لوله کشی و تاسیسات

لیست کامل خطاها و ارور پکیج ایران رادیاتور | کلیه مدل‌ها

برند ایران رادیاتور، یکی از بهترین برندهای ایرانی در زمینه تولید انواع پکیج، آبگرمکن، رادیاتور، مشعل و حوله خشک کن است. محصولات ایران رادیاتور کیفیت بالایی دارند و با استفاده از قطعات درجه یک ساخته می‌شوند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، در هنگام خرید پکیج به سراغ پکیج‌های ایران رادیاتور می‌روند و این پکیج‌ها را برای گرمایش محیط خانه خود انتخاب می‌کنند.

یکی از موارد مهم در استفاده از پکیج دیواری، مراقبت از این دستگاه است تا پکیج کارش را به‌درستی انجام دهد و دچار مشکل نشود. زمانی که عملکرد پکیج با اختلال مواجه می‌شود و مشکلی در سیستم پکیج به وجود می‌آید، برد پکیج شروع به نمایش ارورهای مخصوص می‌کند تا افراد را از وجود مشکل در پکیج مطلع کند. در پکیج‌های ایران رادیاتور نیز این احتمال وجود دارد که پکیج دچار مشکل شود و به عیب‌یابی و تعمیر نیاز پیدا کند. زمانی که با انواع ارور پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید، بهتر می‌توانید عیب‌یابی پکیج را انجام دهید و مشکلات پکیج خود را سریع‌تر برطرف کنید.

امروزه شرکت ایران رادیاتور اقدام به تولید انواع پکیج‌ها با مدل‌های متنوع کرده است که از نظر عملکرد و ویژگی‌های ظاهری با هم متفاوت هستند.

در این نوشته، درباره انواع ارور پکیج ایران رادیاتور صحبت خواهیم کرد و لیست ارورهای موجود در تمامی مدل‌های پکیج Iran Radiator را بررسی می‌کنیم. همچنین روش حل ارورهای پکیج ایران رادیاتور را به شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید مشکل پکیج خود را به‌راحتی حل کنید.

پیدا کردن مدل پکیج ایران رادیاتور
پیدا کردن مدل پکیج ایران رادیاتور

اگر از پکیج ایران رادیاتور در منزل خود استفاده می‌کنید و دوست دارید با ارورهای پکیجتان آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

فهرست کامل ارورهای پکیج ایران رادیاتور:

راهنمای پیدا کردن مدل پکیج ایران رادیاتور برای عیب‌یابی آن

اولین گام برای پیدا کردن معنی ارور پکیج ایران رادیاتور این است که مدل پکیج خود را بدانید و با توجه به مدل پکیج، برای رفع ارور سیستم اقدام کنید.

برای اینکه مدل پکیج ایران رادیاتور را پیدا کنید، چندین راه وجود دارد. اولین و ساده‌ترین کار، توجه به بدنه پکیج است. معمولاً در قسمت جلویی پکیج‌های ایران رادیاتور عبارتی وجود دارد که نشان‌دهنده مدل آن پکیج است و شما خیلی راحت می‌توانید مدل پکیج خودتان را پیدا کنید.

اگر روی بدنه پکیج هیچ‌گونه نوشته‌ای وجود ندارد، کناره‌های قاب پکیج را مشاهده کنید تا بتوانید از روی نوشته‌های این قسمت، مدل پکیجتان را پیدا کنید.

اگر با دو روش قبلی نتوانستید مدل پکیج را پیدا کنید، می‌توانید به سایت ایران رادیاتور مراجعه کنید و با مشاهده انواع پکیج‌ها و مقایسه شکل ظاهری آنها، مدل پکیج خودتان را پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید مدل پکیج ایران رادیاتور را از نصاب پکیج بپرسید.

با این روش‌ها، شما می‌توانید مدل پکیج خود را پیدا کنید و با توجه به مدل پکیجتان، برای عیب‌یابی و رفع خطای پکیج ایران رادیاتور اقدام کنید.

در حال حاضر پکیج‌های ایران رادیاتور در سری L، سری M، سری K، eco و Z تولید می‌شوند و به دو دسته پکیج‌های آنالوگ و پکیج‌های دیجیتال قرار می‌گیرند. تفاوت پکیج‌های آنالوگ و دیجیتال در شکل ظاهری آنها و برد پکیج است و از نظر قطعات داخلی هیچ فرقی با هم ندارند.

ارور پکیج ایران رادیاتور مدل‌های K و L
کد خطای پکیج ایران رادیاتور

آشنایی با ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری M

پکیج‌های سری M در دو مدل M28FF و M24FF تولید می‌شوند و جزو پکیج‌های پرفروش ایران رادیاتور هستند. این دو مدل در دسته‌ پکیج‌های فن‌دار قرار می‌گیرند و مجهز به دو مبدل هستند. پکیج‌های ایران رادیاتور مدل M ، جزو پکیج‌های آنالوگ محسوب می‌شوند.

روی بدنه پکیج‌های آنالوگ، شما چراغ‌های LED کوچکی را مشاهده خواهید کرد. در بالای این چراغ‌ها، اعداد 30، 40، 50، 60، 70 و 80 نوشته شده است و در قسمت جلویی پنل پکیج قرار گرفته‌اند. زمانی که مشکلی در پکیج به وجود بیاید، این چراغ‌های چشمک زن روشن می‌شوند و هشدار می‌دهند.

تصویر زیر، قسمت جلویی پکیج ایران رادیاتور و چراغ‌های هشداردهنده پکیج را نشان می‌دهد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟
پکیج ایران رادیاتور سری M
پکیج ایران رادیاتور سری M

زمانی که قطعه‌ای از قطعات پکیج ایران رادیاتور دچار مشکل شود، برد الکتریکی دستگاه این موضوع را تشخیص می‌دهد و در این حالت چراغ‌های پکیج به حالت چشمک زن در می‌آیند. حتی در بعضی از خطاها، شاهد روشن شدن چراغ قرمز پکیج نیز خواهیم بود. با کنار هم قرار دادن اعداد مربوط به چراغ‌های LED، ارور پکیج مشخص می‌شود. حالا بیایید ببینیم معنی هرکدام از ارورهای پکیج ایران رادیاتور در دو مدل M24FF و M28FF چیست.

ارور 30 40 در پکیج آنالوگ
ارور 30 40 در پکیج

معنی ارور 40 30 در پکیج ایران رادیاتور

اگر در پکیج ایران رادیاتور خود مشاهده کردید که چراغ‌های 30 و 40 روشن شده‌اند، به این معنا است که برد الکترونیک پکیج خراب شده است. در این حالت، معمولاً چراغ قرمز هشدار دهنده نیز روشن می‌شود. برای حل این مشکل بهتر است از تعمیرکاران حرفه‌ای برای تعمیر برد پکیج کمک بگیرید.

ارور 80 60 40
ارور 80 60 40 در پکیج ایران رادیاتور

معنی ارور 80 60 40 در پکیج ایران رادیاتور

یکی از شایع‌ترین ارورها در پکیج ایران رادیاتور سری M، خطای 80 60 40 است. این ارور زمانی رخ می‌دهد که فن دستگاه سالم باشد، اما پرشر سوئیچ هوا به‌درستی عمل نکند. زمانی که فن دستگاه روشن و سالم باشد، اما پرشر هوا اطلاعات درست درباره فن را به برد پکیج ارسال نکند، برد اجازه احتراق و جرقه‌زنی را به مشعل نمی‌دهد. خراب بودن قطعه پرشر سوئیچ هوا، قطع بودن اتصالات پرشر، قطع بودن فن دستگاه و عدم اتصال ونتوری به پرشر سوئیچ هوا از جمله اصلی‌ترین دلایل بروز ارور 40 60 80 است. هرگونه مشکل در سیستم تهویه پکیج منجر به روشن شدن چرا‌غ‌های هشداردهنده با اعداد 40 و 60 و 80 خواهد شد.

برای رفع خطای 40 60 80 باید به سراغ ونتوری پکیج برویم که مانند رابط عمل می‌کند. ونتوری، ارتباط میان فن پکیج و پرشر سوئیج هوا را برقرار می‌کند. با اتصال شیلنگ ونتوری به محل اصلی خود، قطعه پرشر سوئیچ هوا را از سالم بودن فن پکیج مطلع می‌کنیم. سپس دستگاه را یک بار خاموش و روشن می‌کنیم. با اتصال شیلنگ ونتوری به پرشر سوئیچ دود، خطای 80 60 40 برطرف می‌شود.

در صورتی که فن دستگاه، سیستم تهویه، پرشر هوا و دودکش پکیج سالم بودند و باز هم ارور 80 60 40 را مشاهده کردید، باید بدانید که برد کنترل پکیج خراب شده است و به تعمیر نیاز دارد.

ارور 40 70 پکیج ایران رادیاتور
ارور 40 70 پکیج ایران رادیاتور

معنی ارور 70 40 در پکیج ایران رادیاتور

ارور 70 40 مربوط به نبود فشار آب در مدار گرمایشی پکیج است. پرشر سوئیچ آب، قطعه‌ای است که وجود آب در مدار پکیج را کنترل می‌کند و نوعی حسگر فشار آب است. زمانی که فشار آب پکیج کم می‌شود، عقربه فشارسنج پکیج به کمتر از 1 بار می‌رسد.

بعد از مشاهده چراغ‌های چشمک زدن 40 و 70، باید عقربه فشار پکیج را مشاهده کنید و مطمئن شوید که مانومتر یا فشارسنج پکیج سالم است. برای بررسی سالم بودن فشارسنج پکیج، شیر ورودی آب را ببندید و جریان آب سرد پکیج را قطع کنید. حالا شیر پرکن پکیج که در زیر دستگاه تعبیه شده است را باز کنید. حالا یکی از شیرهای آب گرم داخل منزل را باز کنید. در این حالت عقربه فشارسنج باید به سمت عدد صفر حرکت کند و کاهش فشار پکیج را نشان دهد. حالا برعکس این مراحل را انجام دهید؛ یعنی شیر آب گرم داخل منزل را ببندید و جریان ورودی آب را باز کنید. در این حالت، عقربه مانومتر باید به سمت عدد یک حرکت کند. این موارد نشان می‌دهد که فشارسنج پکیج سالم است و عقربه آن گیر نکرده است.

پرشر سوئیچ آب در پکیج
پرشر سوئیچ آب در پکیج

بعد از بررسی مانومتر، برای رفع خطای 40 70 در پکیج ایران رادیاتور، لازم است قاب پکیج را باز کنید و در برد کنترل پکیج، قطعه پرشر سوئیچ آب را پیدا کنید. این قطعه قبل از مبدل حرارتی پکیج قرار می‌گیرد. اگر مشاهده کردید که سیم اتصال پرشر سوئیچ آب قطع شده است، مجدداً سیم را به پرشر متصل کنید. حالا پکیج خود را یک بار خاموش کرده و سپس روشن کنید تا مشکل پکیج شما برطرف شود.

ارور 70 60 40
ارور 70 60 40

ارور 70 60 40 در پکیج ایران رادیاتور

کد خطای 40 60 70 مربوط به فن یا پرشر هوا در پکیج است. زمانی که فن پکیج خاموش باشد، ولی پرشر سوئیچ هوا وصل باشد، ارور 70 60 40 را مشاهده خواهید کرد.

در مواقع عادی، زمانی که فن پکیج سالم باشد، پرشر هوا قطعه فن را چک می‌کند و پیام سالم بودن فن را به برد پکیج می‌فرستد. این موضوع یکی از وظایف قطعه پرشر هوا در پکیج است. در صورتی که فن دستگاه هنوز روشن نشده باشد؛ اما پرشر هوا، پیام چرخیدن فن را ارسال کند، برد متوجه وجود مشکل در سیستم می‌شود و ارور 40 60 70 را نشان می‌دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

معمولاً این مشکل با فشار دادن دکمه reset در پکیج حل می‌شود. اگر بعد از روشن شدن پکیج باز هم ارور 70 60 40 را مشاهده کردید، باید قطعه پرشر هوا را تعویض کنید. موارد دیگر مانند خراب شدن برد پکیج، گیر کردن پره‌‌های فن، گرفتگی لوله ونتوری و شیلنگ پرشر از دیگر دلایل بروز خطای 40 60 70 هستند. برای تعویض قطعات پکیج ایران رادیاتور، بهتر است از افراد حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید.

ارور 70 در پکیج
بررسی ارور 70 در پکیج m24ff

معنی ارور 70 در پکیج ایران رادیاتور

زمانی که چراغ عدد 70 به صورت چشمک زن روشن می‌شود، پکیج هیچ عملیاتی انجام نمی‌دهد و خاموش است. علت بروز ارور 70، جوش آوردن مبدل اصلی دستگاه است. در این حالت پکیج باید رسوب‌زدایی شود. زمانی که رسوبات و املاح در مبدل اصلی یا مبدل ثانویه پکیج جمع شوند، ارور 70 در پکیج ایران رادیاتور به وجود می‌آید. برای رفع ارور 70 در پکیج خود، بهتر است کل مدار پکیج و قطعات آن را رسوب‌گیری کرده و تمیز کنید.

برای آشنایی با روش اسیدشویی و رسوب‌زدایی پکیج به وبلاگ هوم سرویز سر بزنید.

خطای 40 70 80 در پکیج
خطای 40 70 80 در پکیج

رفع خطای 80 70 40 در پکیج ایران رادیاتور

ارور 80 70 40 مربوط به قطعی سنسور حد دستگاه است. همچنین مواردی مانند خرابی پمپ آب، عدم گردش آب در رادیاتورها و وجود رسوب زیاد در پکیج منجر به بروز این ارور در پکیج ایران رادیاتور می‌شوند. این کد خطا به معنای آن است که ترموستات ایمنی، جریان را قطع کرده است و عمل گرم‌ کردن آب انجام نمی‌شود؛ به همین دلیل، آب با دمای معمولی از پکیج خارج می‌شود

برای رفع ارور 80 70 40 خوب است با سنسور حد پکیج بیشتر آشنا شوید.

سنسور حد دستگاه، نوعی کلید ایمنی حساس به دما است که در مسیر مبدل اصلی پکیج و قبل از NTC قرار می‌گیرد. وظیفه سنسور یا کلید حد، تشخیص میزان دمای آب در پکیج و جلوگیری از جوش آمدن دستگاه است. اگر به هر دلیلی دمای آب به بالاتر از 105 درجه سانتیگراد برسد، سنسور حد وارد عمل می‌شود.

سنسور حد دستگاه
سنسور حد دستگاه

برای رفع ارور 80-70-40 ابتدا بررسی کنید که سیم سنسور حد قطع نشده باشد. در صورت وجود مشکل، اتصال سنسور حد با پکیج را برقرار کنید. گاهی اوقات لازم است کل سنسور حد پکیج را تعویض کنید تا مشکل پکیج حل شود. سپس پمپ پکیج را بررسی کنید. زمانی که پمپ خراب شود، نمی‌تواند آب را به‌درستی در مدار گرمایشی به جریان دربیاورد و این موضوع منجر به بالا رفتن دمای پکیج می‌شود. پس از بررسی سنسور حد پکیج و پمپ آب، خوب است برای رسوب زدایی مبدل اصلی و مبدل ثانویه نیز اقدام کنید.

ارور 80 70 50 در پکیج ایران رادیاتور
ارور 80 70 50 در پکیج ایران رادیاتور

ارور 80 70 50 در پکیج ایران رادیاتور

قطع شدن مدار سنسور گرمایش دستگاه، منجر به بروز ارور 80 70 50 در پکیج ایران رادیاتور می‌شود. برای رفع این خطا، باید قاب پکیج را باز کنید و به برد کنترل دسترسی داشته باشید. در تصویر زیر، محل قرارگیری سوکت سنسور گرمایش مشخص شده است:

سنسور شوفاژ
سنسور مدار گرمایش پکیج

اگر مشاهده کردید که اتصال سنسور شوفاژ از مدار قطع شده است، باید سوکت سنسور را در محل اصلی آن نصب کنید تا ارور 50 70 80 برطرف شود.

ارور 70 80 در پکیج ایران رادیاتور
ارور 80 70 در پکیج ایران رادیاتور

ارور 80 70 در پکیج ایران رادیاتور

اگر در پکیج‌های M24FF و M28FF ارور 70 80 را مشاهده کردید، باید بدانید که این ارور به دلیل سیستم گازرسانی پکیج است. زمانی که شعله پکیج روشن نشود، چراغ‌های 70 و 80 به صورت چشمک زن این مشکل را هشدار می‌دهند.

برای رفع این کد خطا، ابتدا باید گاز ورودی به پکیج را بررسی کنید. گاهی اوقات گاز منزل قطع می‌شود و به همین دلیل، گاز به پکیج نمی‌رسد. بعد از بررسی گاز ورودی، خوب است نگاهی به شیر گازی پکیج بیندازیم. خراب شدن شیر گازی نیز باعث عدم عبور گاز به مقدار کافی می‌شود و در این حالت، دستگاه ارور 80 70 می‌دهد.

خراب شدن الکترود جرقه زن نیز باعث بروز این خطا در پکیج می‌شود. زمانی که سیم‌کشی داخلی پکیج دچار مشکل شود و الکترود یون به‌درستی کار نکند، ارور 70 80 به وجود می‌آید. بعد از بررسی گاز ورودی به پکیج، شیر گازی و الکترود جرقه زن، بهتر است برد پکیج را نیز بررسی کنید و از سالم بودن قطعات مهم پکیج مطمئن شوید.

ارور 80 50
معنی کد خطای 80 50 در پکیج iran radiator مدل m24ff

ارور 80 50 در پکیج ایران رادیاتور

خطای 50 80 در پکیج‌های آنالوگ، مربوط به قطعی سنسور آب گرم پکیج است. زمانی که سیم سنسور آب گرم دستگاه قطع شود یا خود سنسور مشکلی داشته باشد، مدار سنسور باز می‌شود و ارور 50 80 را در پکیج ایران رادیاتور مشاهده می‌کنیم. در این حالت پکیج هیچ کاری انجام نمی‌دهد و در حالت خاموش می‌ماند. برای رفع ارور 80 50 در پکیج، باید قاب دستگاه را باز کنید و قطعه NTC را پیدا کنید. سنسور ntc در مسیر آب گرم مصرفی قرار دارد. مواردی مانند لرزش باعث شل شدن سوکت قطعه NTC و قطع شدن سوکت می‌شود. با اتصال سوکت به ان تی سی، مشکل حل می‌شود و پکیج دوباره شروع به کار می‌کند.

سنسور ntc
سنسور ntc

ارور 80 60 در پکیج ایران رادیاتور

معنی ارور 80 60، قرار گرفتن پکیج در معرض یخ‌زدگی است. یکی از دلایل بروز خطای 80 60، خراب شدن قطعه ntc است. NTC، ترمیستور مدار گرمایش است که وظیفه گزارش دمای پکیج به برد الکترونیکی را برعهده دارد. زمانی که قطعه NTC پکیج خراب یا نیم سوز شود، شاهد ارور 80 60 در پکیج خواهیم بود. در این حالت، اگر دمای پکیج 20 درجه سانتیگراد باشد، قطعه NTC به دلیل وجود مشکل نمی‌تواند دمای اصلی پکیج را تشخیص دهد و دمای 20- درجه سانتیگراد را به برد اعلام می‌کند. سپس برد ارور 60 80 را نشان می‌دهد تا به کاربر هشدار بدهد که پکیج در معرض یخ‌زدگی است. با تعویض قطعه ntc این مشکل نیز برطرف می‌شود.

در صورتی که هوا بسیار سرد و برفی شده است و ارور 80 60 را مشاهده کردید، این احتمال وجود دارد که لوله‌ها و قطعات پکیج واقعاً در معرض یخ‌زدگی باشند؛ در این حالت، باید با کمک افراد متخصص، جلوی یخ زدن لوله‌های پکیج را بگیرید.

ارور 80 در پکیج ایران رادیاتور
ارور 80 در پکیج ایران رادیاتور

ارور 80 در پکیج ایران رادیاتور

زمانی که سنسور حد دستگاه فعال شود، چراغ LED با عدد 80 در پکیج ایران رادیاتور روشن می‌شود. معنی ارور 80، بالا رفتن بیش از حد دمای پکیج است. زمانی که ترموستات حدی پکیج خراب شود، شاهد ارور 80 در پکیج خواهیم بود.

یکی دیگر از دلایل ارور 80 در پکیج ایران رادیاتور، سوختن پمپ پکیج است. زمانی که پمپ پکیج بسوزد یا به‌درستی کار نکند، آب به‌خوبی در مدار پکیج جریان نخواهد داشت و این موضوع باعث بالا رفتن دمای پکیج می‌شود. در این وضعیت بهتر است پمپ پکیج را تعویض کنید.

با جمع شدن رسوبات در مبدل اصلی و مبدل ثانویه پکیج نیز چراغ مربوط به عدد 80 در پکیج روشن می‌شود. اگر همزمان با مشاهده ارور 80 در پکیج، شاهد سرد و گرم شدن آب پکیج هم بودید، احتمالاً مبدل ثانویه پکیج دچار رسوب گرفتگی شده است و به همین دلیل، پکیج این ارور را نشان می‌دهد.

علاوه بر اینها، زمانی که ترمیستور ntc پکیج دچار مشکل شود، دما را به‌درستی اعلام نمی‌کند و شعله پکیج خاموش نمی‌شود. در نتیجه حرارت دستگاه بسیار بالا می‌رود و دستگاه ارور 80 را به ما نشان می‌دهد.

ارور 80 40
ارور 80 40 در پکیج Iran Radiator

ارور 80 40 در پکیج ایران رادیاتور

زمانی که این مشکل برای پکیج پیش می‌آید که ترموستات تشخیص دود در پکیج دچار مشکل شود. با عیب‌یابی این قطعه و رفع مشکل سنسور دود، ارور 80 40 پکیج نیز برطرف می‌شود.

ارور 50 60 در پکیج ایران رادیاتور
ارور 60 50 در پکیج ایران رادیاتور

ارور 60 50 در پکیج ایران رادیاتور

در پکیج‌های آنالوگ مانند m24ff، ارور 60 50 زمانی رخ می‌دهد که قطعه ntc شوفاژ خراب شده باشد. بیرون آمدن سیم NTC از محل اتصال خود، یکی از دلایل بروز ارور 60 50 است. تنظیم نشدن آب گرم پکیج و عدم گرمایش درست محیط از نشانه‌های خرابی قطعه ان تی سی است. در این حالت، برد دمای اصلی پکیج را تشخیص نمی‌دهد و شعله پکیج به صورت یکسره کار می‌کند. در نتیجه دمای شوفاژها بسیار گرم می‌شود.

برای رفع خطای 60 50، پکیج ایران رادیاتور را از برق بکشید. سپس ترمیستور را از لوله مسی پکیج جدا کنید. بعد از انجام این کار، می‌توانید قطعه ntc را تعویض کنید تا ارور 50 60 پکیج برطرف شود.

خرابی برد پکیج، یکی دیگر از دلایل بروز ارور 60 50 در پکیج ایران رادیاتور است. برد الکترونیکی قطعه بسیار مهمی است؛ به همین دلیل بهتر است عیب‌یابی و تعمیر برد پکیج را به تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید.

ارور 50 70
ارور 50 70

ارور 50 70 در پکیج‌های آنالوگ ایران رادیاتور

روشن شدن چراغ‌های 70 و 50 در پکیج، نشان‌دهنده وجود مشکل در قطعه NTC است. در صورتی که سیم‌های ntc از جای اصلی خارج شوند، ارور 50 70 را روی پکیج مشاهده می‌کنیم. با اتصال درست ntc به برد و اطمینان از سالم بودن برد، ارور 70 50 در پکیج حل می‌شود.

ارور 70 60 در پکیج ایران رادیاتور
ارور 70 60 در پکیج ایران رادیاتور

ارور 60 70 در پکیج‌های آنالوگ ایران رادیاتور

زمانی که سیستم ضدیخ پکیج فعال شود، پکیج ارور 70 60 را نشان می‌دهد. در صورت وجود مشکل قطعه ntc پکیج و خرابی این قطعه، ntc اطلاعات نادرست را به برد پکیج ارسال می‌کند. مثلاً ntc این پیام را به برد می‌فرستد که دمای پکیج بسیار پایین آمده است. در این حالت برد، ارور 60 70 را صادر می‌کند. با تعویض قطعه ntc و سرویس کردن پکیج، ارور 70 60 حل می‌شود.

ارور 30 40 50 60 70 80
ارور 30 40 50 60 70 80

ارور 30 40 50 60 70 80 در پکیج ایران رادیاتور

در طول فصل زمستان که شوفاژهای منزل باز هستند، از عدد 30 تا عدد 50 روی پکیج ایران رادیاتور به صورت ثابت روشن است. به همین دلیل روشن بودن چراغ‌های 30 40 50 یا چراغ‌های 30 40 50 60 ارور خاصی محسوب نمی‌شود و نشان‌دهنده عملکرد طبیعی دستگاه است. بنابراین باید بدانید که ارور 30 40 50 وجود ندارد و نیازی نیست نگران پکیج خود باشید.

ارور پکیج آنالوگ ایران رادیاتور مدل m24ff
ارور پکیج آنالوگ ایران رادیاتور مدل m24ff

جدول کامل ارورهای پکیج ایران رادیاتور m24ff و m28ff

در جدول زیر، لیست تمام ارورهای پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff و m28ff را به صورت خلاصه مشاهده خواهید کرد و از اقدامات لازم برای رفع این خطاها نیز مطلع خواهید شد:

کد خطامعنی اروراقدامات لازم
30-40خراب شدن برد الکتریکی پکیجتعمیر برد
40-70قطع شدن اتصال پرشر سوئیچ آباتصال سیم پرشر سوئیچ آب به برد
40-80وجود مشکل در سنسور تشخیص دودتعمیر سنسور تشخیص دود
60-80قرار گرفتن پکیج در معرض یخ‌زدگیتعمیر قطعه ntc
50-80قطعی سنسور آب گرم پکیجاتصال سوکت ntc به برد
70-80وجود مشکل در سیستم گازرسانی پکیجاطمینان از وصل بودن جریان گاز در پکیج
بررسی شیر گازی
تعویض الکترود جرقه‌زن
تعمیر برد پکیج
50-60اتصال کوتاه ترمیستور مدار شوفاژ (ntc)تعویض قطعه ntc و تعمیر برد
60-70احتمال یخ‌زدگی با وجود روشن بودن شعله پکیجتعویض قطعه ntc
80فعال شدن سنسور حد پکیجتعویض پمپ پکیج
رسوب زدایی از مبدل اصلی و مبدل ثانویه
تعویض ترمیستور ntc
40-70-80قطع شدن سنسور حد دستگاهعیب‌یابی سنسور حد پکیج و اتصال سنسور به برد
تعویض پمپ آب
رسوب زدایی از پکیج
50-70-80قطع شدن مدار سنسور گرمایش پکیجاتصال سنسور شوفاژ به برد
70جوش آوردن مبدل اصلی دستگاهرسوب‌زدایی از مبدل‌ها و قطعات پکیج
50-70وجود مشکل در قطعه ntcاتصال درست ntc به برد
40-60-70خاموش بودن فن پکیج در زمان وصل بودن پرشر سوئیچ هواتعویض پرشر سوئیچ هوا
تعمیر برد
باز کردن لوله ونتوری پکیج و شیلنگ پرشر هوا
40-60-80قطع بودن پرشر سوئیچ هوا در زمان روشن بودن فناتصال شیلنگ ونتوری به محل اصلی خود
تعمیر قطعه پرشر سوئیچ هوا
بررسی اتصالات پرشر هوا
عیب‌یابی و تعمیر فن دستگاه
اتصال ونتوری به پرشر سوئیچ هوا
تعمیر برد الکتریکی
جدول ارورهای پکیج ایران رادیاتور m24ff

روشن شدن چراغ‌های پکیج‌های آنالوگ ایران رادیاتور در زمان باز کردن آب گرم

در پکیج‌های آنالوگ ایران رادیاتور مانند پکیج m24ff و پکیج m28ff، زمانی که شما شیر آب گرم را باز می‌کنید و پکیج در حال گرم کردن آب است، چراغ‌های LED پکیج روشن می‌شوند و به صورت جفت جفت حرکت می‌کنند. یعنی اگر مشاهده کردید که ابتدا چراغ‌های 40 30 روشن شدند، سپس چراغ‌های 60 50 و بعد چراغ‌های 80 70، باید بدانید که دستگاه سالم است و فلوسوئیچ پکیج کار عادی خودش را انجام می‌دهد.

حالا که با کدهای خطا در پکیج‌های ایران رادیاتور سری M آشنا شدید، می‌خواهیم به بررسی ارورهای سایر مدل‌های پکیج ایران رادیاتور برویم. بهترین راه برای حل مشکلات پکیج، کمک گرفتن از افراد باتجربه و حرفه‌ای است تا تعمیر پکیج ایران رادیاتور را به صورت تخصصی انجام دهند.

بررسی ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری L و سری K
بررسی ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری L و سری K

بررسی خطاهای پکیج ایران رادیاتور سری L و سری K

پکیج‌های ایران رادیاتور سری K با مدل K24FF تولید می‌شوند که مجهز به دو مبدل هستند و راندمان حرارتی بالایی دارند. سیستم کنترل پکیج‌های سری K کاملاً دیجیتال هستند. هر زمان مشکلی برای قطعات پکیج پیش بیاید و پکیج ایران رادیاتور دچار مشکل شود، روی صفحه نمایشگر پکیج، کد خطا به کاربر نشان داده می‌شود. با مشاهده ارورهای پکیج دیجیتال، شما می‌توانید خیلی زود برای عیب‌یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور اقدام کنید.

پکیج‌های سری L ایران رادیاتور نیز در مدل‌های L28FF، L24FF و L36FF تولید می‌شوند که ایمنی بالایی دارند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. سیستم کنترل پکیج‌های سری L نیز دیجیتال است و شما ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری L را روی صفحه نمایش پکیج مشاهده خواهید کرد.

پکیج‌های ایران رادیاتور مدل L و K، از نظر کارایی و عملکرد به هم شباهت زیادی دارند و آمار نصب این پکیج‌ها در ایران بالا است. همچنین پکیج‌های ایران رادیاتور مدل L و K، به عیب یاب هوشمند مجهز هستند و شما می‌توانید تمام مشکلات پکیج خود را از طریق ارور دیجیتالی پکیج مشاهده کنید.

در ادامه با خطاهای پکیج ایران رادیاتور تمام مدل های دیجیتال L28FF , L24FF , K24FF و L36FF آشنا خواهید شد و می‌توانید مشکل پکیج خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تشخیص دهید.

ارور E1 در پکیج ایران رادیاتور
ارور E1 در پکیج ایران رادیاتور

ارور E1 در پکیج ایران رادیاتور

این ارور در پکیج‌های دیجیتال، معادل ارور 40 70 در پکیج‌های آنالوگ ایران رادیاتور است. ارور E1 زمانی پیش می‌آید که فشار آب در مدار رادیاتورهای پکیج کم شود. اگر فشار مدار رادیاتور به زیر از عدد 1 برسد، پکیج به کار خود ادامه نمی‌دهد؛ زیرا کم بودن فشار آب در پکیج، به پمپ فشار زیادی وارد می‌کند و حتی باعث سوختن سیم‌کشی پمپ می‌شود. برای بالا بردن فشار آب در پکیج، باید شیر پرکن پکیج را باز کنید تا آب وارد مدار رادیاتورها شود. پس از اینکه فشار آب پکیج به محدوده 1 تا 1.5 رسید، شیر پرکن را ببندید.

شیر پرکن
شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

ارور E2 در پکیج ایران رادیاتور

کد خطای E2 در پکیج‌های ایران رادیاتور به معنی عدم تشکیل شعله یا عدم شناسایی شعله در پکیج است. در این حالت، ابتدا شیر گاز پکیج را بررسی کنید و از باز بودن جریان گاز مطمئن شوید. سپس به سراغ الکترود جرقه‌زن دستگاه بروید و سالم بودن این قطعه را نیز تایید کنید. در مرحله بعد میله یون را بررسی کنید و ببینید که آیا میله یون روشن بودن شعله پکیج را تشخیص می‌دهد یا خیر؟ وجود مشکل در برد الکتریکی و خراب بودن شیر برقی گاز از دیگر دلایل بروز ارور E2 در پکیج ایران رادیاتور است.

میله یون در پکیج
میله یون در پکیج

ارور E8 در پکیج ایران رادیاتور

معنی ارور e8 در پکیج‌های ایران رادیاتور، داغ کردن بیش از حد پکیج است. این ارور، در تمام مدل‌های سری L و K رخ می‌دهد و معادل ارور 80 در پکیج‌های آنالوگ است. یکی از دلایل اصلی ارور E8، گرفتگی مدار شوفاژهای پکیج است. اگر فرد بدون خاموش کردن شوفاژها، شیرهای زیر پکیج یا شیرهای رادیاتورها را ببندد، مدار شوفاژها دچار گرفتگی می‌شود. همچنین گرفتگی رادیاتورها بر اثر جمع شدن رسوبات نیز منجر به بروز ارور E8 می‌شود.

علاوه بر اینها، گیر کردن رسوبات در صافی برگشت رادیاتورها باعث کیپ شدن صافی می‌شود. سوختن پمپ پکیج یا خرابی این قطعه هم با ارور E8 ارتباط مستقیم دارد؛ زیرا در صورت خرابی پمپ، آب در مدار پکیج جریان ندارد و این موضوع باعث بالا رفتن دمای پکیج می‌شود. خراب شدن ترموستات حد یا ترموستات 105 درجه، رسوب گرفتگی مبدل اصلی، رسوب گرفتگی مبدل ثانویه و خراب شدن قطعه ntc از دیگر دلایل بروز این ارور است.

در صورت مشاهده ارور e8، بهتر است ابتدا مدار رادیاتورهای پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که شیر رادیاتورها باز باشند. سپس پمپ پکیج را بررسی کنید و در صورت خرابی پمپ، این قطعه را تعویض کنید. اقدام دیگری که باید انجام دهید، رسوب‌زدایی مبدل اصلی و مبدل ثانویه پکیج است تا رسوبات داخل پکیج از بین بروند. سپس ترموستات حد پکیج و قطعه ntc را بررسی کنید و از سالم بودن این قطعات مطمئن شوید.

سنسور حد پکیج
سنسور حد پکیج

ارور E81 در پکیج ایران رادیاتور

در پکیج دیجیتال، ارور e81 به این معنی است که ترموستات ایمنی یا سنسور حد پکیج قطع شده، اما دمای آب شوفاژ معمولی است. این ارور به معنای داغ شدن بیش از حد پکیج است که دلایل مختلفی دارد. موارد زیر از جمله دلایل ارور e81 در پکیج‌های سری L و K هستند:

  1. قطعی برق پکیج
  2. کار نکردن پمپ پکیج
  3. بسته‌ بودن ایرونت یا هواگیر پمپ پکیج
  4. بستن شیر رادیاتورهای شوفاژ
  5. وجود رسوبات در مسیر رادیاتورها
  6. رسوب گرفتگی مبدل اصلی و مسدود شدن مسیر آن
  7. خرابی یا نیم‌سوز شدن سنسور شوفاژ
  8. خرابی در ترموستات حد و قطع‌ شدن سیم آن

برای حل ارور E81 بهتر است کل پکیج و قطعات آن را رسوب‌زدایی کنید. همچنین با عیب‌یابی قطعات مهم پکیج مانند پمپ پکیج، سنسور شوفاژ و ترموستات حد پکیج، این ارور برطرف می‌شود.

ارور E88 در پکیج ایران رادیاتور

اگر از پکیج‌های ایران رادیاتور سری L و سری K در منزل خود استفاده می‌کنید و شاهد ارور e88 روی نمایشگر پکیج هستید، باید بدانید که این ارور به معنای داغ شدن بیش از حد پکیج است. زمانی که دمای پکیج بسیار داغ شود، سنسور حدی دستگاه عمل می‌کند و مدار برق دستگاه را قطع می‌کند. با این کار، از افزایش دمای پکیج و انفجار دستگاه جلوگیری می‌شود.

ارور e88 به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. گرفتگی مدار رادیاتورها به دلیل وجود رسوبات در رادیاتورها و مخصوصاً صافی برگشت رادیاتور در بروز این ارور نقش مهمی دارد. همچنین بستن شیرهای زیر پکیج نیز باعث گرفتگی مدار رادیاتورها و ایجاد ارور E88 می‌شود. سوختن پمپ پکیج، وجود مشکل در قطعه ntc، گرفتگی مبدل اصلی و مبدل ثانویه و خراب بودن سنسور حد پکیج از دیگر عوامل بروز این ارور هستند.

برای رفع ارور e88 بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از باز بودن شیرهای رادیاتورهای پکیج مطمئن شوید تا هیچ مشکلی در مدار رادیاتورها وجود نداشته باشد.
  • هرگونه رسوبات در رادیاتورها، صافی برگشت رادیاتور و سایر قطعات را از بین ببرید.
  • رسوبات داخل مبدل اصلی و مبدل ثانویه پکیج را شستشو دهید و پکیج را تمیز کنید.
  • پمپ پکیج را بررسی کنید و در صورت سوختن این قطعه، پمپ پکیج را تعویض کنید.
  • سنسور حد پکیج را بررسی کنید و از سالم بودن این قطعه مطمئن شوید.
  • به سراغ قطعه ntc بروید و عملکرد صحیح ترمیستور آب گرم را بررسی کنید. اگر مشاهده کردید که ان تی سی مشکلی دارد، قطعه ntc سالم را روی پکیج نصب کنید.

ارور E50 در پکیج ایران رادیاتور

این خطا مربوط به زمانی است که فن پکیج کار نمی‌کند، اما پرشر سوئیچ هوا وصل است. در این حالت احتمالاً پرشر سوئیچ مشکل دارد و باید آن را بررسی کنید. با تعویض پرشر فن، این ارور برطرف می‌شود. همچنین موارد دیگری نیز در بروز ارور E50 نقش دارند؛ مثلاً:

  • ممکن است شیلنگ پرشر یا شیلنگ ونتوری دچار گرفتگی شده باشد که در این حالت با فوت‌ کردن در شیلنگ ونتوری و شیلنگ پرشر، مشکل حل خواهد شد.
  • این احتمال وجود دارد که پره‌های فن گیر کرده باشند و به‌درستی نچرخند.
  • وجود مشکل در پرشر فن نیز باعث بروز ارور e50 می‌شود که در این حالت باید پرشر را به‌صورت کامل تعویض کنید.
  • خراب شدن فن پکیج نیز منجر به بروز ارور e50 می‌شود که برای رفع این مشکل، باید اقدام به تعمیر یا تعویض فن پکیج کنید.
  • آخرین احتمال این است که برد دستگاه خراب شده باشد و نتواند فرمان درست را به فن ارسال کند. در این حالت، برد نمی‌تواند دستور روشن شدن فن را بدهد.

ارور E51 در پکیج ایران رادیاتور

این ارور زمانی به وجود می‌آید که فن پکیج روشن است، اما پرشر سوئیچ هوا کار نمی‌کند! پرشر هوا وظیفه چک‌ کردن سلامت فن را دارد و اگر به‌اشتباه به برد اعلام کند که فن کار نمی‌کند، برد ارور e51 را نمایش می‌دهد. موارد دیگری مانند خراب شدن برد پکیج، وجود مشکل در قطعه پرشر سوئیچ هوا، خرابی فن دستگاه و گیر کردن شی خارجی در فن پکیج نیز باعث نمایش ارور E51 در پکیج ایران رادیاتور می‌شود.

برای برطرف کردن ارور e51 کارهای زیر را انجام دهید:

  • اگر برد پکیج بسوزد یا نیم‌سوز شود، دیگر نمی‌تواند پیام‌های درست را برای فن پکیج ارسال کند. در این حالت، برای رفع ارور e51، باید برد پکیج تعمیر شود.
  • عیب‌یابی و تعمیر قطعه پرشر سوئیچ هوا را انجام دهید تا پرشر، اطلاعات درستی را درباره فن به برد دستگاه ارسال کند.
  • فن پکیج را بررسی کنید و از سالم بودن این قطعه در دستگاه مطمئن شوید.
  • در بعضی از موارد، گیر کردن جسم خارجی مانند تکه چوب یا سنگ، باعث اختلال در فن پکیج می‌شود. در این حالت، شی در پره‌های فن گیر می‌کند و مانع از چرخش درست فن می‌شود. برای حل این مشکل و رفع ارور e51، باید جسم را از داخل فن بیرون بیاورید.

ارور E10 در پکیج ایران رادیاتور

زمانی ارور e10 را روی پکیج ایران رادیاتور مشاهده خواهید کرد که ترموستات دودکش قطع شده باشد و دود به محیط نشت کند. این ارور به معنای وجود مشکل در فرآیند مکش دود است و نشان می‌دهد که دودها و گازهای سمی از پکیج خارج نمی‌شوند.

اگر اولین بار است که ارور e10 را مشاهده می‌کنید، بهتر است چند دقیقه صبر کنید تا سنسورهای پکیج خنک شوند و سپس دستگاه را ریست کنید. در اکثر مواقع با این کار، مشکل حل می‌شود و پکیج به حالت طبیعی برمی‌گردد. اگر بعد از روشن شدن پکیج، باز هم ارور E10 را مشاهده کردید، باید از تعمیرکار متخصص بخواهید که ترموستات دود پکیج و مسیر دودکش را بررسی کند و مشکلات این قسمت‌ها را برطرف کند.

ترموستات دود پکیج
ترموستات دود پکیج

ارورهای E12 – E30- E99 در پکیج ایران رادیاتور

ارور E12، ارور E30 و ارور E99، همگی مربوط به برد الکترونیکی پکیج است. ارور e12 و e30 معادل ارور 30 40 در پکیج‌های آنالوگ است. در صورتی که یکی از این ارورها را در پکیج ایران رادیاتور خود مشاهده کردید، بهتر است از یک فرد متخصص بخواهید که پکیج شما را باز کرده و برد آن را بررسی کند. در صورتی که برد پکیج سوخته باشد، باید کل برد را تعویض کنید. در بعضی از موارد نیز یکی از قطعات برد دچار مشکل یا سوختگی می‌شود که این موضوع با هزینه مناسب قابل تعمیر است.

برد پکیج
برد پکیج

ارور AF در پکیج ایران رادیاتور

این خطا به معنی فعال شدن سیستم ضد یخ‌زدگی پکیج است. اگر این خطا را مشاهده کردید، احتمالاً مشکلی در سیستم ضدیخ پکیج وجود دارد. اگر خودتان به قطعات پکیج تسلط دارید، می‌توانید این بخش را بررسی کنید و اگر تخصصی ندارید، بهتر است از یک فرد متخصص برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور کمک بگیرید.

ارور E31 در پکیج ایران رادیاتور

این ارور در پکیج‌های ایران رادیاتور مدل L24FF و L28FF پیش می‌آید و معادل ارور 50 60 در پکیج‌های آنالوگ ایران رادیاتور است. e31 نشان‌دهنده وجود مشکل در ترمیستور مدار شوفاژ یا همان قطعه ntc است. زمانی این ارور به وجود می‌آید که قطعه ان تی سی دچار اتصال کوتاه شود یا سیم ntc از جای اصلی خود بیرون بیاید.

برای رفع ارور e31، بهتر است قطعه ان تی سی شوفاژ را تعویض کنید. خراب شدن ntc با اتفاقاتی مانند سرد و گرم شدن مداوم آب پکیج همراه است و در کار پکیج برای تنظیم دمای محیط اختلال ایجاد می‌کند. بعد از تعویض ترمیستور ان تی سی، خوب است نگاهی به برد پکیج نیز بیندازید و از سالم بودن برد دستگاه مطمئن شوید.

ارور E32 در پکیج ایران رادیاتور

کد خطای 50 70 80 در پکیج‌های ایران رادیاتور مدل m24ff، با ارور e32 در پکیج‌های l24ff معادل است. ارور e32 زمانی پیش می‌آید که ترمیستور مدار شوفاژ دچار مشکل شود و مدار آن باز باشد. نیم سوز شدن قطعه ntc، خرابی ترمیستور و جدا شدن فیش ntc از مدار، از دلایل بروز ارور e32 هستند. همچنین خرابی برد پکیج نیز یکی از دلایلی است که باعث بروز این ارور در پکیج می‌شود. برای برطرف کردن ارور e32، ابتدا برد پکیج را تعمیر کنید و از سالم بودن تمام قطعات پکیج مطمئن شوید. سپس قطعه ntc را تعویض کنید و سیم ترمیستور را به درستی در جای اصلی خود وصل کنید.

ارور E41 در پکیج ایران رادیاتور

زمانی که ترمیستور آب گرم مصرفی دچار مشکل می‌شود و اتصال کوتاه می‌کند، ارور e41 را در پکیج‌های سری L و سری K مشاهده می‌کنیم. ارور e41 با ارور 50 70 در پکیج‌های آنالوگ معادل است. با نمایش این ارور روی پکیج، احتمالاً آب مصرفی به صورت مداوم سرد و گرم می‌شود که دلیل این موضوع، خراب شدن ترمیستور آب گرم مصرفی است. با تعمیر برد، تعویض ترمیستور آب گرم و وصل کردن سیم ntc به مدار، ارور e41 برطرف می‌شود.

ارور E42 در پکیج ایران رادیاتور

دلیل اصلی ارور e42 در پکیج ایران رادیاتور، باز بودن مدار ترمیستور آب گرم و خراب بودن ntc است. ارور e42 معادل ارور 50 70 در پکیج‌های آنالوگ است.

برای رفع ارور e42 در پکیج ایران رادیاتور، نیاز است که سنسور ان تی سی را بررسی کرده و در صورت قطع بودن سیم‌های آن، سیم را به سنسور NTC متصل کنید. سیم مربوط به انتیسی، سیم دو شاخه‌ای است که از سمت برد به سمت پایین پکیج کشیده می‌شود. در صورت خرابی سنسور ان تی سی باید این قطعه را تعویض کنید تا مشکل پکیج برطرف شود.

ارور E91 در پکیج ایران رادیاتور

زمانی که جریان برق نوسان زیادی داشته باشد، به برد دستگاه و قطعات الکتریکی پکیج آسیب می‌زند. ارور e91 به معنای نوسان ولتاژ برق در پکیج (بیشتر از ۲۶۰ ولت و کمتر از ۱۶۰ ولت) است. برای حل این مشکل بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید تا جریان برق پکیج شما را ثابت نگه دارند.

جدول ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری L و سری K

در جدول زیر، ارورهای پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff، l28ff، l36ff و k24ff را مطالعه خواهید کرد و متوجه می‌شوید که برای حل این ارورها چه کارهایی را باید انجام دهید:

کد خطاشرح خطااقدامات لازم
E1کم شدن فشار آب در مدار پکیجباز کردن شیر پرکن برای افزایش فشار آب در پکیج
E2عدم تشکیل شعله در پکیجبررسی شیر گاز پکیج
اطمینان از باز بودن جریان گاز
عیب‌یابی الکترود جرقه زن و میله یون
تعمیر شیر برقی گاز
تعمیر برد الکتریکی
E8داغ شدن بیش از حد پکیج و فعال شدن ترموستات حدیباز کردن مدار شوفاژها
از بین بردن رسوبات داخل رادیاتورها
تعمیر پمپ
عیب‌یابی ترموستات حدی
رسوب‌زدایی از مبدل اصلی و مبدل ثانویه
تعویض قطعه ntc
E81عمل کردن ترموستات حدی ۱۰۵ درجه، در صورت وجود دمای طبیعی در پکیجشستشوی رسوبات داخل مبدل‌ها و رادیاتورهای پکیج
تعمیر پمپ پکیج
تعمیر ترموستات حدی
باز کردن هواگیر پمپ
تعویض سنسور شوفاژ
E88داغ شدن بیش از حد پکیجباز کردن شیر رادیاتورهای پکیج
رسوب زدایی از رادیاتورها و مبدل‌های پکیج
تعویض پمپ پکیج
تعویض قطعه ntc
عیب‌یابی سنسور حد پکیج
E50خاموش بودن فن پکیج در حالت وصل بودن پرشر سوئیچ هواباز کردن مسیر شیلنگ ونتوری و شیلنگ پرشر
اطمینان از چرخش درست پره‌های فن
تعویض پرشر فن
تعمیر فن
تعمیر برد الکتریکی
E51روشن بودن فن پکیج در زمان قطع بودن پرشر سوئیچ هواتعمیر فن
تعمیر برد پکیج
عیب‌یابی و تعمیر قطعه پرشر سوئیچ هوا
برداشتن جسم خارجی از پره‌های فن پکیج
E10قطع شدن ترموستات دودکش و نشت دود به محیطتعویض ترموستات دود پکیج
باز کردن مسیر دودکش پکیج
E12 ، E30 ، E99خراب شدن برد الکتریکی پکیجتعمیر برد و تعویض قطعات معیوب برد
AFفعال شدن سیستم ضد یخ‌زدگی پکیجبررسی و عیب‌یابی سیستم ضد یخ‌زدگی
E31اتصال کوتاه ترمیستور مدار شوفاژ تعویض ترمیستور ان تی سی
تعمیر برد پکیج
اتصال سیم ترمیستور شوفاژ
E32باز بودن مدار ترمیستور مدار شوفاژ (ntc)تعمیر برد الکتریکی
تعویض قطعه ntc
اتصال سیم ترمیستور در مدار
E41اتصال کوتاه ترمیستور آب گرم مصرفیتعمیر برد
تعویض ترمیستور آب گرم
وصل کردن سیم ntc به مدار
E42باز بودن مدار ترمیستور آب گرم و خراب بودن ntcتعویض قطعه ntc
وصل کردن سیم ntc به مدار
تعمیر برد الکتریکی پکیج
E91نوسان ولتاژ برق (بیشتر از ۲۶۰ ولت و کمتر از ۱۶۰ ولت)تماس با تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور
ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری L و سری K

تعمیر پکیج
سرویس پکیج آنالوگ

ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری ECO

در سری ECO، شرکت ایران رادیاتور اقدام به تولید دو مدل ECO22FFPL و ECO24FFPL کرده است که راندمان حرارتی بالایی دارند. پکیج‌های سری eco از جمله پکیج‌های فن دار هستند که دود و گازهای حاصل از احتراق را به محیط بیرون منتقل می‌کند. پکیج‌های eco22ff-pl و eco24ff-pl دو مبدل دارند و علاوه بر تولید آب گرم فراوان، گرمایش محیط خانه را به‌خوبی انجام می‌دهند.

پکیج‌های سری eco از جمله پکیج‌های آنالوگ هستند و خطاهای داخل پکیج را با روشن کردن چراغ‌های LED روی پکیج نشان می‌دهند. در جدول زیر، لیست ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری eco و روش رفع این خطاها را مطالعه می‌کنید و می‌توانید مشکلات پکیج خود را سریع‌تر حل کنید:

کد خطامعنی اروراقدامات لازم
30-40خراب شدن برد الکتریکی پکیجتعمیر برد
40-70قطع شدن اتصال پرشر سوئیچ آباتصال سیم پرشر سوئیچ آب به برد
40-80وجود مشکل در سنسور تشخیص دودتعمیر سنسور تشخیص دود
60-80قرار گرفتن پکیج در معرض یخ‌زدگی در صورت روشن بودن پمپتعمیر قطعه ntc
50-80قطعی سنسور آب گرم پکیج (باز بودن مدار ترمیستور آب گرم)اتصال سوکت ntc به برد
70-80وجود مشکل در سیستم گازرسانی پکیجاطمینان از وصل بودن جریان گاز
بررسی شیر گازی
تعویض الکترود جرقه‌زن و میله یون
تعمیر برد پکیج
50-60اتصال کوتاه ترمیستور مدار شوفاژ (ntc)تعویض قطعه ntc و تعمیر برد
60-70احتمال یخ‌زدگی با وجود روشن بودن شعله پکیجتعویض قطعه ntc
80عمل کردن سنسور حد پکیج (ترموستات 105 درجه)تعویض پمپ پکیج
رسوب زدایی از مبدل اصلی و مبدل ثانویه
تعویض ترمیستور ntc
40-70-80قطع کردن جریان برق توسط سنسور حد دستگاه در صورت طبیعی بودن دمای پکیجعیب‌یابی سنسور حد پکیج و اتصال سنسور به برد
تعویض پمپ آب
رسوب زدایی از پکیج
50-70-80قطع شدن مدار سنسور گرمایش پکیج (باز بودن مدار سنسور)اتصال سنسور شوفاژ به برد
70جوش آوردن مبدل اصلی دستگاه (رسیدن دمای پکیج به بالای 89 درجه و کمتر از 105 درجه)رسوب‌زدایی از مبدل‌ها و قطعات پکیج
50-70وجود مشکل در قطعه ntc (اتصال کوتاه ترمیستور آب گرم)اتصال درست ntc به برد
40-60-70خاموش بودن فن پکیج در زمان وصل بودن پرشر سوئیچ هواتعویض پرشر سوئیچ هوا
تعمیر برد
باز کردن لوله ونتوری پکیج و شیلنگ پرشر هوا
40-60-80قطع بودن پرشر سوئیچ هوا در زمان روشن بودن فن اتصال شیلنگ ونتوری به محل اصلی خود
تعمیر قطعه پرشر سوئیچ هوا
بررسی اتصالات پرشر هوا
عیب‌یابی و تعمیر فن دستگاه
اتصال ونتوری به پرشر سوئیچ هوا
تعمیر برد الکتریکی
جدول ارورهای پکیج ایران رادیاتور m24ff

سرویس و تعمیر پکیج
سرویس و تعمیر انواع پکیج ایران رادیاتور

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله، در مورد ارور پکیج ایران رادیاتور صحبت کردیم و انواع کدهای خطا در پکیج‌های مختلف برند ایران رادیاتور را به شما معرفی کردیم. همچنین به صورت مفصل بررسی کردیم که کدهای خطای دیجیتال و آنالوگ، نشان‌دهنده چه هستند و برای حل این مشکلات چه باید کرد.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما جذاب و کاربردی باشد.

انجام کارهایی مانند نصب پکیج، عیب‌یابی و تعمیر پکیج، لوله کشی شوفاژ و… نیاز به تخصص و مهارت دارد و به همین دلیل بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود. تعمیرکاران حرفه‌ای هوم سرویز در هر ساعتی از شبانه روز، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند و تعمیر و سرویس انواع پکیج‌ها را برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات گرمایشی هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای سرویس و تعمیر پکیج و تعمیرات شوفاژ ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، کارشناسان ما در هوم سرویز، با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا