خانگی و ساختمانی

✔️ چگونه درد برق زدگی چشم جوشکاری را درمان کنیم؟

برای جلوگیری از برق زدگی چشم جوشکاری از عینک محافظ استفاده می شوند. جوشکاران حرفه ای با عینک های محافظ چشم خود را در برابر شدت نور و جرقه های ناشی از جوشکاری حفظ می کنند. نور ماورا بنفش قوی می تواند صدمات جبران ناپذیری به چشم بزند بنابراین هرگز نباید بدون عینک محافظ اقدام به جوشکاری کرد. در برخی موارد به دلیل حجم کار و یا فراموشی و … جوشکاران تازه کار عینک به چشم نمی زنند که تبعات ناخوشایندی دارد. درد شدید چشم، سوزش چشمی و گاهی کوری موقت چیزی نیست که ارزش امتحان کردن را داشته باشد. خوشبختانه این مشکل قابل پیشگیری و درمان است. در ادامه در خصوص برق زدگی چشم و راه های درمان و رفع درد برق زدگی چشم پس از جوشکاری صحبت خواهیم کرد.  

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

برق زدگی چشم جوشکاری

برق زدگی در اثر جوشکاری یکی از دردناک ترین عارضه های چشمی است. این مشکل تنها یک علت دارد و آن سهل انگاری است. این عارضه به طور صد در صد قابل پیشگیری است اما به نظر می رسد اغلب جوشکاران در طول کار خود حداقل یکبار این مشکل را تجربه کرده اند. حتی خیره شدن به نور جوشکاری برای افراد عادی هم مشکل ساز است. اگر چشم ها بیش از حد در معرض نور ماورا بنفش جوشکاری قرار بگیرد، قرنیه آسیب می بیند. خیره شدن به نور مستقیم خورشید حتی در هنگام خورشید گرفتگی نیز همین مشکل را ایجاد می کند. علاوه بر مشعل جوشکاری و آفتاب همه نورهای شدید نیز می توانند به قرنیه آسیب بزنند. لامپ های هالوژن و حتی بازتاب نور آفتاب روی برف هم عارضه یا مشابه را به وجود می آورد. برخی از علائم برق زدگی چشم جوشکاری اینها هستند:

  • درد خفیف تا شدید در چشم آسیب دیده (یا هر دو چشم)
  • افزایش حساسیت به نور
  • چشم های پرخون
  • تاری دید و یا کوری موقت
  • چشمان اشک آلود
  • سوزش یا خارش چشم
  • احساس وجود شی خارجی در چشم

درمان برق زدگی چشم جوشکاری

برق زدگی چشم جوشکاران و راه های درمان

راه های درمان درد برق زدگی چشم جوشکاری

اقدامات درمانی پزشکی در مواجهه با مشکل برق زدگی چشم ضروری است. تجویز قطره های چشمی گشاد کننده چشمی می تواند درد را تا حدود زیادی کم کند. استفاده از مسکن های خوراکی روتین نیز بلامانع است. به طور کلی نباید سر خود و بدون مشورت با پزشک از داروهای شیمیایی و به خصوص مسکن ها استفاده کنید. هرگز از قطره های بی حس کننده چشمی برای کاهش درد برق زدگی جوشکاری استفاده نکنید. این کار تبعات خطرناکی در پی دارد. برخی درمان های خانگی در این مورد توصیه شده که نیازی به تجویز پزشک ندارد و برای کاهش درد می توان از آن کمک گرفت.

درمان های خانگی برای کاهش درد برق زدگی چشم جوشکاری

منظور از درمان های خانگی استفاده از شکل غیر دارویی مواد است. توصیه شده که یکی دو روز از تماشای تلویزیون خودداری کرده و در مواجه با نور از عینک آفتابی استفاده کنید. این عارضه قابل درمان است ولی نادیده گرفتن برخی نکات می تواند شدت جراحت قرنیه را افزایش دهد که در این صورت درد هم بیشتر خواهد شد. با این مواد می توانید تا حدودی درد برق زدگی جوشکاری را کم کنید. در صورت ساکت نشدن درد، حتما به پزشک مراجعه کنید. 

  •  سیب زمینی خام رنده شده و آب گرفته را بین دستمال تنظیف قرار داده و 15 دقیقه روی چشم ها قرار دهید. روزی 2 بار کافیست.
  • شیر خالص جوشیده: روزی 2 بار با توپک پنبه ای آرایشی و شیر، چشم ها را تمیز کنید.
  • چای کیسه ای سرشار از آنتی اکسیدان است. 10 تا 15 دقیقه چای کیسه ای سرد را  روی هر دو چشم قرار دهید.
  • قرار دادن کیسه های کوچک یخ روی چشم ها نیز در کاهش درد تاثیر دارد.
  • خیار را حلقه ای برش زده و چند دقیقه در فریزر قرار دهید. حلقه های خیار یخ زده، خارش ناشی از برق زدگی چشم جوشکاری را برطرف می کند.
  • گلاب از خارش، سوزش، تورم چشم در اثر جوشکاری جلوگیری می کند روزی 2 بار توپک پنبه ای آغشته به گلاب را روی چشم ها قرار دهید.
  • با کمک انگشتان روغن بادام را روی پلک ها بمالید تا التهاب و سوزش کم شود.
  • با آب سرد و یک پارچه تمیز هم می توانید چشم ها را کمپرس کنید.
  • موز رنده شده را روی پلک ها قرار دهید روزی 2 بار به مدت 15 دقیقه توصیه شده است.
  • روغن کرچک ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس است بدون نگرانی یک قطره روغن کرچک را به چشم بمالید.

پیشگیری از برق زدگی چشم جوشکاری

درمان خانگی درد برق زدگی چشم

مدت زمان بهبود علائم برق زدگی چشم جوشکاری

تا زمانی که چشم ها کاملا درمان نشده از تماشای تلویزیون و خواندن کتاب و قدم زدن در بیرون از منزل خودداری کنید. به طور معمول یکی دو روز طول می کشد تا همه علائم برق زدگی به طور کامل از بین برود. استراحت و بستن چشم ها با چشم بندهای خواب در بهبود بیماری بسیار موثر است. از دست زدن به چشم ها با دستان آلوده خودداری کنید زیرا خطر عفونت چشمی وجود دارد. در برخی از موارد به علت استنشاق بخارات حاصل از جوشکاری آرگون، سرگیجه به همراه برق زدگی بروز می کند.

در صورت مراجعه به درمانگاه امکان دارد از پانسمان برای محافظت چشم ها از نور استفاده شود. پدهای چشمی خواب هم همین کار را می کنند. اگر مراقب بهداشت چشم ها باشید و عفونت اتفاق نیفتد 1 یا 2 روز بعد برق زدگی چشم جوشکاری برطرف می شود. چنانچه همچنان احساس درد و سوزش در چشم ها حس می کنید هر چه سریعتر به چشم پزشک و یا متخصص بینایی سنجی مراجعه کنید.

(این مطلب اختصاصی هوم سرویز از treat-welders-flash ترجمه شده است)

برق زدگی چشم جوشکاری چیست؟
برق زدگی چشم جوشکاری چیست؟

خدمات جوشکاری و آهنگری هوم سرویز

سرویس جوشکاری یکی از 400 نوع خدمات فنی و تخصصی هوم سرویز است. برای ساخت حفاظ بالکن، نرده های راه پله و حفاظ پشت بام، تراس و یا ساخت درب و پنجره فلزی شما می توانید از خدمات جوشکاری و آهنگری هوم سرویز استفاده نمایید. در هر کجای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، رشت، تبریز، شیراز که زندگی می کنید برای اسفاده از خدمات جوشکاری هوم سرویز با ما تماس بگیرید. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است. بهترین کیفیت خدمات جوشکاری و آهنگری را با قیمت مناسب تجربه کنید. همیار شماییم تا پایان سرویس …

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جوشکاری و آهنگری هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا