لوله کشی و تاسیسات

در چه مواقعی لوله کشی گاز روکار نصب می شود؟

گاز طبیعی از ارزان ترین و کارامدترین سوخت ها برای تامین گرمایش ساختمان است. لوله کشی گاز روکار و توکار می بایست توسط تکنسین های متخصص انجام شود. هر گونه سهل انگاری در این مورد، خطرات ناگواری را به همراه دارد. گاز رسانی به خانه ها، رفاه به همراه دارد به شرطی که لوله کشی گاز طبق اصول استاندارد انجام شود. خدمات لوله کشی گاز هوم سرویز طبق تعرفه های شرکت گاز و مطابق با قوانین و مقررات انجام می شود. اگر قصد تغییر انشعابات را دارید با ما تماس بگیرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

انواع لوله کشی گاز

تقریبا اغلب خانه های مسکونی و ساختمان های اداری-تجاری از تجهیزات گازرسانی استفاده می کنند. گاز شهری به عنوان سوخت در آشپزخانه و برای آشپزی استفاده می شود. سیستم گرمایش ساختمان اعم از شوفاژخانه یا بخاری هم با گاز طبیعی گرم می شود. برای تامین آبگرم حمام، ارزان ترین راه لوله کشی گاز است. در همه ساختمان ها بنابر موقعیت از 2 نوع لوله کشی گاز روکار و توکار استفاده می شود. لوله های توکار گاز اغلب در حین ساخت، اجرا می شوند و در دید قرار ندارند. اما لوله های گاز روکار را به سادگی می توانید در ساختمان ببینید. در مطلب قبلی در مورد لوله کشی توکار گاز خانگی توضیحاتی داده شد در این مطلب لوله کشی گاز روکار معرفی می شود.

عوامل تاثیرگذار بر نرخ لوله کشی گاز کدام است؟

لوله کشی گاز روکاراستانداردهای لوله کشی گاز

لوله کشی روکار چیست؟

نگاهی به آبگرمکن دیواری بیندازید. آیا لوله های گاز را می بینید؟ سیستم لوله کشی گاز روکار در دید قرار دارد و به راحتی قابل مشاهده است. این لوله ها در گوشه ها و کناره های دیوار کار گذاشته می شود تا کمتر در معرض آسیب باشد. لوله های افقی و عمودی گاز روکار را در هر جایی که لازم باشد، می توان نصب کند. البته رعایت برخی نکات ایمنی نیز ضروری است. با توجه به در دسترس بودن این لوله ها امکان آسیب ناشی از ضربه و فشار وجود دارد. بهتر است هر از گاهی لوله های روکار را از لحاظ نشتی بررسی کنید تا خطری ساکنین را تهدید نکند.

تجهیزات لوله کشی گاز روکار

لوله های روکار از جنس فولاد، برنج یا مس هستند. استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه و ضد زنگ در برخی از مناطق توصیه می شود. استاندارد نصب لوله کشی گاز روکار در هر منطقه تفاوت دارد. لوله کشی و تجهیزات گازرسانی روکار برای باز کردن یا جا به جایی کاملا در دسترس است و نیازی به تخریب و کندن نیست. مهم ترین موضوع بعد از جنس لوله ها، اتصالات روکار است. استفاده از اتصالات دنده ای در لوله کشی گاز روکار مجاز نیست. رعایت سایز لوله ها و اتصالات به تشخیص مهندس ناظر انجام می شود. لوله های بدون درز و یا با درز در عملیات لوله کشی گاز روکار خانگی استفاده می شود. برای جلوگیری از زنگ زدگی و حفظ ماندگاری لوله های روکار همیشه این لوله ها رنگ آمیزی می شوند. رنگ لوله های گاز روشن و متفاوت از رنگ محیط انتخاب می شود.

راهنمای لوله کشی توکار گاز خانگی

خدمات لوله کشی گاز روکارخدمات لوله کشی گاز منازل مسکونی

نکات لوله کشی گاز روکار

  • برای جلوگیری از تجمع آلودگی و آشغال در پشت لوله ها، لازم است تا تجهیزات نصب از دیوار به اندازه یک سانتی متر فاصله داشته باشد.
  • در لوله های بیش از قطر 2 اینچ باید از جوشکاری برق برای اتصال استفاده شود.
  • عبور لوله های گاز از بین چارچوب درب و پنجره بدون استفاده از پوشش محافظ موجب ساییدگی لوله ها می شود.
  • حداقل فاصله نصب لوله کشی گاز روکار از لوله های آب، 5 سانتیمتر است. در فواصل کمتر لازم است تا عایق کاری لوله ها به درستی انجام شود.
  • لوله های گاز باید حداقل 5 سانتیمتر از کف موتورخانه بالاتر نصب شوند.
  • فاصله استاندارد لوله کشی گاز ار کلید و پریز برق نباید کمتر از 5 سانتی متر باشد.
  • به هنگام عبور لوله های گاز از پشت وسایل گازسوز دقت کنید ارتفاع لوله ها از ارتفاع شعله پایین تر باشد.
  • در صورت اجبار می توانید لوله کشی گاز را از بالای لوازم گاز سوز عبور دهید! در این مورد حداقل فاصله مجاز از سطح شعله، 50 سانتی متر است.
  • قطر لوله اصلی تا اولین اشعاب حداقل یک اینچ است.
  • انتهای همه لوله های فرعی و اشعابات در صورت عدم استفاده باید مسدود شود.
  • بست لوله های عمودی باید به طور کامل دور لوله گاز را احاطه کرده و وزن لوله را تحمل کند.

سرویس تعمیر ترموکوبل بخاری گازی

قیمت لوله کشی گاز روکارشرکت خدماتی گازرسانی به ساختمان های مسکونی

قیمت لوله کشی گاز روکار

پروژه های گازرسانی و لوله گذاری روکار گاز به صورت متری قیمت گذاری می شود. دستمزدها برای هر متر مربع از قبل اطلاع رسانی می شود ولی هزینه خرید لوازم و تجهیزات نصب به صورت جداگانه محاسبه می شود. با توجه به نوسان بازار نمی توان از قبل در مورد نرخ خرید لوله ها و اتصالات، بازه مشخصی را نعیین کرد. در صورتی که همیار نجهیزات نصب و اتصالات لوله کشی را خریداری کند می بایست فاکتور خرید را به مشتری تحویل دهد. در مواردی که قصد جا به جایی لوازم گازسوز دارید نحوه قیمت گذاری متفاوت است. برای مثال پس از بازسازی منزل، جای اجاق گاز تغییر می کند. در این صورت احتمالا با چند متر لوله، کل کار انجام می شود. 

قیمت لوله کشی گاز

خدمات لوله کشی گاز در تهران

عملیات لوله گذاری توکار و لوله کشی گاز روکار توسط متخصصین هوم سرویز انجام می شود. سرویس لوله کشی گاز هوم سرویز از خدماتی است که به صورت منطقه ای و در همه محله های تهران ارائه می شود. همیار لوله کش با قوانین و استاندارهای لوله کشی گاز خانگی، آشنایی کامل دارد. همه پروژه های گازرسانی خانگی در این سامانه به تصویب شرکت گاز رسیده و تاکنون مشکلی برای مالک به وجود نیامده است. سازندگان بنا با سفارش لوله کشی گاز ساختمان به صورت کامل می توانند از تخفیفات همیاران استفاده کنند. برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. 

سفارش سرویس لوله کشی گاز را به رایگان در اپ هوم سرویز ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا