هوم سرویز

آیا بخاری گازی بدون دودکش برای منزل مناسب است؟

در بسیاری از خانه‌ها، از بخاری گازی برای گرمایش محیط خانه استفاده می‌شود. بعد از خرید بخاری و نصب آن، می‌توانیم روزهای سرد سال را بهتر سپری کنیم و از وجود هوای گرم و مطبوع در منزل لذت ببریم. بخاری گازی بدون دودکش، یکی از مدل‌های بخاری است که به نصب دودکش نیازی ندارد. این مدل بخاری گازی قابل حمل است و حتی روی دیوار نیز می‌توان آن را نصب کرد.

از بخاری گازی بدون دودکش برای فضاهای کوچک مانند اتاق خواب می‌توان استفاده کرد. بخاری‌های بدون دودکش نیازی به خروجی هوا و دودکش ندارند. این بخاری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اکسیژن هوا را به بهترین شکل با گاز ترکیب می‌کند و میزان تولید گاز مونوکسید کربن را به حداقل می‌رساند. بنابراین می‌توان بدون نصب لوله بخاری و دودکش، از این مدل بخاری استفاده کرد.

افرادی که می‌خواهند برای خرید بخاری گازی بدون دودکش اقدام کنند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا بخاری گازی بدون دودکش خطر دارد؟ آیا این مدل بخاری‌ها برای استفاده در داخل خانه و آپارتمان مناسب هستند یا خیر؟

اگر به فکر خرید بخاری هستید یا بهتر بگوییم در فکر انتخاب سیستم گرمایشی مناسب هستید و دوست دارید با مزایا و معایب بخاری گازی بدون دودکش آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

بخاری گازی بدون دودکش
بخاری گازسوز بدون دودکش

بخاری گازی بدون دودکش چیست و چطور کار می‌کند؟

روش کار بخاری گازی بسیار جالب است. در این مدل بخاری، گاز وارد محفظه احتراق می‌شود و پس از تشکیل جرقه، مشعل بخاری روشن می‌شود. بعد از ترکیب اکسیژن با گاز و در برخورد با شعله بخاری، گرما تولید می‌شود و محیط خانه گرم خواهد شد. در اثر این واکنش، گازهای سمی مانند مونوکسیدکربن تولید می‌شود که گازی خطرناک است. جمع شدن گاز مونوکسیدکربن باعث گاز گرفتگی و خفگی افراد می‌شود. به همین دلیل باید بخاری گازی به دودکش متصل شود تا این گازهای سمی به‌صورت کامل از داخل بخاری خارج شود. یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی برای نصب بخاری این است که از باز بودن مسیر دودکش بخاری مطمئن شوید.

روش کار بخاری‌های بدون دودکش با بخاری‌های معمولی کاملاً فرق دارد و روش کار این بخاری‌ها برای بسیاری از افراد ناشناخته است. با تولید بخاری‌های بدون دودکش این نگرانی نیز به وجود آمد که آیا این مدل بخاری‌ها خطرناک است و باعث خفگی می‌شود یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بخاری‌های بدون دودکش هیچ شباهتی به بخاری‌های معمولی ندارند و روش کار آنها بسیار متفاوت است.

بخاری بدون دودکش
روش کار بخاری بدون دودکش

آشنایی با عملکرد بخاری گازی بدون دودکش

در بخاری گازی بدون دودکش، سیستم مشعل به صورتی ساخته شده است که اکسیژن و گاز را به میزان مناسبی با هم ترکیب کرده و با مصرف حداقل گاز، شعله‌ای با بیشترین میزان حرارت را تولید می‌کند. بنابراین در بخاری‌های بدون دودکش فرآیند سوخت کامل است و مقدار بسیار کمی گاز مونوکسیدکربن تولید می‌شود.

در این مدل بخاری گازی، مقدار تولید منو اکسید کربن به‌اندازه‌ای کم است که هیچ‌گونه ضرری برای انسان ندارد. به همین خاطر بخاری‌های بدون دودکش برای تمامی محیط‌ها مناسب هستند و شما می‌توانید از این مدل بخاری به‌عنوان بخاری‌ دیواری یا بخاری زمینی استفاده کنید.

امکانات بخاری گازی بدون دودکش
امکانات بخاری گازی بدون دودکش

معرفی امکانات بخاری گازی بدون دودکش

قبل از خرید بخاری گازی، شما با انواع مدل‌های بخاری مواجه می‌شوید که هرکدام از آنها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. یکی از نگرانی‌های افراد درباره بخاری‌های گازی این است که گازهای سمی وارد محیط شوند و راه تنفسی انسان را مسدود کنند. باید بدانید که در داخل بخاری گازی، سیستم امنیتی بسیار قدرتمندی قرار دارد که تمام بخش‌های بخاری را کنترل می‌کند. به محض خراب شدن بخاری گازی و انتشار گازهای سمی، این سیستم امنیتی بخاری را خاموش می‌کند.

همچنین بهتر است بدانید که مشعل این نوع بخاری‌ها به‌صورت کاملاً بهینه می‌سوزد و این موضوع به کاهش ایجاد گاز منو اکسید کربن کمک می‌کند.

ترموکوبل بخاری گازی بدون دودکش، با آلیاژ خاصی ساخته شده که این آلیاژ، کاملاً حساس به حرارت است. در صورتی‌ که ترموکوپل تشخیص دهید شعله بخاری بسیار کم شده است، فوراً جریان گاز را قطع کرده و بخاری را خاموش می‌کند. تشخیص درست و قطع شدن گاز بخاری، از سوخت ناقص و تولید گازهای سمی در بخاری جلوگیری می‌کند. بنابراین با وجود سیستم ایمنی در بخاری بدون دودکش، احتمال انتشار گاز و آلودگی در داخل محیط کم است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر بخاری گازی هم ارائه میده؟

اگر می‌خواهید بخاری گازی منزل شما به‌درستی نصب شود و میزان انتشار گاز و آلودگی در محیط منزلتان به حداقل برسد، کار نصب بخاری گازی را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید تا از ایمنی بخاری گازی خود مطمئن شوید.

تعمیر انواع بخاری گازسوز
هیتر گازی بدون دودکش

مزیت‌های نصب بخاری گازی بدون دودکش

در هنگام خرید بخاری برای منزل یا محل کار، بسیاری از افراد به سراغ بخاری‌های بدون دودکش می‌روند و این مدل را برای منزل خود انتخاب می‌کنند. در ادامه، با دلایل محبوبیت این نوع بخاری و مزیت‌های آن آشنا خواهید شد:

1- نصب آسان:

یکی از بزرگترین مزایای بخاری گازی بدون دودکش، نصب آسان آن است. بخاری‌های گازی به‌راحتی نصب می‌شوند و بدون وجود دودکش کار می‌کنند. همین موضوع باعث شده که افراد زیادی به استفاده از بخاری بدون دودکش علاقه داشته باشند.

2- کاهش آلودگی:

بخاری‌های گازی معمولی، مقدار زیادی گاز منو اکسید کربن تولید می‌کنند که این گاز سمی وارد هوا می‌شود و محیط زیست را آلوده می‌کند. در مقابل میزان تولید گاز و آلودگی بخاری گازی بدون دودکش کمتر است و ضرر کمتری برای محیط زیست دارد.

3- کاهش مصرف انرژی:

همان‌طور که توضیح دادیم، بخاری گازی بدون دودکش به‌صورت کاملاً بهینه‌ای می‌سوزد و همین موضوع باعث می‌شود که مقدار کمتری گاز مصرف کند و مصرف گاز آن کاملاً بهینه باشد.

بنابراین مصرف انرژی در این نوع بخاری پایین‌تر است و این موضوع، هزینه‌های مربوط به قبض گاز را کاهش می‌دهد.

4- جابه‌جایی آسان:

یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ بخاری بدون دودکش، جابجایی آسان این وسیله است. با خرید بخاری‌های بدون دودکش، شما می‌توانید بخاری را در هرجایی که می‌خواهید قرار دهید. همچنین جابجایی این مدل بخاری نیز آسان است و شما می‌توانید مکان بخاری را به‌راختی تغییر دهید. به همین دلیل است که از این مدل بخاری در خانه‌های ویلایی، کارگاه‌ها، سوله‌ها و… استفاده می‌شود.

چرا بخاری بدون دودکش خطرناک است
چرا بخاری بدون دودکش خطرناک است؟

بخاری گازی بدون دودکش برای خانه مناسب است یا خیر؟

تا اینجا، شما با روش کار بخاری گازی بدون دودکش و مزایای آن آشنا شدید. با وجود تمام این مزایا، باز هم بهتر است از بخاری بدون دودکش در محیط‌های بسته مانند آپارتمان استفاده نکنید؛ زیرا بعد از روشن کردن این مدل بخاری، مقداری مونوکسیدکربن تولید می‌شود که گازی سمی است. در صورت بسته بودن محیط و نداشتن تهویه مناسب، این گاز سمی خطرناک است و برای تنفس افراد مشکل ایجاد می‌کند. خانه‌های آپارتمانی نیز فضای بسته‌ای دارند و گردش هوا به‌درستی در این محیط‌ها انجام نمی‌شود. به همین دلیل ممکن است استفاده از بخاری بدون دودکش مشکل‌ساز و حتی خطرناک باشد. همچنین استفاده از این مدل بخاری در محیط‌های بسته مانند دفتر کار، مدارس و… توصیه نمی‌شود.

در صورتی که از بخاری بدون دودکش در منزل استفاده می‌کنید، حتماً یکی از پنجره‌ها را به صورت کامل باز بگذارید تا تهویه هوا به‌درستی انجام شود.

همچنین در صورت خراب شدن بخاری بدون دودکش، حتماً از افراد متخصص برای تعمیر بخاری گازی کمک بگیرید تا مشکل بخاری شما را به‌سرعت برطرف کنند. تعمیر سریع بخاری بدون دودکش، از بروز مشکلات جدی و خطرات مختلف جلوگیری می‌کند.

نصب و تعمیر انواع بخاری گازی
نصب و تعمیر انواع بخاری گازی

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب درباره بخاری گازی بدون دودکش با شما صحبت کردیم و روش کار این مدل بخاری را به شما توضیح دادیم. سپس به بررسی تفاوت‌های بخاری بدون دوکش و بخاری‌های معمولی پرداختیم. همچنین مزایای بخاری گازی بدون دودکش را بررسی کردیم. در پایان نیز به شما توضیح دادیم که بخاری گازی بدون دودکش برای خانه و محیط‌های بسته اصلاً مناسب نیست و استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد.

اگر در زمینه نصب یا سرویس وسایل گرمایشی مانند بخاری و پکیج تخصصی ندارید، بهتر است انجام این کارها را به افراد متخصص بسپارید. تعمیرکاران حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و کارهایی مانند نصب پکیج، لوله‌کشی شوفاژ، تعمیر بخاری و نصب آبگرمکن را با بهترین قیمت برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای نصب و تعمیر وسایل گرمایشی ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، همیاران هوم سرویز، با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر بخاری گازی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا