برقکاری ساختمان

✔️ ترفند حرفه ای نصب لوستر در سقف یونولیتی | به همراه لیست قیمت

نصب لوستر در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری رایج است. وقتی یک لوستر زیبا و مدرن در ساختمان نصب شده، فضا شیک و لوکس تر به نظر می رسد. همیشه می توانید با نصب لوستر، دکوراسیون متفاوت تری را در ساختمان ایجاد کنید. برای نصب لوستر با توجه به جنس سقف اقدامات لازم انجام می شود. نصب لوستر در سقف یونولیتی به سادگی نصب لوستر در سقف گچی نیست. بسیاری از حوادث خانگی مربوط به سقوط لوستر به زمین است. اگر لوستر، لامپ و روشنایی سقفی به درستی نصب نشود، دیر یا زود احتمال یک اتفاق ناخوشایند وجود دارد. سقف یونولیت مناسب پیچ و رولپلاک برای نصب لوستر نیست پس چاره چیست؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نصب لوستر در سقف یونولیتی

یکی از دوستان به تازگی به منزل جدید اسباب کشی کرده که دیوارها و سقف آن با یونولیت عایق بندی شده است. این موضوع خیلی خوب است اما برای نصب لوستر،یک مشکل جدی وجود داشت. موقع درل کاری متوجه شدیم که سقف به راحتی سوراخ می شود و نمی توان از رولپلاک به شیوه معمول برای نصب لوستر استفاده کرد. البته با کمک برقکار سیار هوم سرویز مشکل برطرف شد و روشنایی خانه نیز به بهترین شکلی تامین شد. راه های زیادی برای اتصال روشنایی در سقف یونیت وجود دارد ولی قطعا شیوه های رایج جوابگو نیست. آیا می دانید زیر گچ سقف چه چیزی قرار دارد؟ مصالح ساختمانی تعیین کننده ترین عامل برای استفاده از ابزار مناسب نصب لوستر هستند. در ادامه طریقه صحیح استفاده از لوسترهای سقفی را معرفی می کنیم.

راهنمای کامل نصب لوستر

نصب لوستر سنگین در سقف یونولیتینصب لوستر در سقف یونولیتی

سقف یونولیتی چیست؟

یونولیت یا پلاستوفوم نوعی پلیمر سفید رنگ است. در صنعت ساختمان سازی بلوک های یونولیتی بزرگ جهت استفاده در سقف و دیوارها تولید می شود. این محصول عایق صدا و رطوبت است و در برابر آتش سوزی مقاومت بسیار زیادی دارد. در واقع یونولیت کندسوز است و مانع از گسترش آتش می شود. با توجه به ابعاد، یونولیت بسیار سبک وزن است. از بلوک های یونولیتی برای سبک کردن وزن سازه استفاده می شود. در مقایسه با دیگر مصالح، یونولیت های سقفی امتیازات زیادی دارند. اما نقطه ضعف این محصول در موقع نصب لوستر  مشخص می شود. یونیت به عنوان لایه میانی سقف بین تیرچه بلوک و گچ قرار می گیرد. 

نحوه نصب لوستر در سقف یونولیتی

به طور اصولی انواع لوستر پذیرایی، لوستر آشپزخانه، اتاق خواب و … همگی توسط قلاب و زنجیر به سقف متصل می شوند. در ساختمان های نیمه و قبل از تکمیل نهایی سقف، اقدامات لازم برای آویزان کردن لوستر انجام می شود. بهترین و ایمن ترین راه برای نصب لوستر اینست که یک زنجیر بع تیر آهن سقف جوش داده شود. به این ترتیب بعد از تکمیل بنا مشکلی برای استفاده از روشنایی سقفی و لوسترهای بزرگ وجود ندارد. چنانچه از قبل زنجیر لوستر پیش بینی نشده باشد، باید با پیچ و رولپلاک، قلاب را به سقف نصب کرد. در مورد سقف یونولیتی نمی توان از رولپلاک های معمولی استفاده کرد. رول بولت پروانه ای در اندازه های متفاوت برای این کار مناسب تر است. پس از درل سقف رول بولت را در محل قرار داده و قسمت چنگک را تا باز شدن پره ها بچرخانید.

برای لوسترهای سنگین تر نمی توان از رول بولت پروانه ای استفاده کرد.

چگونه لوستر سقفی را نصب کنیم؟ طریقه نصب لوستر سقفی

طریقه نصب لوستر در سقف یونولیتینصب لوستر در سقف کاذب

نصب لوستر سنگین در سقف یونولیتی

رول بولت ها ایده خوبی برای نصب لوستر در سقف کاذب هستند اما تنها تحمل 10 کیلوگرم وزن را دارند. برای نصب روشنایی و لوستر یونولیتی کار کمی وقت گیرتر و دشوارتر است. حتی رول بولت ها نیز ایمنی لازم برای تحمل وزن لوستر در سقف یونولیت را ندارند. برای جلوگیری از حوادث ناخواسته ناشی از سقوط لوستر، باید از زنجیر سقف استفاده کرد. این کار کمی تخریب به همراه دارد ولی مطمئن ترین راهکار برای نصب لوستر است. نصاب با استفاده از گردبر، یک سوراخ به قطر 12 سانتمتر در سقف ایجاد می کند. سپس با سابیدن یونولیت راهی به سقف بتنی باز می شود. بلوک های یونولیت بین 20 تا 25 سانتیمتر قطر دارند. پس از خارج کردن یونولیت در دایره مورد نظر، عملیات نصب زنجیر به سقف بتن انجام می شود. با استفاده از پیچ و رولپلاک می توان زنجیر را به بتن اتصال داد. 

  • نصب لوستر سقفی در یونولیت

چنانچه لوستر صفحه ای خریداری کرده اید نیازی به کار خاصی نیست و به سادگی صفحه لوستر، روی سوراخ را می پوشاند. در مورد لوسترهای آویز باید از قبل سقف گچکاری شود. با پر کردن سوراخ سقف برای اطمینان از یک قطعه + شکل برای پخش شدن وزن لوستر روی سقف کاذب استفاده می شود. این قطعه را می توان با پیچ به سقف وصل کنید تا وزن لوستر روی سطح بیشتری تحمیل شود. برای نصب لوستر در سقف یونولیتی با ما تماس بگیرید. عملیات درل کاری و نصب زنجیر به همراه کارهای برقی و سیمکشی برق در کمترین زمان انجام می شود. 

آموزش نصب لوستر به سقف کاذب

نصب لوستر در سقف تیرچه یونولیتهزینه نصب لوستر در سقف یونولیتی

تعرفه نصب و تعمیر لامپ، چراغ و لوستر هوم سرویز

قیمت نصب و تعویض لامپ، چراغ و لوستر

سرویس نصب لامپ، چراغ و لوستر در تهران

عملیات سوراخکاری سقف برای لوستر و نصب زنجیر اهمیت زیادی دارد. برای جبوگیری از خطرات احتمالی افتادن لوستر از سقف، کار را به صورت حرفه ای انجام دهید. نصب لوستر در سقف کاذب، یونولیتی، سقف گچی، تیرچه بلوک از سرویس های محبوب هوم سرویز است. دیگران نگران نصب لوستر سقفی و سیم کشی نباشید. همیاران نصاب لوستر در محله شما هستند. با چند کلیک ساده سفارش خود را در اپ هوم سرویز ثبت کنید تا برقکار سیار در روز و ساعت تعیین شده، برای کمک در کنارتان باشد. اگر بخواهید همه لوازم و قطعات برای نصب سیستم روشنایی را همیار تهیه می کند. همه لوازم خریداری شده به همراه فاکتور به مشتری ارائه می شود. در همین صفحه جدیدترین تغییرات قیمت ها اطلاع رسانی خواهد شد و از قبل می توانید دستمزد نصاب و هزینه نصب را مشاهده کنید.

برای ثبت سفارش رایگان سرویس نصب لامپ، چراغ و لوستر از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا