خانگی و ساختمانی

سرویس موتورخانه در زمستان

موتورخانه از تجهیزات اصلی سیستم گرمایشی ساختمان است. بعد از نصب و راه اندازی موتورخانه لازم است تا این تجهیزات به خوبی نگهداری و سرویس شود. سرویس موتورخانه به صورت دوره ای انجام می شود. همراه با سرد شدن هوا در پاییز و زمستان، کاربرد موتورخانه های شوفاژ بسیار بیشتر می شود. برای گرم نگهداشتن ساختمان می بایست تجهیزات گرمایشی مرتب بازبینی شده و در صورت نیاز تعمیر و تعویض قطعات انجام شود.اگر هنوز سرویس دوره ای شوفاژخانه را انجام نداده اید با خدمات نصب و راه اندازی موتورخانه هوم سرویز تماس بگیرید. بلافاصله سرویس کار متخصص به محل اعزام می شود.  

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آیا سرویس موتورخانه ضروری است؟

سرویس کار موتورخانه موارد حیاتی را چک می کند این بازدید به صورت دوره ای انجام می شود. هزینه نگهداری از تاسیسات موتورخانه در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی بخشی از هزینه های جاری و دوره ای است. با پرداخت این مبلغ می توان از بروز اتفاقات ناخواسته در موتورخانه جلوگیری کرد. برخی از این حوادث بسیار خطر آفرین هستند و برای ساکنین مشکل ساز می شوند. از چک کرده فشار آب گرفته تا تست دمای اجزای تاسیسات موتورخانه همگی در سرویس دوره ای بررسی می شود. به این ترتیب علاوه بر پیشگیری از خطرات احتمالی، هزینه تعمیرات موتورخانه هم تا حد زیادی کمتر خواهد شد. برخی از مواردی که همیشه در سرویس دوره ای انجام می شود اینها هستند:

  • بررسی لوله‌های موتورخانه
  • عیب‌یابی تجهیزات
  • هواگیری موتورخانه شوفاژ
  • تنظیم تجهیزات شوفاژخانه
  • شستشوی موتورخانه شوفاژ
  • تعمیر شوفاژخانه
  • تعویض قطعات فرسوده

هزینه تعمیرات موتورخانه چقدر است؟

نصب و سرویس موتورخانهنصب و نگهداری سیستم های گرمایشی در تهران

سرویس کار موتورخانه چه کار می کند؟

یک سرویس کار ماهر باید همه قطعات و اجزای تاسیسات گرمایشی را از نظر صحت کارکرد، بررسی کند. وجود سیم های عایق نشده در موتورخانه می تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. علاوه بر ان همیشه امکان بروز مشکلات در سیستم حرارتی موتورخانه شوفاژ وجود دارد. نوسانات حرارتی نباید از حد مجاز بالاتر باشد چک کردن دیگ موتورخانه از دیگر کارهایی است که در سرویس دوره ای انجام می شود. بررسی پمپ آب و منبع دوجداره الزامی است در صورت ایراد و اشکال در این قطعات سرویسکار می تواند بلافاصله تعمیرات موتورخانه و تعویض قطعات را انجام دهد. برای نگهداری از تجهیزات موتورخانه می توان از خدمات سرویسکار به دو صورت استفاده کرد.

  • سرویسکار تمام وقت موتورخانه

به طور معمول در ساختمان های تجاری و اداری از خدمات سرویس کار تمام وقت استفاده می شود. با توجه به پیچیدگی سیستم موتورخانه و تجهیزات آن لازم است تا یک نفر به طور دائمی دمای آب و حرارت موتورخانه را بررسی کند. ساختمان موتورخانه های اداری-تجاری معمولا مجزا از ساختمان اصلی و در فضای دیگری است. وجود یک سرویس کار در زمستان بسیار ضروری است زیرا در صورت بروز اتفاقات می تواند به سرعت مشکل را برطرف کند. پشتیبانی تمام وقت موتورخانه در این ساختمان ها الزامی است.

  • سرویسکار موتورخانه پاره وقت

در ساختمان های مسکونی معمولا خدمات نگهداری از موتورخانه به سرویسکار حرفه ای سپرده می شود. این فرد به طور دائم در مجتمع حضور ندارد و به صورت ماهانه یا طبق زمان بندی مشخصی از موتورخانه بازدید می کند. فضای موتورخانه در آپارتمان ها معمولا در زیر زمین قرار داد و همه تجهیزات در همین فضا نصب شده است. در سرویس موتورخانه ماهانه لازم است تا همه تجهیزات کامل بررسی شود. وسعت موتورخانه شوفاژ منازل خیلی کمتر از مجتمع های اداری-تجاری است. به همین جهت نیازی به خدمات نگهداری از تاسیسات به صورت شبانه روزی نیست.

آیا موتورخانه نیاز به نگهداری دارد؟ تعمیر و نگهداری موتورخانه

سرویس شوفاژ خانه مرکزینگهداری از تجهیزات موتورخانه در ساختمان های قدیمی

سرویس موتورخانه شوفاژ

بسیاری از مشکلات احتمالی شوفاژخانه را می توان در سرویس دوره ای متوجه شد. اصولا یک تکنیسین حرفه ای می تواند از روی صدای کارکرد تجهیزات به سلامت یا ایراد قطعات پی ببرد. هر گونه صدای غیر طبیعی از درون تجهیزات می تواند ناشی از ساییدگی قطعات به یکدیگر باشد که باید بالافاصله نسبت به رفع مشکل اقدام کرد. در غیر این صورت قطعه درگیر به طور کامل بی مصرف خواهد شد. صدای ریزش مایعات، صدای شیرهای موتورخانه و هر مورد دیگری یک هشدار جدی است که تنها سرویسکار با آن آشنایی دارد. اگر هر گونه بوی نامطبوع از شوفاژخانه استشمام می شود بلافاصله با خدمات نصب و تعمیر موتورخانه هوم سرویز تماس بگیرید. عدم تهویه مطبوع در  فضای موتورخانه موجب بوی تعفن شده که می تواند مشکل ساز شود. 

هزینه نگهداری از موتورخانه چقدر است؟

وسعت موتورخانه و تعداد انشعابات ملاک مهمی در تعیین قیمت های نصب و راه اندازی شوفاژخانه است. در مورد سرویس نگهداری نیز این موارد می تواند تعیین کننده باشد. در ساختمان هایی که تعداد واحدهای بیشتری وجود دارند همیشه تجهیزات موتورخانه بیشتری هم وجود دارد. نصب هر کدام از انشعابات کلکتور هزینه جداگانه ای دارد. از تجهیزات موتورخانه های بزرگ که بگذریم عامل مهم دیگر در هزینه ها، عمر موتورخانه است. اگر تجهیزات گرمایشی و سیستم شوفاژخانه قدیمی باشد، امکان فرسودگی قطعات و اجزای سیستم هم بیشتر است. در این صورت برای سرویس و نگهداری شوفاژخانه مبلغ بیشتری پرداخته می شود زیرا هزینه تعویض قطعات هم تاثیرگذار است.

نصب و تعمیر شوفاژ در کوتاه ترین زمان 

سرویس دوره ای موتورخانه

تعرفه نصب و سرویس موتورخانه هوم سرویز

قیمت تعمیر و سرویس موتورخانه

خدمات نصب و سرویس موتورخانه در تهران

خدمات نگهداری از موتورخانه به صورت ماهیانه بین 100 تا 200 هزار تومان هزینه دارد. در ساختمان های مسکونی این هزینه بین واحدها تقسیم می شود. مثل قبض آب، برق مشاعات و …. مبلغ بررسی و چک شوفاژخانه هم از هزینه های جاری ساختمان به حساب می آید. سهل انگاری در نگهداری از تجهیزات موتورخانه موجب آسیب جدی به آن شده و هزینه تعمیرات را افزایش می دهد. نشتی و سوراخ دیگ چدنی و منبع دوجداره، خرابی پمپ آب و فرسایش قطعات موتورخانه شوفاز قابل پیشگیری یا حداقل کنترل است. سرویسکار با چک کردن تجهیزات به صورت ماهانه در مورد تعویض یا تعمیر تجهیزات هشدارهای لازم را می دهد. برای استفاده از خدمات نصب و راه اندازی موتورخانه گازی و گازوئیلی با ما تماس بگیرید. این سرویس توسط تعمیرکار حرفه ای هوم سرویز در همه مناطق تهران ارائه می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه هم ارائه میده؟

ثبت سفارش رایگان سرویس نصب و تعمیر موتورخانه از طریق اپلیکیشن هوم سرویز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا