سیستم اعلام حریق
هوم‌سرویز
/
قیمت خدمات
/
برقکاری ساختمان
/
سیستم اعلام و اطفا حریق

سیستم اعلام حریق

از 1216 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت سیستم اعلام حریق در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت نصب سنسور هشدار اعلام حریق به همراه سیم کشی(هر سنسور)

70,000 الی 90,000 تومان

قیمت نصب سنسور هشدار اعلام حریق بدون سیم کشی(هر سنسور)

50,000 الی 70,000 تومان

قیمت نصب و اجرای لوله کشی اطفا حریق

توافقی

قیمت حداقل دستمزد و کارشناسی

180,000 تومان

متوسط قیمت700,000 تومانکمینه قیمت200,000 تومانبیشینه قیمت900,000 تومان

آنچه درباره سیستم اعلام حریق خواهید خواند

  • سیستم اعلام حریق
  • اعلان حریق درست است یا نصب سیستم اعلام حریق؟
  • اهمیت نصب سیستم اعلام حریق در ساختمان
  • سیستم اعلام حریق خانگی
  • انواع سیستم اعلام حریق
  • انواع سیستم اعلام حریق هوشمند
  • ضرورت نصب سیستم اطفا حریق خانه
  • انواع سیستم اطفای حریق ساختمان
  • تعمیر سیستم اعلام حریق
  • قیمت نصب سیستم اعلام حریق و قیمت اجرای سیستم اطفای حریق به چه مواردی بستگی دارد؟
  • نصب سیستم اعلام و اطفا حریق را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق یا سیستم اعلام و اطفای حریق به مجموعه ای از تجهیزات مانند دتکتور اعلام حریق، آژیرها، فلاشرها و تجهیزات مهارکننده آتش گفته می شود. با کمک نصب سیستم اعلام حریق هوشمند در ساختمان های مسکونی و صنعتی از بروز خسارات جدی جلوگیری می شود. همواره سوالاتی در ارتباط با قیمت نصب اعلام حریق و یا اینکه بهترین سیستم اعلام حریق کدام است مطرح می شود. طراحی سیستم اعلام حریق باید به صورت اصولی و بر اساس استانداردها انجام شود تا از خسارات جانی و مالی جلوگیری کند. در ادامه به معرفی اجرای سیستم اعلام حریق و همچنین عوامل موثر بر قیمت نصب سیستم اعلام و اطفا حریق می پردازیم.

اعلان حریق درست است یا نصب سیستم اعلام حریق؟

قبل از ریز شدن در انواع سیستم اعلام و اطفاء حریق بهتر است این موضوع را مشخص کنیم. اعلام حریق در معنای لغوی به معنای ظاهر کردن و آشکار سازی است و اعلام به معنای هشدار دادن. از این رو اگر بخواهیم خیلی تخصصی در این باب صحبت کنیم بهتر است بگوییم سیستم اعلان حریق. زیرا هدف از راه اندازی این تجهیزات آگاه کردن افراد می باشد.

اهمیت نصب سیستم اعلام حریق در ساختمان

این سیستم اعلام حریق از تجهیزات هوشمند ساختمان است که دارای سنسورهای حسی بسیار قوی است. طراحی سیستم اعلام حریق هوشمند به گونه ای است که در مواجه با حرارت یا دود از خود واکنش نشان می دهند. همه این دستگاه ها دارای تکنولوژی پیشرفته ای هستند و کارایی فوق العاده ای دارند. سیستم های اعلام حریق، آلارم های هشدار دهنده ای را به صدا در می آورند تا ساکنین به موقع بتوانند خود را از محل دور کنند. برخی از تجهیزات پیشرفته دارای سیگنال از راه دور هستند و امکان اتصال به ایستگاه های مرکزی آتش نشانی را دارند. به این ترتیب امداد رسانی به محل خیلی سریع تر انجام می شود. سیم کشی برای نصب سیستم های هشدار دهنده دود و آتش سوزی، در ساختمان های عمومی یک ضرورت است. همیشه امکان سهل انگاری و بروز حوادث ناخواسته در ساختمان های پر رفت و آمد وجود دارد. در همین راستا باید خدمات نگهداری و تعمیر سیستم اعلام حریق باید به صورت ممتد انجام شود تا از ایرادات وسیع تر و عدم کارایی این تجهیزات جلوگیری شود.

سیستم اعلام حریق خانگی

در منازل مسکونی و آپارتمان ها اقدام به اجرا و نصب سیستم اعلام حریق خانگی می کنند. تجهیزات این سیستم ها مناسب ساختمان های نهایت 5 طبقه است و مناسب فضاهای بسیار وسیع نیستند. این سیستم ها بر اساس متراژ واحد، تعداد واحد و تعداد افراد ساکن در آن انتخاب می شوند. در ساختمان های کوچک از سیستم اعلام حریق خانگی متعارف استفاده می شود. در ساختمان های بزرگتر از اقدام به نصب سیستم اعلام و اطفای حریق خانگی آدرس پذیر می کنند.

انواع سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق در ابتدا به دو صورت دستی و خودکار تقسیم بندی می شوند. سیستم اعلام حریق دستی دارای سنسور یا دتکتورهای خاصی نیست و توسط انسان فعال می شود. سیستم اعلام حریق اتومات دارای تجهیزات هوشمند و حساس به دود یا حرارت هستند که خودشان به صورت خودکار وارد عمل می شوند. البته در مکان هایی که اقدام به نصب سیستم اعلان حریق هوشمند می کنند، سیستم های دستی نیز راه اندازی می شود. همچنین سیستم اعلام حریق خودکار نیز به دو صورت سیستم موضعی و مرکزی راه اندازی می شوند.

انواع سیستم اعلام حریق هوشمند

سیستم اعلام حریق هوشمند از تجهیزات و دستگاه های آتش نشانی تشکیل شده اند که وجود خطر را هشدار می دهند. در ادامه به معرقی انواع سیستم اعلام و اطفاء حریق می پردازیم.

  • سیستم اعلام حریق متعارف
  • سیستم اعلام حریق وایرلس یا بیسیم
  • سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام حریق متعارف

به سیستم های اعلام حریق متعارف، معمولی یا کانونشنال گفته می شود. سیستم اعلام حریق متعارف در محیط های کوچک و کم رفت و آمد و در محیط هایی با کاربری های محدود استفاده می شود. این سیستم ها مناسب بیمارستان ها، فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و هتل های بزرگ نیستند. قیمت سیستم اعلام حریق متعارف نسبت به سایر سیستم ها مناسب تر است. به این ترتیب که هشدار وقوع آتش با استفاده از یک LED شناسایی می شود و منطقه حدودی حریق مشخص می شود.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر نیز از تعدادی دستگاه و تجهیزات تشکیل می شود که به یک صفحه کنترل مرکزی وصل هستند. با استفاده از سیستم های آدرس پذیر مکان دقیق به سرعت شناسایی می شود. این تجهیزات، سیستم اعلام حریق هوشمند نیز نامیده می شوند. این سیستم اعلام کننده آتش، مناسب پروژه های بزرگ، مکان های پر تردد مانند ساختمان های مسکونی بسیار بزرگ، بیمارستان ها، هتل ها، مراکز خرید بزرگ و غیره می باشد. قیمت سیستم اعلام حریق آدرس پذیر بیشتر از نمونه های معمولی است.

سیستم اعلام حریق بی سیم

در نصب سیستم اعلام حریق بیسیم بین پانل کنترل آتش و سایر تجهیزات هیچ گونه سیمی به کار نرفته است. جدیدترین سیستم اعلام حریق از نوع بیسیم است. در این تجهیزات سیگنال از ردیاب به صفحه کنترل با کمک امواج رادیویی منتقل می شود.

ضرورت نصب سیستم اطفا حریق خانه

سیستم اعلام حریق برای شناسایی و تشخیص حریق در ساختمان نصب می شود اما این سیستم تنها جنبه هشدار دهنده دارد و نمی تواند آتش را مهار کند. مهار آتش سوزی در همان مراحل اولیه بسیار ساده تر است. به همین دلیل اقدام به نصب سیستم اطفا حریق به منظور جلوگیری از گسترش آتش می کنند. در خانه وسایل زیادی وجود دارد که به سادگی با یک آتش ساده، شعله ور می شوند. با نصب سیستم های اعلام و اطفا حریق می توان جلوی همه حوادث احتمالی را گرفت. این سیستم ها هوشمند هستند و حتی در نبود ساکنین نیز به خوبی عمل می کنند. برای مثال سنسورهای حساس به دود و دما ابتدا سیستم اعلام حریق را فعال می کنند و در صورت خاموش نشدن، اتومات سیستم اطفا حریق نیز فعال می شود سیستم های اطفا حریق برای مهار آتش طراحی شده اند.

انواع سیستم اطفای حریق ساختمان

همه تجهیزاتی که برای خاموش کردن آتش به کار می روند، بخشی از سیستم اطفای حریق خودکار هستند. با نصب این سیستم های هشدار دهنده و کنترل کننده می توان امنیت را افزایش داد و از حوادث ناشی از آتش سوزی جلوگیری کرد.

جهت نصب سیستم اطفای حریق خودکار یک تابلوی مرکزی برای آن در نظر گرفته می شود. این تابلو کنترل کامل سیستم را بر عهده دارد و بر اساس موقعیت طراحی شده است.

سیستم اطفای حریق کف

تجهیزات اطفا حریق از کف معمولا برای مکان های پر خطر نصب می شوند. این سیستم برای منازل طراحی نشده زیرا موجب سلب آسایش ساکنین می شود و مشکلاتی را برای افراد خانواده فراهم می کند. برای مثال در کارگاه هایی که با مواد شیمیایی و رنگ های آتش زا سر و کار دارند از این تجهیزات استفاده می شود. در انبارهای مخازن سوخت و سیستم اطفا حریق کارخانه و محل نگهداری مواد اتش زا نیز سیستم های اطفا حریق از کف کارامدتر هستند.

اجرای سیستم اطفا حریق اتوماتیک با آب فشان

در این سیستم ها از تجهیزاتی استفاده می شود که به لوله کشی آب نیاز دارند. این تجهیزات برای مهار آتش و جلوگیری از گسترده شدن حریق کارایی بسیار خوبی دارند. در هتل ها،رستوران ها، سالن های عمومی، ادارات و ….. حتی در منازل نیز می توان این اجزای سیستم اطفای حریق را نصب کرد و ایمنی ساختمان را افزایش داد. اجزای سیستم اطفای حریق آب افشان با اجرای سیستم اعلام حریق و سنسورهای حساس به دود و گرما در ارتباط هستند.

اجرای سیستم اطفای حریق گازی

تجهیزات اطفا حریق اتوماتیک بدون دخالت دستی عمل می کنند. طراحی این سیستم ها به گونه ای است که به محض تشخیص دود یا حرارت، فعال می شوند. نصب سیستم اطفا حریق گازی نیز از نوع اتومات است و برای خاموش کردن آتش از گاز استفاده می کند. این سیستم برای مکان هایی که امکان استفاده از آب یا کف خاموش کننده نیست، نصب می شوند.

نصب سیستم اطفای حریق خشک

در مکان هایی که به علت وجود برق نمی توان از آب استفاده کرد، این تجهیزات نصب می شوند. برای مثال در موتورخانه شوفاژ بهتر است این سیستم های اتوماتیک پودری نصب شود. در ادارت برای اتاق های سرور و کامپیوتر هم معمولا سیستم اطفای حریق پودری بهتر جواب می دهد.

نصب سیستم اطفای حریق اتوماتیک فوم

طراحی این سیستم برای منازل مسکونی چندان ضوروی نیست. قیمت سیستم اطفای حریق این تجهیزات زیاد است و کاربرد خاصی هم در یک خانه ندارد. فوم های اطفا حریق برای انبارهایی که محل نگهداری مواد شیمیایی یا قابل اشتعال هستند، انتخاب خوبی است. برای مثال تاسیسات نفتی یا آشیانه هواپیماها را می توان با این سیستم های اطفا حریق، تجهیز کرد.

تعمیر سیستم اعلام حریق

سیستم هوشمند اعلام حریق مانند هر سیستم دیگری ممکن است با مشکلاتی مواجه شود و نیاز به تعمیر سیستم اعلام حریق باشد. مواردی مانند قطع نشدن صدای آژیر دتکتور و یا عمل نکردن سیستم اعلام حریق از مواردی است که در هنگام تعمیر سیستم اعلام حریق مطرح می شود. تنظیم حسگر دود، تعویض باتری ها، نظافت کل سیستم و تعویض حسگرها توسط متخصصین بررسی می شود. پیشنهاد می شود به صورت دوره ای خدمات تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق انجام شود تا کار به جاهای باریک نرسد.

قیمت نصب سیستم اعلام حریق و قیمت اجرای سیستم اطفای حریق به چه مواردی بستگی دارد؟

سیستم اعلام و اطفا حریق شاید با هم به کار بروند. اما از تجهیزات متفاوتی تشکیل شده است. قیمت سیستم اعلام حریق وابسته به نوع آن و تعداد آنها با هم تفاوت دارد. همچنین سیستم های اعلام حریق متعارف در اندازه های مختلفی و تعداد زون های گوناگون در بازار موجود هستند که همه این موارد بر قیمت نصب سیستم اعلام حریق تاثیر دارد.

در ارتباط با قیمت نصب سیستم اطفای حریق هم امکان استفاده از تجهیزات مناسب برای کنترل و مهار آتش در خانه، وجود دارد. هر چقدر هزینه بیشتری بپردازید تجهیزات پیشرفته تر و قابل اعتمادتری را در اختیار دارید.

تعیین دقیق قیمت نصب سیستم اطفا حریق نیازمند بازدید حضوری از محل و بررسی موقعیت ساختمان است. تکنیسین متخصص طبق خواسته مالک می تواند طراحی سیستم اطفای حریق را انجام دهد.

نصب سیستم اعلام و اطفا حریق را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

تفاوتی ندارد به دنبال راه اندازی سیستم های اعلام کننده حریق برای منزل خود باشید و به به فکر تجهیز کردن کارگاه و محل کار خود و یا تعمیر سیستم اعلام حریق، به راحتی می توانید با ثبت درخواست رایگان در سامانه هوم سرویز ار مشاوره متخصصین ما بهره مند شوید. متخصصین ما بر اساس محل مورد نظر و میزان حساسیت محل مورد نظر بهترین و کارآمد سیستم ها را متناسب با بودجه شما طراحی و اجرا خواهند کرد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس سیستم اعلام حریق و همچنین ارایه خدمات نصب سیستم اعلام حریق متعارف نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات هوشمندسازی ساختمان ارائه می دهد که شامل نصب دوربین مدار بسته بیسیم، گردان، دام،بولت، لامپی و ...., تعمیر دوربین مدار بسته تحت شبکه، تعمیر دوربین بیسیم( وایرلس)، دیجیتال و آنالوگ, تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ جک دار، بازویی، ریلی, کشویی، لولایی, تعمیر جک درب پاکینگ سوزوکی، کوچی، لیفت مستر، تابا، توربو و...., تعمیر کرکره برقی مغازه, هوشمند سازی ساختمان اداری، تجاری و مسکونی, نصب دزدگیر منزل ساده و آژیری, نصب استابلایزر خانگی یا نصب ترانس خانگی برای کنترل برق ورودی به ساختمان مسکونی, تعمیر موتور برق خانگی, تعمیر آیفون صوتی (تعمیر اف اف), نصب آیفون تصویری می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های برقکاری ساختمان را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس سیستم اعلام حریق

نصب سیستم اعلام حریق متعارف

نصب سیستم اعلام حریق وایرلس یا بیسیم

نصب سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

تعمیر سیستم اعلام حریق و تنظیم سنسورها و دتکتورها

راه اندازی سیستم اطفاء حریق اتوماتیک

نصب سیستم اطفای حریق گازی، آب و اطفای حریق خشک

نصب دتکتور دود، حرارتی، شعله، ضد انفجار و نصب شستی اعلام حریق

نظرات کاربران

profile picture
یونس احدوار

خوش قول بودن و خیلی سریع کار را انجام دادن.

profile picture
سعید لطفی

از چند جا استعلام قیمت گرفته بودم واقعا قیمت منصفانه بود و کار خیلی عالی و با سرعت العمل بالایی انجام شد ممنون از خدمات خوبتون

profile picture
احمد مردای

سروقت تشریف آوردن، و کار رو بسیار دقیق و باحوصله انجام دادند و بسیار منصفانه دستمزد رو حساب کردند. فوق العاده انسان باشخصیت و بامهارتی بودند و حقیقتا لذت بردم از کارشون.

profile picture
میلاد وحیدیان

بسیار متخصص، با حوصله و منصف هستند

شرایط راه اندازی و تعمیر سیستم اعلام حریق خانگی و هوشمند

این سرویس شامل مشاوره، کارشناسی و برآورد هزینه اعلام و اطفاء حریق، طراحی و اجرای سیستم اعلام و اطفا حریق و همینطور بازرسی، تعمیرات و ارتقا و بهینه سازی سیستم های هوشمند اعلان و اطفا حریق توسط همیاران متخصص هوم سرویز می شود.

همیاران این حوزه از میان متخصصین معتبر و دارای مجوز اتحادیه انتخاب شده اند.

همیار جهت طراحی و پیاده سازی سیستم اعلام و اطفا حریق هوشمند موظف است ابتدا از محل بازدید نموده و پس از طراحی و تایید مشتری نسبت به عقد قرارداد مکتوب اقدام نماید.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

charging-fire-extinguishers
شارژ کپسول آتش نشانی
قیمت از 300,000 الی 1,100,000 تومان
central-installation-and-fixing
نصب سانترال و رفع خرابی
قیمت از 300,000 الی 1,000,000 تومان
camera-repair
نصب دوربین مدار بسته
قیمت از 450,000 الی 2,400,000 تومان
home-security-guard
نصب و تعمیر دزدگیر منزل و شرکت
قیمت از 600,000 الی 1,200,000 تومان