برقکاری ساختمان

تعمیر پمپ کولر آبی در تهران ✔️ با لیست قیمت و ثبت سفارش رایگان

کولر آبی یکی از پر استفاده ترین سیستم های سرمایشی در ایران است که با استفاده از آب می تواند هوای محیط را خنک کند و یکی از مهمترین بخش های کولر آبی پمپ آن است. اگر پمپ کولر آبی خراب باشد یا به خوبی کار نکند، کولر آبی مانند یک پنکه عمل کرده و باد گرم به داخل خانه وارد می کند که هیچکس این را نمی خواهد.

در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چه زمانی نیاز به تعمیر پمپ کولر آبی داریم چه چیزهایی باعث می شوند که پمپ کولر آبی نیاز به تعمیر داشته باشد.

اگر دوست دارید در مورد کولر آبی خودتان اطلاعات بیشتری داشته باشید و در صورت وجود مشکل در پمپ آن، بتوانید خودتان عیب یابی را انجام دهید، توصیه می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا تعمیر پمپ کولر آبی اهمیت زیادی دارد؟

برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ بهتر و دقیق تری بدهیم، بهتر است که ابتدا با نحوه کار کولر آبی آشنا شوید.

وقتی شما کلید پمپ کولر آبی را می زنید، پمپ شروع به کار می کند و آب موجود در کف کولر آبی که قبلا توسط شناور به داخل کولر هدایت شده است را پمپ کرده و به داخل لوله هایی که روی پوشال ها هستند ارسال می کند.

این آب روی پوشال ها می ریزد و باعث می شود که آنها به صورت کامل خیس شوند. سپس وقتی شما کلید موتور کولر را می زنید، موتور روشن می شود و شروع به چرخاندن پروانه کولر می کند، این چرخش پروانه باعث می شود که هوا در داخل محفظه کولر بچرخد و هوای گرم با برخورد به پوشال های خیس، خنک می شود.

سپس پروانه این هوای خنک را به داخل کانال پرتاب می کند و به این ترتیب ما می توانیم از هوای خنکی که کولر آبی برایمان به ارمغان می آورد استفاده کنیم.

حالا با این توضیحات، تصور کنید که وقتی شما کلید پمپ را می زنید، پمپ شروع به کار نکند و پوشال ها خشک باشند. در این حالت با روشن شدن موتور کولر، دیگر پوشال ها خیس نیستند و هوا خنک نمی شود و کولر باد گرم را به داخل خانه هدایت می کند.

به همین خاطر خیلی مهم است که تعمیر پمپ کولر آبی را جدی بگیرید و در صورتی که پمپ دارای مشکل است، آن را حتما در سریع ترین زمان ممکن تعمیر کنید.

نحوه سرویس کولر های آبی گام به گام

تعمیر پمپ کولر آبی ارزان

علت کار نکردن پمپ کولر آبی چیست؟

پمپ کولر آبی یک وسیله الکتریکی است و به همین خاطر ممکن دلایل مختلفی برای خرابی آن وجود داشته باشد. در ادامه این مقاله می خواهیم چندین مورد از مهمترین دلایل خرابی پمپ کولر آبی را به شما بگوییم تا در صورت وجود مشکل در پمپ، بتوانید عیب یابی آن را انجام دهید و متوجه شوید که مشکل پمپ کولر شما از کجاست.

پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با تعمیر پمپ کولر آبی بیشتر آشنا شوید:

1- برق نداشتن پمپ کولر آبی:

اولین علت خرابی پمپ کولر آبی، نداشتن برق است. همانطور که قبل تر هم گفتیم، این قطعه با برق کار می کند و اگر اتصال آن قطع شود یا در سیم های آن مشکلی وجود داشته باشد، قطعا کار نمی کند.

به همین خاطر باید در زمانی که پمپ کار نمی کند، بررسی کنید و ببینید که آیا سیم آن مشکلی ندارد و دارای قطعی و خوردگی نیست؟ اگر این مشکل در پمپ کولر آبی وجود نداشت، بروید به مراحل بعدی و آنها را بررسی کنید.

2- کم بودن آب در کف کولر:

گاهی اوقات ممکن است شناور کولر شما تنظیم نباشد و به همین خاطر نتواند آب کافی را به کف کولر وارد کند. این موضوع باعث می شود که پمپ آب کافی برای پمپ کردن نداشته باشد و همین مشکل می تواند باعث خشک کار کردن آن شود و آن را خراب کند.

برای تعمیر پمپ کولر آبی در این حالت، باید ببینید که شناور تنظیم است یا خیر و حواستان باشد که اگر آب کف کولر کافی نیست، هرگز پمپ را روشن نکنید، چون خیلی سریع می سوزد و باید هزینه خرید یک پمپ جدید را بپردازید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

3- نبودن آب در کف کولر:

گاهی اوقات ممکن است شناور کولر شما خراب باشد و گردنه آن شل شده باشد و به همین خاطر نتواند تشخیص دهد که آب کف کولر تمام شده و نیاز به آب است. این موضوع باعث می شود که در کف کولر آبی وجود نداشته باشد و پمپ به صورت خشک کار کند و این موضوع شدیدا در سوختن پمپ کولر آبی تاثیرگذار است.

در این حالت باید سعی کنید شناور را تعویض کرده و برای تعمیر پمپ کولر آبی شناور را در حالت مناسبی تنظیم کنید که در کف کولر آب کافی وجود داشته باشد.

4- خرابی لوله آب:

همانطور که می دانید، یک لوله نازک آب به شناور متصل است و هرزمان که نیاز باشد شناور شل شده و این لوله آب بیشتری به کولر تزریق می کند. حالا اگر این لوله خراب باشد و سوراخ شده باشد، دیگر نمی تواند وظیفه خودش را انجام دهد و این موضوع هم می تواند باعث شود آب کافی در کولر وجود نداشته باشد.

به همین خاطر توصیه می کنیم برای تعمیر پمپ کولر آبی، اگر متوجه شدید که آب کافی در کف کولر موجود نیست و شناور هم مشکلی ندارد، حتما لوله آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که دارای سوراخ و خرابی نیست.

5- گرفتگی پمپ:

اگر کولر شما رسوبات زیادی داشته باشد و این رسوبات به داخل پمپ کشیده شود، می تواند در پروانه پمپ گیر کرده و باعث خرابی آن شود.

به همین خاطر است که توصیه می کنیم حتما رسوب گیری کولر آبی را به صورت منظم و به موقع انجام دهید تا مشکلات این چنینی برای کولر ایجاد نشود و پمپ آن نسوزد.

برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید، می توانید یک توری نخی را دور مخزن پمپ بپیچید تا اشیا مختلف و رسوبات درشت به داخل پمپ کشیده نشوند و مشکلی برای آن ایجاد نکنند.

چگونه تنظیم تسمه کولر آبی را دقیق انجام دهیم؟

6- ریختن آب در پمپ:

گاهی اوقات ممکن است که لوله های متصل به پوشال ها سوراخ شده باشند و وقتی که پمپ می خواهد آب را به بالا ارسال کند، آب روی خودش بریزد.

در این حالت ممکن است حتی پمپ به خاطر برق داشتن، دچار اتصالی شود و توصیه می کنیم تعمیر پمپ کولر آبی در این حالت را، حتما به یک برق کار مجهز بسپارید چون ممکن است خطرناک باشد و دچار برق گرفتگی شوید.

برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید، می توانید هرچند وقت یکبار، لوله های کولر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سوراخ نیستند و مشکلی ندارند و به خوبی وظیفه خودشان را انجام می دهند.

7- گرفتگی لوله های متصل به پوشال ها:

اگر لوله های متصل به پوشال ها دچار گرفتگی شده باشند و رسوبات آب در آنها وجود داشته باشد، دیگر پمپ نمی تواند آب را به بالا منتقل کند و این موضوع می تواند فشار زیادی را به پمپ وارد کرده و باعث سوختن آن شود.

اگر متوجه شدید که پمپ در حال کار کردن است اما آبی روی پوشال ها ریخته نمی شود، احتمالا مشکل از گرفتگی لوله ها است و در این حالت برای تعمیر پمپ کولر آبی، می توانید لوله ها را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تعمیر یا تعویض کنید تا مشکل کولر شما به سرعت برطرف شود.

8- عدم روغن کاری پمپ کولر آبی:

شاید برایتان عجیب باشد اما پمپ کولر آبی هم به روغن کاری نیاز دارد و اگر به خوبی و در زمان مناسب این کار را انجام ندهید، ممکن است پمپ دچار مشکل شده و نتواند به خوبی کار کند.

برای حل این مشکل توصیه می کنیم که در زمان سرویس کولر آبی خودتان حتما از سرویس کار بخواهید که روغن کاری پمپ را هم انجام دهد و با این کار از خراب شدن پمپ کولر آبی خودتان جلوگیری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟
قیمت تعمیر پمپ کولر آبی

هزینه سرویس کولر آبی چقدر است؟

قیمت تعمیر پمپ کولر آبی چقدر است؟

قیمت تعمیر پمپ کولر آبی، به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی توان قیمت ثابتی را برای آن گفت. ممکن است گاهی اوقات قطعات اصلی پمپ دارای خرابی باشند و هزینه زیادی برای شما داشته باشند و حتی اصلا به صرفه نباشد که پمپ را تعمیر کنید.

اما گاهی اوقات ممکن است قطعات کوچک و ارزان قیمت پمپ دارای خرابی باشند که در این حالت به راحتی و با هزینه ای کم می توانید تعمیر پمپ کولر آبی را انجام دهید و مجددا از آن پمپ در کولر خودتان استفاده کنید.

فیلم تعمیر پمپ کولر آبی می تواند برای تعمیر مناسب باشد؟

خیلی از افراد فکر می کنند که با دیدن یک فیلم می توانند خودشان پمپ کولر را تعمیر کرده و هزینه ای بابت این کار نپردازند. اما باید بگوییم که این باور کاملا اشتباه است و می تواند باعث ضررهای زیادی برای شما شود.

چون در یک فیلم، ممکن است قطعاتی دارای مشکل باشند که پمپ کولر شما آن مشکلات را نداشته باشد و این موضوع باعث شود که نتوانید تعمیر را به خوبی انجام دهید.

همچنین ممکن است در این حالت نتوانید تشخیص دهید که دقیقا کدام قطعه دارای مشکل است و به خوبی پمپ را تعمیر نکنید و این موضوع باعث شود که پمپ در کولر اتصالی ایجاد کند و به قطعات دیگری مانند موتور آسیب برساند.

به همین خاطر توصیه می کنیم تعمیر پمپ کولر آبی را به یک متخصص بسپارید و هرگز خودتان بدون دانش کافی این کار را انجام ندهید.

مشخصات پمپ آب کولر آبی را چطور پیدا کنیم؟

خیلی از افراد هنگام خرید پمپ کولر آبی، به مشکل می خورند و نمی دانند که دقیقا چه پمپی را خریداری کنند. گفتنی است که کافیست شما ظرفیت کولر خودتان و مارک آن را بدانید و به فروشنده بگویید تا پمپ مناسب را به شما ارائه دهد و نیازی نیست که مشخصات خاصی را پیدا کنید.

معمولا ظرفیت و نام کولرها در کنار بدنه آنها نوشته شده است و می توانید به راحتی با نگاه کردن به آن، این مشخصات را پیدا کنید و به فروشنده ارائه دهید تا پمپ مناسب کولر شما را به شما بدهد.

بهترین مارک پمپ کولر آبی چیست؟

در تعمیر پمپ کولر آبی خیلی از افراد برای اینکه خیالشان راحت باشد، به دنبال بهترین مارک پمپ کولر آبی هستند تا بتوانند خودشان را از شر تعویض پمپ و خرابی آن راحت کنند. باید بگوییم که بهترین مارک پمپ کولر آبی وجود ندارد و خیلی از برندها محصولات خوبی تولید می کنند، اما شخصی که در این کار متخصص باشد، می تواند با دیدن کولر شما بهترین پمپ را متناسب با نیازتان پیشنهاد دهد و خیال شما را از این بابت راحت کند.

توصیه می کنیم برای خرید پمپ کولر آبی و تعمیر پمپ کولر آبی حتما از قبل با تعمیرکار خودتان مشورت کنید تا برای خرید پمپ شما را راهنمایی کند.

تعمیرات سیم کشی کولر آبی در تهران

عیب یابی و تعمیر پمپ کولر آبی

چطور متوجه شویم که نیاز به تعمیر پمپ کولر آبی داریم؟

معمولا برای اینکه متوجه شوید پمپ کولر آبی مشکل دارد، باید کولر را باز کرده و داخل آن را بررسی کنید، اما نشانه هایی وجود دارند که بدون دیدن داخل کولر هم می توانید به خرابی پمپ پی ببرید. در ادامه چندین روش را به شما می گوییم که کمک می کنند بتوانید خرابی پمپ کولر آبی خودتان را تشخیص دهید و به تعمیر پمپ کولر آبی بپردازید:

1- نشنیدن صدای پمپ با زدن کلید:

معمولا وقتی کلید پمپ کولر را روشن می کنید، پمپ شروع به کار می کند و صدای آرامی را تولید می کند که به خوبی می توانید آن را بشنوید. اولین نشانه ای که باعث می شود به خرابی پمپ کولر شک کنید، این است که صدایی از کار کردن پمپ نشنوید و پمپ کاملا ساکت باشد.

البته اگر پمپ کولر شما تازه است و خیلی سر و صدا ندارد، نمی توانید از این روش استفاده کنید اما اگر پمپ کولر شما کمی صدا تولید می کند، این روش کاملا کارساز است.

2- خروج باد گرم از کولر آبی:

یکی از روش هایی که می توانید برای تشخیص اینکه به تعمیر پمپ کولر آبی نیاز دارید یا خیر از آن استفاده کنید، خروج باد گرم از کولر آبی است.

همانطور که در ابتدای مقاله هم توضیح دادیم، اگر پمپ به خوبی کار نکند و پوشال ها را خیس نکند، ممکن است باد گرم از کولر خارج شود و به همین خاطر، توصیه می کنیم اگر مشاهده کردید باد گرم از کولر می آید، حتما با یک تعمیرکار پمپ کولر آبی تماس بگیرید تا سریعا این موضوع را بررسی کند.

3- خیس نشدن پوشال ها:

گاهی اوقات ممکن است از بیرون پوشال های کولر را ببینید که خیس نیستند و کاملا خشک هستند. اگر کولر در حال کار کردن باشد و پوشال ها به صورت کامل خشک باشند، قطعا پمپ آب یا سیستم آبرسانی مشکل دارد و باید سریعا برای تعمیر پمپ کولر آبی اقدام کنید. اما اگر قسمتی از پوشال ها خشک است و بقیه قسمت ها خیس است، احتمالا مشکل از خود پوشال است و باید آنها را تعویض کنید.

4- نریختن آب روی پوشال ها:

اگر می خواهید کاملا مطمئن شوید که پمپ کولر شما خراب است یا خیر، توصیه می کنیم حتما درب کولر را باز کنید و از آن فاصله بگیرید و سپس کلید پمپ کولر را بزنید. اگر دیدید که آبی روی پوشال ها ریخته نمی شود، احتمالا پمپ دارای مشکل است و باید برای تعمیر پمپ کولر آبی خودتان اقدام کنید، اما اگر آب ریخته می شود، احتمالا پمپ مشکلی ندارد و به خوبی کار خودش را انجام می دهد.

علت پرتاب آب از کولر آبی چیست؟

یکی از مشکلاتی که خیلی زیاد به وجود می آید و ممکن است خودتان هم آن را تجربه کرده باشید، پرتاب آب از کولر آبی است.

گاهی اوقات ممکن است وقتی کولر را روشن می کنید، آب از آن پرتاب شود و از این موضوع تعجب کنید. در این حالت باید سریعا لوله های آب که به روی پوشال ها ریخته می شوند را بررسی کنید، چون ممکن است این لوله ها دارای سوراخ باشند و این موضوع باعث شود که آب آنها داخل پروانه ریخته شود و پروانه هم با سرعت آب را به داخل کانال منتقل کند.

البته گاهی اوقات این مشکل به خاطر وجود رسوب زیادی در کولر است که با رسوب گیری کولر آبی این مشکل حل خواهد شد.

ترمیم کف کولر آبی
روشهای رفع پوسیدگی و ترمیم کف کولر آبی

لیست قیمت سرویس و راه اندازی کولر آبی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

خدمات تعمیر کولر آبی در تهران

هوم سرویز تمامی خدمات مربوط به سرویس کولر آبی مانند تعمیر پمپ کولر آبی، تعویض پوشال کولر آبی، ترمیم سیم کشی کولر آبی، نصب کولر آبی در تهران و… را انجام می دهد و شما می توانید این خدمات را با بهترین کیفیت و توسط افرادی کارآزموده و متخصص دریافت کنید.

تمامی همیاران هوم سرویز دارای مدرک معتبر از مراکز مرتبط هستند و می توانند با بهترین کیفیت سرویس کولر گازی و آبی را برای شما انجام دهند.

برای دریافت این خدمات کافیست اپلیکیشن هوم سرویز را روی موبایل خودتان نصب کنید، خدمات موردنظر خودتان را انتخاب کرده و درخواست خودتان را ثبت کنید.

سپس کارشناسان ما درخواست شما را بررسی کرده و نزدیک ترین همیار را برای شما ارسال می کنند ت خدمات موردنیاز شما را با بهترین کیفیت و سرعت انجام دهد.

همچنین باید بدانید که تمامی خدمات هوم سرویز دارای گارانتی کیفیت خدمات هستند و می توانید با خیال راحت از این خدمات استفاده کنید.

 سفارش رایگان سرویس کولر آبی را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز  ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا