هوم سرویز

آموزش هواگیری حوله خشک کن

اگر در منزلتان از پکیج دیواری یا موتورخانه برای گرمایش محیط استفاده می‌کنید، می‌توانید انواع مدل‌های حوله خشک کن را نیز نصب کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. با نصب دستگاه حوله خشک کن در حمام، می‌توانید حوله‌ها و لباس‌های خود را خیلی سریع خشک کنید و از وجود هوای گرم و مطبوع در حمام لذت ببرید. نکته مهمی که باید بدانید این است که دستگاه حوله خشک کن نیز مانند پکیج و بخاری به سرویس دوره‌ای و رسیدگی مرتب نیاز دارند. هواگیری حوله خشک کن، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای مراقبت از این وسیله باید انجام دهید. با هواگیری کردن حوله خشک کن، عملکرد این دستگاه بهتر می‌شود و میزان گرمای بیشتری را تولید می‌کند.

در این نوشته می‌خواهیم مراحل هواگیری حوله خشک کن را به شما آموزش دهیم تا بتوانید هواگیری این دستگاه را به‌راحتی انجام دهید. اگر در منزل خود از حوله خشک کن استفاده می‌کنید و دوست دارید از این وسیله بهتر مراقبت کنید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

نصب حوله خشک کن در حمام
کاربرد حوله خشک کن در منزل

حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه انواع مدل‌های حوله خشک کن استیل و فولادی تولید می‌شوند که کیفیت بالایی دارند. حوله خشک کن، مانند نوعی رادیاتور کوچک عمل می‌کند و برای گرم کردن فضاهای کوچک مانند حمام و سرویس‌های بهداشتی بسیار مناسب است. همچنین وجود حوله خشک کن جنبه تزئینی هم دارد و به زیبایی محیط نیز کمک می‌کند.

کاربرد دیگری که این وسیله دارد، این است که رطوبت بالای حمام و دستشویی را می‌گیرد و از کپک‌ زدن دیوارهای این مکان‌ها و وجود باکتری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

به دلیل وجود این مزایا است که بسیاری از افراد از این وسیله در منزل خود استفاده می‌کنند. برای انتخاب بهترین مدل حوله خشک کن، پیشنهاد می‌کنیم که به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید و مناسب‌ترین حوله خشک کن را برای منزل خود خریداری کنید.

بعد از نصب حوله خشک کن در حمام یا سرویس بهداشتی، شما باید کار هواگیری آن را به صورت منظم و دوره‌ای انجام دهید تا میزان گرمای این وسیله بیشتر شود. در ادامه با بهترین زمان برای هواگیری این مدل رادیاتور حمام آشنا خواهید شد.

اهمیت هواگیری حوله خشک کن
اهمیت هواگیری حوله خشک کن

چرا باید کار هواگیری حوله خشک کن را انجام دهیم؟

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چرا حوله خشک کن نیز مانند رادیاتورها نیاز به هواگیری دارد؟ باید بدانید که عملکرد حوله خشک کن دقیقاً شبیه به رادیاتورها است. یعنی آب گرم در تمام قسمت‌های بالایی و پایینی دستگاه گردش دارد و با این کار، میزان مناسبی از گرما را به محیط منتقل می‌کند.

حالا نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر هوا در داخل لوله‌های حوله خشک کن وجود داشته باشد، این وسیله نمی‌تواند به‌درستی کار کند. در واقع با وجود هوا در این وسیله، گردش آب در حوله خشک کن به‌خوبی انجام نمی‌شود و مقدار گرمای آن کمتر خواهد شد.

این موضوع کارایی حوله خشک کن را تا حد زیادی کم می‌کند و انرژی زیادی را نیز هدر می‌دهد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که اکسیژن موجود در لوله‌ها با فلز واکنش بدهد و این اتفاق باعث سوراخ‌ شدن بدنه حوله خشک کن شود که ضرر زیادی برای شما به همراه دارد.

تشخیص زمان هواگیری
تشخیص زمان هواگیری

چطور بفهمیم که زمان هواگیری حوله خشک کن رسیده است؟

به‌صورت کلی نیاز است که حداقل یک‌بار در سال کار هواگیری را انجام دهید. چون در طول سال احتمال اینکه هوا در داخل لوله‌ها جمع شود بسیار زیاد است و شما باید این هوای اضافی را از لوله‌ها خارج کنید.

برای فهمیدن زمان هواگیری حوله خشک کن می‌توان به نشانه‌های دستگاه و عملکرد آن توجه کرد. مواردی مانند وجود سروصدای زیاد در حوله خشک کن و همچنین سردتر بودن قسمت بالایی دستگاه نسبت به قسمت پایینی نشان می‌دهد که زمان هواگیری حوله خشک کن فرا رسیده است و باید سریعاً این کار را انجام دهید.

نحوه هواگیری حوله خشک کن
نحوه هواگیری حوله خشک کن

نحوه هواگیری حوله خشک کن چگونه است؟

هواگیری این دستگاه، به روش هواگیری پکیج شباهت زیادی دارد. برای هواگیری رادیاتور حمام و دستشویی، باید مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید هوای داخل این دستگاه را به صورت کامل تخلیه کنید:

1- سیستم گرمایش را خاموش کنید:

در ابتدا حتماً پکیج خودتان را خاموش کنید و صبر کنید تا آب گرم موجود در حوله خشک کن به‌اندازه کافی خنک شود. زیرا در صورت داغ بودن آب، ممکن است هنگام هواگیری آب داغ به دست و صورتتان پاشیده شده و باعث سوختگی شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر حوله خشک کن هم ارائه میده؟

در صورتی که سیستم گرمایشی منزل را خاموش کرده‌اید، می‌توانید بدون مشکل کار هواگیری را انجام دهید و نیازی به انجام این کار نیست.

2- پیچ هواگیری را پیدا کنید:

پیچ هواگیری حوله خشک کن در بالا یا در پشت این وسیله قرار دارد و پیچی کوچک است. شما می‌توانید این پیچ کوچک را با استفاده از کلید هواگیری یا پیچ گوشتی باز کنید تا تمام هوای داخل دستگاه تخلیه شود.

3- هواگیری دستگاه را انجام دهید:

برای هواگیری بعد از باز کردن پیچ تخلیه، باید منتظر بمانید تا کل هوای موجود در لوله‌ها تخلیه شود. زمانی که آب به‌صورت یکنواخت از پیچ تخلیه خارج شود، یعنی تمام هوای داخل این دستگاه خارج شده است. در این صورت می‌توانید مطمئن شوید که کار هواگیری به بهترین شکل انجام شده و می‌توانید از حوله خشک کن بدون مشکل استفاده کنید.

4- پیچ هواگیری را به خوبی ببندید:

در پایان کار، پیچ تخلیه را به‌صورت کاملاً محکم ببندید؛ چون ممکن است این موضوع باعث افت فشار شده و سیستم گرمایش شما را دچار مشکل کند.

اگر پس از تخلیه کامل هوا، آب با فشار مناسبی خارج نشد، نیاز است که فشار آن را مجدداً تنظیم کنید. برای این کار بهتر است دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کرده و تنظیم فشار را انجام دهید. همچنین می‌توانید از افراد متخصص برای هواگیری و تعمیر حوله خشک کن کمک بگیرید تا خیلی سریع این کارها را برای شما انجام دهند.

نصب حوله خشک کن
نصب حوله خشک کن توسط افراد متخصص

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد هواگیری حوله خشک کن صحبت کردیم و مراحل انجام این کار را به شما توضیح دادیم. همچنین شما را با مزایای این کار و بهترین زمان برای هواگیری دستگاه آشنا کردیم.

از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد.

اگر در زمینه نصب یا سرویس وسایل گرمایشی مانند بخاری و پکیج تخصصی ندارید، بهتر است انجام این کارها را به افراد متخصص بسپارید. تعمیرکاران حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و کارهایی مانند نصب رادیاتور، تعمیرات پکیج و لوله‌کشی شوفاژ را با بهترین قیمت برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای نصب و تعمیر حوله خشک کن ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، همیاران هوم سرویز، با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

یک دیدگاه

  1. سلام. من در یک ساختمان 5 طبقه 5 واحدی طبقه اول هستم . 7 سال است این خانه ساخته شده است. رادیاتور های حمام همگی حولیه ای هستند. من تا کنون 5 بار رادیاتور عوض کرده ام. رادیاتور ها سوراخ ریز شده و آب زیر آن جمع می شود و باد می کنند. مثل تاول سوختگی. فقط آپارتمان من اینطور است سایر طبقات تا به حال رادیاتور عوض نکردند. سیستم گرمایش ما داکت اسپلیت است که با پکیچ کار می کند. هیچکس دلیل سوراخ شدن این رایداتور ها را نمی داند. به نظر شما دلیل سوراخ شدن این رادیاتو رهای حوله ای چیست؟ ضمنانمیشود تو این 5بار همش رادیاتو رهای با کیفیت بد نصیب من شده باشد . هر رادیاتور با هر جنسی که بگید استفاده کردم. اگر عکس بخواهید می توانم بفرستم. ممنون – فلاح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا