تعمیر و سرویس خودرو

آیا تعویض لنت عقب خودرو قبل از سفر ضروری است؟

ترمزها بیشترین تاثیر را در عملکرد راننده دارند. رسیدگی به وضعیت ترمز به طور مستقیم امنیت رانندگی را افزایش می دهد. سیستم ترمز ماشین شامل لنت ترمز عقب و جلو، کولیس و روتر ترمز و دیسک است. لنت ترمز از قطعات مصرفی با طول عمر محدود است. فرسودگی لنت ترمز و روتر در کلیه خودروها اتفاق می افتد ولی برخی عوامل روی زمان تعویض لنت عقب و لنت جلو تاثیر می گذارد. انواع لنت ترمز با کیفیت متفاوت به فروش می رسد که هیچکدام برای ابد کارایی ندارند. حتی اگر بهترین برند موجود را هم نصب کنید باز هم بعد از مدتی لنت ها مشکل پیدا می کنند. آیا موقع رانندگی با سیستم ترمز ماشین مشکل دارید؟ شاید زمان تعویض لنت ها رسیده باشد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

پرداخت بعد از انجام کار

 

مشاهده سرویس ها 

استعلام قیمت و مشاوره رایگان

در اپلیکیشن و سایت هوم سرویز

 

گرفتن قیمت 

زمان تعویض لنت عقب خودرو

لنت خودروهای سرامیکی جدید طول عمر بالاتری دارند اما ساییدگی لنت چیزی نیست که بتوان از آن جلوگیری کرد. هر بار که پدال ترمز را فشار می دهید یک قدم به فرسایش لنت ها نزدیک تر می شود. زمان تعویض لنت های جلو همیشه زودتر از لنت عقب خودرو است. به طور متوسط بعد از 20 تا 30 هزار کیلومتر لنت جلو و بعد از 70 تا 100 هزار کیلومتر رانندگی لنت عقب خودرو کامل خالی می کند و باید عوض شود. در سیستم های هیدرولیکی از روی کاهش مخزن روغن می توان متوجه زمان تعویض لنت عقب شد در ترمزهای سیستم ABS خطای اتوماتیک به راننده هشدار می دهد. به طور کلی هر نوع صدای ناهنجار چرخ خا و یا لرزش پدال و فرمان نشان می دهد که لنت ها به اتمام رسیده اند. برخی از علائم تمام شدن لنت ترمز اینها هستند:

  • سایدگی لنت ها 
  • شنیدن صدای غیر طبیعی موقع ترمز گیری
  • پایین آمدن روغن ترمز در مخزن
  • پدال گیری تا آخرین حد
  • کاهش قدرت ترمز خودرو
  • انحراف خودرو به چپ و راست در زمان ترمزگیری
  • روشن شدن جراغ لنت در خودروهای ABS

راهنمای انتخاب انواع لنت ترمز خودرو

هزینه تعویض لنت عقب

 

چه مواردی زمان تعویض لنت عقب را جلو می اندازد؟

به طور دقیق زمان مشخصی برای تعویض لنت خودرو وجود ندارد. معمولا یک بازه زمانی پیشنهادی برای تعویض لنت در نظر گرفته می شود. خیلی موارد می تواند روی زمان بندی تقریبی تاثیربگذارد. از عادت های نادرست رانندگی نظیر فشردن بیش از حد روی پدال ترمز گرفته تا ترافیک و وضعیت جاده ها همگی طول عمر لنت ها را کاهش می دهند. در ادامه برخی از این موارد را یادآوری می کنیم.

سرویس تعویض لنت ترمز

  • سبک رانندگی

اگر موقع رانندگی عادت به ترمزهای ناگهانی دارید  لنت های ترمز خیلی زودتر تمام می شوند. تعویض لنت عقب در این مورد خیلی زودتر از موعد الزامی است. برهی از راننده ها بدون توجه با روشن شدن چراغ قرمز، پا را بر پدال ترمز می فشارند. این کار علاوه بر اینکه امکان تصادفات رانندگی را بیشتر می کند فشار روی لنت ها را هم افزایش می دهد.ترمزهای آرام و تدریجی بدون تردید طول عمر لتت را افزایش می دهد. اما ترمز گرفتن های مکرر در ترافیک تهران را نمی توان نادیده گرفت. هر بار که ترمز گیری می کنید میزان کمی لنت ها ساییده می شود. رانندگی در ترافیک نیز از عواملی است که به سیستم ترمز و لنت ها آسیب می زند.

چه موقع باید لنت ترمز را تعویض کنیم؟

زمان تعویض لنت عقب

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض لنت ترمز هم ارائه میده؟
  • وضعیت جاده ها

اگر لنت ترمز استاندارد و با کیفیت خریداری کنید، زمان تعویض لنت عقب خودو و همچنین لنت جلویی طولانی تر خواهد شد. برای مثال لنت ترمزهای کربنی و سرامیکی نسبت به انواع لنت ترمز فلزی استاندارد دوام بیشتری دارند. قیمت لنت های سرامیکی و کربنی اندکی بیشتر است ولی کارایی و کیفیت بالاتری هم دارند. با فرض اینکه لنت ترمز خوبی نصب کرده اید و در رانندگی هم محتاط هستید، هنوز یک مشکل بزرگ وجود دارد. رانندهایی که سفرهای جاده ای بیشتری دارند باید زودتر برای تعویض لنت عقب خوردو اقدام کنند. شیب های تند، پیچ های جاده ای و مواردی از این قبیل موجب می شود تا دفعات ترمزگیری و ترمزهای سخت بیشتر شود. اگر زیاد مسافرت می روید به کیلومتر توجه نکنید و قبل از سفر وضعیت لنت ترمز را بررسی کنید.

نکات تعویض لنت عقب

انت ترمز از قطعاتی است که دیر یا زود دچار استهلاک می شود. با رانندگی صحیح و ترمزهای آرام می توان تا حدود زیادی زمان تعویض لنت را به تعویق انداخت. برای اینکه فشار کمتری روی چرخ ها باشد وزن داخل خودرو را کمتر کنید. در صورت مکشل با سیستم ترمز بدون درنگ برای تعویض لنت ترمز اقدام کنید. یک نکته مهم اینکه بعد از تعویض لنت عقب همیشه ترمزگیری قدری خشک انجام می شود. نگران نباشید وضعیت لنت ها بعد از حداقل 500 کیلومکتر رانندگی به شرایط مطلوب خواهید رسید. با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات و برنامه ریزی برای سفرهای خانوادگی، از قبل نسبت به بررسی لنت ترمز اقدام کنید. تعویض لنت عقب خودرو در روزهای آخر موجب بروز مشکل در رانندگی می شود. سرویس تعویض لنت ترمز هوم سرویز در همه روزهای هفته فعالیت دارد.

چکاپ خودرو قبل از سفر را به حرفه ای ها بسپارید در صورت نیاز به عوض کردن لنت ها، قطعه دارای گارانتی نصب می شود.

بوستر ترمز خلا چیست و چگونه کار می کند؟

brakes-be-replaced

خدمات تعویض لنت عقب پراید

سرویس تعویض لنت ترمز در تهران

خدمات تعمیر خودرو در محل و بررسی وضعیت لنت ترمز از سرویس های کاربردی هوم سرویز است. این سرویس به صورت منطقه ای انجام می شود و در همه ایام سال نیز فعال است. برای تعویض لنت عقب خودرو و یا تعویض لنت جلو تاخیر جایز نیست. سلامت و امنیت رانندگی بستگی به کارکرد صحیح قطعات و سیستم ترمز خودرو دارد. برای بررسی زمان تعویض لنت  با ما تماس بگیرید. پس از بررسی در صورت رضایت مشتری تعویض لنت عقب و لنت جلو در محل انجام می شود. در صورت موجود بودن لنت ترمز استاندارد و با گارانتی معتبر استفاده خواهد شد. چنانچه قطعات تعویضی توسط همیار خریداری شود، فاکتور خرید ارائه خواهد شد. کلیه خدمات تعویض لنت ترمز هوم سرویز شامل گارانتی تضمین کیفیت هستند. قبل از سفر حتما وضعیت ترمزهای ماشین را بررسی کنید.

برای ثبت سفارش رایگان تعویض لنت ترمز از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا