خانگی و ساختمانی

بهترین جنس ورق کانال کولر ✔️ محاسبه قیمت کانال کشی کولر

برای اینکه کولر آبی حداکثر کارایی را داشته باشد باید کانال کشی و نصب دریچه کولر به درستی انجام شده باشد. حتی بهترین برندهای کولر موجود در بازار هم نمی توانند در یک سیستم کانال کشی ضعیف، هوای خانه را خنک کنند. نبود یک سیستم کانال کشی مناسب حتی به قیمت خراب شدن و استهلاک زودتر از موقع، کولر هم تمام می شود. وقتی باد خنک وجود نداشته باشد، ساعات بیشتری کولر روشن می ماند و هزینه مصرف انرژی نیز بیشتر می شود. ورق کانال کولر که موقع ساخت از آن استفاده می شود، بیشترین تاثیر را در کیفیت کانال دارد. وقتی جنس و ضخامت این ورق استاندارد باشد، سیستم کانال کشی نیز در حداکثر توان، کارایی خواهد داشت.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جنس ورق کانال کولر چیست؟

به طور معمول برای ساخت کانال کولر، بهترین متریال ورق گالوانیزه است. در بازار انواع ورق کانال کولر با کیفیت متفاوت وجود دارد که کانال ساز می تواند از آن در کانال کشی استفاده کند. دقت داشته باشید که عملیات کانال کشی در هنگام ساخت بنا انجام می شود و در صورت نبود می توان با تخریب سقف و قرار دادن کانال ها، مشکل را برطرف کرد. بنابراین لازم است تا کانال کشی و نوع ورق های کانال کولر کاملا استاندارد و با کیفیت باشد. معمولا سقف تنها یکبار تخریب می شود و کانال کولر تا عمر ساختمان باقیست بدون هیچ ایرادی در بنا باقی می ماند. اما موارد مختلفی روی کیفیت کانال کولر تاثیر می گذارد که در ادامه به آن می پردازیم.

راهنمای کانال کشی کولر در ساختمان

ورق کانال کولر چیست؟

ضخامت ورق کانال کولر

مهم ترین اصل در اجرای کانال کشی کیفیت ورق های گالوانیزه است. هر چه ضخامت ورق گالوانیزه که در ساخت کانال استفاده می شود، بیشتر باشد کیفیت کار هم بیشتر خواهد شد. قبل از سفارش ساخت کانال کولر در مورد ضخامت ورق ها سوال کنید. برخی از افراد برای کاهش قیمت ها از ورق های کم ضخامت و بی کیفیت استفاده می کنند که در واقع کیفیت کانال کشی کولر را کاهش می دهد. قیمت خرید متریال با کیفیت و ورق گالوانیزه با ضخامت بالا، بیشتر است ولی این امر نباید دستاویزی برای به کار گیری متریال غیر استاندارد باشد.

معایب استفاده از ورق کانال کولر غیر استاندارد چیست؟

چنانچه ورق های به کار رفته در ساخت کانال کولر ضخامت کمی داشته باشد در آینده دچار مشکل می شوید. این مشکلات از 2 جنبه قابل بررسی است:

  • اتلاف انرژی و افزایش هزینه ها

ورق کانال کولر ضعیف با ضخامت کم اصلی ترین علت افزایش فیش برق در تابستان است! شاید تعجب کنید ولی مقدار زیادی انرژی از طریق کانال به هدر می رود و همچنین هوای گرم بیرون نیز با ورود به کانال کولر، مشکل را دو چندان می کند. برای اینکه ساختمان خنک شود لازم است تا باد خنک به درستی وارد فضای داخلی شود. این باد توسط کانال کشی کولر به الاتاق ها می رسد. هر گونه ایراد در کانال ها روی کیفیت باد تاثیر می گذارد. در این صورت باید ساعات بیشتری کولر را روشن نگهدارید تا هوای داخل خنک شود. علاوه بر افزایش بهای انرژی مصرفی، احتمال سوختن موتور و استهلاک قطعات نیز وجود دارد. در واقع ضخامت کم کانال کولر می تواند خسارت به دستگاه را نیز افزایش دهد.

  • پوسیدگی ورق کانال کولر ضعیف

کم بودن ضخامت ورق گالوانیزه خطر پوسیدگی کانال کشی را افزایش می دهد. ورق گالوانیزه با کیفیت تا سالیان سال بدون کوچکترین مشکلی باقی می ماند ولی این حرف در مورد ورق های کم ضخامت صحت ندارد. احتمال اینکه ورق های پوسیده در بافت ساختمان و قسمت های پوشیده، رخ داده باشد وجود دارد. در این صورت حتی متوجه مشکل هم نخواهید شد و به ناچار با زیاد کردن درجه کولر و روشن نگهداشتن آن در ساعات بیشتر یا حتی تعویض پوشال کولر ، سعی می شود تا هوای خنک اتاق ها تامین شود. به این ترتیب دور اتلاف انرژی و افزایش هزینه ها تکرار می شود. حتی در صورتی که بخواهید کانال کشی کولر را اصلاح کنید نیز مبلغ زیادی بابت تخریب سقف و کانال کشی باید بپردازید.

نصب و تعمیر کولر آبی در تهران

کانال کشی کولر هوم سرویز

نکات مهم کانال کشی و ورق کانال کولر

کیفیت تولید کانال سازی کولر هم از مواردی است که تاثیر زیادی در باد خنک کولر دارد. استفاده از متریال مرغوب یک وجه کار است در طرف دیگر کانال ساز قرار دارد. چنانچه کیفیت تولید و ساخت کانال خوب نباشد، همه هزینه ها به هدر خواهد رفت. این روزها با استفاده از دستگاه های نیمه اتوماتیک، کانال های خوبی ساخته می شود. مهارت کانال ساز،تجربه عملی ساخت و تولید و صد البته نقشه مهندسی کانال کولر آبی در مجموع روی کیفیت کار تاثیر دارد. حتی اگر بهترین ورق گالوانیزه با ضخامت بالا در ساخت کانال استفاده شود و سایر شرایط نیز مطلوب باشد اما عایق کاری انجام نشود، باز هم باد خنک ساختمان به هدر می رود. نکات مهم در ساخت کانال کولر این ها هستند:

  • استفاده از متریال مرغوب و ورق گالوانیزه با ضخامت بالا
  • استفاده از دستگاه های نیمه اتوماتیک و قیچی و ابزار مناسب
  • ساخت و تولید توسط کانال ساز با تجربه 
  • کیفیت نقشه مهندسی کانال کشی کولر
  • عایق بندی اصولی و حرفه ای سازه

تعمیرات سیم کشی کولر آبی در تهران

ضخامت ورق گالوانیزه کانال کولر

سرویس کانال کشی و نصب دریچه هوم سرویز

عملیات ساخت و اجرای کانال کشی کولر و نصب دریچه و دمپر از سرویس های فعال هوم سرویز است. این خدمات به صورت دائمی در همه فصول سال ارائه می شود. به طور معمول قبل از گرمای هوا بهتر است عملیات اجرای کانال کشی انجام شود. صفر تا صد پروژه کانال کولر توسط همیار انجام می شود. عایق کاری در هنگام نصب و اجرای کار به افزایش بهره وری کانال کمک می کند. گالوانیزه با ضخامت بالا و کیفیت استاندارد در پروژه های کانال کشی استفاده می شود. هزینه نهایی به صورت توافقی و پس از بررسی محل پروژه اعلام می شود. متراژ کانال کشی و تعداد دریچه ها روی مبلغ نهایی و دستمزدها تاثیر می گذارد. همه سفارش های ثبت شده در اپلیکیشن هوم سرویز شامل گارانتی کیفیت ساخت هستند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کانال کشی و نصب دریچه هم ارائه میده؟

جهت ثبت سفارش سرویس کانال کشی و نصب دریچه از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا