بنایی و دکوراسیون

بایدها و نبایدهای طراحی کمد دیواری !

طراحی کمد دیواری اصولی دارد که بدون در نظر گرفتن آن، نتیجه کار چندان راضی کننده نخواهد شد. برای اینکه بعد از ساخت کمد دیواری پشیمان نشوید باید از قبل روی جزئیات کار فکر کنید. جنس درب کمد دیواری، رنگ، نوع دستگیره ها، حالت بازشو و … همه این موارد نیاز به بررسی دارد. یک کمد دیواری خوب طراحی شده بخشی از دکوراسیون اتاق محسوب می شود. اما تنها روی شکل ظاهری و به اصطلاح نقش و نگار کمد، هزینه نکنید. کمدهایی که کاربردی نباشند اصلا ارزش هزینه کردن را ندارند. در این مطلب از چند و چون طراحی کمد دیواری و مواردی که می تواند در ساخت یک کمد اتاق خواب خوب موثر باشد، می گوییم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اصول صحیح طراحی کمد دیواری

پیدا کردن موازنه درست سبک و عملکرد اصلی ترین مولفه در طراحی است. کمد دیواری بخشی از مبلمان اتاق خواب به حساب می آید و طراحی آن مثل تختخواب، دراور و … می تواند مشکل باشد. قبل از اینکه سفارش ساخت کمد دیواری هوم سرویز را ثبت کنید از خود بپرسید که چه انتظاری از کمد اتاق خواب دارید؟ به نظر سوال ساده ای باشد ولی باور کنید این سوال ده ها پاسخ دارد. در واقع اولویت های افراد در این مورد متفاوت است. انواع کمد اتاق خواب باید بر اساس نیازهای خاص هر فرد طراحی شود. برای مثال طراحی کمد اتاق کودک اصلا مناسب اتاق والدین نیست. همینطور برای اتاق خواب نوجوانان باید موارد دیگری را در نظر گرفت که احتمالا نیازهای شخصی او را تامین می کند. در ادامه 4 اصل مهم در طراحی کمدهای اتاق خواب معرفی می شود.

طراحی و ساخت کمد دیواری با قیمت مناسب

طراحی کمد دیواری اتاق خوابمدل های جدید کمدهای دیواری

انتخاب نوع کمد دیواری

آیا می دانید چه نوع کمد دیواری را سفارش دهید؟ قبل از طراحی کمد دیواری و ساخت آن تصمیم بگیرید که دقیقا چه می خواهید. گاهی یک کمد لباس آماده، خیلی کاربردی تر از یک کمد دیواری است. یک نکته مهم دیگر اینست که آیا یک جالباسی می خواهید یا کمد رختخواب؟ هر کدام از این موارد مزایایی دارند ولی تصمیم گیرنده نهایی شما هستید. مثلا کمدهای آماده را می توانید به سادگی جا به جا کنید اما کمد های دیواری قابل جا به جایی نیستند و باید از قبل در مناسب ترین محل نصب شوند. طراحی بر اساس کمد جالباسی یا کمد رختخواب به شیوه متفاوت انجام می شود. کمد رختخوابی عمق بیشتری از جالباسی دارد و دارای کشو و قفسه بندی هم نیست.

ساخت همه مدل کمد دیواری به قیمت توافقی

اندازه کمد دیواری

یکی از تصمیمات مهم در طراحی کمد دیواری مربوط به اندازه آن است. در واقع اندازه کمد اتاق خواب تعیین کننده نوع طراحی داخل کمد و حتی نوع کاربری آن است. کمد دیواری اتاق بچه دارای ارتفاع کمتری در مقایسه با کمد لباس اتاق خواب والدین است. معمولا یکی از دیوارهای اصلی برای نصب کمد دیواری انتخاب می شود. اندازه گیری طول، عرض و ارتفاع تعیین کننده نوع طراحی کمد دیواری است. کمد اتاق خواب از کف تا سقف ارتفاع دارد و عمق استاندارد هم بین 50 تا 60 سانتیمتر است. اما یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه قد و قواره کمد دیواری نباید طوری باشد که نور اتاق را کور کند و یا فضای موجود بین مبلمان را از بین ببرد. گاهی حتی یک کمد لباس بزرگ و جادار هم می تواند مشکلاتی را به وجود آورد که شاید از قبل به آن فکر نکرده بودید.

نصب کمد دیواری در کوتاه ترین زمان

طراحی کمد دیواری اتاق کودکسرویس ساخت کمد جا لباسی، کمد اتاق خواب و کمد اتاق کودک

سبک طراحی کمد دیواری

سبک طراحی همان تم موجود در فضای اتاق خواب است. این شامل روکش درب، رنگ و همه جزئیات دیگر هم می شود. تم رنگی کمد اتاق خواب را با توجه به رنگ اصلی مبلمان اتاق انتخاب کنید. این تم رنگی می تواند از رنگ های هم خانواده و یا متضاد انتخاب شود. مبحث زیبایی شناسی و شناخت رنگ ها در این زمینه خیلی موثر است. حتی جزئی ترین موارد هم موازنه اتاق خواب را به هم می زند. سبک طراحی کلاسیک با کمدهای چوبی کار شده بیشتر هماهنگ است. تنوع زیادی در متریال و طرح درب کمد دیواری وجود دارد. در این مورد نگاه کردن به آلبوم های کمد دیواری کمکی نخواهد کرد. بهتر است به دیگر لوازم اتاق خواب دقت کنید.

کمد دیواری جدید را به حرفه ای ها سفارش دهید

قفسه بندی کمد دیواری

یک کمد بزرگ و جادار بدون قفسه بندی استاندارد اصلا کارایی ندارد. از طرفی اصولا هیچ استانداردی برای طراحی کمد دیواری و قفسه بندی وجود ندارد. در واقع  طراحی فضای داخلی کمد خیلی سلیقه ای است. برای مثال شاید بخواهید بخشی از کمد اتاق خواب را به کتابخانه تبدیل کنید در این صورت قفسه های زیادی نیاز دارید. اما اگر می خواهید لباس ها را با خیال راحت در کمد قرار دهید حتما نوع لباس پوشیدن تان را در نظر بگیرید. لباس های بلند و مجلسی به فضای عمودی بیشتری برای آویزان کردن نیاز دارند. در حالیکه کت و دامن در یک فضای محدودتر هم به راحتی جا می شود. طراحی قفسه بندی کمد اتاق خواب بستگی به سبک زندگی و لوازم جانبی مختلف دارد.

در حالت عادی  رگال لباس و چندین کشو در کمد اتاق خواب خیلی به درد می خورد اما اگر به رگال نیازی ندارید آن را حذف کنید.

قیمت کمد دیواری و هزینه ساخت چارچوب کمد دیواری چقدر است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟
طراحی کمد دیواری مدرنانواع کمد لباس اتاق خواب با متریال مرغوب

طراحی کمد دیواری هوم سرویز

خدمات طراحی و نصب کمد دیواری هوم سرویز شامل ساخت یک کمد کامل است. قفسه بندی و طراحی داخل کمد دیواری با کشوها و طبقات، نصب چارچوب فلزی، ساخت درب ریلی و لولایی بنابر سفارش و به صورت توافقی از قبل مشخص می شود. متریال استفاده شده در ساخت کمدهای اتاق خواب و پذیرایی از بهترین و مرغوب ترین نوع موجود در بازار بوده و دارای ضخامت خوبی است. کمد دیواری تمام MDF، هایگلاس، ممبران، برجسته با متریال ترک و ایرانی طبق خواسته شما انجام می شود. هزینه ها با توجه به مقدار متریال مصرف شده و جنس ورق به کار رفته در ساخت کمد دیواری محاسبه شده و از قبل اطلاع رسانی می شود. 

برای سفارش ساخت کمد دیواری هوم سرویز از اپلیکیشن این سامانه اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا