بنایی و دکوراسیون

روش تعمیر خراشیدگی پارکت ✔️ تعمیرات پارکت در تهران

خراشیدگی روی پارکت چوبی، زیبایی و جذابیت کفپوش را از بین می برد. کشیدن اشیا سنگین، پنجه حیوانات خانگی، کشیدن مبلمان و حتی گرد و خاک به مرور روی پارکت را پر از خش و خراش می کنند. راه های مختلفی برای تعمیر خراشیدگی پارکت وجود دارد که بستگی به عمق و شدت خراش دارد. گاهی این خش خیلی سطحی است ولی گاهی خراشیدگی تبدیل به شکستگی و آسیب جدی به کفپوش می شود. قیمت تعمیر خش روی پارکت خیلی کمتر از قیمت نصب پارکت جدید است.  به جای تعویض پارکت های قدیمی و پر از خط و خش می توانید خراش ها را از بین ببرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تعمیر خراشیدگی پارکت

پارکت چوبی از کفپوش های محبوب در منازل است که زیبایی دکوراسیون داخلی را چند برابر می کند. چوب از اصلی ترین متریال در طراحی داخلی است و از سالها پیش راه به خانه های لوکس پیدا کرده است. نصب پارکت چوبی در اتاق خواب، اتاق پذیرایی و حتی آشپزخانه نیز مرسوم است. چوب قابلیت خراشیدگی را دارد و در اثر تماس با اشیا سخت و نوک تیز آسیب می بیند. هیچ روش واحدی برای ترمیم کلیه خراش ها در انواع کفپوش های چوبی وجود ندارد. اما همیشه می توان ظاهر کفپوش های چوبی را برگرداند. هر چه عمق خراش ها و تعداد آن ها بیشتر باشد، تعمیرات پارکت، دشوارتر می شود. توجه داشته باشید که اغلب خراش های روی چوب سطحی هستند و به سادگی می توانید آن را از بین ببرید. 

تعمیر خراشیدگی سطحی پارکت

این خراش ها تنها کمی به سطح پارکت صدمه زده اند. در واقع آسیب زیادی به کفپوش وارد نشده و به سادگی می توان مشکل را برطرف کرد. قبل از هر اقدامی لازم است تا سطح پارکت و محل خراشیدگی را به خوبی تمیز کنید. از یک دستمال مرطوب برای تمیز کردن منطقه آسیب دیده استفاده کنید. نیازی به استفاده از شوینده های قوی و اسیدی نیست. بعد از تمیز کردن پارکت با دستمال خشک همه رطوبت روی کفپوش را خشک کنید. حالا با استفاده از یک محلول خانگی خراش روی پارکت را محو کنید. در یک ظرف مناسب به مقدار مساوی روغن زیتون و سرکه سیب را مخلوط کرده و این مخلوط را با یک دستمال روی خراشیدگی بمالید. این محلول باید چند ساعت روی پارکت باقی بماند. بعد از گذشت 3 تا 4 ساعت می توانید محل خراشیدگی را پاک کنید. 

قیمت نصب پارکت و هزینه تعمیر پارکت چقدر است؟

تعمیر خراشیدگی سطحی پارکت

تعمیر خراشیدگی جزئی پارکت

این خراش ها به چوب زیر لایه محافظ نفوذ کرده اند و کمی عمیق تر از خراش های سطحی هستند. اگر از سگ یا گربه نگهداری می کنید حتما این خراش ها را روی کفپوش دیده اید. چنانچه این خراشیدگی ها را نادیده بگیرید، آسیب بیشتری به کفپوش وارد می شود و خیلی زود عمق و میزان خراش ها بیشتر می شود. در این صورت ناچارید هزینه زیادی بابت تعمیرات پارکت در منزل بپردازید. درست مثل خراش های سطحی می بایست کفپوش را تمیز کنید. مواد زائد و گرد و خاک داخل خراش را کامل بگیرید. با استفاده از یک ورق سنباده نرم روی محل خراشیدگی را کمی مالش دهید. با این کار خراشیدگی کاملا مشخص می شود و البته لبه های تیز و براده های چوب هم از بین می رود. برای پوشاندن خراش ها نیاز به یک فلر و پر کننده دارید. 

  • نحوه پر کردن محل خراشیدگی

از کمی موم برای پوشاندن محل اسیب و تعمیر پارکت استفاده کنید. اگر مداد مومی یا مداد شمعی در خانه دارید، از همان مداد برای پر کردن خراش روی پارکت کمک بگیرید. سعی کنید از مداد شمعی هم رنگ با پارکت برای این کار استفاده کنید. کمی تفاوت رنگی اصلا به چشم نمی آید. با توجه به اینکه سطح پارکت های چوبی دارای یک رنگ خالص نیست و معمولا رگه رگه دارد می توانید با خیال راحت با مداد شمعی، خراش را پر کنید. بعد از تمام شدن کار لازم است تا با یک پارچه نرم و بدون پرز محل را به خوبی تمیز کنید. پارچه را روی مداد شمعی ها بکشید تا رنگ پخش شده و سطح کفپوش یکنواخت و براق دیده شود. به همین سادگی از شر یک خراش بد ترکیب راحت شده اید. 

نصب پارکت و کفپوش چوبی در هوم سرویز

مراحل تعمیر خراشیدگی پارکت

تعمیر خراشیدگی عمیق پارکت

تعمیر خراش های عمیق اصلا کار ساده ای نیست. در واقع میزان آسیب به کفپوش در حدی است که با روش های خانگی نمی توانید آن را از بین ببرید. لازم است تا همه سطوح خراش خورده با بتونه و ماده پر کننده به خوبی ترمیم شود در غیر این صورت احتمال شکستن تایل های چوبی وجود دارد. با خدمات نصب و تعمیر پارکت هوم سرویز تماس بگیرید تا نصاب پارکت و تعمیرکار، مراحل تعمیر پارکت را انجام دهد. بعد از بتونه کاری و پر کردن محل سوراخ ها و خراشیدگی ها عمیق همیشه مواد اضافی با استفاده از سمباده ار روی پارکت برداشته می شود. برای اینکه ظاهر کفپوش تغییر نکند باید از یک حرفه ای کمک بگیرید. این کاری نیست که افراد بی تجربه قادر به انجامش باشند.گاهی محل آسیب دیده به قدری دچار نقص شده که لازم است تا تایل مورد نظر خارج شود. 

تعمیرات پارکت منزل با کمترین هزینه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پارکت هم ارائه میده؟

آموزش تعمیر خراشیدگی پارکت

خدمات نصب و تعمیر پارکت هوم سرویز

هوم سرویز شرکت خدماتی درب منزل در همه مناطق تهران است. سرویس نصب و تعمیر پارکت از خدمات محبوب در این سامانه است که درخواست کننده زیادی دارد. ساب و لاک پارکت به همراه بتونه سراسری جهت خش گیری پذیرفته می شود. خدمات نصب پارکت و نصب قرنیز، چسب و ساب توسط نصاب حرفه ای و با تجربه انجام می شود. برای اطلاع از قیمت ها و ثبت سفار رایگان از اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. همه سفارش های ثبت شده در این سامانه شامل قیمت گذای طبق تعرفه مصوب هستند و هزینه اضافی در محل دریافت نمی شود. هزینه نصب و تعمیرات پارکت منصفانه و به صورت هر متر مربع از قبل اعلام خواهد شد.

repair-scratched-hardwood-floors

سرویس نصب و تعمیر پارکت را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا