رایانه و تکنولوژی

دلایل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید به همراه راه حل

حل سریع مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی اندرویدی

یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از گوشی‌های اندرویدی ممکن است با آن مواجه شوید، نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید است. نصب نشدن برنامه‌های موبایلی، یکی از موضوعات کلافه‌کننده و ناخوشایند در هنگام کار با گوشی موبایل محسوب می‌شود. مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید به مدل گوشی بستگی ندارد و ممکن است در انواع گوشی‌های سامسونگ، شیائومی، هوآوی و… اتفاق بیفتد. در این نوشته، شما با رایج‌ترین دلایل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید یا اصطلاحا خطای App not installed آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید که برای رفع این مشکل چه کارهایی را باید انجام دهید. اگر زیاد با مشکل نصب نشدن اپلیکیشن ها مواجه می‌شوید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا راهکارهای حل این مشکل را یاد بگیرید و بتوانید هر مدل برنامه و اپلیکیشنی را به راحتی در گوشی موبایل خود نصب کنید.

دلایل نصب نشدن برنامه‌های موبایلی

نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید

برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده است که برنامه‌ای را از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود می‌کنند؛ اما نمی‌توانند برنامه موردنظر را نصب کنند و هنگام نصب برنامه با خطاهای مختلفی مواجه می‌شوند.

نصب نشدن برنامه‌ها روی گوشی موبایل، موضوعی ناخوشایند و آزاردهنده است؛ زیرا گاهی اوقات باعث می‌شود که زمان و انرژی زیادی را صرف حل کردن این مشکل کنیم و در آخر هم نتوانیم برنامه موردنظر را به درستی روی گوشی موبایل خود نصب کنیم.

برای اینکه بتوانید مشکل نصب نشدن برنامه‌ها را خیلی سریع و راحت حل کنید، بهتر است ابتدا با دلایل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید و راه‌حل‌های این موضوع آشنا شوید تا بتوانید در زمان بروز چنین مشکلاتی، به راحتی آنها را حل کنید.

تشخیص دلایل نصب نشدن اپلیکیشن در گوشی اندرویدی

برای اینکه بتوانیم مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی‌های اندرویدی را برطرف کنیم، باید بتوانیم ابتدا دلایلی که باعث این مشکل شده اند را بررسی کنیم و سپس راه حل مناسبی را برای آن پیدا کنیم تا این مشکل به صورت کامل حل شود.

مواردی مانند نداشتن حافظه کافی برای نصب نرم‌افزار، خراب بودن فایل نرم‌افزار، دانلود از منابع ناشناس و سایت‌های پرخطر از اصلی‌ترین دلایل نصب نشدن برنامه در گوشی اندرویدی هستند که باید با تشخیص درست آنها، مشکل را برطرف کرده و نرم افزار را با موفقیت روی گوشی موبایل خودمان نصب کنیم.

در ادامه می‌خواهیم با هم برخی از مهمترین دلایلی که باعث نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید می‌شوند را بررسی کنیم و با راه‌حل‌های حل این مشکلات آشنا شویم.

مهم‌ترین دلایل نصب نشدن برنامه روی موبایل

علت نصب نشدن برنامه های موبایلی در گوشی اندروید

1- کافی نبودن حافظه گوشی:

معمولا گوشی‌های موبایل یک حافظه اجرایی یا RAM دارند که به آنها اجازه می‌دهد برنامه‌ها را نصب کرده و اجرا کنند و در کنار آن یک حافظه معمولی دارند که برای ذخیره‌سازی فایل‌ها استفاده می‌شود.

خیلی از افراد تفاوت این دو را نمی‌دانند و زمانی که با خطای کمبود حافظه مواجه می‌شوند، فکر می‌کنند که مشکل از کارت حافظه یا حافظه ذخیره‌سازی گوشی است. مثلا اگر حافظه اجرایی گوشی شما 1 گیگ باشد، تنها می‌توانید چند عدد نرم‌افزار را روی آن نصب کنید و سپس دیگر این امکان برایتان وجود ندارد و در این کار محدودیت خواهید داشت.

برای همین نیاز است که برای نصب نرم‌افزارهای جدید، نرم‌افزارهای قبلی را حذف کنید تا بتوانید فضای کافی را آزاد کنید. اگر با خطای کمبود حافظه مواجه می‌شوید، توصیه ما این است که نرم‌افزارهای اضافی را حذف کنید یا به مرکز تعمیر موبایل مراجعه کنید تا کار حذف فایل‌های اضافی و خالی کردن حافظه موبایل را برای شما انجام دهند.

2- خطای منبع ناشناس:

گوشی اندرویدی در تنظیمات خود قابلیتی را دارند که به ما اجازه نمی‌دهد نرم افزارهای موبایلی را از منابع ناشناخته دانلود کرده و نصب کنیم و این موضوع امنیت گوشی را افزایش خواهد داد. اما خیلی اوقات ممکن است که فرد از یک وب‌سایت غیرایمن، برنامه‌ای را دانلود کند و در این زمان است که سیستم عامل اندروید اجازه نصب نرم‌افزار را نمی‌دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

برای حل این مشکل، کافی است به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و سپس عبارت منبع ناشناس یا unknown را جستجو کنید و سپس تیک این گزینه را فعال کنید تا بتوانید مشکل را به راحتی حل کنید و مراحل نصب برنامه موردنظر را انجام دهید.

خطای منبع ناشناس

3- دانلود برنامه مخرب:

برخی اوقات ممکن است شما برنامه ای را از سایت های ناشناس دانلود کنید که این برنامه ایراداتی دارد و حتی فایل آن برای گوشی موبایل شما مخرب است و همین موضوع باعث می شود که سیستم امنیتی گوشی شما، اجازه نصب برنامه موردنظر را ندهد. این موضوع یکی از دیگر دلایل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید است.

برای رفع این مشکل، کافی است نام برنامه را در مارکت‌های معتبر مانند گوگل پلی یا کافه بازار جستجو کنید و از آنجا اقدام به دانلود برنامه کنید تا بتوانید کار نصب را بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام دهید.

4- ایجاد محدودیت در تنظیمات گوشی:

یکی دیگر از دلایل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید این است که شما قبلا در تنظیمات گوشی، تغییراتی را اعمال کرده‌اید که این موضوع روی نصب شدن برنامه‌های مختلف تاثیر می‌گذارد و به شما اجازه نصب برنامه جدیدی را نمی‌دهد.

برای حل این مشکل، نیاز است که تنظیمات را تغییر دهید تا بتوانید مجدداً اقدام به نصب برنامه‌های موردنظر خودتان کنید. برای تغییر تنظیمات، طبق موارد زیر عمل کنید:

  1. به تنظیمات گوشی وارد شوید،
  2. به قسمت برنامه‌ها یا apps بروید،
  3. در گوشی‌های سامسونگ سه نقطه بالا را بزنید و در گوشی‌های شیائومی وارد گزینه manage apps شوید و سپس سه نقطه بالا را بزنید.
  4. گزینه reset app preferences یا «بازنشانی تنظیمات پیش‌فرض برنامه» را بزنید تا این مشکل رفع شود.

با انجام این کارها شما می‌توانید این مشکل را برطرف کنید و محدودیت در نصب برنامه را بردارید.

5- مشکل در شناسایی کارت حافظه:

اگر در گوشی خودتان از کارت حافظه جانبی استفاده می‌کنید، یکی از دلایل نصب نشدن برنامه ها، شناسایی نشدن کارت حافظه است. این مشکل نیز به راحتی قابل حل است و می‌توانید آن را برطرف کنید.

برای حل این مشکل، باید به تنظیمات و قسمت حافظه بروید و سپس کارت حافظه را انتخاب کرده و گزینه ترجیح کارت حافظه یا mount را انتخاب کنید تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، یک بار کارت حافظه را فرمت کرده و مجددا امتحان کنید.

مشکل در حافظه گوشی

6- دسترسی به برنامه‌ها برای نصب نرم افزار:

در برخی از گوشی‌های اندرویدی مانند گوشی‌های برند شیائومی، تنها انتخاب اجازه نصب از منبع ناشناس کافی نیست و برای هر نرم افزار باید به صورت جداگانه این دسترسی را ایجاد کنید.

به همین خاطر اگر مثلا از طریق تلگرام یک نرم افزار را دانلود کرده و می‌خواهید نصب کنید، نیاز است که به این نرم افزار مجوز نصب یک برنامه را بدهید تا بتوانید بدون مشکل کار خودتان را انجام دهید. در غیر این صورت نمی‌توانید برنامه موردنظرتان را نصب کنید.

7- وجود مشکل در برنامه:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

گاهی اوقات ممکن است از طریق نرم‌افزارهایی مانند share it و… برنامه موردنظر خودتان را دریافت کنید که در این حالت گاهی اوقات با خطای عدم تجزیه مواجه می‌شوید.

این مشکل می‌تواند به این دلیل باشد که فایل نرم افزار موردنظر در مراحل انتقال خراب شده و ناقص رسیده است و برای حل این مشکل باید مجدداً فایل را دریافت کنید؛ همچنین اگر با دریافت مجدد این مشکل حل نشد، بهترین روش این است که اقدام به نصب نرم افزار موردنظر از طریق مارکت‌هایی مانند گوگل پلی و کافه بازار کنید.

دانلود برنامه‌های موبایلی از سایت‌های معتبر

8- بروز کش در قسمت نصب کننده برنامه‌ها یا package installer:

گاهی اوقات ممکن است که بخش package installer یا نصب کننده برنامه‌ها در گوشی، دارای مشکل کش شود و نتواند برنامه‌های جدید را به خوبی شناسایی کرده و نصب کند. در این حالت با مشکل نصب نشدن برنامه‌ها مواجه خواهید شد و نمی‌توانید این کار را با موفقیت انجام دهید.

برای حل این مشکل، توصیه ما این است که به تنظیمات وارد شوید و سپس نصب کننده بسته یا package installer را جستجو کنید. پس از این کار وارد قسمت حافظه یا storage شوید و پاکسازی حافظه موقت را انجام دهید.

با این کار معمولا مشکل حل خواهد شد و می‌توانید به راحتی نرم افزارهای دلخواه خودتان را نصب کرده و از آنها استفاده کنید.

رفع مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید

نحوه رفع مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید

در این مقاله به شما گفتیم که دلایل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید چیست؟ با هم 8 مورد از این دلایل را بررسی کرده و برای هرکدام راه حل هایی را توضیح دادیم که کمک می‌کنند بتوانید این مشکل را به راحتی رفع کنید.

مشکلاتی مانند نبودن حافظه کافی، نصب کردن از منبع ناشناس، مخرب بودن فایل برنامه و… مشکلات رایجی هستند که مانع نصب برنامه‌ها می‌شوند که در این مقاله آنها را بررسی کرده و راه حل هرکدام را به شما گفتیم. در پایان پیشنهاد می کنیم برای مشاهده سایر محتواهای ویدیویی هوم سرویز نظیر نحوه حذف اکانت اینستاگرام یه سری به آپارات هوم سرویز بزنید.

در صورتی که مشکل گوشی شما این موارد نیستند و نمی‌توانید خودتان مشکل را حل کنید. می‌توانید از طریق خدمات تعمیر موبایل هوم سرویز اقدام به برقراری ارتباط با متخصصان این کار کرده و مشکل گوشی موبایل خودتان را سریعاً برطرف کنید.

همچنین شما می‌توانید در هوم سرویز قبل از استفاده از خدمات، هزینه خدمات تعمیر موبایل و هزینه تعمیر تاچ ال سی دی گوشی و هر خدمات دیگری را بررسی کرده و سپس اقدام به ثبت سفارش کنید.

‫9 دیدگاه ها

  1. من یک برنامه های شیایومی نصب کردم باز شد ولی بعد اینکه از آپ استور شیایومی بروزرسانی کردم باز نشد من حذفش کردم ولی نصب نمیشه

  2. من یک بازی ریختم وحذو کردم نصب نشد ارور میده میگه برنامه رو دستگاه شما نصب نشد دستگاه شما قابلیت اجرای این برنامه را ندارد

  3. سلام وقت بخیر
    من برنامه xchief رو میخوام نصب کنم هر کاری میکنم نصب نمیشه
    از گوگل پلی میزنم دانلود میشه و نصب نمیشه
    از مایکت دانلود میکنه میره واس نصب خطا میده که نسخه موجود در گوشی با این سازگاری ندارد اول باید اونو حذف کرد که اصلا نصب نشده حالا نمیدونم چیکار کنم
    لطفا کمکم کنید
    باتشکر 🌺💟

    1. سلام میثم
      حالتون چطوره؟
      برای نصب اول به نظر من کار های 4/6/8 این مقاله رو انجام بده و بعد به برنامه مدیریت فایل برو و اگر فایل برنامه xchief رو دیدی کامل پاک کن
      انشاءالله که مشکلت حل بشه

  4. سلام . من یه وی پی ان رو گوشیم نصب کرده بودم بعدش حذف کردم یکی دگ نصب کنم حالا هیچکدوم نصب نمیشن خودش 98 مگابایت اندازه داره ولی 3 گیک فیلم و عکس و برنامه حذف کردم ولی بازم نصب نمیشه تا یه مقدار پر میشه ولی نصب نشد میاره چکار کنم ممنون میشم راهنمایی. کنید

  5. علت نصب نشدن بعضی از برنامه‌ها چیست
    خطای
    برنامه نصب نشد چون با تلفنتان سازگار نیست

  6. سلام من برنامه اینشات رو تو گوشی ندارم ولی نصب نمیشه میگه بروزرسانی برنامه بعدش هم میگه با فایل موجود تداخل دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا