نظافت و پذیرایی

شستشوی نمای ساختمان در تهران

نماشویی

شستشوی نمای ساختمان در ساختمان های قدیمی به منظور تمیز کردن سنگ نما و از بین بردن آلودگی های ظاهری نما انجام می شود. در اغلب ساختمان های قدیمی می توان با استفاده از آب و سیلیس یا اسیدشویی، ظاهر ساختمان را نونوار کرد. اما در ساختمان های نوساز نیز از سرویس نماشویی استفاده می شود. در این مورد هدف از بین بردن آثار ساخت و ساز و ملات و سیمان اضافی از نمای بیرونی است. روش های به کار رفته برای شستشو با توجه به میزان کثیفی و بودجه می تواند تغییر کند. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت شستشوی نمای ساختمان

شستشوی نمای ساختمان مهم ترین بخش از نظافت در ساختمان های مسکونی است. همه ساختمان های اداری- تجاری و مسکونی پس از چند سال نیاز به نظافت نما دارند. با توجه به اینکه امکان استفاده از روش های رایج نظافتی برای نمای ساختمان وجود ندارد، سرویس نماشویی هوم سرویز با شیوه خاص خود ارائه می شود. اگرچه نماشویی از سرویس های نظافتی است ولی با انجام آن، طول عمر ساختمان بیشتر می شود. به همراه نماشویی می توان مشکلات سنگ نما و ایرادات نما را نیز ترمیم کرد. علاوه بر آن پس از تعمیر نما، حوادث ناخواسته نظیر سقوط سنگ و افتادن تکه های آسیب دیده نما به طور کلی از بین خواهد رفت. برخی از مزایای نماشویی اینها هستند:

  • افزایش طول عمر ساختمان
  • تمیزکاری نمای بیرونی ساختمان ترمیم
  • تعمیر قسمت های فرسوده نما
  • افزایش ارزش و قیمت ساختمان

شستشوی نمای ساختمان

در شهرهای بزرگی همچون تهران، آلاینده های هوا صدمات بسیاری به نمای ساختمان وارد می کنند. گرد و غبار موجود در هوا به همراه آلاینده های ناشی از دود اتومبیل ها از جمله عواملی هستند که نمای ساختمان را سیاه و کثیف می نمایند. شستشوی نمای ساختمان یکی از مهم ترین قسمت هایی است که می بایست در نظافت فضای بیرونی ساختمان در نظر گرفت.نماشویی ساختمان ظاهر بنا را زیبا و تمیز می کند و روی قضاوت دیگران از فضای داخل تاثیرگذار است. ساختمان هایی با چهره کدر نمای ناپسندی را در بافت شهری به وجود می آورند که خوشایند شهروندان نیست. سرویس نماشویی بخشی از خدمات شرکت خدماتی نظافتی هوم سرویز است.

نماشویی ساختمان تهران

شستشوی نمای ساختمان برای بناهای قدیمی بسیار ضروری است. آلاینده هایی که بر روی سنگ های ساختمان می نشینند در اثر باران و با گذشت ایام موجب کاهش کیفیت نما می شوند که می بایست با شستشوی نما این مشکل را بر طرف کرد. لزوم نماشویی دوره ای برای ساختمان های اداری و مسکونی حداقل سالی یکبار ضروری است. هم زمان با نماشویی می توان اقدام به تعویض سنگ های فرسوده کرد تا از ریزش ناگهانی نما جلوگیری شود. آسیب نمای ساختمان در بافت فرسوده بیشتر است و به صورت جدا شدن سنگ نما دیده می شود. پیچ و رولپلاک سنگ نما بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل است. تیم حرفه ای راپل می تواند خدمات نماشویی و پیچ و رولپلاک نما را انجام دهد.

نماشویی ساختمان با طناب برای برج های مسکونی

نماشویی با واتر سند بلاستنماشویی با راپل و طناب

بهترین زمان برای شستشوی نما

شاید تصور می کنید که در هر فصلی امکان استفاده از سرویس نماشویی وجود دارد. از نظر تکنیکی این کار امکان پذیر است اما از نظر ایمنی نباید شستشوی نما را در فصول سر سال انجام داد. نفوذ آب به داخل درز سنگ و فضای خالی نمای ساختمان، در زمستان یخ می زند و مشکلاتی از قبیل سقوط سنگ یا شکستن شیشه را به همراه دارد. جهت جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی حتما سفارش های نماشویی را در تابستان و روزهای گرم سال انجام دهید.

شستشوی نمای ساختمان در تهران

شستشوی نمای ساختمان مختص ساختمان های قدیمی نیست. اغلب ساختمان های نوساز نیاز به نماشویی دارند. در حین انجام پروژه ساختمانی و انجام سنگ کاری نما، سیمان باقی مانده در سنگ کاری باید تمیز شود و این کار در نماشویی به خوبی انجام می شود.چنانچه سیمان و چسب اضافی در عملیات ساخت نما، تمیز نشود، به مرور سخت شده و نمای ساختمان را زشت نشان می دهد. لازم است تا همه ساختمان های نوساز از خدمات نماشویی جهت پاک کردن مواد اضافی ساخت و ساز و خاک گیری نمای ساختمان استفاده کنند. به این ترتیب درخشش نمای ساختمان بیشتر شده و نما چشمگیرتر خواهد شد.

لیست قیمت شستشوی نمای ساختمان

شستشوی نمای ساختمان هزینه بر است. این هزینه به طور توافقی بین واحدهای یک ساختمان تقسیم می شود. به این ترتیب سهم پرداختی هر واحد از هزینه نماشویی مقدار بسیار کمتری خواهد شد. نرخ نماشویی بستگی به بزرگی ساختمان، جنس نما و تکنیک شستشو بستگی دارد. روش های نماشویی متفاوتی برای تمیز کردن نمای بیرونی ساختمان وجود دارد. شیوه اجرای کار در هر روش کتفاوت است ولی نتیجه همیشه بهتر از چیزی است که تصورش را می کردید.

انواع نما و روش های نماشویی در تهران

انواع مختلفی از نمای ساختمان وجود دارد که هر کدام نیاز به شستشوی ویژه ای دارند عمده مواد به کار رفته در نما عبارتند از : نمای شیشه ای-نمای کامپوزیت -نمای رنگ شده و آستر شده -نمای سرامیک یا کاشی-نمای آجری-نمای سنگ و… . متریال ساخت نما در نظافت آن تاثیرگذار است. اما در همه سفارش های شستشوی نمای ساختمان از 3 شیوه متداول برای اجرای کار استفاده می شود.

خدمات شستشوی نمای ساختمان با واترجت

اسیدشویی نما در بناهای قدیمی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نماشویی هم ارائه میده؟

اجرای خدمات نماشویی

شستشوی نمای ساختمان در زمره مشاغل سخت دنیا قرار دارد و کاری تخصصی محسوب می شوند. کارگران آموزش دیده و با تجربه با رعایت نکات امنیتی اقدام به این کار می کنند. با تمام اقدامات امنیتی احتمال خطر در این حرفه زیاد است. نماشویی با استفاده از دستگاه سندبلاست و یا واتر جت و هر دستگاهی که انجام شود باید اقداماتی را قبل از شروع انجام داد. در حالت کلی از 3 طریق کارگران اقدام به شستشوی نمای ساختمان می کنند.

الف- نماشویی با استفاده از داربست

ب-شستشوی نمای ساختمان با طناب

ج- استفاده از کمربند محافظتی

  • الف- نماشویی با استفاده از داربست

استفاده از داربست در شستشوی نمای ساختمان از لحاظ امنیتی ارجحیت دارد. داربست تکیه گاه مطمئنی برای کارگر بوده و هم زمان از کمربند محافظ هم استفاده می شود. در این صورت احتمال خطر بسیار کمتر خواهد شد. ارتفاع ساختمان تعیین کننده روش کار می باشد. اما نصب داربست مشکلاتی دارد و همیشه نمی توان از داربست برای شستشوی نمای ساختمان استفاده کرد. محدودیت فضا بزرگترین مشکل نصب داربست است.  این شیوه تقریبا منسوخ شده است و از شیوه های به روزتری برای پیچ و رولپلاک نما و نماشویی استفاده می شود.

طناب راپل یکی از کاربردی ترین وسیله ها برای شستشوی نمای ساختمان و یا انجام عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما است. این یک کار تخصصی است و توسط تیم حرفه ای راپل انجام می شود. تیم با تجربه نماشویی ساختمان هوم سرویز متشکل از اعضای با تجربه ای است که آموزش کوه نوردی و کار با طناب را گذرانده اند. کسانی که تجربه ای در این زمینه ندارند نمی تواند با تجهیزات طناپ و راپل کار کنند. نحوه نصب طناب و استفاده از آن کاملا تخصصی است. شستشوی نمای ساختمان با طناب در مکان هایی که امکان استفاده از داربست نیست، یک شیوه کارامد است. این تکنیک بسیار ایمن بوده و خطری در هنگام نماشویی ایجاد نمی کند.

  • ج- استفاده از کمربند محافظ در نماشویی

در خدمات نماشویی برای ایجاد تعادل بیشتر یک کمربند محافظ به بدن فردی که کار شستشوی نما را بر عهده دارد، وصل می شود. این کمربند به خوبی با اتصال های محکم، نگهداری می شود. از کمربرند محافظ اغلب برای کار روی داربست استفاده می شود. البته این کمربند محافظ قابلیت استفاده اختصاصی را نیز دارد.  پس از بررسی محل به طور دقیق، تیم نماشویی برای انتخاب شیوه کار هماهنگی می کنند. در هر صورت یکی از سه شیوه برای نماشویی ساختمان یا کارهای پیچ و رولپلاک نما در نظر گرفته می شود.

انتخاب بهترین شرکت نظافتی در تهران

نماشویی ساختمان

انواع روش های شستشو و نماشویی ساختمان

روش های شستشوی نمای ساختمان با توجه به نوع ساختمان و درجه کثیفی آن انتخاب می شود. در واقع همه ساختمان ها به یک نسبت کثیف نیستند و باید از روش های شستشوی مختلفی تمیز شوند. اگر نما دچار آسیب شده باشد می بایست ابتدا پیچ و رولپلاک سنگ نما کار شود و پس از اتمام این مرحله از خدمات نماشویی استفاده شود. شستشوی نما با هدف تمیز کردن آلودگی های ظاهر ساختمان انجام می شود. خدمت نماشویی با استفاده از ابزار مختلفی می تواند اجرا شود. اجرای هر شیوه و انتخاب ابزار بستگی به جنس سازه و نما دارد. قیمت نماشویی ساختمان با ابزار آلات گوناگون، متفاوت می باشد یکی از متداول ترین شیوه های شستشوی نمای ساختمان واترجت صنعتی است.

  • شستشوی نمای ساختمان با واترجت

استفاده از واترجت برای شستشو در نمهای غیر شیشه ای( غیر گلس) متداول تر است. واترجت وسیله ای صنعتی است که آب را با فشار بالا روی سطح مورد نظر، پمپاژ می کند. به همراه آب، مواد شوینده و ترکیبات ساینده نیز روی سطح پاشش می شود. استفاده از مواد شوینده و ساینده مخصوص هر نما موقع شستشو الزامی است. چنانچه در شستشوی نمای ساختمان با واترجت از شوینده های غیر استاندارد استفاده شود، موجب آسیب جدی به سطح نما می شود. سه نوع شوینده در واترجت استفاده می شود که عبارتند از:

  • شستشوی نمای ساختمان با  آب

در این شیوه تنها از فشار آب برای شستشوی نمای ساختمان استفاده می شود و نیاز به استفاده از شوینده ها و ساینده های قوی نیست. این شیوه برای از بین بردن گرد و خاک حاصل از ساخت و ساز در ساختمان های نوساز موثر است. واترجت با آب تا حدود زیادی نما را تمیز می کند ولی اگر سطوح بیش از حد کثیف باشند باید از مواد قوی برای شستشو استفاده شود.

برای شستشوی ساختمان هایی که نمای شیشه ای دارند از تی های تلسکوبی استفاده می شود. این تی ها تا ارتفاع 25 متر را پوشش می دهند و قابلیت افزایش طول را دارند. در ارتفاع های بالاتر لازم است تا از راپل یا داربست برای شستشوی نمای ستاختمان استفاده شود.

  • نماشویی با آب و سیلیس

اگر ساختمان دارای جرم های سخت و لکه های قدیمی باشد بهتر است این روش انتخاب شود تا آثار به جای مانده از آلاینده ها به خوبی بر طرف شود. سیلیس 2 دهم با آب و هوا ترکیب شده و با دستگاه واترجت روی نما پاشش می شود. فشار زیاد واترجت و سیلیس موجب از بین بردن لکه های سخت و جرم های قدیمی روی نما می شود. شستشوی نمای ساختمان آجر سه سانتی با سیلیس بهترین راه برای از بین بردن تیرگی های نمای ساختمان است.

چرا پیچ و رولپلاک نما ضروری است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نماشویی هم ارائه میده؟

شستشوی نمای ساختمان با آب و سیلیس

  • اسید شویی نمای ساختمان

با این روش می توان تمیزی و جلای بسیاری از سنگ های ساختمانی را بهبود بخشید. اسید شویی در تغییر ظاهر نما و حفظ زیبایی آن بسیار موثر است و از این رو در ساختمان هایی که بسیار کثیف هستند استفاده می شود. شستشوی نمای ساختمان آجر سه سانتی با اسید، نماشویی سنگ های ساختمانی با اسید و دیگر متریال نما بسیار حساس است. کار با اسید برای افرادی که در این زمینه تجربه ای ندارند بسیار خطرناک است. تیم حرفه ای نماشویی هوم سرویز متخصص در شستشوی نمای ساختمان با واترجت، سیلیس و اسیدهای شوینده است.

عوامل تاثیرگذار در قیمت نما شویی ساختمان

مولفه های زیادی بر قیمت نماشویی تاثیر دارد از جمله ارتفاع ساختمان و تعداد طبقات، تعیین کننده قیمت نماشویی است. ارتفاع تعیین کننده روش کار است در واقع باید در نظر گرفت که برای انجام نماشویی ساختمانی با ارتفاع مشخص، نیاز به داربست هست یا خیر. داربست می تواند هزینه اضافی داشته باشد. کارشناسان با حضور در محل و دیدن نوع سنگ های به کار رفته در ساختمان نیز قیمت را محاسبه می کنند. مواد مورد نیاز برای شستشوی نمای ساختمان که قبلا شرح داده شد کاملا به صورت توافقی انتخاب می شود که البته بر قیمت تاثیرگذار است. بدیهی است شستشوی نمای ساختمان با آب و یا اسیدشویی تفاوت قیمت  بیشتری خواهند داشت. برخی از مهم ترین عوامل در تغییر نرخ دریافتی عبارتند از:

  • تعداد طبقات ساختمان و ارتفاع
  • استفاده از داربست
  • آلودگی بیش از حد نما
  • استفاده از شوینده های قوی و اسیدی

هزینه نماشویی در ساختمان های قدیمی

سال ساخت ساختمان و عمر آن نیز عامل موثری در تعیین قیمت نماشویی است. کثیفی و آلودگی ساختمان های قدیمی بیش از ساختمان های جدید است و از طرفی عمر سنگ و شکستگی سنگ نما نیز در نظر گرفته می شود. در اکثر ساختمان های قدیمی نیاز به ترمیم و پیچ و رولپلاک سنگ نما است که می تواند همراه با نماشویی با کارفرما توافق شود. متخصصین با تجربه هوم سرویز آماده انجام نماشویی در مناطق 22 گانه تهران هستند. برای انتخاب بهترین شیوه شستشوی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید. تیم حرفه ای نماشویی ساختمان با حضور در محل و مشاوره رایگان، راهنمایی لازم را برای انجام کار ارائه داده و قیمت نهایی را اعلام می کند.

تعرفه نماشویی ساختمان در هوم سرویز

قیمت نماشویی

خدمات شستشوی نما در تهران

جهت مشاوره در مورد شستشوی نمای ساختمان و برج های مسکونی یا اداری با ما تماس بگیرید. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است. همه سفارش های ثبت شده در این سامانه شامل مشاوره رایگان توسط تیم پشتیبانی می باشند. پس از ثبت سفارش هماهنگی برای بازدید از بنا انجام می شود. بازدید به منظور براورد دقیق مصالح مورد نیاز، انتخاب تکنیک شستشوی نما و تعیین قیمت نماشویی بر حسب مورد می باشد. بهترین زمان برای رسیدگی به وضعیت نمای ساختمان و نظافت، روزهای گرم سال است. در صورتی که قصد سفارش نماشویی را دارید هم اکنون اقدام کنید. با چند کلیک ساده می توانید سفارش خود را در سامانه درب منزل هوم سرویز ثبت کنید. ما به کار تیم حرفه ای همیاران اطمینان داریم و تضمین کار را به عهده می گیریم. در صورت عدم رضایت یکبار دیگر سرویس به رایگان اجرا می شود.

جهت اطلاع از لیست قیمت نماشویی ساختمان و ثبت سفارش رایگان با هوم سرویز تماس بگیرید

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا