تعمیر و سرویس خودرو

چگونه لامپ چراغ خودرو را تعویض کنیم؟

شما می توانید بهترین و گران ترین خودروی دنیا را سوار شوید اما اگر چراغ های جلوی ماشین کار نکند چه؟ اگر لامپ چراغ ماشین سوخته باشد، مهارت رانندگی، کیفیت چرخ ها و یا سلامت فنی ماشین هیچ اهمیتی ندارد. یک چراغ سوخته می تواند موجب توقف ماشین در بزرگراه شود. درست مثل فیلم ها هنگام رانندگی در بزرگراه توسط پلیس متوقف می شوید. علاوه بر آن رانندگی با چراغ خاموش در شب می تواند حوادث تلخی را به وجود آورد. حتی سوختن یکی از لامپ های چراغ ماشین تان هم می توانند حادثه ساز باشد. خوشبختانه تعویض چراغ و لامپ خودرو کار دشواری نیست و حتی به سادگی خودتان هم می توانید آن را عوض کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ابزار تعویض لامپ چراغ خودرو

آیا به کارهای فنی علاقه دارید و به اصطلاح آچار به دست هستید؟ در این صورت شاید تا حدودی با نحوه تعویض لامپ ماشین آشنا باشید. اگر هم تا به حال این کار را انجام نداده اید حداقل سعی تان را بکنید. برای شروع باید ابزار مناسب داشته باشید. نکته جالب اینست که برای عوض کردن این قطعه نیاز به ابزار زیادی ندارید. حتما یک پیچ گوشتی مناسب در جعبه ابزارتان پیدا می شود احتمالا همان پیچ گوشتی چهارسو خوب باشد. حالا به یک دستمال تمیز نیاز دارید تا با آن لامپ را نگهدارید. دستمال مرطوب برای این کار مناسب است. مرحله بعدی خرید لامپ است؟

لامپ مناسب خودرو کدام است؟

انواع چراغ هالوژنی، لامپ LED و  چراغهای زنون برای لامپ خودرو تولید شده است. به فروشگاه قطعات اتوموبیل بروید و یک مدل لامپ را انتخاب کنید. بهترین لامپ برای ماشین تان همان مدل لامپی است که قبلا روی وسیله نقلیه نصب شده است. در واقع بهتر است یک لامپ با اندازه و مدل لامپ قبلی خریداری کنید تا در هنگام تعویض لامپ چراغ خودرو دچار مشکل نشوید. خب حالا آماده اید و می توانید دست به کار شیود.

نکته مهم: هنوز دیر نشده اگر تغییر عقیده داده اید با سرویس تعویض لامپ و چراغ خودرو هوم سرویز تماس بگیرید. بلافاصله یک تعمیرکار با تجربه به محل آمده و در کمتر از 10 دقیقه مشکل را برطرف کند. 

چرا باید چراغ جلو را تعویض کنیم؟

تعویض لامپ چراغ خودروخدمات  تعمیر خودرو در محل

تعویض لامپ چراغ خودرو گام به گام

یادتان باشد موقع عوض کردن لامپ حتما ماشین خاموش باشد. با باز کردن کاپوت ماشین می توانید چراغ جلوی خودرو را ببینید. با خارج کردن لامپ سوخته و جایگزین کردن لامپی که خریداری کرده اید، کار تمام می شود. به نظر ساده می آید ولی در نظر داشته باشید که دقت در هر کاری لازم است. لامپ سوخته در یک محفظه قرار دارد و با چند سیم به برق خودرو متصل شده است. قبل از جدا کردن سیم ها نباید لامپ سوخته را جدا کنید.

  • جدا کردن سیم برق از چراغ خودرو

آیا اتصال سیم برق ورودی به چراغ را مشاهده می کنید؟! با کشیدن اهرم کوچک و سوکت، برق چراغ به طور کامل قطع می شود. سیم های برق به یک شاخه در پایه چراغ جلو وصل شده اند و بسته به مدل وسیله نقلیه شما توسط یک قطعه پلاستیکی ، یک گیره فلزی یا یک پیچ نگه داشته می شوند. اغلب با کشیدن سوکت برق جدا می شود ولی در برخی مدل ها لازم است تا پیچ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

آیا تعویض لنت عقب خودرو قبل از سفر ضروری است؟

تعویض لامپ چراغ جلو خودروتعویض لامپ چراغ خودرو درب منزل
  • تعویض لامپ قدیمی چراغ خودرو

پس از قطع شدن سیمها ، باید بتوانید قسمت پشتی چراغ جلو را جدا کرده و با نگه داشتن فنر ، لامپ قدیمی را جدا کنید. در بعضی موارد ، شاید مجبور شوید لامپ را کمی بچرخانید تا آزاد شود. با بالا کشیدن فنر لامپ آزاد می شود وقتی فنر آزاد شود در واقع باز کردن لامپ اصلا کاری ندارد. بعد از خارج کردن لامپ قدیمی می توانید لامپ جدید را به همان صورت در محل مخصوص سوار کنید. اما این کار نیاز به دقت بیشتری دارید.

خدمات تعمیر ماشین در محل

  • لامپ جدید را وصل کنید

برای اینکه لامپ چرب و روغنی نشود از یک دستمال تمیز یا دستکش استفاده کنید! حتی چربی پوست دست هم نباید روی لامپ جدید بنشیند. اگر لامپ کثیف شده روی دستمال کمی الکل زده و ان را تمیز کنید. حال می توانید لامپ را وصل کنید. اگر لامپ به درستی وصل شده باشد، واشر لاستیکی زیر آن دیده نمی شود. پس از ورود لامپ می توانید نگهدارنده چراغ جلو را در جای خود قرار دهید و سیم های برق را دوباره وصل کنید. برای اطمینان یکبار چراغ جلوی خودرو را روشن کنید. تعویض لامپ چراغ های عقب و همینطور چراغ ترمز خودرو با چراغ های جلوی ماشین تفاوت دارد. در برخی از مدل ها محفظه چراغ از بیرون باز می شود و در برخی دیگر از خودروها برای باز کردن لامپ باید از صندوق عقب کار را شروع کنید.

هنوز هم می توانید تنها با چند کلیک ساده  مکانیک خودرو هوم سرویز را در کنارتان داشته باشید

how to change headlight bulb

چکاپ خودرو قبل از سفر شامل چه مواردی است؟

تعویض لامپ چراغ ماشینتعویض لامپ چراغ ماشین در محل

خدمات تعویض لامپ چراغ خودرو در تهران

تعمیرات ماشین در محل هوم سرویز در همه روزهای هفته سفارش می پذیرد. اگر چراغ های خودرو دچار مشکل شده با ما تماس بگیرید. برای ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. پس از ثبت سفارش هماهنگی برای اعزام همیار به محل انجام شده و لامپ های و چراغ های خودرو توسط تکنیسین خودرو بررسی می شود. پس از توافق نهایی و در صورت رضایت مشتری همیار اقدام به تعویض چراغ و لامپ خودرو می نماید. در صورت خرید قطعات توسط همیار، حتما فاکتور خرید ارائه می شود. این سرویس شامل تضمین کیفیت خدمات است و در صورت موجود بودن از قطعات دارای گارانتی برای تعمیر لوازم خودرو استفاده می شود. هزینه خدمات توافقی و پس از بررسی اطلاع رسانی می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض چراغ و لامپ خودرو هم ارائه میده؟

جهت ثبت سفارش رایگان تعویض چراغ و لامپ خودرو  از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا