نظافت و پذیرایی

نظافت سنگ و سرامیک راه پله و مشاعات ✔️ نظافت پارکینگ در تهران

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت


سنگ و سرامیک ها از مناسب ترین کفپوش ها هستند که تنوع زیادی هم دارند. تنوع طرح و رنگ در سنگ و سرامیک موجب شده تا برای پوشش کف منازل و ادارات محبوبیت بیشتری پیدا کنند. برای تمیز کردن و نظافت سنگ و سرامیک باید دقت کافی مبذول داشت تا از زیبایی و درخشندگی کف پوش ها کاسته نشود.

سنگ و سرامیک در همه جای منازل دیده می شوند. در کف و به عنوان کفپوش، روی میز آشپزخانه، بر روی کابینت ها انواع مختلفی از سنگ و سرامیک را می بینید که زینت بخش اماکن مسکونی هستند. تمیز کردن سنگ های کفپوش و دیوارها گاهی خیلی دشوار می شود که این موضوع مربوط به ناهمواری های روی سنگ هاست. در این مطلب شیوه هایی ساده برای از بین بردن لکه های سنگ و سرامیک را معرفی می کنم.

چگونه انواع سنگ را برق بیندازیم؟

نظافت کف و سرامیک

تمیزی و نظافت سنگ گرانیت

آب و سرکه محلول معجزه آسای نظافت منازل است که کاربرد زیادی دارد ولی باید بدانید که هرگز نباید از سرکه برای تمیزی و برق انداختن سنگ ها استفاده کرد. سرکه خاصیت اسیدی دارد و می تواند موجب آسیب جدی به سنگ شود این موضوع در اثر استفاده مکرر و مرور زمان بیشتر مشخص می شود.

برای تمیز کردن سنگ گرانیت کافیست از آبگرم و یک اسفنج استفاده کنید. استفاده از تی های نخی هم که کار را بسیار ساده تر می کند. برای لکه های سخت هم از تمیز کننده های غیر اسیدی و آب استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای بازسازی منزل

تمیز کردن سنگ های صابون

سنگ صابون نوعی سنگ نرم و صیقلی است که از تالک و مقدار متفاوتی از کانی ها تشکیل شده است. استاتیت یا سنگ صابونی، سطحی صیقلی و بدون منفذ دارد و عایق بسیار خوبی برای حرارت و گرماست از این رو برای  روکش های کابینت آشپزخانه انتخاب مناسبی است. این سنگ در دکوراسیون داخلی و ساخت تزئینات کنده کاری شده نیز کاربرد فراوانی دارد.

برای نظافت سنگ صابون می توانید از یک اسفنج و چند قطره مایع ظرفشویی استفاده کرده و با آب گرم سنگ را بشویید. روغن زدن به سنگ پس از شستشو در حفظ جلا و رنگ تیره آن بسیار مناسب است که می توانید ماهی یکبار این کار را انجام دهید.

این سنگ در اثر سایش و مواد تیز خراشیده  می شود لذا بهتر است از ایجاد فشار و خراش بر روی سطح سنگ خودداری کنید.در صورت ایجاد خراش روی سنگ صابونی می توانید با کاغذ سنباده خراش سطحی را از بین ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

برق انداختن سنگ مرمر

سنگ های مرمر از محبوب ترین سنگ هایی هستند که در دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می گیرند. این سنگ ها بسیار زیبا و پر کاربرد می باشند و در کف، دیوار و کانتر آشپزخانه بیشتر استفاده می شوند. سنگ مرمر سطحی پر منفذ داشته و به سادگی لک می شود و این موردی است که بسیار دردسر آفرین است. به خصوص سنگ هایی که در کانتر آشپزخانه کار می شوند در معرض کثیفی و لکه های بیشتری هستند.

توجه داشته باشید که پاک کردن لکه ها از روی سنگ مرمر بسیار دشوار است بنابر این به محض لک شدن باید لکه را پاک کرد. لکه چای، قهوه و یا آبمیوه به سرعت در سنگ مرمر نفوذ می کند و می بایست لکه ایجاد شده را به سرعت با دستمال نرم پاک کرد سپس باید با یک اسفنج خیس روی سطح سنگ مرمر بکشید تا آثاری از لکه بر روی سنگ باقی نماند. ضروری است آب اضافی سنگ کاملا خشک شود در غیر این صورت رد آب بر روی سنگ باقی خواهد ماند. هرگز از شوینده های اسیدی برای شستشوی سنگ مرمر استفاده نکنید.

نظافت سنگ و سرامیکسنگ و سرامیک

چگونه سرامیک را برق بیندازیم؟

همیشه قبل از تمیز کردن سرامیک روی ان را جارو کنید. سری مخصوص سرامیک جاروبرقی را حتما مورد استفاده قرار دهید. این کار مانع از خط افتادن روی سرامیک خواهد شد. پس از جارو کردن به کمک آب گرم، کف را تمیز کنید. استفاده از دستمال بدون پرز و آب گرم برای تمیز کردن سطح سرامیک در اغلب موارد کفایت می کند. چنانچه سرامیک را مرتب تمیز کنید نیازی به شوینده های قوی نخواهید داشت.

تمیز کردن سنگ کف پارکینگ

در صورتی که سرامیک بسیار کثیف باشد می توانید از مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید.  با استفاده از یک پد شستشوی نایلونی محلول شوینده را بر روی سرامیک استفاده کنید تا از دست سخت ترین لکه ها خلاص شوید. با استفاده از یک مسواک درز کاشی ها را تمیز کنید.

یک پیشنهاد برای تمیز بودن سرامیک استفاده از دوغاب است. سالی یک یا دو بار با دوغاب درزگیری کنید. درز کاشی و سرامیک بیشترین کثیفی و لک را در خود جای می دهد استفاده از دوغاب در تمیز ماندن این قسمت بسایر موثر است. هرگز برای تمیزی سرامیک و درزهای آن از شوینده های اسیدی و سرکه استفاده نکنید. سرکه و شوینده های حاوی آمونیاک موجب زرد شدن دوغاب شده و سرامیک را چرک نشان می دهد.

برای نظافت منزل و تمیزی سنگ و سرامیک از افراد آگاه کمک بگیرید تا به سادگی نظافت منزل را انجام دهید. شرکت خدماتی نظافتی هوم سرویز با داشتن کادری مجرب در تهران آماده انجام امور نظافت داخل منازل می باشد. با نصب اپلیکیشن هوم سرویز رفاه و آرامش را از ما هدیه بگیرید.

تعرفه کف سابی در هوم سرویز را در جدول زیر مشاهده کنید:

قیمت کفسابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا