خانگی و ساختمانی

کانکس ساندویچ پانل چیست و چه فرقی با کانکس معمولی دارد؟

اگر در یک شرکت عمرانی مشغول به کار هستید و این شرکت‌ها را از نزدیک دیده باشید، احتمالاً به‌خوبی با کانکس آشنایی دارید و می‌دانید که این شرکت‌ها برای پروژه‌های خودشان، از کانکس استفاده می‌کنند تا بتوانند نیروها را اسکان داده و در طول پروژه برای آنها مکان مناسبی را تأمین کنند.

کانکس‌ها، اتاقک‌های متحرکی هستند که این امکان را می‌دهند بتوانیم به‌راحتی آنها را جابه‌جا کرده و به هر مکانی که می‌خواهیم منتقل کنیم. معمولاً شرکت‌هایی که در زمینه ساختمان‌سازی و راه‌سازی فعالیت می‌کنند، از این اتاقک‌های متحرک استفاده می‌کنند. در سایر موارد نیز از کانکس برای اسکان دادن نیروها و افراد استفاده می‌شود.

کانکس‌ها به روش‌های مختلفی ساخته می‌شوند. یکی از روش‌های عمومی برای ساخت کانکس، این است که کانکس‌ها را به روش معمولی یا استاندارد تولید می‌کنند؛ اما کانکس‌هایی نیز وجود دارند که با استفاده از ساندویچ پانل تهیه می‌شوند که اصطلاحاً به آن کانکس ساندویچ پانل گفته می‌شود. ممکن است این سؤال برایتان ایجاد شده باشد که کانکس ساندویچ پانل چیست؟ تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی چیست و قیمت کانکس ساندویچ پانل و کانکس معمولی چقدر با هم متفاوت است؟

در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که کانکس ساندویچ پانل چیست؟ همچنین به شما توضیح خواهیم داد که انتخاب ساندویچ پانل چقدر در قیمت کانکس تأثیرگذار است و تا چه اندازه هزینه خرید کانکس را افزایش می‌دهد.

اگر به دنبال خرید کانکس ساندویچ پانل هستید و دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید تفاوت کانکس‌های ساندویچ پانل و استاندارد را متوجه شوید، توصیه ما این است که حتماً در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات جالبی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

کانکس ساندویچ پانل چیست؟
کانکس

کانکس ساندویچ پانل چیست؟

قبل از اینکه به سراغ جواب سؤالات دیگر برویم، بهتر است بررسی کنیم که کانکس ساندویچ پانلی چیست و چطور ساخته می‌شود تا با این نوع کانکس بیشتر آشنا شوید.

کانکس ساندویچ پانلی، کانکسی است که با استفاده از پانل‌های ساندویچی تهیه می‌شود و کف و سقف و دیواره‌های این نوع کانکس، به‌صورت کامل از ساندویچ پانل تشکیل شده است.

حالا شاید این سؤال برایتان پیش‌آمده باشد که اصلاً ساندویچ پانل چیست؟ باید بدانید که ساندویچ پانل نوعی از پانل است که در بین آنها فضای خالی وجود دارد. این فضای خالی، با استفاده از پلی‌اورتان پُر می‌شود و از دستگاه‌های صنعتی برای تزریق پلی اورتان به داخل ساندویچ پانل استفاده می‌شود.

وجود پلی‌اورتان بین این دیوارها باعث می‌شود که ساندویچ پانل، عایقی فوق‌العاده در برابر ورود و خروج گرما و سرما شود و به همین خاطر در صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بسیار کاربردی است.

اگر بخواهیم مثالی بزنیم، می‌توانیم بگوییم که ساندویچ پانل مانند بدنه یخچال عمل می‌کند که از ورود و خروج گرما و سرما جلوگیری کرده و دمای محیط را در یک دمای خاص حفظ می‌کند.

کانکس ساندویچ پانلی بیشتر در مکان‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که در آنها گرما و سرمای شدیدی وجود دارد و کنترل مصرف انرژی اهمیت بسیار بالایی دارد. در این موارد، استفاده از این کانکس‌ها، بهترین انتخاب ممکن برای کنترل مصرف انرژی است.

کانکس ساندویچ پانل
کانکس ساندویچ پانلی

مزایای کانکس ساندویچ پانلی چیست؟

حالا که با ساندویچ پانل و کانکس ساخته شده با این روش آشنا شدید، بد نیست که با برخی از مزیت‌های مهم این نوع پانل نیز آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب این نوع کانکس بگیرید.

از جمله مزایای ساندویچ پانل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کانکس هم ارائه میده؟
  • صرفه‌جویی زیاد در مصرف انرژی
  • کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز
  • کاهش هزینه‌های انرژی تا 20 درصد
  • کاهش انتشار گاز CO2 یا دی‌اکسیدکربن

این موارد تنها بخشی از مزیت‌های مهم کانکس ساندویچ پانلی هستند که از جمله مهم‌ترین آنها محسوب می‌شوند.

کانکس ساندویچ پانل
کانکس ساندویچ پانل

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی چیست؟

اگر بخواهیم تفاوت‌های کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی را به شما بگوییم، می‌توانیم این موضوع را در چند مورد خلاصه کنیم. دانستن این موارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید تشخیص دهید کدام یک از این کانکس‌ها برای پروژه شما مناسب‌تر هستند.

موارد زیر، از مهم‌ترین تفاوت‌های کانکس معمولی و کانکس ساندویچ پانل هستند:

1- عایق بودن:

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، ساندویچ پانل از ورق‌های گالوانیزه‌ای تشکیل می‌شود که در دو طرف پانل قرار می‌گیرند و فضای خالی بین آنها نیز با استفاده از تزریق پلی‌اورتان، پر می‌شود و به‌ این‌ ترتیب یک عایق عالی در برابر ورود و خروج گرما و سرما است.

اما در کانکس‌های معمولی، ورق گالوانیزه تنها برای دیواره خارجی استفاده می‌شود و سپس در فضای خالی بین دیواره‌ها، از فوم یونولیت استفاده می‌شود که تأثیر زیادی در تنظیم گرما و سرما ندارد. در دیواره داخلی کانکس معمولی نیز از دیوارپوش استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که ساندویچ پانل، عایق بهتری باشد و بتواند به‌راحتی دمای محیط را کنترل کند.

2- روش ساخت:

همان‌طور که در مورد قبلی نیز گفتیم، در ساندویچ پانل دو طرف دیوارها از ورق گالوانیزه تشکیل می‌شود که ضدزنگ است و می‌تواند به‌خوبی دیوارها را پوشش دهد؛ اما در کانکس‌های معمولی، برای دیواره‌های داخلی نیاز است که از دیوارپوش استفاده کنید که این موضوع، باعث افزایش هزینه ساخت‌وساز می‌شود.

3- کاربرد:

یکی از تفاوت‌های مهمی که کانکس ساندویچ پانلی با کانکس معمولی دارد، این است که کاربرد آنها با هم متفاوت است و از کانکس ساندویچ پانل در جاهای بیشتری می‌توان استفاده کرد.

همان‌طور که گفتیم ساندویچ پانل در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم است و از انتقال حرارت به بیرون جلوگیری می‌کند؛ به همین خاطر می‌توانید از ساندویچ پانل در مناطقی که آب‌وهوای بسیار سرد یا بسیار گرمی دارند، استفاده کنید و با مصرف کمتر انرژی، گرما یا سرمای محیط را تأمین کنید.

اما کانکس معمولی این قابلیت را ندارد و با استفاده از آنها باید انرژی بیشتری برای سرمایش و گرمایش محیط مصرف کنید و هزینه بیشتری برای تنظیم حرارت محیط بپردازید.

قیمت کانکس ساندویچ پانل
قیمت کانکس ساندویچ پانل

قیمت کانکس ساندویچ پانلی چقدر با کانکس معمولی متفاوت است؟

در نهایت به بحث مهم قیمت کانکس می‌رسیم که یکی از موارد تعیین‌کننده در انتخاب نهایی کانکس محسوب می‌شود. با توجه‌ به تمام توضیحات و مزایایی که تا به اینجا گفتیم، احتمالاً متوجه شده‌اید که کانکس ساندویچ پانلی برایتان مناسب است یا کانکس معمولی.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کانکس هم ارائه میده؟

باید بگوییم که بر اساس موارد گفته شده، ساندویچ پانل نسبت به ورق‌های گالوانیزه که با فوم پر شده‌اند، هزینه بیشتری دارد و به همین خاطر هزینه نهایی ساخت‌وساز آن کمی بالاتر است؛ اما اگر بخواهید هزینه‌های جانبی استفاده از کانکس معمولی و همچنین هزینه‌های بالای مصرف انرژی برای چنین کانکس‌هایی را حساب کنید، متوجه می‌شوید که ساندویچ پانل بسیار به‌صرفه‌تر است و کار را برایتان راحت‌تر می‌کند. همچنین با انتخاب کانکس ساندویچ پانل، برای حفظ سرما و گرما در محیط دردسری نخواهید داشت و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

ساخت کانکس سفارشی
ساخت کانکس سفارشی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که کانکس ساندویچ پانل چیست؟ و گفتیم که این نوع کانکس چه تفاوتی با کانکس‌های معمولی دارد تا بتوانید به‌راحتی تشخیص دهید که کدام نوع کانکس برای نیاز شما مناسب‌تر است؟

همچنین بررسی کردیم که مزایای کانکس ساندویچ پانل چیست و مهم‌ترین مزایای کانکس ساندویچ پانلی را بررسی کردیم. در آخر نیز در مورد قیمت کانکس‌ها صحبت کردیم و گفتیم که چقدر قیمت این نوع کانکس‌ها با هم متفاوت است تا بتوانید بر اساس قیمت آنها، مقایسه مناسب‌تری را انجام دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید در مورد کانکس ساندویچ پانل اطلاعات بیشتری را کسب کنید و بهترین مدل کانکس را برای پروژه خود انتخاب کنید. شما می‌توانید کار ساخت و آماده‌سازی انواع کانکس معمولی و کانکس ساندویچ پانل و را به متخصصان هوم سرویز بسپارید و از نتیجه نهایی کار راضی باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند توری پابیون چیست؟ و معرفی انواع مدل‌های آسانسور را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از ساخت سوله کارخانه گرفته تا ساخت بالابر کارگاهی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا