دیاگ خودرو

دیاگ خودرو

از 1016 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت دیاگ خودرو در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت تست دیاگ خودرو

250,000 الی 400,000 تومان

متوسط قیمت450,000 تومانکمینه قیمت200,000 تومانبیشینه قیمت500,000 تومان

آنچه درباره دیاگ خودرو خواهید خواند

  • دیاگ خودرو در محل
  • نحوه ارائه خدمات دیاگ خودرو در محل هوم سرویز چگونه است؟
  • دیاگ زدن خودرو چگونه انجام می شود؟
  • استفاده از دستگاه دیاگ ماشین چه مزایایی دارد؟
  • انواع دیاگ خودرو
  • تفاوت دیاگ پرتابل با دیاگ تبلتی
  • بهترین دستگاه دیاگ خودرو
  • دیاگ خودرو از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟
  • طریقه دیاگ زدن خودرو
  • عملکرد دستگاه دیاگ خودرو چگونه است؟
  • چه زمانی به دیاگ زدن خودرو نیاز است؟
  • دیاگ خودرو در محل چه مواردی را تست می کند؟
  • دیاگ سیار خودرو در کجا انجام می شود؟
  • چرا خدمات دیاگ خودرو در محل هوم سرویز را انتخاب کنیم؟
  • قیمت دیاگ خودرو در هوم سرویز چقدر است؟
  • دیاگ موتور سیکلت و ماشین های داخلی و خارجی را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

دیاگ خودرو در محل

دیاگ خودرو در محل و دیاگ زدن ماشین با هدف خطایابی ماشین انجام می شود. به این ترتیب در خطاهایی که توسط دستگاه دیاگ خودرو نشان داده می شوند، نوع قطعه یا قطعات معیوب شناسایی می شود. به عبارت دیگر دستگاه دیاگ، یک کدخوان محسوب می شود و کدهایی که در کامپیوتر خودرو ثبت می شود را می خواند. در گذشته عیب یابی خودرو به این صورت بود که تعمیرکار کل قسمت موتوری خودرو را بررسی می کرد. اما با استفاده از تست دیاگ خودرو در محل، قسمت های مختلف به خوبی بررسی و عیب یابی می شود. در ادامه به معرفی انواع دستگاه دیاگ، نحوه ارائه خدمات دیاگ خودرو در محل و عوامل موثر بر قیمت دیاگ خودرو در محل خواهیم پرداخت.

نحوه ارائه خدمات دیاگ خودرو در محل هوم سرویز چگونه است؟

جهت استفاده از خدمات دیاگ خودرو تنها کافیست مراحل ساده زیرا طی کنید تا بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

· ثبت درخواست رایگان جهت تست دیاگ در محل

از طریق سایت، اپلیکیشن و تماس مستقیم می توانید درخواست خودتان را ثبت کنید. در ثبت درخواست اولیه نوع خودرو یا دیاگ زدن موتور سیکلت، دیاگ خودرو سنگین و ... و زمان و مکان مورد نیاز برای دریافت خدمات را مطرح می کنید.

· تماس متخصصین جهت ارائه توضیحات نهایی

پس از ثبت درخواست متخصصین جهت اطلاع دقیق از وضعیت خودرو تماس خواهند گرفت. در طی این مشاوره رایگان نحوه تست دیاگ خودرو در محل و همچنین هزینه دیاگ زدن خودرو اعلام می شود.

· اعزام متخصصین با تجهیزات به محل

پس از توافقات نهایی، متخصصین جهت دیاگ ماشین در محل حاضر می شوند و عیب یابی خودرو در محل انجام می شود. همچنین در صورت نیاز مقدامات تعمیرات خودرو در محل فراهم می شود.

دیاگ زدن خودرو چگونه انجام می شود؟

در دیاگ زدن خودرو با استفاده از اطلاعاتی که کامپیوتر خودرو در اختیار متخصص قرار می دهد اشکالات ماشین شناسایی می شود. هر خودروسازی سیستم عیب یابی مختص به خود را دارد و از این رو نمی توان هر خودرویی را دیاگ زد. دیاگ وسیله ای برای یافتن مشکلات و ایرادات خودرو و دیاگ زدن موتور سیکلت ها می باشد. برای عیب یابی خودرو باید دستگاه دیاگ به درگاهی به نام او بی دی obd متصل شود. درگاه obd در جاهای مختلفی نظیر زیر کاپوت یا زیر داشبورد ماشین قرار دارد. دستگاه‌های دیاگ پس از اتصال به پورت او بی دی شروع به خواندن کدهای کامپیوتر خودرو می‌کنند و این کدها و اطلاعات را با استفاده از وای فای یا بلوتوث به کامپیوتر یا موبایل فرستاده می شود. برای اینکه کد‌ها قابل خواندن شوند باید نرم افزارهای مخصوص به آن را روی گوشی موبایل و یا تبلت نصب کرد.

استفاده از دستگاه دیاگ ماشین چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از دستگاه دیاگ خودرو را کسانی درک می کنند که روزها را در تعمیرگاه گذرانده اند و نتوانسته اند ایراد ماشین را پیدا کنند. بدون دیاگ خودرو در محل باید سیستم و قطعات جدا شده و بررسی شوند تا به قطعه معیوب برسند. اما با استفاده از دستگاه دیاگ زنی ماشین و خدمات دیاگ خودرو در محل دیگر نیازی به صرف وقت زیاد نیست، ایراد را شناسایی و به صورت مستقیم مشکل رفع شود.

انواع دیاگ خودرو

دیاگ های به دو دسته دیاگ های شرکتی و دیاگ های مولتی برند تقسیم می شوند. دیاگ شرکتی، از مواردی هستند که کمپانی سازنده خودرو آنها را تولید می کنند و مختص همان شرکت سازنده خودرو است. اما دسته دوم دستگاه های دیاگ مولتی برند هستند که قابلیت کد خوانی و عیب یابی و برنامه ریزی ecu چندین برند متفاوت خودرو را پشتیبانی می کند .

تفاوت دیاگ پرتابل با دیاگ تبلتی

دیاگ پرتابل دارای صفحه نمایش کوچک و قابل حمل هستند که با اتصال به باتری خودرو شارژ می شوند و جابجایی بسیار راحتی دارند. از نقاط ضعف این دستگاه دیاگ پرتابل عدم آپدیت دستگاه می باشد و برای اینکار باید به شرکت ارسال شود. همچنین پارامترها در دیاگ پرتابل به صورت تک تک بررسی می شود.

بهترین دستگاه دیاگ خودرو

بهترین دستگاه دیاگ خودرو، که درصد خطای بسیار پایینی دارد دیاگ شرکتی می باشد. زیرا این نوع دیاگ، مختص مدل ماشین مد نظر طراحی شده است. اگر برای ماشین خارجی و لوکس به دنبال بهتری دستگاه دیاگ هستید به تعمیرگاه و مراکز معتبر که به صورت تخصصی تعمیر ماشین های خارجی را قبول می کنند مراجعه کنید یا با همکاران هوم سرویز تماس بگیرید. تعمیرکار ماشین خارجی هوم سرویز جهت عیب یابی ماشین خارجی و جلوگیری از کمترین آسیب به ماشین از دستگاه دیاگ حرفه ای استفاده می کنند.

دیاگ خودرو از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

دستگاه دیاگ از قسمت های متنوعی تشکیل شده است که در ادامه توضیح می دهیم.

· کامپیوتر دستگاه دیاگ

این دستگاه پیشرفته مجهز به یک کامپیوتر داخلی است که اطلاعات دریافتی از یونیت خودرو را پردازش می کند. کامپیوتر اصلی ترین بخش آن است که می توان آن را به مغز دستگاه تشبیه کرد.

· سخت افزار یا اینترفیس

برای دریافت اطلاعات یونیت و کامپیوتر دستگاه، لازم است تا یک رابط به عنوان مترجم وجود داشته باشد. اینترفیس در شناسایی مشکلات احتمالی خودرو نقش مهمی دارد.

· کابل‌های رابط و کانکتورها

برای اینکه دیاگ خودرو به کامپیوتر اتومبیل متصل شود، از کانکتورها به عنوان کابل های رابط استفاده می شود. این کابل ها برای اتصال دیاگ به کامپیوتر و لپ تاپ هم مورد استفاده قرار می گیرند.

· نرم افزار دیاگ خودرو

برای هر مدل خودرو از نرم افزار ویژه ای استفاده می شود. برای اینکه دستگاه بتواند عملکرد خودرو را طبق استانداردهای موجود مربوط به همان خودرو، آنالیز کند نیاز به نرم افزار و برنامه دیاگ خودرو می باشد.

طریقه دیاگ زدن خودرو

همانطور که می دانید فقط در خودروهای دارای کامپیوتر مرکزی یا ECUفرآیند دیاگ زدن ماشین کاربرد دارد. ایسیو خودرو به وسیله سنسورهای مخصوص خود که در قسمت های مختلف خودرو نصب هستند، وضعیت خودرو را ضبط می کند. زمانی که اطلاعات داده شده با استانداردهای خودرو یکسان نباشد نشان می دهد که ایراد از کدام قسمت خودرو می باشد. برای یادگیری نحوه دیاگ زدن ماشین باید نرم افزار مربوط به خودروی خود و همچنین کابل مربوطه و اینترفیس لازم را تهیه کنید. سپس می توان با اتصال دستگاه به کامپیوتر خودرو از طریق سوکتOBD خودرو اقدام به دیاگ زدن ماشین در محل نمود. طریقه دیاگ خودرو به این ترتیب می باشد که سوئیچ خودرو را باز کنید و سپس برنامه را از کامپیوتر یا تبلت اجرا نمایید. سپس سیستم شروع به عیب یابی اتومبیل می کند. پس از اتمام مراحل عیب یابی، لیستی از کد خطا ها بر روی تبلت به نمایش در می آید. که هر کدام از این کدها بیانگر یک وضعیت متفاوت می باشند. لازم به ذکر است که هر مدل خودرو یک سری کد مختص به خود را دارد که باید تعمیرکار اتومبیل به کد خوانی کاملا آشنا باشد.

عملکرد دستگاه دیاگ خودرو چگونه است؟

به طور کلی انتقال اطلاعات دستگاه دیاگ به دو صورت است:

· اسکنر دیاگ

برخی از دستگاه ها مجهز به اسکنر بسیار حرفه ای و پیشرفته ای هستند. این اسکنر برای کارشناسی فنی خودروهای لوکس و مدل بالا به کار گرفته می شود. استفاده از این دستگاه دیاگ خودرو برای مکانیک های حرفه ای توصیه می شود. قابلیت های زیادی روی این اسکنرها وجود دارد که کار عیب یابی دیاگ خودرو را راحت کرده است.

· دیاگ زدن خودرو با موبایل

نوع دیگری از دستگاه نیز وجود دارد که اطلاعات را به موبایل یا کامپیوترارسال می کند. این دستگاه ارزان تر است و با استفاده از وای فای یا بلوتوث قادر به انتقال اطلاعات و دیاگ خودرو با موبایل است. حتی با نصب اپلیکیشن اندرویدی می توانید اطلاعات خودرو را روی گوشی موبایل نیز به صورت هم زمان دریافت کنید. در این صورت همه اطلاعات فنی را در اختیار دارید و می توانید روی هزینه ها مدیریت داشته باشید.

چه زمانی به دیاگ زدن خودرو نیاز است؟

دیاگ می تواند هر نوع ایراد در سیستم برق خودرو، سنسور اکسیژن، گیربکس، دریچه گاز و در کل انژکتور ماشین را بررسی کند. در کل زمانی که ماشین ایرادی داشته باشد که نشود محل دقیق را عیب یابی کرد از این دستگاه استفاده می شود. همچنین دیاگ زدن زمانی که مایل هستید خودرو دست دوم بخرید نیز کاربرد دارد. زیرا هرگونه دستکاری در کیلومتر طی شده به وسیله دیاگ زدن ماشین مشخص می شود. مواردی مانند سرعت خودرو، دور موتور، گشتاور موتور، سرعت فن موتور و ایرادات مربوط به باتری ماشین توسط دیاگ بررسی و عیب یابی می شود.

دیاگ خودرو در محل چه مواردی را تست می کند؟

همانطور که پیش تر توضیح دادیم دستگاه دیاگ خودرو با اتصال به خودرو اطلاعات را به رایانه انتقال می دهد. این اطلاعات به صورت کدهای ویژه ای هستند که تکنسین های حرفه ای از آن برای تشخیص و عیب یابی کمک می گیرند. یک باور اشتباه در مورد این دستگاه وجود دارد که برخی از افراد تصور می کنند دیاگ تنها برای بخش های موتوری است. در واقع دیاگ زنی خودرو برای همه قسمت های موتوری و غیر موتوری ماشین را با دقت بالا مورد بررسی قرار می دهد. همه اجزای اصلی از جمله: موتور خودرو، گیربکس ، سیستم اگزوز ، ترمزها و … با دیاگ زنی خودرو تست می شود. مشکلات عملکرد موتور و انژکتور سوخت، جریان هوا و خنک کننده ، کویل های احتراق و گاز و هر ایرادای با این روش به سادگی مشخص خواهد شد.

دیاگ سیار خودرو در کجا انجام می شود؟

سرویس دیاگ خودرو هوم سرویز در همه مکان ها انجام می شود. برای استفاده از دستگاه دیاگ نیاز به فضای خاصی نیست و در هر جایی می توان دیاگ را به کار برد. در پارکینگ منازل، درب خانه یا محل کار و به طور کلی همه فضاهای سر پوشیده و بدون سقف مکانی هستند که تعمیرکار می تواند از دیاگ برای عیب یابی خودرو استفاده کند. با توجه به اینکه تفاوتی بین پارکینگ یا کنار خیابان در ارائه این خدمات وجود ندارد، سرویس دیاگ سیار خودرو در هر کجایی که باشید قابل ارائه است. اصولا این سرویس برای تشخیص و پیدا کردن ایراد قسمت های الکتریکی و موتوری است از نظر مکانی محدودیتی در دیاگ زنی وجود ندارد. دستگاه دیاگ خودرو وسیله ای کم حجم و سبک است که به گوشی های اندرویدی و لپ تاپ هم متصل می شود.

چرا خدمات دیاگ خودرو در محل هوم سرویز را انتخاب کنیم؟

دیاگ زدن خودرو در محل از جمله خدماتی است که توسط هوم سرویز ارائه می شود. عیب یابی و تعمیر اتومبیل های ایرانی و خارجی، تست قطعات موتوری و الکترونیکی خودرو با دستگاه، تعویض قطعات فرسوده و معیوب، کارشناسی خودرو و امداد خودرو بخشی از خدمات هوم سرویز است. دیاگ خودرو در محل توسط مکانیک های ماهر انجام می شود.

قیمت دیاگ خودرو در هوم سرویز چقدر است؟

در واقع نرخ واحدی به قیمت دیاگ خودرو اختصاص پیدا نمی کند. هزینه دیاگ زدن خودرو به موارد متنوعی وابسته است. در ادامه به موارد موثر بر هزینه دیاگ خودرو می پردازیم .

· نوع دستگاه دیاگ بر هزینه دیاگ زدن ماشین در محل تاثیر دارد

همانطور که گفته شد انواع دستگاه دیاگ که درصد دقت متفاوتی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. طبیعتا هر چه دستگاه دقیق تر باشد هزینه دیاگ خودرو نیز بیشتر می شود.

· نوع خودرو بر هزینه دیاگ تاثیر دارد

انواع خودرو دارای کامپیوتر ساده و پیچیده هستند. قیمت دیاگ زدن خودروهای متنوع متفاوت است. به طور مثال قیمت دیاگ زدن خودرو پراید با قیمت دیاگ زدن خودرو خارجی و هزینه دیاگ خودرو سنگین تفاوت دارد.

در نهایت میزان خرابی و عیب یابی خودرو هم بر تعرفه دیاگ خودرو تاثیر دارد. بعضی از تعمیرکاران هزینه دیاگ زدن خودرو را رایگان اعلام می کنند و تا درهنگام شناسایی ایراد فقط اجرت تعمیر ماشین را دریافت کنند. همچنین اگر نیاز به خرید لوازم یدکی خاص دارید می توانید روی هوم سرویز حساب کنید.

دیاگ موتور سیکلت و ماشین های داخلی و خارجی را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

دیاگ و عیب یابی ماشین های ایرانی نظیر پراید، پژو 405 و 206، سمند، دیاگ ماشین سنگین و همچنین دیاگ زدن موتور سیکلت و عیب یابی تخصصی تمام ماشین های خارجی و چینی نظیر لیفان و غیره توسط بهترین و کارآزموده ترین تعمیرکاران و مکانیک های سیار هوم سرویز در محل انجام می شود. برای دریافت خدمات دیاگ و عیب یابی هوم سرویز و همچنین تعمیر و سرویس خودرو کافیست به صورت رایگان در هوم سرویز درخواست خودتان را ثبت کنید. تا متخصصین ما جهت مشاوره و اعلام قیمت دیاگ زدن خودرو با شما تماس بگیرند.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس دیاگ خودرو و همچنین ارایه خدمات تست دیاگ خودرو و عیب یابی سریع خودرو در محل نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات تعمیر خودرو ارائه می دهد که شامل تعویض چراغ هالوژنی، زنون، لیزری، led و نئونی خودرو در محل, تعویض باتری خودرو در محل, خدمات صافکاری و نقاشی انواع ماشین لوکس و ایرانی , تعمیرات تخصصی انواع خودروهای بنزینی، گازوئیلی و هیبریدی, سپر سازی و تعویض انواع سپر خودرو ایرانی, تعویض وایر شمع انواع خودروهای ایرانی , لوازم یدکی خودرو ایرانی, تعمیر جلوبندی و تعمیر سیستم تعلیق انواع خودرو ایرانی و خارجی, تعویض لنت ترمز انواع خودرو ایرانی, رادیاتور سازی سیار , کلیه خدمات برق خودرو در محل, تعمیر دیفرانسیل پراید, تعمیر گیربکس دنده ای, تعمیر کولر ماشین در محل, تعمیر بخاری خودرو, تعمیر دینام خودرو در محل می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های تعمیر و سرویس خودرو را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس دیاگ خودرو

تست دیاگ خودرو و عیب یابی سریع خودرو در محل

دیاگ انواع خودرو ایرانی خودروهای ایران خودرو

دیاگ خودروهای سایپا

عیب یابی و دیاگ زنی خودرو های چینی و وارداتی در محل

دیاگ کیلومتر خودرو در محل

دیاگ خودرو با دستگاه پیشرفته با کمترین میزان خطا و تشخیص انواع ایراد خودرو در محل

نظرات کاربران

profile picture
آقای اکبری

از دستگاه به روز و دقیقی استفاده کردند و راهنمایی و مشاوره ایی که برای عیب خودرو اعلام کردند درست بود و ازشون کمال تشکر رو دارم

شرایط تست دیاگ خودرو در محل با بهترین دستگاه دیاگ

همیار می بایست ابتدا عیب یابی نموده و سپس در صورت رضایت مشتری اقدام به سرویس و تعمیرخودرو نماید.

همیار موظف به ارایه فاکتور اقلام خریداری شده توسط وی می باشد.

همیار می بایست حتی المکان از قطعات دارای گارانتی برای تعمیر لوازم خودرو استفاده نماید و برگه گارانتی را به مشتری ارایه نماید.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

carwash
کارواش در محل
قیمت از 300,000 الی 640,000 تومان
supply-auto-parts
لوازم یدکی خودرو
قیمت از 200,000 الی 500,000 تومان
oil-filters-change
تعویض روغن و فیلترها
قیمت از 250,000 الی 350,000 تومان
car-repair
تعمیر خودرو
قیمت از 450,000 الی 1,300,000 تومان