بنایی و دکوراسیون

علت نم و رطوبت دیوارها و سقف چیست؟

علت نم و رطوبت ساختمان هر چه که باشد، می توان آن را برطرف کرد. نم سقف و دیوارها ناشی از عوامل مختلفی است که تنها پس از بررسی محل قابل تشخیص است. رفع نم ساختمان گام دوم پس از پیدا کردن دلیل آن است. گاهی نفوذ نم دیوار به واحدهای دیگر مشکلات بیشتری ایجاد می کند. قبل از اینکه یک لکه ساده روی دیوار تبدیل به معظل بزرگی در ساختمان شود، نسبت به برطرف کردن نم و رطوبت اقدام کنید. در این مطلب راه های نفوذ رطوبت به داخل ساختمان بررسی می شود. آیا با مشکل رطوبت داخل خانه روبرو هستید؟ شاید علت یکی از این موارد باشد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پیدا کردن علت نم و رطوبت

قبل از اینکه کارهای تعمیراتی شروع شود باید منشا نم و رطوبت پیدا شود. بوی نم و نا در ساختمان، بخار روی شیشه ها، لکه روی دیوار و سقف و ….. همگی نشان دهنده یک چیز است. وقتی میزان رطوبت داخل ساختمان بالا باشد باید برای این مشکل راه حلی پیدا کرد. در اغلب موارد نداشتن تهویه مناسب در خانه یا آشپزخانه و سرویس های بهداشتی موجب می شود تا بخارات اضافی در خانه وجود داشته باشد. خشک کردن لباس ها در داخل اتاق نیز موجب افزایش رطوبت می شود گاهی این رطوبت روی دیوارها نیز دیده می شود. این موارد را می توانید به سادگی مدیریت کنید با تهیه تهویه و هود آشپزخانه یا باز گذاشتن پنجره ها به مدت یک ربع در روز تا حدود زیادی مشکل حل می شود. اما گاهی لکه های دیوار و سقف نشانه مشکل جدی تری است.

رفع نم دیوار و رطوبت سقف ساختمان

بررسی علت نم و رطوبت

  • علت نم و رطوبت چیست؟ نشت یا ترکیدگی لوله آب

مقصر اصلی نم دیوار و سقف همین لوله های فرسوده در ساختمان های قدیمی هستند. بسیاری از ساختمان های مسکونی و اداری دارای عمر بالایی هستند. در اغلب موارد تا زمانی که مشکلی پیش نیامده، مالکین اقدام به بازسازی و نوسازی بنا نمی کنند. دیوارهای نم کشیده، سقف هایی که پر از لکه های کوچک و بزرگ هستند و حتی کپک کاشی ها نشان می دهد که لوله آن قسمت دچار پوسیدگی شده است. اگر نشتی های کوچک لوله های آب نادیده گرفته شوند، به مرور این ترک ها بزرگتر می شوند و احتمال شکستگی لوله ها نیز وجود دارد. شاید احتمال تخریب ساختمان در این مورد کمی دور از ذهن باشد ولی به طور حتم علاوه بر بوی نم و رطوبت داخل ساختمان، گچ های دیوار و سقف هم خواهد ریخت. 

اصلی ترین علت نم و رطوبت طبقات آخر: اشکال در ایزوگام و قیرگونی

همین چند وقت پیش سقف آشپزخانه همسایه طبقه آخر ریزش کرد. ریختن گچ های سقف آشپزخانه به طور ناگهانی اتفاق افتاد و از قبل تنها بوی نم در خانه وجود داشت. پس از بررسی مشخص شد که ایزوگام پشت بام دچار مشکل شده و درزهایی در آن به وجود آمده است. اصولا نادرستی عایق کاری پشت بام، حمام، توالت و آشپزخانه یکی از علل اصلی نم سقف در طبقات زیرین است. عدم تشخیص به موقع و پیشرفت رطوبت در بافت و دیواره سقف می تواند خسارات زیادی را به بار آورد. برای رفع این مشکل حتما باید عایق کاری پشت بام و یا ایزوگام سرویس بهداشتی و آشپزخانه به طور کامل تعویض و یا ترمیم شود.

تعمیرکار با بررسی ایزوگام پشت بام می تواند در مورد خرابی یا سالم بودن عایق بندی راهنمایی کند. در نظر داشته باشید که سقف پشت بام را کمی شیب دار می سازند تا در هنگام بارندگی آب اضافی به سیستم تخلیه هدایت شود. اگر شیب مناسب در بام ساختمان وجود نداشته باشد، آب ناشی از بارندگی یا شستن پشت بام به داخل بافت عایق نفوذ می کند و به مرور مشکلاتی را به وجود می آورد.

رفع نم سرویس بهداشتی و حمام فوری

رفع نم و رطوبت در ساختمان

  • تاسیسات لوله کشی فرسوده علت نم و رطوبت ساختمان

هر گونه ایراد و خرابی در سیستم لوله کشی ساختمان می تواند مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد کند. در اغلب موارد سیستم فاضلاب ساختمان این مشکل را به وجود آورده است. برای مثال اگر موقع نصب روشویی کابینتی کار به درستی انجام نشود یا سیستم تخلیه فاضلاب وان و حمام دچار ایراد باشد حتما سقف طبقه زیرین ساختمان نم می کشد. در پاره ای از اوقات حتی قطرات آب نیز از سقف طبقه زیرین ساختمان چکه می کند که در این صورت باید بلافاصله با تعمیرکار و لوله کش تماس بگیرید زیرا امکان جدا شدن گچ سقف وجود دارد. برخی از مشکلات رایج در سیستم تاسیسات لوله کشی اینها هستند:

اشکال در سیفون تخلیه ماشین لباسشویی و ظرفشویی

خرابی سیفون سینک ظرفشویی آشپزخانه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

مشکل در سیستم تخلیه فاضلاب سرویس بهداشتی

نصب غیر اصولی کفشور خمام یا تخلیه وان

  • نم و رطوبت به علت بندکشی ناقص کاشی ها

یکی از شایع ترین علل نم و رطوبت در ساختمان مروبط به نفوذ آب از کاشی های سرویس بهداشتی و آشپزخانه است. موقع کاشیکاری بین کاشی ها را با ملات بندکشی می کنند تا آب به لایه زیرین کاشی ها منتقل نشود. به مرور مزمان و در اثر شستشو بندکشی بین کاشی ها از بین می رود و لازم است دوباره بندکشی انجام شود. بندکشی اشتباه در موقع کاشیکاری نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. با تهیه دوغاب می توانید عملیات بندکشی را به سادگی انجام دهید.

رفع نم ساختمان بدون تخریب!

علت نم و رطوبت حمام چیست

خدمات رفع نم ساختمان در تهران

رفع نم از سرویس های کاربردی هوم سرویز داست که در حال حاضر تنها در سطح تهران بزرگ ارائه می شود. این سرویس شامل دو بخش، تشخیص علت و محل نم زدگی به علاوه رفع نم سقف و دیوارها می باشد. هزینه خدمات پس از بررسی دقیق محل نم و تعیین میزان خسارت اطلاع رسانی می شود. چنانچه عملیات رفع نم ساختمان به همیار سپرده شود، هزینه تشخیص  علت ومحل نم کاملا رایگان در نظر گرفته می شود. تهیه اقلام و مصالح مورد نیاز پس از مشورت با مشتری انجام می شود. حتما فاکتور خرید مصالح را از همیار دریافت کنید. کیفیت خدمات ارائه شده توسط هوم سرویز تضمین شده است. برای تماس از اپ هوم سرویز و یا شماره تلفن درج شده در این مطلب استفاده کنید.

جهت ثبت سفارش سرویس رفع نم ساختمان هوم سرویز از اپ این سامانه استفاده کنید
90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا