زیبایی

آرایش نود چیست؟ چگونه به سبک نود آرایش کنیم؟

با سبک آرایش نود جذاب تر شوید.

اگر به موضوعات مرتبط با آرایش و زیبایی علاقه داشته باشید، احتمالاً با انواع سبک‌های آرایش چهره آشنا هستید و می‌دانید که برای میکاپ و گریم صورت، سبک‌های زیادی وجود دارد. امروزه دنیای مد و زیبایی روی طبیعی بودن و واقعی بودن افراد تاکید می‌کند و به همین دلیل است که سبک آرایش نود رایج شده است.اگر این سوال برای شما پیش آمده که آرایش نود چیست ، باید بدانید که آرایش نود (Nude) یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها برای آرایش چهره است که ظاهر طبیعی فرد را حفظ می‌کند و چهره او را جذاب‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. اگر به دنبال آرایشی ساده، دلنشین و ملایم هستید، سبک آرایش نود برای شما مناسب است.

احتمالاً این سوال‌ها برای شما پیش آمده است که آرایش نود چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای آرایش کردن صورت به سبک نود، باید از چه رنگ‌ها و وسایلی استفاده کنیم؟ سبک آرایش نود برای چه مهمانی‌هایی مناسب است؟

اگر دوست دارید که با سبک آرایشی نود آشنا شوید، در این نوشته با ما همراه باشید. در این مطلب، می‌خواهیم درباره میکاپ نود با شما صحبت کنیم و مراحل مهم برای انجام آرایش نود را به شما توضیح دهیم.

بعد از مطالعه این نوشته خودتان می‌توانید صورت خود را با این روش میکاپ کنید و جذابیت و زیبایی ظاهری خود را چندین برابر کنید.

جذابیت چهره با آرایش نود
جذابیت چهره با آرایش نود

آرایش نود چیست؟

آرایش نود، یکی از جدیدترین سبک‌های آرایشی است که طرفداران زیادی دارد. برخلاف میکاپ‌های سنگین، در سبک آرایش نود، کمترین تغییرات روی صورت ایجاد می‌شود تا حالت طبیعی چهره حفظ شود.

کلمه نود (Nude)، به معنای «برهنه» است. منظور از رنگ نود در آرایشگری، رنگ‌هایی است که به رنگ طبیعی پوست نزدیک هستند. رنگ‌هایی مانند کرم، صورتی ملایم، قهوه‌ای روشن و زرد روشن، به رنگ اصلی پوست نزدیک هستند و به همین دلیل، از این رنگ‌ها برای آرایش نود زیاد استفاده می‌شود. با استفاده از پالت رنگ‌ با تناژ خنثی، تغییرات صورت بسیار کم است و حالت طبیعی چهره حفظ خواهد شد.

با انجام سبک آرایش نود، ظرافت و زیبایی چهره چند برابر می‌شود و علاوه بر حفظ حالت طبیعی صورت، شادابی و زیبایی چهره را بهتر نشان می‌دهد. از این نظر، آرایش نود به سبک آرایش اروپایی شباهت زیادی دارد.

از جمله ویژگی‌های سبک آرایش نود، ایجاد تعادل در چهره و نشان دادن زیبایی‌های فرد است. این سبک، بسیار ساده، ظریف، ملایم و جذاب است و ظاهر شما را بسیار شیک و خاص می‌کند.

آرایش نود چیست
سبک آرایش نود

لازم است بدانید که به آرایش نود، آرایش لایت (Light) نیز گفته می‌شود؛ چون بسیار سبک و ملایم است.

آرایش نود را می‌توان قبل از رفتن به کلاس‌های دانشگاه، سرکار، قرار ملاقات‌های دوستانه، دورهمی‌های خانوادگی و حتی مهمانی و عروسی انجام دهید. شما می‎‌توانید کار میکاپ به سبک نود را به آرایشگرهای حرفه‌ای بسپارید و با استفاده از خدمات آرایشگر در منزل، زیبایی و جذابیت چهره خود را چندین برابر کنید.

مهم‌ترین نکته‌ای که در این سبک آرایش وجود دارد، استفاده از وسایل آرایشی ملایم با بافت طبیعی و رنگ خنثی است تا بتوانید زیبایی و شادابی چهره خود را حفظ کنید.

برای آرایش کردن چهره برای محیط کار، پیشنهاد می‌کنیم اصول آرایش کردن خانم‌های شاغل را در مجله زیبایی هوم سرویز مطالعه کنید.

ویژگی‌ های آرایش نود
ویژگی‌ های آرایش نود

مهم‌ترین ویژگی‌های آرایش نود چیست؟

حالا که با سبک آرایشی نود آشنا شدید، خوب است با مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک آرایشی نیز آشنا شوید تا بتوانید سبک آرایش نود را بهتر روی صورت خود اجرا کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

از جمله ویژگی‌های آرایش نود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- آرایش سبک و ملایم:

در گذشته، برای انجام میکاپ صورت، از کرم پودرهای سنگین، رژلب‌های سنگین و پودرهای روشن‌کننده استفاده می‌شد؛ به طوری که پس از میکاپ و گریم صورت، چهره فرد به حالت اول او شباهت زیادی نداشت و بسیار تیره یا بسیار روشن می‌شد! اما در سبک آرایش نود، باید از حداقل وسایل آرایشی استفاده شود. همچنین رنگ لوازم آرایشی باید به رنگ طبیعی پوست فرد نزدیک باشد.

سبک بودن و ظرافت چهره، از جمله ویژگی‌های مهم سبک آرایش نود است. به همین دلیل است که امروزه آرایش نود برای میکاپ صورت عروس نیز انجام می‌شود تا ظاهر عروس خانم را شیک‌ و طبیعی نشان دهد.

آرایش نود دخترانه
آرایش نود دخترانه

2- نمایش خود واقعی فرد:

قطعاً افرادی را دیده‌اید که با آرایش‌های سنگین، چهره خودشان را به‌کلی تغییر می‌دهند و تمام بخش‌های صورتشان را به حالت دیگری درمی‌آورند؛ اما در آرایش به سبک نود، شما چهره واقعی خودتان را نمایش می‌دهید و تنها تغییرات جزئی مانند پررنگ‌ کردن گونه‌ها و براق کردن لب‌ها را انجام می‌دهید تا بتوانید چهره واقعی‌تان را به بهترین شکل ممکن نمایش دهید. بعد از آرایش نود، چهره فرد به حالت اولش شباهت زیادی دارد و ظاهر نچرال و زیبایی خواهد داشت.

به همین دلیل است که آرایش نود از جمله مناسب‌ترین گزینه‌ها برای آرایش روز خواستگاری نیز است و چهره‌ خانم‌های جوان را بسیار دلنشین‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

آموزش آرایش نود
حفظ زیبایی طبیعی با آرایش نود

3- استفاده از رنگ‌های نزدیک به پوست:

همان‌طور که در قسمت آرایش نود چیست به شما توضیح دادیم، مهم‌ترین ویژگی سبک آرایشی نود، این است که باید از رنگ‌های نزدیک به پوست خودتان استفاده کنید تا میکاپ شما طبیعی و جذاب باشد.

مثلاً از کرم‌ پودرهایی کرمی با رنگ نزدیک به پوست استفاده کنید و رژلب صورتی ملایم و رنگ‌های نزدیک به صورتی را برای زیبایی لب‌های خود انتخاب کنید. برای بخش‌های دیگر صورت نیز از وسایل آرایش با رنگ طبیعی استفاده کنید تا چهره‌ شما کاملاً طبیعی به نظر برسد.

آموزش آرایش نود
آموزش آرایش نود

مراحل انجام آرایش نود چیست ؟

حالا که با آرایش نود و ویژگی‌های آن آشنا شدید، قطعاً علاقه‌مند شده‌اید که با مراحل سبک آرایشی نود نیز آشنا شوید تا بتوانید چهره خود را با استفاده از سبک آرایش نود جذاب‌تر کنید.

برای انجام آرایش نود، باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- پاک‌سازی پوست:

در اولین مرحله، نیاز است که پوستتان به‌صورت کامل پاک‌سازی شود و اصول مراقبت پوست را برای آن انجام دهید. پاکسازی پوست کمک می‌کند که پوست شما آماده میکاپ شود و محصولات آرایشی، بهتر روی پوست شما بنشینند.

به همین خاطر نیاز است که با استفاده از تونر و شوینده‌های مناسب، پوست خودتان را به‌صورت کامل بشویید و از آبرسان‌های مناسب استفاده کنید.

دقت کنید زمانی که پوست شما آبرسانی شده و رطوبت لازم را داشته باشد، راحت‌تر می‌توانید آرایش نود را روی آن پیاده‌سازی کنید و نتیجه نهایی کار بسیار مطلوب‌تر خواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

آموزش آرایش نود
آرایش نود عروس

2- استفاده از پرایمر:

اگر می‌خواهید نتیجه مناسبی را از آرایش نود داشته باشید، استفاده از پرایمر را فراموش نکنید! دقت داشته باشید که پرایمر به رنگ پوستتان نزدیک باشد تا تغییرات زیادی در پوست ایجاد نکند. همچنین باید حواستان باشد که لایه پرایمر بسیار نازک باشد.

البته استفاده از پرایمر اختیاری است و بدون وجود پرایمر نیز می‌توانید آرایش نود را انجام دهید. مزیت پرایمر این است که منافذ پوستتان را پر می‌کند تا مواد آرایشی به داخل پوست نفوذ نکنند. همچنین پرایمر، چین‌وچروک‌های موجود روی پوست را تا حد زیادی از بین می‌برد.

در مجله زیبایی هوم سرویز با کاربرد صحیح پرایمر آشنا شوید.

آرایش نود عروس
آرایش نود عروس

3- آرایش گونه‌ها:

گونه‌ها یکی از بخش‌های مهم صورت هستند؛ به همین خاطر نیاز است که آرایش آنها را در سبک نود به‌خوبی انجام دهید.

برای آرایش گونه‌های خود، باید از یک رنگ نزدیک به پوست استفاده کنید. سپس رنگ را روی گونه‌های خود به‌صورت کامل محو کنید تا فقط برجستگی خاصی را به گونه‌های شما ببخشد.

انتخاب رنگ رژگونه باید تا توجه به رنگ پوستتان انجام شود. مثلاً اگر رنگ پوستتان گندمگون است، می‌توانید از رژگونه با رنگ برنز استفاده کنید تا جذابیت زیادی را به‌صورت شما ببخشد.

آرایش نود گونه
آرایش نود گونه

4- آرایش چشم‌ها:

در سبک آرایش نود، از خط چشم‌های بزرگ و ضخیم خبری نیست؛ بلکه در سبک نود، شما باید از ساده‌ترین روش‌ها برای آرایش چشم‌ها استفاده کنید.

برای آرایش نود، ابتدا یک سایه با رنگ خنثی مانند خاکستری، کبود، قهوه‌ای روشن یا رنگی نزدیک به پوست را انتخاب کنید و سپس با استفاده از آن، سایه ابرو و چشم بسیار ملایمی روی پلک‌ها بکشید.

در مرحله بعدی نیز می‌توانید یک خط بسیار نازک در بالای چشم‌ها بکشید تا چشم‌های شما برجسته‌تر دیده شوند. با انجام همین کارها مشاهده می‌کنید که چشم‌های شما بسیار زیباتر و خوش حالت می‌شوند.

میکاپ عروس
آرایش نود چشم

5- آرایش لب‌ها:

برای اینکه بتوانید آرایش لب‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید لب‌هایی سالم داشته باشید. اگر لب‌های شما نیاز به مراقبت دارند، حتماً برای آنها از تقویت‌کننده و بالم لب استفاده کنید تا لب‌های شما خشک و پوسته پوسته نشوند. حفظ رطوبت لب‌ها، یکی از نکات مهم برای آرایش لب است.

همچنین می‌توانید برای زیبایی بیشتر آنها از یک رژلب مایع به رنگ لب‌های خودتان استفاده کنید که رنگ لب‌ها را شفاف و درخشان می‌کند. یکی از ایده‌های جالب این است که از تینت لب صورتی و براق کننده لب برای جذابیت بیشتر لب‌های خود استفاده کنید.

اگر آرایش نود برای عروس انجام شود، می‌توان از انواع رژلب قرمز برای زیبایی لب‌ها استفاده کرد. بسیاری از افراد عاشق آرایش نود با رژلب قرمز هستند؛ زیرا چهره را بسیار جذاب و بانشاط می‌کند.

آرایش نود چیست
عکس رژ لب نود

6- آرایش ابروها:

اکثر سبک‌های آرایشی به این صورت هستند که در آنها با مداد ابرو، ابروهایتان را به‌صورت کامل پر می‌کنید و این موضوع باعث می‌شود که ابروها پرتر به نظر برسند.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که در آرایش نود، شما نباید چهره خودتان را به‌صورت کامل تغییر دهید. اگر ابروهایتان خیلی کم‌پشت هستند، با مداد و سایه ابرو، خطوط خیلی ریز و ظریفی را داخل ابرو ایجاد کنید تا ابروهایتان را کمی پرتر نشان دهند.

آرایش نود ساده
مراحل میکاپ نود

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که آرایش نود چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همچنین مراحل انجام آرایش نود را به شما توضیح دادیم تا بتوانید چهره خودتان را به‌راحتی به این سبک آرایش کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بدانید آرایش نود چیست و چگونه انجام می‌شود.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم نکات مهم برای آرایش صورت گرد را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه خدمات آرایشگری در منزل نظیر اصلاح صورت در منزل، به شما کمک می‌کند تا صورت خود را به‌زیبایی آرایش کنید و همواره آراسته و جذاب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا