لوله کشی و تاسیسات

راهنمای انتخاب سینک ظرفشویی مناسب

انتخاب سینک ظرفشویی از دو جنبه کاربرد و زیبایی مهم است. بدون یک سینک مناسب، آشپزخانه اصلا آشپزخانه نیست. امروزه طراحی سینک آشپزخانه بسیار تغییر کرده است. موقع خرید انتخاب های زیادی دارید و این امر، انتخاب را کمی دشوار تر می کند. برای اینکه بدانید کدامیک از این محصولات مناسب آشپزخانه تان هست باید همه جزئیات را در نظر بگیرید. واقعیت اینجاست که تنها در نظر گرفتن شکل ظاهری کافی نیست. برای اینکه بعد از نصب سینک ظرفشویی از انتخاب خود رضایت داشته باشید راهنمایی های این مطلب را از دست ندهید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

انواع سینک ظرفشویی

همه سینک های موجود در آشپزخانه ها کاربرد یکسانی دارند. شستن ظروف، میوه ها و سبزی ها و …. را می توان در هر کدام از این سینک ها انجام داد. در بازار محصولات متفاوتی به فروش می رسد تشخیص خوب یا بد بودن سینک به 3 عامل بستگی دارد.

عمق لگن

هر چه عمق لگن ظرفشویی بیشتر باشد، از لحاظ کیفیت مناسب تر است. به این ترتیب موقع شستشوی ظروف فضای بیشتری دارید و نگران شستن قابلمه های بزرگ و تابه ها و ظروف حجیم نیستید.

ضخامت ورق

سینک ظرفشویی باید بتواند وزن زیادی را تحمل کند. هر چه ضخامت ورق بالاتر باشد، کیفیت محصول هم بالاتر است. 

نوع ورق

ورق ساخت سینک ظرفشویی از دو نوع ساده یا آجدار انتخاب می شود. نظافت سینک های ساده به مراتب آسان تر است اما از لحاظ زیبایی ورق های آجدار شکیل تر هستند.

چگونه سینک ظرفشویی را نصب کنیم؟

نصب سینک ظرفشویی مدل جدید

عوامل موثر در انتخاب سینک ظرفشویی

در نظر گرفتن مواردی که گفته شد برای شروع خوب است حالا باید دیگر موارد را نیز یک به یک برررسی کنید. از لحاظ جنس، اندازه، نحوه نصب و …. همه محصولات موجود در بازار یکسان نیست. موقع خرید به این موارد توجه کنید.

  • اندازه و ابعاد سینک ظرفشویی

برای نصب سینک ظرفشویی فضایی محدود در بین کابینت ها در نظر گرفته می شود. این فضا با توجه به نوع و اندازه سینک، طراحی می شود. به همین دلیل کابینت سازها از قبل در مورد سینک ظرفشویی سوال می کنند. اگ قصد تعویض سینک قدیمی را دارید باید محصولی به اندازه سینک قبلی خریداری کنید. البته همیشه امکان نصب سینک ظرفشویی بزرگتر هست ولی نمی توانید یک محصول کوچکتر را روی محل سینک بزرگتر نصب کنید. ابعاد استاندارد در برندهای مختلف متفاوت است ولی معمولا دو لگنه بزرگتر از تک لگنه های معمولی است . اگر فضای کافی در اختیار دارید خرید سینک با ابعاد بزرگتر ایده خوبی است. اما در محدودیت فضا می توانید از ظرفشویی هایی با عمق بیشتر استفاده کنید تا فضای بیشتری برای شستشو داشته یاشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب سینک ظرفشویی هم ارائه میده؟
  • انتخاب سینک ظرفشویی از نظر نصب

از لحاظ نصب دو نوع سینک ظرفشویی توکار و روکار در بازار موجود است. سینک ظرفشویی توکار در فضای میان کابینت جای داده می شود در واقع صفحه کابینت به اندازه ابعاد کابینت برش می خورد. سینک ظرفشویی توکار بسیار پر طرفدار است و دکوراسیون آشپزخانه را مدرن تر نشان می دهد. نوع نصب سینک روکار تفاوت زیادی با توکار دارد. نصاب سینک را از بالا روی صفحه سنگ یا ام دی اف نصب می کند. در تصویر زیر نمونه ای از سینک ظرفشویی توکار را می بیند. صفحه کابینت از چهار طرف سینک دیده می شود و سینک ظرفشویی در بین کابینت جاساز شده است.

نظافت سینک ظرفشویی با چند ترفند ساده

راهنمای نصب سینک ظرفشویی

  • انتخاب سینک ظرفشویی از لحاظ جنس

علاوه بر ضخامت ورق سینک، جنس متریال ساخت این محصول نیز بسیار متنوع است. انواع سینک سنگی، سرامیکی، گرانیتی، استیل در بازار موجود است. با وجود تولید محصولات جدیدتر هنوز هم سینک ظرفشویی استیل از در اغلب آشپزخانه ها دیده می شود. این محصولات در طرح های متنوع با سینی های چپ و راستی و تعداد لگن های کم و زیاد، خیلی کار راه انداز هستند. جنس سینک روی قیمت خرید تاثیر زیادی دارد از قبل در این مورد تصمیم گیری کنید. برخی از رایج ترین سینک ها از لحاظ جنس اینها هستند:

انتخاب سینک ظرفشویی گرانیتی

دارای رنگبندی و مدل های بسیار متنوعی و زیبایی است رنگ های مشکی، دودی، قهوه ای، بژ و کرم در بازار موجود هستند. سینک گرانیتی از مواد پلیمری ساخته شده است.در نظر داشته باشید که امکان ترک خوردگی یا شکستن این محصولات هم زیاد است.

انتخاب سینک ظرفشویی سنگی

سینک های سنگی از جنس کوارتز ساخته شده اند و دکوراسیون آشپزخانه را شیک تر می کنند. برای طبیعت دوستان این سبک طراحی ایده آل است.

سینک سرامیکی

سبک طراحی آشپزخانه سفید با سینک سرامیکی بسیار زیباتر می شود. سینک سرامیکی با کابینت آشپزخانه سفید هماهنگی فوق العاده ای دارد. 

انتخاب سینک ظرفشویی شیشه ای

سینک شیشه ای از جدیدترین محصولات در دکوراسیون آشپزخانه است. جنس رویه از شیشه سکوریت نشکن و لگن از جنس استیل است! این محصول علاوه بر احتمال شکستگی بالا، لکه های آب را نیز خیلی زیاد نشان می دهد. 

انتخاب سینک ظرفشویی استیل

از لحاظ خط و خش و لکه و شکستگی بهترین نوع سینک ظرفشویی موجود در بازار همین متریال است. سینک استیل ضد زنگ بوده و در برابر ضربه مقاوم است. دقت کنید موقع نظافت سینک ظرفشویی از سیم استفاده نکنید. سیم ظرفشویی موجب خط و خراش روی استیل می شود و سطح استیل را کدر و مات می کند. از لحاظ قیمت این متریال ارزان تر از بقیه انواع سینک ظرفشویی است.

آموزش نصب سینک ظرفشویی توکار

انتخاب سینک ظرفشویی دو لگنهانتخاب سینک ظرفشویی

خدمات نصب سینک ظرفشویی در تهران

سرویس نصب انواع سینک ظرفشویی از خدمات پر تقاضا در هوم سرویز است. این سرویس توسط نصاب حرفه ای و با تجربه در همه محله های تهران ارائه می شود. نصب انواع سینک ظرفشویی روکار و توکار، نصب شیرآلات و سیفون و متعلقات جانبی سینک ظرفشویی، تعویض سیفون و … در کوتاه ترین زمان و با قیمت مناسب انجام می شود. سفارش خود را از اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید. تنها با چند کلیک ساده و پاسخ به چند سوال، سرویس نصب سینک ظرفشویی ثبت خواهد شد. در هر کجای تهران که زندگی می کنید سفارش خود را ثبت کنید تا نزدیکترین نصاب به محل اعزام شود.

سرویس نصب سینک ظرفشویی را در اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

یک دیدگاه

  1. جالبه که اینقدر تنوع سینک ها تو ایران هم بالا س ولی اکثر شون توی فروشگا ها موجود نیست بخصوص سینک های خارجی توی ایران کم پیدا میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا