لوله کشی و تاسیسات

7 علت خروج آب از شیر تخلیه پکیج یا سرریز شدن آب پکیج

بسیاری از ما ایرانی‌ها، در خانه خود از پکیج برای گرم کردن محیط خانه و تامین آب گرم استفاده می‌کنیم. پکیج نیز مانند سایر وسایل گرمایشی به سرویس نیاز دارد و ممکن است با مشکلات خاصی مواجه شود. یکی از مشکلات رایج در پکیج‌های دیواری، خروج آب از شیر تخلیه پکیج است.

زمانی که این مشکل برای پکیج شما پیش بیاید، آب از شیر پکیج به بیرون می‌ریزد و دائماً زمین کف حیاط یا بالکن خیس می‌شود.

این موضوع یعنی سرریز شدن آب پکیج بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است و نشان می‌دهد که پکیج شما دچار مشکل جدی شده است.

در این نوشته می‌خواهیم درباره دلایل خروج آب از شیر تخلیه پکیج با شما صحبت کنیم و دلایل بروز این مشکل را به شما معرفی کنیم. همچنین روش حل این مشکل را به شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید خیلی سریع، جلوی خروج آب از شیر تخلیه پکیج را بگیرید. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سرریز شدن آب پکیج
سرریز شدن آب پکیج

دلیل خروج آب از شیر تخلیه پکیج چیست؟

دلایل مختلفی باعث سرریز شدن آب پکیج و تخلیه آب از شیر پکیج می‌شوند. بهترین کار برای عیب‌یابی و تعمیر پکیج، کمک گرفتن از تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصص است تا مشکل پکیج شما را پیدا کنند و تعمیرات پکیج را خیلی سریع برای شما انجام دهند.

اگر در موقعیتی هستید که نمی‌توانید از یک شخص حرفه‌ای کمک بگیرید و باید خودتان این مشکل را حل کنید، می‌توانید از نکات این مقاله استفاده کنید و دلیل اصلی خروج آب از شیر تخلیه پکیج را پیدا کنید.

موارد زیر منجر به سرریز شدن آب از پکیج می‌شود:

1- آب‌بندی نادرست اتصالات:

اگر نگاهی به قسمت زیری پکیج بیندازید، لوله‌ها و اتصالاتی را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت، لوله‌های ورود آب به پکیج و لوله‌های خروج آب وجود دارند که آب را به داخل رادیاتورها و شیرهای آب هدایت می‌کنند. در هنگام نصب پکیج، این لوله‌ها و اتصالات باید به‌درستی در جای خود متصل شوند و آب‌بندی آنها به بهترین شکل صورت بگیرد.

اگر اتصال لوله‌های پکیج به‌درستی انجام نشود و در فرآیند آب‌بندی پکیج مشکلی وجود داشته باشد، قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد و مشکل خروج آب از شیر تخلیه پکیج برایتان پیش خواهد آمد.

بنابراین باید اتصالات زیر پکیج را بررسی کنید تا از اتصال درست لوله‌های آب مطمئن شوید. در صورت مشکل در این قسمت باید حتماً از خدمات لوله کشی پکیج استفاده کنید و از افراد متخصص لوله‌کشی پکیج بخواهید که این مشکل را برایتان حل کند.

علت سرریز شدن آب پکیج
سرریز شدن آب پکیج

2- ترک‌خوردگی مبدل‌های پکیج:

پکیج‌ها به‌صورت تک مبدلی و دو مبدلی تولید می‌شوند. یکی از اتفاقات رایج در پکیج‌های دو مبدلی، خروج آب از شیر تخلیه پکیج است. اگر یکی از مبدل‌ها دچار ترک‌خوردگی یا سوراخ شود، شاهد این خواهید بود که آب از آن چکه می‌کند و در زیر پکیج می‌ریزد.

بنابراین، برای پیدا کردن علت خروج آب از پکیج، بهتر است نگاهی به مبدل پکیج بیندازید و از سلامتی این قطعه مطمئن شوید. در صورت وجود سوراخ یا خرابی در مبدل، خوب است که مبدل پکیج را تعویض کنید تا پکیج شما بتواند به‌صورت مناسبی به کار خود ادامه دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟
سرویس پکیج
سرویس پکیج

3- خرابی اتصالات داخل پکیج:

علاوه بر لوله‌هایی که در زیر پکیج متصل می‌شوند، لوله‌ها و اتصالاتی در داخل این دستگاه نیز قرار دارد که کار گردش آب در پکیج و گرم‌ کردن آب را بر عهده دارد. گاهی اوقات ممکن است خروج آب از شیر تخلیه پکیج به‌خاطر این باشد که لوله‌های موجود در داخل این دستگاه دچار خرابی و شکستگی شده‌اند و آب از داخل آنها به بیرون نشتی می‌کند.

برای بررسی اتصالات داخل پکیج، باید پکیج باز شود تا بتوانید محل نشتی آب و لوله‌های شکسته را پیدا کنید. همچنین بهتر است تعمیرات تخصصی پکیج و رفع نشتی پکیج را به افراد باتجربه و کاربلد بسپارید تا لوله‌های شکسته پکیج را خیلی سریع تعویض کنند.

عیب یابی اتصالات داخلی پکیج
عیب یابی اتصالات داخلی پکیج

4- خراب شدن شیر تخلیه پکیج:

شیر تخلیه، شیری است که در زیر پکیج وجود دارد و به کمک آن می‌توانیم در زمان‌های افت فشار، فشار پکیج را تنظیم کنیم.

گاهی اوقات، دلیل خروج آب از شیر تخلیه پکیج این است که شیر تخلیه پکیج خراب شده است و به‌درستی بسته نمی‌شود. خراب شدن شیر تخلیه پکیج باعث می‌شود که شاهد افت فشار پکیج باشیم و مشاهده کنیم که آب از پکیج خارج شود. خراب شدن شیر تخلیه، یکی از اصلی‌ترین علت های ریزش آب از پکیج ایران رادیاتور و بوتان است.

با تعویض شیر تخلیه پکیج، این مشکل حل می‌شود و دیگر آب از پکیج سرریز نخواهد شد.

شیر تخلیه پکیج
عیب یابی و تعمیر شیر تخلیه پکیج

5- نشت آب از پمپ پکیج:

پمپ پکیج، یکی از مهم‌ترین قطعات پکیج است که آب گرم را به سمت رادیاتورهای پکیج می‌رساند و آب گرم را با فشار مناسب داخل شوفاژها به گردش درمی‌آورد. پمپ پکیج، قطعه‌ای محکم و مقاومت است و می‌تواند تا چندین سال بدون هیچ‌گونه مشکلی کار کند.

گاهی اوقات پمپ پکیج به دلیل استفاده زیاد دچار مشکل می‌شود و به‌درستی کار نمی‌کند. در این حالت، این مشکل پیش می‌آید که آب از پمپ پکیج به بیرون می‌ریزد و نشتی می‌کند.

در این حالت باید پمپ پکیج را بررسی کنید و در صورت خرابی این قطعه، برای تعویض آن اقدام کنید تا مشکل سرریز شدن آب از پکیج و افت فشار آب پکیج حل شود.

تعمیرات تخصصی پکیج
تعمیرات تخصصی پکیج

6- خرابی منبع انبساط:

منبع انبساط پکیج، قطعه‌ای است که حجم آب ورودی به داخل پکیج را کنترل می‌کند و فشار آب درون سیستم را ثابت نگه می‌دارد. اگر این قطعه دچار خرابی و مشکل شود، حجم آب ورودی به پکیج بسیار زیاد می‌شود و این موضوع، منجر به خروج آب از شیر تخلیه پکیج می‌شود.

در این حالت باید منبع انبساط پکیج را با دقت بررسی کنید و در صورت وجود مشکل، برای تعمیر این قطعه یا تعویض آن اقدام کنید.

یادتان باشد که خرابی منبع انبساط و خیس شدن قطعات داخلی پکیج بسیار خطرناک است و باعث اتصالی کردن پکیج و از کار افتادن پکیج می‌شود. به همین دلیل باید مشکلات مربوط به منبع انبساط پکیج را سریعتر برطرف کنید.

دلایل برق دار شدن بدنه پکیج را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با کمک افراد متخصص، این مشکل را سریعتر حل کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟
علت ریزش آب از پکیج ایران رادیاتور
حل مشکل ریزش آب از پکیج

7- نشتی آب از فیلتر پکیج:

در لوله‌های ورودی آب به پکیج، فیلتری وجود دارد که املاح و رسوبات آب را جذب می‌کند. با کمک این فیلتر، دیگر آب سخت وارد پکیج نمی‌شود و پکیج آسیب نمی‌بیند. زمانی که فیلتر پکیج شکسته یا خراب شود، شاهد خروح آب از شیر تخلیه پکیج خواهیم بود.

بنابراین اگر مشاهده کردید که آب از قسمت فیلتر پکیج خارج می‌شود، بهتر است برای تعویض یا تعمیر فیلتر پکیج اقدام کنید تا دیگر آب از پکیج سرریز نکند.

علت آب دادن پکیج چیست؟
سرویس پکیج

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره دلایل خروج آب از شیر تخلیه پکیج صحبت کردیم و 7 علت سرریز شدن آب را به شما توضیح دادیم. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد.

بهترین کار برای حل مشکل خروج آب از پکیج، کمک گرفتن از تعمیرکاران باتجربه و حرفه‌ای است. پکیج کاران حرفه‌ای هوم سرویز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند و کارهایی مانند سرویس و عیب‌یابی پکیج را با بهترین هزینه برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز برای نصب و تعمیر پکیج، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، کارشناسان ما در هوم سرویز، با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا