لوازم خانگی

اجاق گاز چی بخرم؟ | راهنمای خرید بهترین مارک اجاق گاز

اجاق گاز، یکی از مهم‌ترین وسایل منزل است که کار پخت‌وپز انواع غذاها با آن انجام می‌شود. امروزه انواع اجاق گاز با مدل‌های جدید و امکانات پیشرفته در بازار وجود دارد و این موضوع، کار خرید اجاق گاز را دشوار می‌کند. بسیاری از افرادی که قصد خرید اجاق گاز را دارند، این سوال را می‌پرسند که اجاق گاز چی بخرم و بهترین مارک اجاق گاز چیست؟

در این نوشته می‌خواهیم درباره انواع مزایا و معایب انواع اجاق گاز صفحه‌ای، گاز فردار، اجاق گاز طرح فر و اجاق گاز رومیزی با شما صحبت کنیم و ویژگی‌های اجاق گاز استاندارد را به شما معرفی کنیم. بعد از آشنایی با نکات مهم برای خرید اجاق گاز، بهترین مارک اجاق گاز ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین مدل اجاق گاز را برای منزل خود انتخاب کنید.

اگر شما هم قصد خرید اجاق گاز را دارید و این سوال برای شما هم پیش آمده است که اجاق گاز چی بخرم، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید و با ویژگی‌های اجاق گاز خوب آشنا شوید.

بهترین مارک اجاق گاز ایرانی چیست
راهنمای انتخاب بهترین مارک اجاق گاز ایرانی

اجاق گاز چی بخرم؟ راهنمای انتخاب بهترین اجاق گاز برای منزل

قبل از اقدام برای پیدا کردن بهترین مدل اجاق گاز، بهتر است با نکات مهم برای انتخاب اجاق گاز آشنا شوید تا بتوانید مناسب‌ترین مدل گاز را برای منزل خود خریداری کنید.

موارد زیر، از جمله اصول مهمی هستند که در هنگام خرید اجاق گاز باید به آنها توجه داشته باشید:

1- بودجه خرید اجاق گاز:

یکی از نکات مهم برای انتخاب اجاق گاز، بودجه شما برای خرید گاز است. امروزه انواع اجاق گاز ایرانی و خارجی در بازار موجود است که قیمت‌های متفاوتی دارند. مواردی مانند شرکت تولیدکننده گاز، امکانات اجاق گاز، نوع طراحی و… روی قیمت نهایی اجاق گاز تاثیر می‌گذارد.

به همین دلیل بهتر است ابتدا بودجه خرید اجاق گاز را مشخص کنید و سپس جواب این سوال را پیدا کنید که اجاق گاز چی بخرم ؟

اگر می‌خواهید اجاق گاز خوب با امکانات مناسب را تهیه کنید و هزینه بالایی هم نپردازید، به سراغ انواع اجاق گاز فردار ایرانی بروید و خرید خود را از برندهای ایرانی انجام دهید. اما اگر بودجه بالایی دارید، می‌توانید انواع اجاق گاز خارجی و گاز صفحه ای ایتالیایی را برای منزل خود تهیه کنید.

2- میزان فضای آشپزخانه:

بسیاری از افراد به دنبال پرفروش ترین اجاق گاز ایرانی و خارجی هستند و اصلاً به این موضوع توجه نمی‌کنند که آیا فضای کافی برای قرار دادن اجاق گاز وجود دارد یا خیر؟

امروزه انواع مدل‌های اجاق گاز با ابعاد مختلف وجود دارند و شما باید با توجه به ابعاد آشپزخانه خود، مناسب‌ترین سایز اجاق گاز را انتخاب کنید.

میزان فضای داخل آشپزخانه، یکی از موارد مهم در انتخاب اجاق گاز است. در صورتی که آشپزخانه شما کوچک است و می‌خواهید در فضا صرفه‌جویی کنید، می‌توانید انواع اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز صفحه ای یا اجاق گاز توکار را انتخاب کنید تا فضای کمتری را به خود اختصاص دهد. اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است، می‌توانید انواع اجاق گاز فر دار و اجاق گاز دو قلو را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید اجاق گاز طرح فر
اجاق گاز طرح فر

3- تعداد اعضای خانواده:

قبل از پیدا کردن جواب این سوال که اجاق گاز چی بخرم، خوب است تعداد اعضای خانواده را در نظر بگیرید و با توجه به این موضوع، بهترین مدل اجاق گاز را پیدا کنید. بسیاری از افراد، در هنگام خرید اجاق گاز به این موضوع توجه نمی‌کنند و گزینه‌ای نامناسب را برای منزل خود در نظر می‌گیرند. مثلاً اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است و معمولاً از مهمانان پذیرایی می‌کنید، بهتر است انواع اجاق گاز چهار شعله و پنج شعله را انتخاب کنید تا بتوانید کار پخت‌وپز را به‌راحتی انجام دهید. در صورتی که تعداد اعضای خانواده کم است، می‌توانید انواع گاز صفحه‌ای دو شعله را برای منزلتان تهیه کنید.

در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده، یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب یخچال و فریزر و خرید سایر لوازم خانگی است که باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

4- وجود امکانات لازم در اجاق گاز:

امروزه انواع مدل‌های اجاق گاز با ویژگی‌های مختلف تولید می‌شود و امکانات متفاوتی دارند. در هنگام خرید بهترین مارک اجاق گاز ایرانی یا اجاق گاز خارجی، لازم است به امکانات داخل اجاق گاز توجه داشته باشید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. مثلاً اگر از فر استفاده می‌کنید و اهل پخت انواع غذا و کیک در داخل فر هستید، به وجود فر پیشرفته در اجاق گاز توجه کنید.

در صورتی که تعداد کابینت‌های خانه شما کم است و به فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل نیاز دارید، می‌توانید انواع اجاق گاز طرح فر را انتخاب کنید که فضایی شبیه به کابینت دارند و برای قرار دادن وسایل بسیار مناسب هستند. اگر به زیبایی و جذابیت اجاق گاز اهمیت می‌دهید، بهتر است انواع اجاق گاز صفحه ای را برای آشپزخانه خود تهیه کنید و فضای آشپزخانه را زیباتر کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فر و اجاق گاز هم ارائه میده؟

حالا که صحبت از زیبایی فضای آشپزخانه شد، پیشنهاد می‌کنیم که با ایده‌های جالب برای نورپردازی در آشپزخانه نیز آشنا شوید و این قسمت از خانه خود را زیباتر کنید.

راهنمای خرید اجاق گاز
راهنمای خرید اجاق گاز

5- خدمات پس از فروش:

یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید اجاق گاز ایرانی یا خارجی، توجه به خدمات پس از فروش شرکت موردنظر است. با دریافت خدمات پس از فروش، شما می‌توانید انجام کارهایی مانند نصب اجاق گاز و سرویس دوره‌ای گاز را به افراد متخصص بسپارید و با خیال راحت از اجاق گاز منزلتان استفاده کنید. در بسیاری از موارد، مشکل اجاق گاز با استفاده از خدمات پس از فروش گاز حل می‌شود و نیازی به پرداخت هزینه بالا برای تعمیر گاز نیست.

بنابراین در هنگام بررسی انواع برندهای ایرانی و خارجی اجاق گاز، به خدمات پس از فروش برند موردنظر توجه داشته باشید و شرکتی را انتخاب کنید که بیشترین میزان رضایت کاربران را دارد.

6- دسترسی راحت به قطعات اجاق گاز:

یکی دیگر از موارد مهم برای خرید اجاق گاز، انتخاب برندی است که دسترسی به قطعات موردنیاز آن راحت باشد. مسلماً بعد از مدتی، قطعات مختلف اجاق گاز خراب می‌شوند و شما باید تعویض قطعات گاز را انجام دهید. به همین دلیل بهتر است برندی را انتخاب کنید که دسترسی به قطعات آن راحت باشد. قطعات بعضی از برندهای خارجی اجاق گاز، قیمت بالایی دارند و به‌سختی می‌توان آنها را پیدا کرد.

بنابراین، هنگام خرید اجاق گاز، حتماً به این فکر کنید که در صورت نیاز به تعمیرات اجاق گاز می‌توانید به‌راحتی به قطعات موردنیاز آن دسترسی داشته باشید یا خیر.

بهترین اجاق گاز ایرانی از نظر کاربران
بهترین اجاق گاز ایرانی از نظر کاربران

حالا که با نکات مهم برای انتخاب بهترین مدل اجاق گاز را خواندید، خوب است با انواع اجاق گاز بر اساس نوع سوخت نیز آشنا شوید و مناسب‌ترین مدل اجاق گاز را برای خانه خود انتخاب کنید.

انواع اجاق گاز بر اساس نوع سوخت

تا اینجا، با پارامترهای مهم برای خرید اجاق گاز آشنا شدید و متوجه شدید که برای پیدا کردن جواب این سوال که اجاق گاز چی بخرم، باید به چه مواردی توجه داشته باشید.

حالا می‌خواهیم انواع اجاق گاز بر اساس نوع سوخت را به شما معرفی کنیم و تفاوت مدل‌های مختلف اجاق گاز را به شما توضیح دهیم.

امروزه انواع مدل‌های اجاق گاز با مدل‌های زیر تولید می‌شوند:

1- اجاق برقی:

یکی از مدل‌های جدید اجاق گاز در ایران، اجاق برقی است که با نیروی برق کار می‌کند. در بسیاری از کشورهای اروپایی، از اجاق برقی برای پخت‌وپز استفاده می‌شود. البته باید بدانید که میزان استفاده از اجاق برقی در ایران کم است و تنها برای نیازهای خاص از آن استفاده می‌شود.

در ادامه با مزایا و معایب اجاق برقی آشنا خواهید شد و می‌توانید برای خرید این نوع اجاق گاز تصمیم‌گیری کنید.

اجاق گاز برقی
اجاق برقی

مزایای اجاق برقی:

  • نظافت اجاق برقی بسیار راحت است و شما می‌توانید این مدل اجاق گاز را به‌راحتی تمیز کنید.
  • اجاق برقی امکانات جدیدتری دارد و محصولی جدید و به‌روز محسوب می‌شود.
  • در اجاق برقی، حرارت به‌صورت یکنواخت پخش می‌شود و تمام قسمت‌ها، حرارت یکسانی را دریافت می‌کند.
  • اجاق برقی ایمنی بسیار بالاتری نسبت به اجاق گازی دارد و به سنسورهای هوشمند ایمنی مجهز است.
  • اجاق برقی شعله ندارد و به همین دلیل، توجه کودکان به این مدل گاز، کمتر جلب می‌شود.

معایب اجاق برقی:

  • سرعت گرم شدن اجاق برقی کمتر است.
  • در صورت قطع شدن برق، امکان استفاده از اجاق گاز وجود ندارد.
  • قیمت اجاق برقی نسبت به اجاق گازی بالاتر است.
  • طول عمر و ماندگاری اجاق برقی به خاطر متریال به کار رفته در بدنه آن، کمتر است.
  • در صورت استفاده زیاد از اجاق برقی، هزینه قبض برق زیاد می‌شود.

این موارد، مزایا و معایب اجاق برقی هستند که قبل از خرید اجاق گاز باید در نظر بگیرید تا بتوانید با اطمینان برای خرید این مدل اجاق گاز اقدام کنید.

گاز صفحه ای برقی
گاز صفحه ای برقی

2- اجاق گاز گازی:

این نوع اجاق گاز، با استفاده از گاز کار می‌کند و در اثر ترکیب گاز با اکسیژن و ایجاد شعله، حرارت موردنیاز برای پخت‌وپز را تولید می‌کند. اجاق گازی، نسبت به اجاق برقی طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل است که پرفروش‌ترین مدل اجاق گاز در ایران، اجاق گاز است. امروزه انواع مدل‌های اجاق گاز در ایران تولید می‌شود و شما می‌توانید بهترین مارک اجاق گاز را برای خانه خود انتخاب کنید.

در قسمت بعدی، با مزایا و معایب اجاق گازی آشنا خواهید شد تا بتوانید برای خرید این مدل اجاق گاز، بهتر و هوشمندانه‌تر عمل کنید.

بررسی اجاق گاز
بررسی اجاق گاز گازی

مزایای اجاق گاز گازی:

  • سرعت گرم شدن اجاق گازی نسبت به اجاق برقی بسیار بالاتر است.
  • اجاق گازی، طول عمر بیشتری دارد و تا سالها می‌توانید بدون مشکل از اجاق گازی استفاده کنید.
  • اجاق گازی، نسبت به اجاق برقی کمتر قطع می‌شود و ضریب اطمینان بیشتری دارد.
  • هزینه گاز نسبت به هزینه برق کمتر است و به همین دلیل، هزینه پخت‌وپز با اجاق گازی کمتر تمام می‌شود.
  • تنوع مدل‌های اجاق گازی بیشتر است و شما می‌توانید اجاق گاز با مدل مناسب خود را انتخاب کنید.
  • قیمت خرید این نوع اجاق گاز، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای، این مدل اجاق گاز را برای خانه خود تهیه کنید.

معایب اجاق گاز گازی:

  • نظافت اجاق گازی به دلیل وجود صفحه چدنی کمی دشوارتر از اجاق برقی است و شما باید کار نظافت چدن اجاق گاز را با دقت بالا انجام دهید.
  • بعد از مقایسه اجاق برقی و اجاق گازی، می‌توان گفت که تکنولوژی‌های به‌کاررفته برای ساخت اجاق گازی قدیمی‌تر است.
  • در صورت خرابی اجاق گازی، پخش حرارت در این اجاق به‌صورت یکنواخت انجام نمی‌شود.
  • ایمنی اجاق گازی نسبت به مدل برقی کمتر است. به دلیل وجود شعله در اجاق گازی، احتمال خطر و آتش‌سوزی در این مدل اجاق گاز بیشتر است.

این موارد، مزایا و معایب اجاق گاز گازی هستند که باید آنها را در نظر داشته باشید تا بتوانید بین اجاق برقی و اجاق گازی، بهترین مدل را برای خانه خود انتخاب کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فر و اجاق گاز هم ارائه میده؟

در ادامه، با انواع مدل‌های اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز فر دار، اجاق گاز ایستاده و… آشنا خواهید شد و می‌توانید اجاق گاز با مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

اجاق گاز استاندارد
اجاق گاز استاندارد

انواع اجاق گاز بر اساس طراحی

برای پیدا کردن پاسخ این سوال که اجاق گاز چی بخرم، باید به طراحی اجاق گاز و امکانات آن توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل را خریداری کنید. امروزه انواع مدل‌های اجاق گاز با طراحی‌های مختلف تولید می‌شوند و شما می‌توانید بهترین مدل اجاق گاز را با توجه به فضای آشپزخانه انتخاب کنید.

قبل از بررسی انواع اجاق گازهای ایرانی و خارجی، باید بدانید که انواع اجاق گاز با طراحی‌های زیر تولید می‌شوند:

1- اجاق گاز ایستاده:

قدیمی‌ترین مدل اجاق گاز در ایران، اجاق گاز ایستاده است. این مدل اجاق گاز با انواع امکانات و ویژگی‌های مختلف تولید می‌شوند و هنوز هم جزو پرفروش‌ترین مدل اجاق گاز در ایران است. ابعاد اجاق گاز ایستاده بزرگ است و بین 4 تا 7 شعله مختلف دارد. شما می‌توانید با توجه به ابعاد ظرف، از شعله مناسب اجاق گاز ایستاده استفاده کنید.

اکثر مدل‌های اجاق گاز ایستاده با سوخت گاز کار می‌کنند، اما شما می‌توانید انواع اجاق برقی ایستاده را نیز در بازار پیدا کنید. البته باید بدانید که برای نصب اجاق برقی، باید در آشپزخانه منزلتان پریز 32 آمپری داشته باشید تا بتوانید به صورت مناسب از این اجاق گاز استفاده کنید.

اجاق گاز استاندارد
اجاق گاز استاندارد

2- اجاق گاز فردار:

بسیاری از کاربران ایرانی، اجاق گاز فردار را بهترین مدل اجاق گاز می‌دانند؛ زیرا با داشتن اجاق گاز فردار هم می‌توان آشپزی کرد و هم انواع شیرینی‌ها را در فر درست کرد. جدیدترین مدل‌های اجاق گاز فردار یا فر گاز با ابعاد کوچک تولید می‌شوند و برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب هستند. بعضی از مدل‌های اجاق گاز فردار 5 شعله هستند و بعضی از مدل‌های این اجاق گاز نیز تنها 3 شعله دارند. امکانات مختلفی در اجاق گاز فردار وجود دارد و شما می‌توانید از این امکانات متنوع استفاده کنید.

یکی از مزایای اجاق گاز فردار این است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و به همین دلیل برای آشپزخانه‌های کوچک و خانه‌های آپارتمانی بسیار مناسب است.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید و این سؤال برای شما پیش آمده است که اجاق گاز چی بخرم، خوب است به خرید اجاق گاز فردار یا فر گاز نیز فکر کنید.

کارایی اجاق گاز فردار
کارایی اجاق گاز فردار

3- اجاق گاز دوقلو:

اجاق گاز دوقلو، هم فر و هم گاز است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. باید بدانید که اجاق گاز دوقلو ظرفیت بیشتری دارد و می‌توان از هر دو قسمت آن استفاده کرد. اجاق گاز فردار معمولی برای خانواده‌های کوچک و کم جمعیت مناسب است؛ اما اجاق گاز دوقلو برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب است و امکانات بیشتری دارد.

دلایل زیاد شدن شعله اجاق گاز و روش حل این مشکل را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

اجاق گاز خارجی
اجاق گاز خارجی دوقلو

4- اجاق گاز توکار:

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های اجاق گاز در ایران، اجاق گاز توکار است که در سال‌های اخیر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اجاق گاز توکار برای افرادی مناسب است که به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه خود اهمیت زیادی می‌دهند و دوست دارند اجاق گاز را از معرض دید افراد پنهان کنند.

اجاق گاز توکار، برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است؛ زیرا ابعاد کمی دارد و به‌راحتی در کنار سایر وسایل آشپزخانه قرار می‌گیرد.

راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای و توکار
راهنمای خرید اجاق گاز توکار

5- اجاق گاز صفحه‌ای:

اجاق گاز صفحه ای نیز از جمله مدل‌‌های محبوب اجاق گاز در ایران است که ظاهر زیبایی دارد. این مدل اجاق گاز برای خانه‌های آپارتمانی و کوچک بسیار مناسب است. اجاق گاز صفحه ای به اجاق رومیزی نیز معروف است. اگر دوست دارید دکوراسیون آشپزخانه شما مدرن و جذاب باشد، می‌توانید اجاق گاز صفحه ای را انتخاب کنید و کار پخت‌وپز را با این مدل اجاق گاز انجام دهید.

در اجاق گاز صفحه ای، شما صفحه‌ای صاف را مشاهده می‌کنید که شعله‌ها روی آن قرار گرفته‌اند. این مدل اجاق گاز، روی محل خاصی از کابینت قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به‌راحتی از این گاز استفاده کنید. گاز صفحه ای شیشه ای مشکی و گاز صفحه ای استیل از جمله محبوب‌ترین مدل‌های اجاق گاز رومیزی هستند.

بسیاری از افرادی که آشپزخانه‌ای کوچک با فضای محدود دارند، این سوال را می‌پرسند که اجاق گاز خوب چی بخرم تا برای فضای آشپزخانه مناسب باشد؟ باید بدانید که اجاق گاز رومیزی ساده برای آشپزخانه با متراژ کم بسیار مناسب است و در این آشپزخانه‌ها، نصب اجاق گاز رومیزی به‌راحتی انجام می‌شود.

بهترین مارک اجاق گاز صفحه ای ایرانی
انواع اجاق گاز صفحه ای و گاز رومیزی

6- اجاق گاز چندکاره:

اگر زیاد از اجاق گاز استفاده می‌کنید و دوست دارید کار پخت‌وپز را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، اجاق گاز چندکاره را تهیه کنید تا بتوانید از امکانات متنوع این مدل اجاق گاز استفاده کنید. داشتن اجاق گاز چندکاره به شما کمک می‌کند تا کار آشپزی را به شکل لذت‌بخش‌تری انجام دهید. در اجاق گاز چندکاره، امکاناتی مانند یخ‌زدایی، گریل کردن و شعله معمولی وجود دارد. همچنین وجود فن کمک می‌کند که انتقال حرارت به غذا بهتر انجام شود.

اجاق‌های چندکاره، ابعاد بزرگتری دارند. همچنین قیمت آنها از اجاق‌های معمولی بیشتر است. بنابراین اگر محدودیت بودجه ندارید و فضای آشپزخانه شما بزرگ است، می‌توانید اجاق گاز چندکاره را تهیه کنید.

باید بدانید که سیستم اجاق گازهای چندکاره پیچیده‌تر است و تعمیرات اجاق گاز چندکاره باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود.

در ادامه، با امکانات مختلف انواع مدل‌های اجاق گاز آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید که برای خرید اجاق گاز باید به چه امکاناتی توجه داشته باشید.

اجاق گاز خوب چی بخرم
اجاق گاز خوب چی بخرم ؟

بررسی امکانات مختلف اجاق گاز استاندارد

زمانی که به خودتان می‌گویید اجاق گاز چی بخرم، باید به امکانات موجود در اجاق گاز توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل اجاق گاز را انتخاب کنید. به همین دلیل خوب است با امکانات مختلف اجاق گازهای ایرانی و خارجی آشنا شوید و اجاق گازی را انتخاب کنید که این امکانات ضروری را داشته باشید.

موارد زیر از جمله امکانات اجاق گاز هستند:

1- امکان گریل کردن غذا:

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب در اجاق گاز، امکان گریل کردن غذا است. با روشن کردن گزینه گریل، شما می‌توانید غذاهایی مانند مرغ و گوشت را به صورت ترد و خوشمزه آماده کنید. همچنین این قابلیت برای برشته کردن روی پیتزا و لازانیا و انواع کیک کاربرد دارد.

2- امکان تعیین دقیق دما:

انواع مدل‌های اجاق گاز هوشمند و جدید، امکان تعیین دما یا پروب دما را دارند. این امکان به ما کمک می‌کند تا دما را به صورت دقیق تنظیم کنیم و انواع غذاها را با دمای مناسب آماده کنیم. مثلاً وجود این امکان به ما کمک می‌کند تا انواع شیرینی و استیک را در دمای مشخص بپزیم و از کم و زیاد شدن دما جلوگیری کنیم.

امکانات مختلف انواع اجاق گاز
امکانات مختلف انواع اجاق گاز

3- امکان اجاق بخار:

یکی دیگر از امکانات جالبی که در بعضی از مدل‌های فر وجود دارد، امکان بخارپز کردن غذا است. وجود امکان بخارپز کردن به ما کمک می‌کند که انواع غذاها را با طعم بهتر و به شکل سالم‌تری آماده کنیم. سرعت پخت غذا در اجاق بخار، بیشتر از سرعت پختن غذا در فر معمولی است؛ زیرا با استفاده از بخار آب کار پخت انواع غذاها را انجام می‌دهد. اگر اهل خوردن غذاهای آبپز هستید، به وجود این امکان در اجاق گاز فردار توجه کنید.

4- فن کانوکشن:

فن کانوکشن (convection)، یکی دیگر از امکانات جذاب در اجاق گاز است که حرارت را به صورت یکنواخت در داخل محفظه فر پخش می‌کند. با وجود فن کانوکشن، کار پخت غذا بهتر انجام می‌شود.

5- وجود سنسور:

در بعضی از مدل‌های اجاق گاز، سنسوری وجود دارد که زمان پخت غذا را اندازه‌گیری می‌کند. با وجود این سنسور، نیازی به تنظیم تایمر نخواهید داشت و می‌توانید با خیال راحت کار آشپزی را انجام دهید.

راهنمای خرید اجاق گاز طرح فر
راهنمای خرید اجاق گاز

6- امکان اتصال به گوشی هوشمند:

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید اجاق گاز خوب هستند، از دیدن امکانات جدید اجاق گازهای امروزی شگفت‌زده می‌شوند. یکی از امکانات جدید و بسیار جذاب، امکان اتصال گاز به گوشی هوشمند است. در اجاق گازهای جدید، سیستم اتصال به گوشی موبایل وجود دارد؛ یعنی شما می‌توانید اپلیکیشن مخصوصی را روی گوشی موبایلتان نصب کنید و فرمان روشن یا خاموش کردن شعله اجاق گاز را از طریق گوشی موبایل خود انجام دهید. این امکان فوق العاده مورد پسند علاقه مندان به هوشمند سازی خانه قرار گرفته است.

7- قابلیت خود تمیزشوندگی:

امکان خود تمیزشوندگی اجاق گاز، یکی از امکانات بسیار جذاب است که باعث می‌شود اجاق گاز به صورت اتوماتیک تمیز شود و آلودگی‌های روی آن از بین بروند. مثلاً با وجود این قابلیت، تمام چربی‌های اجاق گاز جذب شده و در یک مکان جمع می‌شود تا فرد بتواند کار تمیز کردن اجاق گاز را به‌راحتی انجام دهد. اگر تمیز کردن اجاق گاز برای شما سخت است، به وجود این امکان در اجاق گاز توجه بیشتری داشته باشید.

حالا که با امکانات مختلف انواع اجاق گازها آشنا شدید، بهتر می‌توانید جواب این سوال که اجاق گاز چی بخرم را پیدا کنید. در قسمت بعدی، با بهترین مارک اجاق گاز خارجی و ایرانی آشنا خواهید شد.

راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای
اجاق گاز صفحه ای

بهترین مارک اجاق گاز خارجی و ایرانی از نظر کاربران

تا به اینجا در مقاله اجاق گاز چی بخرم، به شما نکات مهم و مختلفی را گفتیم که هرکدام می‌توانند اهمیت زیادی در انتخاب شما داشته باشند. حالا می‌خواهیم بهترین مارک اجاق گاز ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید خرید خود را از میان این برندها انجام دهید.

1- برند بوش:

برند بوش، یکی از برترین برندهای آلمانی است که در جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. شرکت بوش، انواع لوازم‌ خانگی و صنعتی را با جدیدترین تکنولوژی و کیفیت بالا تولید می‌کند.

در بازار ایران، انواع مدل‌های اجاق گاز بوش وجود دارد که امکانات متنوعی دارند. سیستم اجاق گاز برند بوش بسیار پیشرفته و به‌روز است و آشپزی را برای شما راحت‌تر می‌کند. اگر به دنبال اجاق گاز باکیفیت و مجهز هستید، خرید اجاق گاز بوش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پرفروش ترین اجاق گاز فردار
پرفروش ترین اجاق گاز فردار

2- برند دوو:

دوو، برندی کره‌ای است که البته در بازار لوازم خانگی ایران تولید داخل محسوب می شود. این برند انواع لوازم خانگی را با کیفیت عالی و امکانات پیشرفته تولید می‌کند. برند دوو، از جمله برندهای درجه یک در زمینه تولید لوازم خانگی محسوب می‌شود. شعله‌های اجاق گاز دوو، بسیار پرقدرت هستند و عملکرد خیلی خوبی دارند. همچنین قیمت اجاق گاز دوو مناسب است و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای، مدل مناسب اجاق گاز دوو را پیدا کنید. با خرید اجاق گاز دوو، تمام توقعاتی که از اجاق گاز فردار خوب دارید، به‌خوبی برآورده می‌شود و می‌توانید مدت‌ها از اجاق گاز خود به‌خوبی استفاده کنید.

گاز فردار چه مارکی خوبه
گاز فردار چه مارکی خوبه؟

3- برند مجیک:

برند مجیک نیز یکی دیگر از برندهای کره‌ای است که کیفیت بسیار بالایی دارد. اگر به دنبال اجاق گاز صفحه ای خوب و باکیفیت هستید، می‌توانید انواع گازهای رومیزی مجیک را خریداری کنید و از امکانات مختلف آن استفاده کنید.

4- برند اسنوا:

بهترین مارک اجاق گاز ایرانی، اسنوا است که انواع مدل‌های اجاق گاز را با کیفیت عالی تولید می‌کند. طراحی اجاق گازهای اسنوا بسیار زیبا و مدرن است و عملکرد قدرتمندی دارند. اجاق گازهای اسنوا به امکاناتی مانند فندک خودکار، ترموکوپل و شبکه چدنی مجهز هستند و کار آشپزی را برای افراد راحت و لذت‌بخش می‌کنند. شما می‌توانید مدل مناسب اجاق گاز اسنوا را متناسب با دکوراسیون آشپزخانه خود تهیه کنید و از امکانات مختلف این اجاق گازها بهره‌مند شوید.

پرفروش ترین اجاق گاز ایرانی
پرفروش ترین اجاق گاز ایرانی

5- برند سینجر:

سینجر یکی از برندهای ایرانی بسیار قدیمی است که انواع لوازم خانگی را با کیفیت عالی تولید می‌کند. اجاق گازهای برند سینجر بسیار قدرتمند و باکیفیت هستند و امکانات متنوعی دارند. با داشتن اجاق گاز سینجر، شما می‌توانید راحتی و آرامش را در هنگام آشپزی تجربه کنید و انواع غذاها را با کیفیت و طعم عالی آماده کنید.

6- برند تکنوگاز:

یکی دیگر از بهترین مارک‌های اجاق گاز در ایران، برند تکنوگاز است که انواع مدل‌های اجاق گاز را با کیفیت عالی تولید می‌کند. اجاق گازهای تکنوگاز به ولوم نسوز و شیشه سکوریت مجهز هستند و مقاومت زیادی در برابر حرارت دارند. همچنین بعضی از مدل‌های این برند، فن کانوکشن نیز دارد که به پخت کامل انواع غذاها کمک می‌کند. اگر به دنبال پرفروش‌ترین اجاق گاز فردار هستید، می‌توانید اجاق‌های تکنوگاز را نیز با خیال راحت خریداری کنید و از امکانات مختلف آن استفاده کنید.

گاز صفحه ای خوب
پرفروش ترین گاز صفحه ای

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب، به این سوال پاسخ دادیم که اجاق گاز چی بخرم و امکانات مهم اجاق گاز را به شما معرفی کردیم. همچنین انواع مدل‌های اجاق گاز بر اساس طراحی گاز را به شما توضیح دادیم تا بتوانید بهترین مدل اجاق گاز را برای منزل خود انتخاب کنید. سپس بهترین مارک اجاق گاز ایرانی و خارجی را به شما معرفی کردیم. حالا شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین مدل اجاق گاز را برای منزلتان انتخاب کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد.

اگر برای انجام کارهای تخصصی مانند تعمیر و نصب اجاق گاز به دنبال افراد متخصص هستید و می‌خواهید کار تعمیر لوازم منزل شما با هزینه مناسب انجام شود، به تخصص و تجربه تیم هوم سرویز اعتماد کنید و انجام این کارها را به ما بسپارید.

بعد از ثبت درخواست در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز، همیاران هوم سرویز با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهند داد.

همیار شماییم تا پایان سرویس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا