنسور با کاربردهای گوناگون تشکیل شده است. این چهار سنسور عبارتند از؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو با توانایی زوم اپتیکال دوبرابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی سیاه و سفید تشخیص عمق تصویر. این دوربین چهارگانه از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر پشتیبانی می‌کند و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز از دو سنسور تشکیل شده است. یک سنسور 32 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید. این دو دوربین به شما این امکان را می‌دهند که عکس‌های سلفی بسیار باکیفیت‌تر و بهتری ثبت کنید.

در بخش صدا و علارغم پشتیبانی از اسپیکر داخلی دوگانه و همینطور صدای 24 بیت، این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری بهره نمی‌برد و درنتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید. باتری ریل‌می ایکس 50 پرو غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4200 میلی آمپر ساعت است. این باتری از توانایی Power Delivery بهره می‌برد و به‌لطف استفاده از شارژر سریع 65 واتی، تنها در مدت زمان 35 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

این محصول به حسگرهایی نظیر اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درانتها باید گفت که اگر می‌خواهید یک گوشی پرچمدار با قیمت بسیار معقول‌تر از دیگر پرچمدارهای بازار بخرید، و دوست دارید محصولی که خریداری کرده‌اید، امکانات عالی و دوربین معرکه‌ای داشته باشد، در خرید Realme X50 Pro تردید نکنید.

Realme X50

X50
گوشی X50

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.57 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 765

حافظه رم: 6 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (16 + 8) مگاپیکسل

گوشی Realme X50 همان نقشی را برای گوشی‌های میان‌رده برند ریل‌می انجام می‌دهد که ایکس 50 پرو برای گوشی‌های پرچمدار این برند برعهده دارد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.57 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا 5 محافظت می‌شود و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره می‌برد.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول و همینطور قسمت پشتی آن، از شیشه بوده و فریم دور آن، آلومنیومی است. خوشبختانه بدنه‌ی ایکس 50 در برابر پاشش آب مقاوم است و این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت بروز این اتفاق، مشکلی برای گوشی شما پیش نخواهد آمد. پردازنده مرکزی ایکس 50 هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، اسنپدراگون 765 است. این محصول همچنین به 6 یا 12 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است که طبعاً نسخه 12 گیگابایتی عملکرد بسیار بهتر و سریع‌تری دارد.

ریل‌می ایکس 50 از درگاه ارتقا حافظه بهره نمی‌برد و این بدان معناست که هیچ راهی برای افزایش حجم حافظه 128 گیگابایتی آن وجود ندارد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از 4 سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل، یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی زوم اپتیکال دو برابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. این دوربین چهارگانه قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد.

دوربین سلفی ریل‌می ایکس 50 دوگانه بوده که این دو سنسور را یک سنسور 16 مگاپیکسلی واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید تشکیل می‌دهند. خوشخبتانه این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری باسیم خود را به آن وصل کنید و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید. عملکرد خوب ریل‌می ایکس 50 در بخش صدا تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود و این محصول علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر داخلی باکیفیت، از لغوکننده نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، صدای 24 بیت و فناوری صدای دالبی التموس پشتیبانی می‌کند.

باتری ریل‌می ایکس 50 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. این باتری علاوه‌بر ظرفیت مناسب و توان شارژ نگه‌داری خوبش، در مدت زمان کوتاهی نیز شارژ می‌شود و تنها در 30 دقیقه، مقدار شارژ آن از صفر به هفتاد درصد می‌رسد. این محصول از حسگرهایی نظیر اثرانگشت (واقع در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است. اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده باکیفیت، با قیمت و امکانات مناسب داشته باشید، بهتر هرچه زودتر به‌سراغ Realme X50 بروید.

Realme X3 SuperZoom

X3 SuperZoom
گوشی X3 SuperZoom

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 855

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (32 + 8) مگاپیکسل

بسیاری از افراد و کارشناسان معتقدند که Realme X3 SuperZoom بهترین گوشی این برند در سال 2021 بوده است و امکانات و ویژگی‌های این گوشی نیز این ادعا را اثبات می‌کند. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.6 اینچ بوده و وضوح تصویر آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن، آلومنیومی است. پردازنده مرکزی ریل‌می ایکس3 سوپر زوم، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، اسنپدراگون 855 با معماری هفت نانومتری است. این‌ها به‌علاوه‌ی 8 یا 12 گیگابایت حافظه‌ی رم، این گوشی را به یک محصول قدرتمند از لحاظ سخت‌افزاری تبدیل کرده که به‌راحتی می‌تواند هر نوع اپلیکیشن یا بازی را نصب و اجرا کند. ریل‌می این محصول خود را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند و متاسفانه درگاهی برای ارتقای حجم حافظه‌ی آن درنظر گرفته نشده است.

دوربین بخشی است که ریل‌می ایکس 3 سوپر زوم حسابی در آن می‌درخشد و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور تشکیل شده است که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند. یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو با توانایی زوم اپتیکال 5 برابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، چهار سنسور این دوربین را تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه و اصلی می‌تواند با کیفیت 4K و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و با رزولوشن 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین چهارگانه می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد.

دوربین سلفی این گوشی نیز از دو سنسور تشکیل شده است. این دو سنسور شامل یک سنسور 32 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید می‌شود. این دوربین سلفی نیز قادر است ویدیوهایی با کیفیت 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. متاسفانه ریل‌می ایکس 3 سوپر زوم از جک 3.5 میلی‌متری بهره نمی‌برد و درنتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید و باید به‌دنبال روش‌های جایگزین و البته گران‌تر باشید.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4200 میلی آمپر ساعت است. به‌لطف پشتیبانی از شارژر سریع 30 واتی، این گوشی در کمتر از یک ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدارش از صفر به صد می‌رسد. ریل‌می ایکس 3 سوپر زوم از حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما پشتیبانی می‌کند و از آن‌ها بهره می‌برد.

اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند با امکانات عالی و صدالبته دوربین فوق‌العاده خریداری کنید که قیمت مناسبی نیز داشته باشد، Realme X3 SuperZoom در دو رنگ آبی و سفید برای خرید موجود می‌باشد.

Realme X3

X3
گوشی X3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 855

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (16 + 8) مگاپیکسل

Realme X3 مدل ارزان‌تر و البته ضعیف‌تر نسخه سوپر زوم است که در ژوئن 2020 توسط شرکت چینی روانه بازار شد. البته این ضعیف‌تر بودن به این معنی نیست که ایکس 3 که گوشی فوق‌العاده‌ای نباشد و امکانات بی‌نظیری نداشته باشد؛ موضوعی که در ادامه خودتان آن را متوجه خواهید شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.6 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است.

وظیفه حفاظت از صفحه نمایش برعهده کورنینگ گوریلا گلس 5 بوده و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی نیز بهره می‌برد. جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی این محصول، از شیشه بوده و برخلاف نسخه‌ی سوپر زوم، فریم دور آن پلاستیکی است. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 855 است. این تراشه و پردازنده دقیقاً همانی است که در نسخه‌ی سوپر زوم نیز استفاده شده بود و درنتیجه و از لحاظ قدرت سخت‌افزاری، این دو گوشی عملکرد مشابه و خوبی دارند.

مقدار حجم حافظه‌ی رمی که ریل‌می برای ایکس 3 درنظر گرفته است قدری کمتر و 6 یا 8 گیگابایت است. همچنین ریل‌می این گوشی را در تنها در یک مدل 128 گیگابایتی تولید می‌کند و امکان افزایش حجم حافظه را از طریق درگاه اختصاصی، به کاربران خود نداده است. دوربین اصلی ریل‌می ایکس 3 از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است. این چهار سنسور به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی زوم اپتیکال دو برابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود.

این دوربین از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر پشتیبانی می‌کند و قادر است با کیفیت 4K و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز دوگانه بوده که شامل یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید می‌شود. این دوربین سلفی قادر است ویدیوهایی با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند و همچنین از لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر نیز بهره می‌برد. متاسفانه و درست مانند نسخه سوپر زوم، ریل‌می ایکس 3 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید هدفون باسیم خود را به آن متصل کنید.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4200 میلی آمپر ساعت است. این باتری دوام خوبی دارد و تنها در کمتر از یک ساعت، به‌طور کامل شارژ می‌شود. ریل‌می ایکس 3 به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در کنار گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر می‌توان گفت که اگر نسخه سوپر زوم توجه شما را جلب کرده است اما از طرف دیگر، قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص آن اهمیت چندانی برای شما ندارد، Realme X3 یک گزینه فوق‌العاده برای شماست.

Realme X2 Pro

X2 Pro
گوشی X2 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 855

حافظه رم: 6 / 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (64 + 13 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme X2 Pro نه تنها یکی از بهترین محصولات شرکت ریل‌می است، بلکه یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار نیز می‌باشد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و به فناوری‌هایی نظیر HDR 10+، نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی، روشنایی حداکثری 1000 نیتی و طیف‌رنگ DCI-P3 تجهیز شده است.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن، آلومینیومی است. تراشه اصلی ریل‌می ایکس 2 پرو اسنپدراگون 855 است که این تراشه معرکه قدرت خوبی به گوشی برای پردازش برنامه‌های مختلف و همینطور اجرای بازی‌های سنگین می‌دهد. این گوشی هوشمند در سه مدل حافظه‌ی رم 6، 8 و 12 گیگابایتی و همینطور در سه‌ مدل با سه‌نوع حافظه‌ی داخلی 64، 128 و 512 گیگابایتی تولید می‌شود. ناگفته نماند که این محصول از درگاه ارتقا حافظه بهره نمی‌برد و درنتیجه نمی‌توانید بعداً حجم حافظه‌ی آن را افزایش دهید.

دوربین اصلی ریل‌می ایکس دو پرو چهارگانه بوده و شامل 4 سنسور مختلف می‌شود. این 4 سنسور عبارتند از؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر. این دوریین چهارگانه و اصلی به قابلیت‌هایی همچون فلش دوگانه LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-زیروسکوپی تصویر تجهیز شده است و می‌تواند با رزولوشن 2160P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند.

خوشبختانه ریل‌می ایکس 2 پرو علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر استریو (دو آمپلی فایر اختصاصی)، صدای 24 بیت، دالبی اتموس از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 50 واتی‌اش، تنها در مدت زمان 35 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

ریل‌می ایکس 2 پرو به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر باید گفت که Realme X2 Pro یک گوشی هوشمند فوق‌العاده باکیفیت است که ارزش خرید بسیار بالایی نیز دارد. پس اگر این محصول با این مشخصات نظر شما رو جلب کرده و نیاز‌هایتان را برآورده می‌کند، در خرید آن تردید نکنید.

Realme X2

X2
گوشی X2

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 730

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

Realme X2 یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده و محصولات شرکت ریل‌می در سال 2019 بود که در سپتامبر آن سال معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و وظیفه محافظت از آن برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 5 است. جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن، از جنس پلاستیک است.

پردازنده مرکزی ریل‌می ایکس 2 هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 730 است. این تراشه و پردازنده قدرت نسبتاً مناسبی دارند و اگر خواسته‌ها و توقع خیلی زیادی از آن‌ها نداشته باشید، قطعاً شما را ناامید نخواهند کرد. برای این محصول همچنین 4، 6 و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز درنظر گرفته شده است. مقدار حجم حافظه‌ای که ریل‌می برای این گوشی خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است اما خوشبختانه و برخلاف دیگر گوشی‌های جدید‌تر این شرکت، درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی برای آن تعبیه شده است و درنتیجه می‌توانید حجم حافظه‌ی آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین اصلی ریل‌می ایکس 2 از یک ماژول با چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیگسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه قادر است با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار خوب و باکیفیتی را ثبت کند.

خوشبختانه ریل‌می ایکس 2 علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر داخلی باکیفیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید هدفون یا هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل و از گوش دادن به موسیقی و … لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژنگه‌داری بسیار خوبی دارد و به‌لطف شارژر سریع 30واتی‌اش، درمدت زمان نسبتاً کوتاهی و به‌طور کامل شارژ می‌شود.

ریل‌می ایکس 2 به حسگرهایی همانند اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت Realme X2 یک گوشی میان‌‌رده باکیفیت، با امکانات و قیمت فوق‌العاده است که می‌تواند برای بسیاری از افراد و کاربران، گزینه و انتخاب درستی باشد.

Realme XT

XT
گوشی XT

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 712

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme XT را از جمله گوشی‌های مخصوص گیمینگ این شرکت معرفی می‌کنند که به‌واسطه پردازنده و تراشه قدرتمندش، می‌تواند بازی‌های سنگین را با سرعت خوبی اجرا کند. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان بدهید. ابعاد این نمایشگر 6.4 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2340 پیکسل است. این صفحه نمایش همچنین توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

پردازنده مرکزی ریل‌می ایکس‌تی هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن، اسنپدراگون 712 با معماری 10 نانومتری است. همانطور که در ابتدای متن گفتیم، این تراشه و پردازنده به‌همراه 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم عملکرد این محصول را بهبود می‌بخشند و آن را به یک‌دستگاه ایده‌آل برای اجرای بازی‌های مختلف تبدیل می‌کنند. مقدار حجم حافظه‌ای که ریل‌می برای این محصول خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است. البته شرکت چینی این امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را تا حداکثر 256 گیگابایت دیگر افزایش دهند.

دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است. این چهار سنسور را یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و همچنین قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی ریل‌می ایکس‌تی 16 مگاپیکسلی با لنز واید است.

این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید هدفون سیم‌دار خود را بدون هیچ مشکل یا کار خاصی به آن متصل کنید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. ریل‌می ایکس‌تی به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درانتها می‌توان گفت که اگر می‌خواهید با قیمت پایین، یک گوشی گیمینگ بخرید که امکانات خوبی نیز داشته باشد، Realme XT یک انتخاب معقول و عالی برای شماست.

Realme X

X
گوشی X

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.53 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 710

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3765 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (48 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme X یکی از گوشی‌های اقتصادی برند ریل‌می است که در می 2019 معرفی، و در جولای همان سال روانه‌ی بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.53 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2340 پیکسل است. وظیفه محافظت از این صفحه نمایش نیز برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 5 است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن، اسنپدراگون 710 است. این محصول همچنین به 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است که طبعاً نسخه 8 گیگابایتی عملکرد بهتر و البته قیمت بیشتری نسبت به دو نسخه‌ی دیگر دارد. مقدار حجم حافظه‌ای که شرکت چینی برای ریل‌می ایکس درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است. متاسفانه این محصول از درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی بهره نمی‌برد و درنتیجه نمی‌توانید حجم حافظه‌ی گوشی خود را، پس از خرید آن افزایش دهید.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از دو سنسور تشکیل شده است که شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر است. این دوربین دوگانه و اصلی می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر نیز تجهیز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و با لنز واید است.

ریل‌می ایکس در مبحث صدا عملکرد خوبی دارد و این بخش از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‎‌شود. این محصول علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر داخلی و جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت‌هایی مانند حذف نویز صدا به کمک میکروفون اختصاصی و فناوری صدای دالبی اتموس، پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظزفیت آن، 3765 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر 20 واتی‌اش نیز، در مدت زمان نسبتاً کمی و به‌طور کامل شارژ می‌شود.

ریل‌می ایکس به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر Realme X یک گوشی اقتصادی با امکانات متوسط و ارزش خرید بالاست و اگر توضیحات گفته شده درباره‌ی آن، نظر شما رو جلب کرد، می‌تواند یک گزینه خوب و پیشنهاد جذاب برای شما باشد.

Realme Narzo 50 Pro

Narzo 50 Pro
گوشی Narzo 50 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 920

حافظه‌ی رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه‌ی داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme Narzo 50 Pro یک گوشی میان‌رده باکیفیت و خوش قیمت از سمت شرکت چینی است که مه 2022 معرفی و به بازار‌های سراسر جهان ارسال شد. صفحه نمایش این محصول از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی بهره می‌برد. وظیفه محافظت از این صفحه نمایش نیز برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 5 است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، مدیاتک Dimensity 920 است. این محصول همچنین به 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. ریل‌می این گوشی را تنها در یک مدل 128 گیگابایتی تولید می‌کند و متاسفانه امکان افزایش حجم حافظه را از طریق درگاه میکرو اس‌دی، به کاربران خود نداده است.

دوربین اصلی Realme Narzo 50 Pro از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی، فیلمبرداری کند. صدا از آن بخش‌هایی است که این گوشی هوشمند در آن عملکرد بسیار خوبی دارد و از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

Realme Narzo 50 Pro علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر استریو داخلی باکیفیت و جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت صدای 24 بیت نیز بهره می‌برد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین به‌لطف شارژر سریع 33 واتی‌اش در مدت زمان تسبتاً کوتاهی شارژ می‌شود. به‌عبارت دیگر تنها 31 دقیقه طول می‌کشد تا مقدار آن به نصف برسد.

Realme Narzo 50 Pro به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درنهایت Realme Narzo 50 Proیک گوشی میان‌رده با امکانات مناسب و قیمت عالیست که می‌تواند بسیاری از افراد را به خریدش ترغیب کند.

Realme Narzo 50

Narzo 50
گوشی Narzo 50

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2412 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 96

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme Narzo 50 یکی دیگر از گوشی اقتصادی و مقرون به‌صرفه ریل‌می است که در فوریه 2022 معرفی و در مارس همان سال روانه‌ی بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.6 اینچ است. این نمایشگر از فناوری نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و رزولوشن آن نیز، 1080 در 2412 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، مدیاتک هلیو جی 96 است. این تراشه و پردازنده قدرت زیادی ندارند اما اگر توقع خاصی از آن‌ها نداشته باشید، شما را ناامید نخواهند کرد. این محصول همچنین به 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است. Realme Narzo 50 در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌شود. از طرفی شرکت چینی این امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را تا مقدار دلخواه افزایش دهند.

دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده که این سه سنسور به‌ترتیب شامل، یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سه‌گانه قادر است با کیفیت Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید است و می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه Realme Narzo 50 از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به هزینه‌ی اضافه، هدفون و هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف بهره‌گیری از شارژر سریع 33 واتی، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی شارژ می‌شود و توان خوبی نیز در نگه‌داشتن شارژ دارد. Realme Narzo 50 به حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درانتها گوشی موبایل Realme Narzo 50 یک محصول اقتصادی و ارزان قیمت است که امکانات خوبی در ازای پولی که برایش پرداخت می‌کنید، در اختیار شما می‌گذارد.

Realme Narzo 30 Pro

Narzo 30 Pro
گوشی Narzo 30 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: Dimensity 800U

حافظه‌ی رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه‌ی داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی و البته باکیفیت شرکت ریل‌می، Realme Narzo 30 Pro است که در مارس سال 2021 به بازارهای جهانی عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 600 نیتی پشتیبانی می‌کند.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، Dimensity 800U است. به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کرد. خوشبختانه ریل‌می برای این گوشی خود درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی را درنظر گرفته است و درنتیجه می‌توانید حجم 64 یا 128 گیگابایتی آن را تا مقدار دلخواه افزایش دهید. دوربین اصلی Realme Narzo 30 Pro از سه سنسور گوناگون تشکیل شده است که شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و از طرفی می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند با رزولوشن Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

خوشبختانه Realme Narzo 30 Pro از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن وصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به فناوری‌ها و امکاناتی همانند شارژر سریع 30 واتی، شارژر SuperDart، و Power Delivery در حالت 15 وات بهره می‌برد و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

Realme Narzo 30 Pro به حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. Realme Narzo 30 Pro  یک گوشی اقتصادی با ارزش خرید بسیار بالاست که می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که می‌خواهند با حداقل هزینه، یک گوشی هوشمند تهیه کنند.

Realme Narzo 30

Narzo 30
گوشی Narzo 30

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 700

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

گوشی Realme Narzo 30، یک محصول اقتصادی و مقرون به‌صرفه است که در ژوئن 2021 توسط شرکت چینی روانه‌ی بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر به قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی، و روشنایی متوسط 480 نیتی و حداکثری 600 نیتی مجهز شده است. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، مدیاتک Dimensity 700 است.

این گوشی همچنین به 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است. خوشبختانه ریل‌می برای این محصول خود درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی را طراحی و تعبیه کرده است و درنتیجه می‌توانید حجم حافظه‌ی 128 گیگابایتی آن را تا مقدار دلخواه خود ارتقا و افزایش دهید. دوربین اصلی Realme Narzo 30 از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است که شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سه‌گانه به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و می‌تواند با کیفیت 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی فیلمبرداری کند. Realme Narzo 30 در بخش صدا نیز عمکرد خوب و قابل‌قبولی دارد. این گوشی علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر داخلی و جک 3.5 میلی‌متری، از صدای 24 بیت نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است و به‌لطف بهره‌مندی از شارژر سریع 18 واتی، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی شارژ می‌شود.

این محصول به حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر اگر این توضیحات گفته شده در رابطه با این گوشی نظر شما را جلب کرد، Realme Narzo 30 در دو رنگ آبی و نقره‌ای برای خرید در دسترس است.

Realme 9 Pro Plus

9 Pro Plus
گوشی 9 Pro Plus

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: Dimensity 900

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

گوشی Realme 9 Pro Plus با امکانات و قیمت معرکه‌ش، یک جانشین خوب به‌جای خرید دیگر محصولات میان‌رده و البته گران‌قیمت بازار است. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و وظیفه محافظت از آن نیز برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 5 است. این صفحه نمایش به قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی متوسط 400 نیتی و حداکثری 600 نیتی (در حالت HBM) مجهز شده است.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی بدنه‌ی این محصول از شیشه است. پردازنده مرکزی ریل‌می 9 پرو پلاس هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن، مدیاتک Dimensity 900 با معماری 6 نانومتری است. این تراشه و پردازنده به‌همراه 6 یا 8 گیگابایت رم، به‌خوبی از پس نصب و اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف برمی‌آیند. ریل‌می این محصول خود را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند اما از طرفی این امکان را به کاربرانش نداده است تا از طریق درگاه میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را افزایش دهند.

دوریین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و همچنین می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 480 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است ویدیوهایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

در بخش صدا، ریل‌می 9 پرو پلاس هم از اسپیکر داخلی استریو بهره می‌برد و هم از جک 3.5 میلی‌متری و صدای 24 بیت، پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف بهره‌گیری از شارژر سریع 60 واتی، تنها در مدت زمان 44 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد. این باتری همچنین از USB Power Delivery 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. ریل‌می 9 پرو پلاس به حسگرهایی همانند اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما و البته سنجش ضربان قلب مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد.

درانتها و همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، اگر می‌خواهید که هزینه‌ی زیادی برای خرید گوشی نکنید و از طرف دیگر می‌خواهید محصول که می‌خرید، امکانات و قدرت سخت‌افزاری خوب و بالایی داشته باشد، Realme 9 Pro Plus یک گزینه فوق‌العاده برای شماست.

Realme 9 Pro

 9 Pro
گوشی 9 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2412 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 695

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme 9 Pro نیز درست به مانند گوشی معرفی شده قبلی، یکی از بهترین محصولات میان‌رده بازار است که می‌تونید با پرداخت هزینه‌ی کمتر نسبت به دیگر گوشی‌های بازار، آن را خریداری کنید. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن، 6.6 اینچ است.

رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2412 پیکسل است و از قابلیت و فناوری نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره می‌برد. پردازنده مرکزی ریل‌می 9 پرو هشت هسته‌ای بوده و تراشه و قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 695 با معماری 6 نانومتری است. این تراشه قدرت کمتری نسبت به تراشه استفاده شده در نسخه پلاس دارد اما مطمئن باشید به‌گونه‌ای نیست که شما را ناامید کند و از پس راضی کردن شما برنیاید. این محصول به 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است تا سرعت این گوشی را ارتقا و عملکرد کلی آن را بهبود ببخشند. مقدار حافظه داخلی‌ای که برای ریل‌می 9 پرو درنظر گرفته شده است، 128 گیگابایت است که البته این مقدار را می‌توانید از طریق درگاه میکرو‌ اس‌دی (و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت) افزایش دهید.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین سه‌گانه از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کتد و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با همان رزولوشن و نرخ فریم دوربین اصلی را ضبط کند.

خوشبختانه ریل‌می 9 پرو از جک 3.5 میلی‌متری و اسپیکر داخلی بهره می‌برد و از صدای 24 بیت پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر 33 واتی، در مدت زمان کوتاهی به‌طور کامل فول شارژ می‌شود.

ریل‌می 9 پرو به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر توضحیات گفته شده در رابطه با این گوشی نظر شما را جلب کرد، می‌توانید Realme 9 Pro را در سه‌رنگ مشکی، سبز یا آبی، تهیه کنید.

Realme 9

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 680

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (108 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme 9 یکی از جدیدترین محصولات تولید شده توسط شرکت چینی است که در آوریل امسال معرفی و روانه بازار شد و از جمله گوشی‌های میان‌رده این برند محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این صفحه نمایش به قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی متوسط 430 نیتی و حداکثری 1000 نیتی مجهز شده است.

پردازنده مرکزی ریل‌می 9 هشت هسته‌ای بوده و از تراشه‌ی اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. مشخصات سخت‌افزاری که می‌توانست بهتر باشد اما برای یک محصول میان‌رده، کافی به‌نظر می‌رسد. به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید. خوشبختانه درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی برای این محصول درنظر گرفته شده است و می‌توانید حجم 128 گیگابایتی آن را افزایش دهید. دوربین اصلی ریل‌می 9 از سه سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو تشکیل می‌شود.

این دوربین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند و از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR بهره می‌برد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی فیلمبرداری کند. خبر خوب آن است که ریل‌می 9 از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و بنابراین و بدون مشکل می‌توانید هدفون و هنذفری خود را به آن متصل کنید.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 33 واتی در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود. به‌بیان دقیق‌تر، شارژ این گوشی در 31 دقیقه تا نصف پر می‌شود و در 75 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. ریل‌می 9 از حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما پشتیبانی می‌کند. در آخر Realme 9 یک گوشی باکیفیت و مقرون به‌صرفه است که با امکانات و قابلیت‌های خوبش، می‌تواند بسیاری از کاربران را به خود جذب کند.

Realme 9i 5G

9i 5G
گوشی 9i 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2408 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 810

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی برند ریل‌می، Realme 9i 5G است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.6 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2408 پیکسل بوده و به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی متوسط 400 نیتی مجهز شده است. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، Dimensity 910 با معماری 6 نانومتری است.

این محصول همچنین به 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. خوشبختانه ریل‌می 9 آی فایوجی از درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید حجم حافظه‌ی 64 یا 128 گیگابایتی آن را افزایش دهید. دوربین اصلی این گوشی هوشمند دوگانه بوده که این دو سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور تله‌فوتو دیگر تشکیل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه و اصلی به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و قادر است با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین سلفی همچنین قادر است ویدیوهایی را با همان رزولوشن و نرخ فریم دوربین اصلی ضبط کند. خوشبختانه ریل‌می 9 آی فایوجی از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری سیم‌دار ساده خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی و پادکست و … لذت ببرید. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 18 واتی استفاده می‌کند. این محصول به حسگرهای گوناگونی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. Realme 9i 5G در سه‌رنگ مشکی، طلایی و آبی برای خرید در دسترس می‌باشد.

Realme 9i

9i
گوشی 9i

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2412 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 680

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme 9i نسخه معمولی گوشی است که در بالا به شما معرفی کردیم که در کمال تعجب در برخی جنبه‌ها، از محصول بالا بهتر و قدرتمندتر است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن، 6.6 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2412 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی متوسط 480 نیتی، پشتیبانی می‌کند. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

تراشه ریل‌می 9 آی اسنپدراگون 680 بوده و پردازنده مرکزی آن، هشت هسته‌ای است. به این‌ها باید 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که این گوشی عملکرد قابل‌قبول و سرعت خوبی دارد. شما می‌توانید حجم 64 یا 128 گیگابایتی این گوشی را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، تا مقدار دلخواه خود افزایش دهید. دوربین این گوشی سه‌گانه بوده که شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سه‌گانه از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR استفاده می‌کند و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و دقیقاً با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی فیلمبرداری می‌کند. ریل‌می 9 آی علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر دوگانه داخلی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 33 واتی‌اش، در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

این گوشی هوشمند به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت اگر به‌دنبال خرید یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت باشید، Realme 9i محصولی است که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Realme 8 Pro

8 Pro
گوشی 8 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 720

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (108 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme 8 Pro یکی از خوش‌نام‌ترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های میان‌رده و محصولات ریل‌می است که توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند. نمایشگر این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این صفحه نمایش 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی همچون نمایشگر همیشه روشن و روشنایی متوسط 430 نیتی و حداکثری 1000 نیتی پشتیبانی می‌کند.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است. پردازنده مرکزی ریل‌می 8 پرو هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، اسنپدراگون 720 است. این دو به‌علاوه‌ی 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، قدرت خوبی به این گوشی بخشیده‌اند و آن را به محصولی سریع تبدیل کرده‌اند. حجم حافظه‌ی داخلی این محصول 128 گیگابایت بوده که البته می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، بیشتر نیز بشود. دوربین جایی است که ریل‌می 8 پرو حسابی در آن می‌درخشد.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 480 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی ریل‌می 8 پرو نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند با رزولوشن Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

عملکرد خوب ریل‌می 8 پرو در بخش دوربین در بخش صدا نیز تداوم می‌یابد. این محصول علاوه‌بر بهره‌مندی به اسپیکر داخلی باکیفیت و همینطور جک 3.5 میلی‌متری، از صدای 24 بیت نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 50 واتی، در تایم بسیار کمی شارژ می‌شود. به‌بیان بهتر و دقیق‌تر مدت زمانی که طول می‌کشد تا شارژ ریل‌می 8 پرو به نصف برسد، 17 دقیقه و برای کامل شدن به 47 دقیقه وقت نیاز دارد.

این محصول به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت می‌توان گفت که Realme 8 Pro یکی از بهترین محصولات میان‌رده بازار و گوشی‌های تولید شده توسط این برند است که شما را به‌هیچ وجه از خریدش پشیمان نخواهد کرد.

Realme 8 5G

8 5G
گوشی 8 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 700

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

بسیاری Realme 8 5G و نسخه‌ی عادی آن را، بهترین گوشی‌های اقتصادی برند ریل‌می می‌دانند و امکانات عالی به‌علاوه‌ی قیمت پایین آن را علت اصلی فروش خوب آن می‌دانند. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی متوسط 480 نیتی و حداکثری 600 نیتی پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، مدیاتک Dimensity 700 است.

این محصول همچنین به 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. شما می‌توانید حافظه‌ی داخلی 64 یا 128 گیگابایتی این گوشی را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تعبیه شده برای آن، تا مقدار دلخواه و مورد نیازتان افزایش دهید. دوربین اصلی ریل‌می 8 فایوجی از سه سنسور تشکیل شده است. این سه سنسور عبارتند از؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر. این دوربین می‌تواند با کیفیت 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به قابلیت‌ها و امکاناتی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است.

دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با همان رزولوشن و نرخ فریم دوربین اصلی فیلمبرداری کند. ریل‌می 8 فایوجی از صدای 24 بیت و جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است.

این باتری توان شارژ نگه‌‌داری خوبی نیز دارد و از شارژر سریع 18 واتی نیز بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما پشتیبانی می‌کند. درانتها اگر به‌دنبال یک گوشی اقتصادی باکیفیت هستید، Realme 8 5G یک گزینه‌ی عالی برای شماست.

Realme 8

8
گوشی 8

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هیلو جی 95

حافظه رم: 4 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

ریل‌می 8 را بدون شک می‌توان بهترین گوشی اقتصادی حال حاضر برند ریل‌می نامید. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی همچون نمایشگر همیشه روشن و روشنایی 1000 نیتی پشتیبانی می‌کند. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی ریل‌می 8 هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، مدیاتک هلیو جی 95 است. این محصول همچنین به 4 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. ریل‌می 8 از درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تعبیه شده برای آن، حجم حافظه‌ی آن را افزایش دهید. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از 4 سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین چهارگانه و اصلی از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. خوشبختانه ریل‌می 8 از جک 3.5 میلی‌متری و همینطور قابلیت صدای 24 بیت، پشتیبانی می‌کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 30 واتی بهره می‌برد و درنتیجه در مدت زمان کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

به‌بیان دقیق‌تر، مقدار شارژ این گوشی در مدت زمان 26 دقیقه به نصف می‌رسد و در 65 دقیقه کامل می‌شود. این گوشی هوشمند به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. پس با توجه به این تفاسی اگر به‌دنبال یک گوشی اقتصادی با امکانات و کیفیت عالی هستید، به‌هیچ وجه در خرید Realme 8 تردید نکنید.

Realme 7 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 720

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده پرشمار برند ریل‌می، Realme 7 Pro است که به‌خاطر شارژر سریع و باتری خوبش شهرت زیادی دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.4 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس محافظت می‌شود و از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های خوب ریل‌می 7 پرو که کمتر در بین محصولات این برند دیدیم، مقاومت آن در برابر پاشش آب است. درنتیجه اگر همچنین اتفاقی برای گوشی شما افتاد، نیازی نیست که نگران شوید. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، اسنپدراگون 720 است. این پردازنده و تراشه و به‌همراه 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، قدرت خوبی به این گوشی برای اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بخشیده‌اند. ریل‌می 7 پرو تنها در یک مدل 128 گیگابایتی تولید می‌شود که البته شما می‌توانید حجم حافظه‌ی آن را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، تا مقدار دلخواه خود افزایش دهید.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور با توانایی‌ها و کاربردهای متفاوت تشکیل شده است. این چهار سنسور را یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین به‌قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است اما متاسفانه از HDR بهره نمی‌برد. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است با رزولوشن 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

ریل‌می 7 پرو از اسپیکر داخلی و جک 3.5 میلی‌متری و همینطور صدای 24 بیت پشتیبانی می‌کند. حال به بررسی و معرفی باتری این محصول می‌رسیم که مهم‌ترین برگ‌برنده‌ی آن است. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 65 واتی، در مدت زمان بسیار کوتاه و کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن سریعاً از صفر به صد می‌رسد.

ریل‌می 8 پرو به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر Realme 7 Pro یک گوشی میان‌رده خوش قیمت با امکانات خوب و باتری قدرتمند است که در دو رنگ آبی و نقره‌ای برای خرید موجود می‌باشد.

Realme 7 5G

7 5G
گوشی 7 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 800

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

گوشی Realme 7 را شاید بتوان ارزان‌ترین محصول بازار نامید از که از فناوری 5G بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و وظیفحه محافظت از آن برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس است. این صفحه نمایش همچنین به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی 120 هرتزی تصویر و روشنایی 480 نیتی مجهز شده است.

ریل‌می 7 فایوجی مانند نسخه پرو در برابر پاشش آب مقاوم نیست اما درگاه‌های این محصول، ضدآب هستند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای با فرکانس‌های 2.4 و 2 گیگاهرتزی بوده و تراشه اصلی آن، مدیاتک Dimensity 800 با معماری هفت نانومتری است. این محصول به 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است و حجم حافظه‌ی داخلی آن، 128 گیگابایت است. البته اگر این مقدار حافظه برای شما کافی نیست، می‌توانید مقدار آن را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، افزایش دهید.

دوربین اصلی ریل‌می 7 فایوجی از چهار سنسور تشکیل شده است. این چهار سنسور شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین چهارگانه از قابلیت‌هایی مانند فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر پشتیبانی می‌کند و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. خوشبختانه ریل‌می 7 فایوجی از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری خود را بدون مشکل به آن متصل کنید. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر معکوس و شارژر سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. این شارژر 30 واتی مقدار شارژ گوشی شما را در مدت 26 دقیقه به 50 درصد می‌رساند و در مدت زمان 65 دقیقه آن را به‌طور کامل شارژ می‌کند.

ریل‌می 7 فایوجی از حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در انتها می‌توان گفت اگر به‌دنبال خرید یک گوشی اقتصادی هستید و می‌خواهید محصولی که می‌خرید، از فناوری 5G نیز پشتیبانی کند، Realme 7 5G یکی از بهترین و شاید تنها گزینه‌ی ممکن برای شماست.

Realme 7

7
گوشی 7

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی‌95

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

یکی از گوشی‌های مقرون به‌صرفه دیگر شرکت ریل‌می که دو سالی از عرضه‌ی آن می‌گذرد Realme 7 است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ است و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و روشنایی 480 نیتی مجهز شده است.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، مدیاتک هلیو جی‌95 است. این تراشه و پردازنده شاید آنچنان قدرتمند نباشند اما اگر خواسته‌ی زیادی از آن‌ها نداشته باشید، شما را ناامید نخواهند کرد. به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کرد. ریل‌می این محصول خود را در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند و این امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی حجم حافظه‌ی آن را افزایش دهید.

دوربین اصلی این گوشی از چهار سنسور تشکیل شده است که شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین چهارگانه و اصلی می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی ریل‌می 7 نیز 16 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

خوشبختانه این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هنذفری و هدفون خود را به‌آسانی به آن متصل کنید. باتری ریل‌می 7 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر 30 واتی استفاده می‌کند و توان شارژ نگه‌داری مناسبی نیز دارد. ریل‌می 7 به حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. Realme 7 شاید بهترین گوشی اقتصادی بازار نباشد، اما با امکانات نسبتاً خوب و همینطور قیمت پایینش، همچنان یک گزینه و انتخاب معقول محسوب می‌شود.

Realme 6 Pro

6 Pro
گوشی 6 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 720

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (16 + 8) مگاپیکسل

گوشی Realme 6 Pro یکی دیگر از محصولات میان‌رده ریل‌می است که شرکت چینی برای تولید آن وسواس و سخاوت زیادی به‌خرج داده است. نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان بدهید. ابعاد این صفحه نمایش 6.6 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی 90 هرتزی تصویر، فرکانس لمسی 120 هرتزی و روشنایی 480 نیتی پشتیبانی می‌کند.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی این گوشی هوشمند از شیشه بوده و فریم دور آن پلاستیکی است. بدنه‌ی این محصول همچنین در برابر پاشش آب مقاوم است. پردازنده مرکزی ریل‌می 6 پرو هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 720 است و به 6 و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است. همه‌ی این‌ها موجب شده که این گوشی عملکرد و سرعت خوبی داشته باشد و به‌ندرت با مواردی همچون باگ و لگ مواجه شود. مقدار حافظه‌ای که ریل‌می برای این محصول خود درنظر گرفته 64 و 128 گیگابایت است که البته این مقدار می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تعبیه شده بر روی آن، افزایش یابد.

دوربین اصلی ریل‌می 6 پرو از چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو و زوم اپتیکال دوبرابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، می‌شود. این دوربین چهارگانه به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این گوشی نیز دوگانه بوده که دو سنسور آن را یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید تشکیل می‌دهند.

این محصول علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر داخلی و صدای 24 بیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید هدفون خود را بدون مشکل به آن وصل کنید. باتری ریل‌می 6 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4300 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 30 واتی‌اش، تنها در مدت 57 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

این گوشی هوشمند به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت باید گفت که Realme 6 Pro یک گوشی باکیفیت با امکانات و قیمت عالی است که ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد.

Realme 6

6
گوشی 6

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 90

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

ریل‌می 7 با عرضه خود جایگزین این محصول شد اما Realme 6 با ویژگی‌ها و قیمت مناسبی که دارد هنوز هم طرفداران زیادی دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و وضوح آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی 90 هرتزی تصویر، فرکانس لمس 120 هرتزی و روشنایی 480 نیتی مجهز شده است.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است. این گوشی نیز درست همانند نسخه پرو، در مقابل پاشش آب مقاوم است. پردازنده مرکزی ریل‌می 6 از هشت هسته تشکیل شده و تراشه آن، مدیاتک هلیو جی 90 با معماری 12 نانومتری است. ریل‌می این محصول خود را به 4، 6 و 8 گیگابایت حافظه‌ی مجهز کرده است که بدیهی است که نسخه‌ی 8 گیگابایتی آن سرعت و عملکرد بهتری دارد. ریل‌می 6 در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی 64 و 128 گیگابایتی تولید شده است و این مقدار می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی افزایش نیز یابد.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از 4 سنسور تشکیل شده است که این 4 سنسور به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور سیاه و سفید 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر بهره می‌برد و می‌تواند با کیفیت Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند. خوشبختانه ریل‌می 6 در مبحث صدا عملکرد قابل قبولی دارد و از اسپیکر داخلی و جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4300 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 30 واتی، در کمتر از یک ساعت به‌طور کامل شارژ شده و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

ریل‌می 6 به حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. با اینکه گزینه‌های بهتری از این گوشی برای خرید وجود دارد، اما اگر توضیحات گفته شده در رابطه با آن نظر شما را جلب کرده، می‌توانید Realme 6 را در دو رنگ آبی یا سفید تهیه کنید.

Realme 5 Pro

5 Pro
گوشی 5 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 712

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4035 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 +  2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین‌های ریل‌می از نظر قدرت و کارایی، گوشی Realme 5 Pro است. این گوشی هوشمند با اینکه قیمت بسیار پایین و اقتصادی‌ای دارد، اما از جمله محصولات میان‌رده این شرکت محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این صفحه نمایش 6.3 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2340 پیکسل است. این نمایشگر همچنین توسط کورنینگ گوریلا گلس 3 پلاس، محافظت می‌شود. بدنه‌ی ریل‌می 5 پرو در مقابل پاشش آب مقاوم است و در صورت بروز چنین اتفاقی می‌تواند از خود حفاظت کند.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، اسنپدراگون 712 با معماری ده نانومتری است. این تراشه و پردازنده قدرت خیلی خوبی دارند و به‌کمک 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، می‌توانند بدون مشکل بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را نصب و اجرا کنند. مقدار حجم حافظه‌ای که شرکت ریل‌می برای این محصول خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است که البته با وجود درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، می‌تواند تا 256 گیگابایت دیگر نیز افزایش یابد.

دوربین اصلی ریل‌می 5 پرو از یک ماژول با چهار سنسور محتلف تشکیل شده است. این چهار سنسور به‌ترتیب شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین چهارگانه و اصلی از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی بهره می‌برند و می‌توانند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کنند.

دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و با لنز واید است. خوشبختانه ریل‌می 5 پرو از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری باسیم خود را به آن متصل و از گوش دادن به موسیقی، پادکست و… لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4035 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 20 واتی، تنها در مدت زمان 30 دقیقه به‌طور نصف پر می‌شود.

ریل‌می 5 پرو به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در پشت گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها باید گفت که شاید زمان نسبتاً زیادی از عرضه‌ی این گوشی می‌گذرد، اما Realme 5 Pro با امکانات مناسب و قیمت بی‌نظیرش، همچنان می‌تواند یک گزینه‌ی خوب برای بسیاری از کاربران محسوب شود.

Realme 5

5
گوشی 5

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 665

حافظه رم: 3 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (12 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

گوشی Realme 5 از آن دست محصولاتی است که شاید برای عکاسی ساخته و مناسب نباشد، اما به‌واسطه تراشه و پردازنده مناسبش و همینطور باتری قدرتمندش، می‌توان آن را یک گوشی اقتصادی عالی برای انجام بازی نامید. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و رزولوشن آن، 720 در 1600 پیکسل است. وظیفحه محافظت از این صفحه نمایش نیز برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 3 پلاس است. بدنه‌ی این گوشی در برابر پاشش آب مقاوم است و از این جهت می‌تواند خیال شما را راحت کند.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای با فرکانس‌های 1.8 تا 2 گیگاهرتزی بوده و تراشه‌ی آن، اسنپدراگون 665 است. این تراشه و پردازنده به‌همراه 3 و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم، آن را به محصول مناسبی برای انجام بازی تبدیل کرده‌اند و عملکرد کلی آن را بهبود بخشیده‌اند. ریل‌می 5 در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی 32، 64 و 128 گیگابایتی تولید شده است که البته این میزان از حجم حافظه می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود

. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با رزولوشن‌های 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌ها و امکانات این دوربین چهارگانه می‌توان به فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 13 مگاپیکسلی است. ریل‌می از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه و به‌‌هنگام بازی می‌توانید هدفون خود را به آن وصل کنید و از تجربه‌ی صوتی بازی خود نیز لذت ببرید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است.

توان شارژ نگه‌داری این باتری قابل توجه است و می‌توانید تا 24 ساعت با آن بازی کنید و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشید! ریل‌می 5 به حسگرهایی مانند اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر اگر می‌خواهید با حداقل هزنیه‌ی ممکن، یک گوشی مناسب برای انجام بازی‌های موبایلی بخرید، Realme 5 محصولی است که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Realme 3 Pro

3 Pro
گوشی 3 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 710

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4045 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (16 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 25 مگاپیکسل

گوشی Realme 3 Pro را می‌توان ارزان‌ترین محصول میان‌رده این شرکت نامید. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.3 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2340 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. جنس قسمت جلویی ریل‌می 3 پرو از شیشه بوده و بدنه‌ی آن پلاستیکی است.

تراشه اصلی این محصول اسنپدراگون 710 بوده و این مورد به‌علاوه‌ی 4 و 6 گیگابایت حافظه‌ی رم آن را به‌گزینه‌ی مطلوبی برای بازی کردن تبدیل می‌کند. مقدار حجم حافظه‌ای که ریل‌می برای این محصول خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است. مقداری که البته و به‌لطف درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، می‌تواند تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

دوربین اصلی ریل‌می 3 پرو دوگانه بوده که شامل یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین از امکاناتی نظیر فلش LED، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 25 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً خوب و باکیفیتی را ثبت کند. خوشبختانه ریل‌می 3 پرو از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه مشکلی در اتصال هدفون خود به آن نخواهید داشت. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن، 4045 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 20 واتی استفاده می‌کند و تنها 30 دقیقه طول می‌کشد تا مقدار شارژ آن به نصف برسد.

ریل‌می 3 پرو به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر آنکه اگر این توضیحات گفته شده در باب این محصول نظر شما را جلب کرد، می‌توانید Realme 3 Pro را در سه رنگ خاکستری، آبی و ارغوانی خریداری کنید.

Realme 3

3
گوشی 3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.22 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1520 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو پی 60

حافظه رم: 3 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4230 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (13 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

یکی از قدیمی‌ترین و البته ارزان‌ترین محصولات ریل‌می که در مارس 2019 عرضه و روانه بازار شد، گوشی Realme 3 است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهید. ابعاد این نمایشگر 6.22 اینچ است و رزولوشن آن، 720 در 1520 پیکسل می‌باشد. وظیفه محافظت از این صفحه نمایش نیز برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 3 است. جنس قسمت جلویی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی ریل‌می 3 هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، مدیاتک هلیو پی 60 است. این محصول همچنین به 3 و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است. مقدار حجم حافظه‌ای که ریل‌می برای این خود درنظر گرفته و آن را با این مقدار تولید کرده است، 32 و 64 گیگابایت است. مقداری که امروزه اصلاض کافی به‌نظر نمی‌رسد اما می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تعبیه شده برای آن، تا 256 گیگابایت دیگر افزایش و ارتقا یابد.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند متشکل از دو سنسور است. یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر. این دوربین دوگانه و اصلی به قابلیت‌هایی همچون فلش LED و HDR تجهیز شده است و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. ناگفته نماند که دوربین سلفی ریل‌می 3 نیز 13 مگاپیکسلی و با لنز واید است.

خبر خوب آن است که این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و می‌توانید به‌راحتی هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید. باتری ریل‌می 3 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 4230 میلی آمپر ساعت است. این محصول به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

درانتها و با توجه به گذشتن مدت زمان زیادی از عرضه‌ی این گوشی، Realme 3 محصولی نیست که ما آن را به همه افراد پیشنهاد کنیم اما اگر شما از جمله آن مخاطبان خاص هستید که توضیحات گفته شده در رابطه با این گوشی نظر شما را جلب کرده، می‌توانید به‌سراغ خرید آن بروید.

Realme C30

C30
گوشی C30

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: Tiger T612

حافظه رم: 2 / 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

در ادامه می‌خواهیم برخی از اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین گوشی‌های برند ریل‌می را به شما معرفی کنیم. Realme C30 یکی از این محصولات است که در ژوئن 2022 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده و از قابلیت روشنایی 400 نیتی بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی بوده و تراشه آن Tiger T612 است.

این محصول همچنین به 2 و 3 گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است. حجم حافظه‌ی این گوشی تنها 32 گیگابایت بوده که اصلاً کافی نیست اما این مقدار می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی افزایش یابد. دوربین اصلی Realme C30 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD تا نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 5 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 720P با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. همانطور که از یک محصول اقتصادی انتظار می‌رود، ریل‎‌می سی 30 نیز از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و به آن مجهز شده است. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و همین مورد باعث شده است تا بزرگترین نقطه قوت این گوشی تلقی شود.

ریل‌می سی 30 به حسگرهایی همچون شتاب‌سنج و سنسور مجاورت تجهیز شود و از آن‌ها پشتیبانی کند. درنهایت اگر می‌خواهید با حداقل هزینه‌ی ممکن، یک گوشی هوشمند تهیه کنید، Realme C30 می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای شما باشد.

Realme C25S

C25s
گوشی C25s

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 85

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 6000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

Realme C25S یکی دیگر از محصولات اقتصادی و فوق‌العاده ارزان قیمت برند ریل‌می است که نسبت به سایر گوشی‌های سری C کیفیت بالاتر و عملکرد بهتری دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده و از قابلیت روشنایی متوسط 480 نیتی و حداکثری 570 نیتی پشتیبانی می‌کند. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی ریل‌می سی 25 اس، هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، مدیاتک هلیو جی 85 است. ریل‌می این محصول خود را 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز کرده است. البته این حجم از حافظه‌ی داخلی می‌تواند به‌لطف درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تعبیه شده بر روی این گوشی، تا مقدار دلخواه افزایش یابد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود.

این دوربین سه‌گانه به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و می‌تواند با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی، فیلمبرداری کند. خوشبختانه ریل‌می سی 25 اس از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید به‌آسانی و بدون مشکل، هنذفری و هدفون باسیم خود را به آن وصل کنید.

باتری را بدون شک می‌توان بزرگترین برگ برنده‌ی این گوشی نامید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 6000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 18 واتی و همینطور شارژر معکوس، پشتیبانی می‌کند. ریل‌می سی 25 اس به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت اگر به‌دنبال خرید بهترین گوشی از سری C برند ریل‌می هستید، بهتر است هرچه زودتر برای خرید Realme C25S اقدام کنید.

Realme C25

C25
گوشی C25

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 70

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 6000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

گوشی Realme C25 برادر بزرگ‌تر نسخه‌ی اس است که در مارس 2021 معرفی و روانه‌ی بازار شد. نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این صفحه نمایش 720 در 1600 پیکسل بوده و از قابلیت روشنایی 480 نیتی بهره می‌برد. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی ریل‌می سی 25، هشت هسته‌ای بوده تراشه‌ی آن، مدیاتک هلیو جی 70 با معماری 12 نانومتری است. به این‌ها باید 4 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کرد. مقدار حجم حافظه‌ای که شرکت چینی برای این محصول خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است که البته این مقدار نیز می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو ‌‌اس‌دی، افزایش نیز یابد.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سه‌گانه به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانورما و HDR تجهیز شده است و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند دقیقاً با همان رزولوشن و نرخ فریم دوربین اصلی، فیلمبرداری کند. ریل‌می سی 25 از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید هدفون سیمی خود را به آن متصل کنید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 6000 میلی آمپر ساعت است.

این باتری شارژر سریع 18 واتی و شارژر معکوس پشتیبانی می‌کند و توان شارژ نگه‌داری و عملکرد بسیار خوبی دارد. ریل‌می سی 25 به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در پشت گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. اگر توضیحات گفته شده و مشخصات این محصول نظر شما را جلب کرد، می‌توانید گوشی Realme C25 را در دو رنگ آبی و خاکستری تهیه کنید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین گوشی‌های برند ریل‌می را به شما معرفی کنیم. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. چناچه هرگونه سوال، مشکل یا درخواست در رابطه با تعمیر گوشی موبایل یا تعویض باتری گوشی داشتید، همیاران هوم‌سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا