رایانه و تکنولوژی

چگونه مدل کارت گرافیک را بفهمیم؟ فهمیدن مدل کارت گرافیکی کامپیوتر

خیلی اوقات برای ما پیش‌ آمده است بخواهیم که یک بازی یا نرم‌افزار را روی کامپیوتر خودمان نصب کنیم و متوجه شویم که برای اجرای بازی یا نرم‌افزار موردنظر خود، ابتدا باید مدل کارت گرافیک سیستم خود را پیدا کنیم تا بهترین برنامه‌ها را متناسب با سیستم کامپیوتری خود نصب کنیم.

اگر گیمر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید چک کنید که کارت گرافیک سیستم شما برای نصب یک بازی یا نرم‌افزار مناسب است یا خیر، لازم است بدانید که چگونه مدل کارت گرافیک سیستم خود را چک کنید.

حتی اگر بخواهید اقدام به خرید یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ کنید، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که بخش‌های مختلف این سیستم مخصوصاً کارت گرافیک سیستم را چک کنید تا بتوانید هزینه‌ای متناسب با کامپیوتر یا لپ تاپ موردنظرتان را پرداخت کنید.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای فهمیدن مدل کارت گرافیکی کامپیوتر استفاده کنید، این است که کامپیوتر یا لپ‌تاپ موردنظر را به خدمات کامپیوتری ببرید تا این کار را برایتان انجام دهد و اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان قرار دهد.

روش دیگری که می‌توانید برای فهمیدن کارت گرافیک کامپیوتر استفاده کنید، این است که خودتان دست به کار شوید و با بررسی قسمت‌های مختلف کامپیوترتان، این موضوع را بررسی کرده و متوجه شوید که کارت گرافیک کامپیوتر شما چه مشخصاتی دارد.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که چگونه مدل کارت گرافیک را بفهمیم؟ سپس روش‌های مختلفی را به شما یاد می‌دهیم که با کمک آنها می‌توانید بدون مراجعه به تعمیرکار کامپیوتر به‌راحتی مدل و مشخصات کارت گرافیک کامپیوتر خودتان را پیدا کنید.

اگر به دنبال این هستید که بدانید چگونه مدل کارت گرافیک را بفهمیم و روش‌های این کار را یاد بگیرید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارت گرافیک
کارت گرافیک

چگونه مدل کارت گرافیک را بفهمیم؟

در ادامه این مقاله، می‌خواهیم به شما چندین روش را بگوییم که با استفاده از آنها می‌توانید به‌راحتی برای فهمیدن مدل کارت گرافیکی کامپیوتر خود اقدام کنید. در انتها نیز یک ویدئوی آموزشی برایتان قرار خواهیم داد تا بهتر بتوانید این مراحل را انجام دهید.

مدل کارت گرافیک
پیدا کردن مدل کارت گرافیک

برای دسترسی به مدل کارت گرافیک سیستم خود، یکی از روش‌های زیر را انجام دهید:

روش اول: پیدا کردن مدل کارت گرافیک در ویندوز 10 از بخش System Information

اگر از ویندوز نسخه 10 در کامپیوتر خودتان استفاده می‌کنید، یکی از راحت‌ترین روش‌هایی که می‌توانید برای فهمیدن مدل کارت گرافیکی کامپیوتر انجام دهید، همین گزینه است.

برای استفاده از این روش نیاز است که به‌صورت زیر عمل کنید:

  • روی دکمه start که در سمت چپ نوار وظیفه قرار دارد کلیک کنید
  • در این قسمت گزینه system را جستجو کنید
  • روی گزینه اول که System Information است کلیک کنید
  • در مرحله بعدی روی قسمت «+» در کنار گزینه components کلیک کنید تا باز شود
  • در این قسمت گزینه display را انتخاب کنید
  • گزینه adapter type همان مشخصات کارت گرافیک سیستم شما است

ویدئوی زیر، مراحل پیدا کردن مدل کارت گرافیک از قسمت System Information را به شما آموزش می‌دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

همان‌طور که دیدید، به همین راحتی می‌توانید مشخصات کارت گرافیک را در ویندوز 10 پیدا کنید و متوجه شوید که چه کارت گرافیکی روی سیستم نصب شده است.

چگونه مدل کارت گرافیک را بفهمیم؟
مشاهده مشخصات کارت گرافیک

روش دوم: مشاهده مشخصات کارت گرافیک از قسمت Task Manager در ویندوز 10

دومین روشی که به‌راحتی می‌توانید از طریق آن، متوجه شوید مدل کارت گرافیک کامپیوتر شما چیست، استفاده از قسمت Task Manager است. در این قسمت مدل کارت گرافیک به شما نمایش داده می‌شود.

برای استفاده از این روش، نیاز است که مراحل زیر را انجام دهید:

  • روی نوار وظیفه کلیک راست کنید و گزینه Task Manager را انتخاب کنید
  • در پنجره باز شده، روی سربرگ performance کلیک کنید تا وارد این بخش شوید
  • در قسمت perofrmance، گزینه GPU را انتخاب کنید تا مشخصات این قسمت را ببینید
  • در بالای این بخش، می‌توانید مدل کارت گرافیک سیستم را مشاهده کنید.

این روش، یکی از بهترین روش‌ها برای فهمیدن مدل کارت گرافیکی کامپیوتر است که در ویدئوی آموزشی زیر با مراحل آن آشنا خواهید شد.

این روش نیز به شما کمک می‌کند که به‌راحتی و بدون نیاز به تایپ‌ کردن عبارتی، مدل کارت گرافیک را به‌راحتی پیدا کنید.

پیدا کردن مدل کارت گرافیک
پیدا کردن مدل کارت گرافیک

روش سوم: فهمیدن مدل کارت گرافیکی کامپیوتر از طریق بخش Computer Management

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند به‌راحتی مدل کارت گرافیک سیستم را متوجه شوید، بخش Computer Management است که در هر ویندوزی قرار دارد.

در این بخش نیز می‌توانید مشخصات کارت گرافیک را ببینید؛ اما کمی از قسمت‌های قبلی سخت‌تر است. برای استفاده از این روش، نیاز است که مراحل زیر را انجام دهید:

  • روی my computer راست کلیک کنید و گزینه manage را انتخاب کنید
  • در پنجره باز شده، گزینه computer management را باز کرده و قسمت system tools را انتخاب کنید
  • در موارد باز شده، گزینه device manager را انتخاب کنید تا باز شود
  • در بین گزینه‌های باز شده، گزینه display adapters را کلیک کنید
  • از میان گزینه‌های باز شده، گزینه دوم معمولاً مدل کارت گرافیک سیستم است و می‌توانید در این قسمت مدل کارت گرافیک سیستم خود را مشاهده کنید.

این روش نیز برای فهمیدن مدل کارت گرافیکی کامپیوتر به شما کمک می‌کند و مراحل آن در ویدئوی آموزشی زیر به صورت کامل وجود دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

در هر سیستمی و با هر نسخه‌ای از ویندوز از جمله ویندوز 11، شما می‌توانید مشخصات کارت گرافیک را از بخش Computer Management پیدا کنید.

خدمات کامپیوتری هوم سرویز
انجام کلیه خدمات کامپیوتری توسط متخصصان در هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چگونه مدل کارت گرافیک را بفهمیم؟ و به شما روش‌هایی را گفتیم که به کمک آنها می‌توانید متوجه شوید کارت گرافیک کامپیوتر شما چیست و چه مشخصاتی دارد.

در هرکدام از روش‌های گفته شده برای فهمیدن مدل کارت گرافیکی کامپیوتر به شما قدم‌به‌قدم توضیح دادیم که چه‌کارهایی باید انجام دهید و ویدئو آموزشی نیز برای این موضوع قرار دادیم تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

امیدواریم با استفاده از این مقاله، یاد گرفته باشید که چگونه مدل کارت گرافیک را بفهمیم؟ و بتوانید با استفاده از روش‌های گفته شده، به‌راحتی این کار را انجام دهید.

اگر با وجود این روش‌ها باز هم نتوانستید مشخصات را پیدا کنید و در این زمینه مشکل داشتید، بهترین روش این است که از خدمات آنلاین کامپیوتری استفاده کنید تا سریعاً مشکل را حل کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش اتصال گوشی به کامپیوتر و مراحل اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از تعمیر پلی استیشن گرفته تا خدمات موبایل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا