جابجایی و حمل بار

چگونه لپ تاپ و کامپیوتر را برای اسباب کشی جمع کنیم؟

اسباب کشی و جابجایی با کمترین خسارت

اسباب کشی یکی از کارهایی است که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید و در برخی از مراحل زندگی نیاز باشد که به خانه یا اداره جدید نقل مکان کنیم. در اسباب کشی معمولا باید وسایل مختلف را به مکان جدید منتقل کنیم و به همین خاطر باید سعی کنیم که به صورتی این کار انجام شود که هیچ آسیبی به وسایل مختلف نرسد. برخی از وسایل اهمیت زیادی دارند و در اسباب کشی بسیار آسیب پذیر هستند. مثلا کامپیوتر جزو یکی از وسایل حساس است که ممکن است در اسباب کشی آسیب جدی به آن وارد شود. به همین خاطر است که باید جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی را بلد باشید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم در مورد جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی صحبت کنیم و بگوییم که چه اصولی را باید رعایت کنید تا بتوانید کامپیوتر خودتان را بدون هیچ مشکلی به مکان جدید منتقل کنید و در حین اسباب کشی آسیبی به آن وارد نشود.

اگر به فکر اسباب کشی هستید و می خواهید لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی خودتان را با خیال راحت به مکان جدید منتقل کنید و کاری کنید که هیچ آسیبی به آن وارد نشود و احیانا بعد از اسباب کشی پشیمان نشوید و نیاز به مراجعه به دفاتر خدمات کامپیوتری نداشته باشید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و با اصول این کار آشنا شوید.

فهرست مطالب

چرا رعایت اصول جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی مهم است؟

شاید پیش خودتان بگویید که جمع کردن و انتقال کامپیوتر به یک مکان جدید که کاری ندارد و به راحتی می توان کامپیوتر را جمع کرده و به یک مکان جدید منتقل کرد. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که در حین اسباب کشی که درگیر انتقال وسایل مختلف هستید، ممکن است حواستان به کامپیوتر نباشد و این وسیله ارزشمند در زیر وسایل دیگر بماند، به همین خاطر باید اصول گفته شده را رعایت کنید تا هیچ آسیبی به آنها وارد نشود.

همچنین شما باید به گونه ای قطعات مختلف کامپیوتر را جمع آوری کنید که برای اسباب کشی آسیبی به آنها وارد نشود و بتوانید در خانه جدید هم بدون مشکل از آنها استفاده کنید.

پس نیاز است که نکاتی که در ادامه گفته می شوند را رعایت کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی کامپیوتر یا لپ تاپ خودتان را برای اسباب کشی آماده کنید و آنها را به مکان جدید منتقل کنید.

نکات مهم در جمع کردن و جابجایی کامپیوتر
نکات مهم در جمع کردن و جابجایی کامپیوتر

جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی

در ادامه با هم نکات مهم جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی را بررسی می کنیم. دقت کنید که نکات گفته شده هم برای کامپیوتر خانگی قابل استفاده است و هم برای لپ تاپ، پس می توانید از این نکات برای هر نوع کامپیوتری استفاده کنید.

1- از اطلاعات خود نسخه پشتیبان بگیرید:

شاید پیش خودتان بگویید که قرار است کامپیوتر یا لپ تاپ را به مکان جدید منتقل کنیم که نزدیک هم است و نیازی به تهیه نسخه پشتیبان نیست. اما باید بدانید که جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی ممکن است باعث ایجاد اشکال در هارد لپ تاپ شود و اطلاعات مهم شما را تخریب کند، البته احتمال این موضوع بسیار کم است؛ اما باز هم نیاز است که شما احتیاط کنید و نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم خودتان داشته باشید.

2- کابل ها را جدا کنید:

کامپیوتر یا لپ تاپ خودتان را به صورت کامل خاموش کنید و دکمه خاموش و روشن کیس را هم روی حالت خاموش قرار دهید تا بتوانید سیم های آنها را از برق جدا کنید. حالا تمامی کابل ها را از برق و از قطعات کامپیوتر جدا کنید تا بتوانید آنها را بسته بندی کرده و به مکان جدید منتقل کنید.

حواستان باشد که سیم ها را به هیچ وجه کنار کیس کامپیوتر یا ال سی دی قرار ندهید و آنها را در جایی جداگانه نگهداری کنید. همچنین اگر حس می کنید ممکن است طرز اتصال سیم ها را فراموش کنید، قبل از جدا کردن آنها از کیس، حتما یک عکس بگیرید تا بتوانید هنگام اتصال مجدد از آن به عنوان راهنما استفاده کنید.

3- کیس کامپیوتر را بسته بندی کنید:

در مرحله بعدی نیاز است که برای کیس خودتان یک جعبه مناسب پیدا کنید. اگر جعبه خود کیس را دارید و هنوز قابل استفاده است، بهترین گزینه همان جعبه است و می توانید در زیر جعبه یک دستمال ضخیم یا فوم های محافظ قرار دهید تا استحکام جعبه بیشتر باشد و بتوانید به راحتی کیس را در آن قرار دهید. همچنین می توانید از خدمات بسته بندی وسایل هوم سرویز استفاده کنید.

4- کیس را در محافظ بپیچید:

یک پارچه یا محافظ بردارید که خاصیت جذب الکتریسیته های ساکن را نداشته باشد و با این کار از کیس خودتان محافظت کنید. الکتریسیته های ساکن می توانند باعث ایجاد اتصال در قطعات کیس شوند و به قطعات مهمی مانند هارد یا کارت گرافیک آسیب جدی وارد کنند.

به همین خاطر باید سعی کنید که کیس را در پارچه ای بپیچید که کاملا مناسب است و می تواند از ورود الکتریسیته های ساکن جلوگیری کند. حواستان باشد که پارچه پشمی یکی از بدترین انتخاب ها است و می تواند الکتریسیته ساکن را جذب کند و به کیس آسیب بزند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟
جمع کردن کیس کامپیوتر
جمع کردن کیس کامپیوتر

5- کیس را درست قرار دهید:

برخی از افراد ممکن است کیس را به صورت برعکس در جعبه جای‌گذاری کنند که این کار کاملا اشتباه است و می تواند باعث ایجاد آسیب در کیس شود. سعی کنید که کیس را به همان صورتی که هست در جعبه قرار دهید تا کار جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی را به صورت اصولی و درست انجام دهید.

6- اطراف کیس را پر کنید:

اگر پس از قرار دادن کیس داخل جعبه متوجه شدید که اطراف آن خالی است و ممکن است در حین انتقال تکان بخورد، حتما با استفاده از پارچه های نرم و حوله و… اطراف آن را پر کنید تا هیچ مشکلی برای کیس ایجاد نشود.

تکان خوردن بیش از حد کیس هنگام جابجایی می تواند باعث شل شدن یا حتی بیرون آمدن قطعات داخل آن شود که این موضوع برایتان دردسرهای زیادی را ایجاد خواهد کرد.

7- جعبه را ببندید:

یکی از چیزهایی که برای کیس کامپیوتر بسیار خطرناک و آسیب زننده است، گرد و غبار موجود در هوا است. به همین خاطر باید سعی کنید که با استفاده از چسب مناسب تمامی درزهای جعبه را به صورت کامل بپوشانید و هیچ مسیر بازی در جعبه وجود نداشته باشد تا گرد و غبار به کیس کامپیوتر وارد نشود.

این کار را با دقت و حوصله انجام دهید تا هم جعبه به صورت کامل و ایمن بسته شود و هم راهی برای ورود گرد و غبار باقی نماند.

8- کابل ها را بسته بندی کنید:

کابل های کامپیوتر را کاملا منظم جمع کنید و بپیچید و در یک جعبه جداگانه نگهداری کنید تا به مکان جدید منتقل شوند. برای اینکه هنگام اتصال کابل ها راحت باشید و بتوانید به راحتی تشخیص دهید که هر کابلی برای چه قسمتی است، می توانید با استفاده از چسب کاغذی روی هر کابل بنویسید که دقیقا چه کاربردی دارد.

دقت کنید که هنگام جمع کردن کابل ها آنها را نشکنید یا به قسمت های اتصال آنها فشار وارد نکنید تا دچار خرابی نشوند و نیاز به خرید مجدد کابل نداشته باشید.

جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی
جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی

9- مانیتور را بسته بندی کنید:

مانیتور یکی از قطعات حساس کامپیوتر است و به همین دلیل باید آن را به خوبی بسته بندی کنید. برای بسته بندی مانیتور توصیه می کنیم که ابتدا روی صفحه آن را یک پارچه لطیف قرار دهید تا از خود ال سی دی محافظت کند و آسیب و خط و خشی به آن وارد نشود، سپس یک مقوای ضخیم را روی پارچه بگذارید که دور تا دور صفحه مانیتور را بپوشاند و با این کار از مانیتور به خوبی محافظت کنید.

اگر پایه مانیتور قابل جدا کردن است، آن را جدا کنید تا در داخل جعبه قرار بگیرد و سپس مانیتور را داخل جعبه به صورت روبالا قرار دهید تا فشاری به صفحه آن وارد نشود. حتما روی جعبه مانیتور قید کنید که شکستنی است تا هنگام اسباب کشی دقت کافی در جابجایی آن انجام شود.

10- قطعات جانبی را بسته بندی کنید:

بعد از جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی، حالا نوبت به قطعات جانبی مانند ماوس و کیبورد و بلندگوها می رسد. برای بسته بندی این وسایل نیاز است که حتما آنها را با استفاده از پارچه یا کاغذ بسته بندی کنید تا گرد و غبار به آنها وارد نشود و سپس آنها را در یک جعبه قرار دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟

دقت کنید که کیبورد نباید زیر وسایل دیگر باشد تا فشاری به آن وارد نشود و دکمه های آن خراب نشوند. حالا اگر جای کافی برای قرار دادن کیبورد روی وسایل دیگر وجود ندارد، می توانید کیبورد را به آرامی در کنار جعبه قرار دهید تا کلیدهای آن تحت فشار نباشند.

اسباب کشی و جابجایی
خدمات عالی هوم سرویز برای اسباب کشی و جابجایی

اسباب کشی راحت و سریع با هوم سرویز

وجود نیروهای کمکی در اسباب کشی باعث می شود که روند جابجایی و اسباب کشی خیلی بهتر و سریعتر انجام شود. اگر شما هم قصد اسباب کشی و جابجایی را دارید، برای این کار از هوم سرویز کمک بگیرید و با کمک کارگرهای جابجایی هوم سرویز، خیلی سریعتر و راحت تر این کار را انجام دهید. با فشردن دکمه های زیر، شما می توانید صفر تا صد کار جابجایی و اسباب کشی را به هوم سرویز بسپارید.

اسباب کشی راحت با هوم‌سرویز

جابجایی وسایل با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع بندی

در این مقاله در مورد جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با رعایت اصول گفته شده در این مقاله بدون هیچ مشکلی کامپیوتر خودتان را برای اسباب کشی آماده کنید. در ادامه با هم مرحله به مرحله بررسی کردیم که چه کارهایی را باید انجام دهید تا بتوانید جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی را به صورت اصولی و حرفه ای انجام دهید و گفتیم که چه نکات ریزی را رعایت کنید تا هیچ قطعه ای دچار آسیب نشود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید. برای اینکه اسباب کشی و جابجایی راحت و بدون دردسر را تجربه کنید، می توانید درخواست کارگر جابجایی بدهید تا در اسباب کشی به کمک شما بیایند. همچنین می توانید کار جابجایی وسایل و اسباب کشی و نظافت منزل تخلیه و پرده شویی خود را نیز کلا برون سپاری کنید تا خیلی سریع و راحت این کار برای شما انجام شود.

در جدول زیر، با تعرفه خدمات اسباب کشی هوم سرویز آشنا خواهید شد:

قیمت جابجایی و اسباب کشی

برای اسباب کشی و جابجایی وسایل خود از هوم سرویز کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا