تعمیر و سرویس خودرو

چرا باید چراغ جلو را تعویض کنیم؟

کیفیت چراغ های جلو خودرو اهمیت زیادی در ایمنی رانندگی دارد. تا زمانی که یکی از این چراغ ها را از دست ندهید به اهمیت آن پی نمی برید. این چراغ های کاربردی به خصوص هنگام رانندگی در شب، نقش حساس تری دارند. بسیاری از تصادفات رانندگی ناشی از نداشتن نور کافی و عدم دید مناسب است. تعویض چراغ جلو سوخته یا آسیب دیده از موارد مهمی است که نباید نادیده گرفت. وقتی نور لامپ کم شده، راننده نمی تواند جاده را ببیند و راننده های دیگر هم نمی توانند ماشین را ببینند. این به معنای یک خطر جدی برای سرنشینان اتومبیل و همچنین خودروهای دیگر است. تعویض چراغ و لامپ خودرو هزینه چندانی ندارد ولی می تواند جان تان را نجات دهد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

انواع چراغ جلو

انواع چراغ ها د دسترس قرار دارند ولی وسایل نقلیه استاندارد از نوع خاصی چراغ جلو استفاده می کنند. شکل بیرونی چراغ همیشه یکسان نیست ولی موضوع مهم لامپ است. انواع متداول چراغ دارای لامپ هالوژن، LED،Xenon هستند. تعویض چراغ جلو هالوژن با ال ای دی یا چراغ های زنون تغییر زیادی در کیفیت نور ماشین به وجود می آورد. 

  • چراغ هالوژنی

البته لامپ های هالوژن پر طرفدارتر هستند و اغلب چراغهای جلو هالوژن هستند. در این لامپ ها از یک رشته تنگستن و گاز هالوزن برای تولید نور استفاده می شود. لامپ های هالوژن به مراتب پر نورتر از لامپ های معمولی هستند. این لامپ ها در انواع متنوعی با کیفیت نوردهی بالا در بازار عرضه شده اند.

  • چراغ LED

این لامپ ها با دیودهای دارای تابش نور کار می کنند. در مقایسه با لامپ هالوژن، LED قدرت کمتری دارد. البته طول عمر طولانی تر این لامپ، عدم ایجاد گرما و هزینه مناسب را نمی توان نادیده گرفت. این مزایا توانسته توجه بسیاری از خوردوسازان را جلب کند.

  • Xenon

در چراغهای زنون یا چراغ های HID (فشار زیاد) از گاز استفاده شده است.. چراغ های زنون روشن تر هستند ، دمای کار کمتر و ماندگاری بیشتری دارند. اما تعویض چراغهای HID  در مقایسه با سایر گزینه ها تخصصی تر است. برای نصب این چراغ های زیبا و تجملی نیاز به کیت تبدیل زنون دارید.

خدمات تعمیر ماشین در محل

هزینه تعویض چراغ جلوتعویض چراغ جلو هالوژن با زنون

مناسب ترین نوع چراغ جلو

با توجه به دفترچه راهنمای خودرو می توانید مناسب ترین چراغ را انتخاب کنید. به صورت استاندارد، کارخانه ها از چراغ های جلو ویزه ای استفاده می کنند. همیشه امکان تعویض چراغ و تغییر در استانداردهای نوردهی وجود دارد. امروزه خودروسازان برای افزایش دید به سمت استفاده از چراغ های ال ای دی و زنون می روند. چراغ های زنون نور سفید مایل به آبی دارند و ظاهر ماشین را لوکس تر نشان می دهند. 3 عامل مهم در انتخاب جلو، مقدار روشنایی، رنگ نور و قیمت چراغ است. با توجه به این موارد می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. آیا حاضرید برای دید بهتر، کمی بیشتر هزینه کنید؟

علت گرمای کم بخاری ماشین در زمستان چیست؟

زمان تعویض چراغ جلو

اصلا عجیب نیست که با سوختن یکی از چراغ های جلو، چراغ دیگر نیز در زمان کوتاهی بسوزد. در واقع طول عمر لامپ محدود است . از آنجایی که زمان استفاده از هر دو چراغ یکسان است پس سوختن پی در پی هر دو چراغ دور از ذهن نیست. در برخی از اتوموبیل ها از چهار لامپ و برخی دیگر تنها دو لامپ در چراغ جلو استفاده شده است. برای اینکه راننده دید کاملی از جاده داشته باشد باید همه دو یا چهار لامپ به اندازه کافی قدرت نور دهی داشته باشند. کم نور شدن یکی از لامپ ها و یا سوختن لامپ ها، توازن نور جاده را به هم می زند. بنابراین با مشکل در یک لامپ، زمان تعویض لامپ دیگر هم فرا رسیده است. برای بهبود دید ، هر دو چراغ را به طور همزمان جایگزین کنید. 

تعویض چراغ و لامپ خودرو در محل

تعویض چراغ جلو پرایدخدمات تعویض چراغ جلو پراید در تهران

تعویض چراغ جلو کم نور

وقتی نوردهی چراغ ها کم می شود باید از چراغ های جدید و البته پر نورتر استفاده کنید. چراغ های کم نور قادر به تامین نور کافی جاده نیستند و دید کامل را ایجاد نخواهند کرد. در نظر داشته باشید که بهترین و گران ترین چراغ های جلو خودرو در صورتی کارایی دارند که کاملا تمیز باشند. هر نوع آلودگی و کثیفی موجب کم شدن نور چراغ می شود. در این صورت اصلا نیازی به تعویض چراغ جلو نیست بلکه باید چراغ ها را تمیز کنید. تمیز کردن این چراغ ها زمان کمی می گیرد ولی به طور حتم همین کار ساده می تواند حوادث رانندگی در شب را کاهش دهد. اگر با تمیز کردن چراغ های جلو هنوز نور کافی ندارید با تعویض چراغ و لامپ خودرو مشکل برای همیشه برطرف خواهد شد.

چکاپ خودرو قبل از سفر شامل چه مواردی است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض چراغ و لامپ خودرو هم ارائه میده؟

تعویض چراغ جلو هالوژن

چراغ های هالوژن دارای طیف نوری متفاوتی هستند. وقتی صحبت از لامپ هالوزن است در واقع همه پرتوهای سفید یا آبی را در بر می گیرد. در چراغ هالوژن هر چه پرتو سفیدتر باشد ، نور روشن تر است. افزایش روشنایی باعث افزایش دید در شب می شود و به رانندگان دیگر کمک می کند تا شما را بهتر ببینند. چراغهای جلو با دمای رنگ سفیدتر ، پرتویی را منتشر می کنند که بیشتر به نور طبیعی شباهت دارد. علاوه بر روشنایی ، افزایش سفیدی نیز باعث بهبود دید راننده نسبت به جاده و دیگر راننده ها می شود.

تعویض چراغ در محل هوم سرویز

تعویض چراغ جلو رانا

خدمات تعویض چراغ جلو و لامپ خودرو در تهران

تعویض چراغ در محل هوم سرویز یک سرویس بسیار کاربردی است که توسط مکانیک سیار خودرو انجام می شود. تعویض چراغ جلو پراید، تعویض چراغ کوچک پراید، تعویض چراغ جلو 206،تعویض چراغ عقب 206، تعویض چراغ مه شکن 206، تعویض چراغ جلو رانا،تعویض چراغ جلو دنا،تعویض چراغ جلو پارس و ….. با قیمت مناسب. هزینه تعویض لامپ چراغ ماشین منصفانه و طبق تعرفه محاسبه می شود. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان بوده و شامل هزینه اضافی کارمزد و غیره نمی شود. تعمیر خودرو در محل را به حرفه ای های هوم سرویز بسپارید.

headlights

جهت ثبت سفارش رایگان تعویض چراغ و لامپ خودرو  از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا