برقکاری ساختمان

عیب یابی و تعمیر جک درب پارکینگ

درب اتوماتیک پارکینگ تردد ماشین ها را ساده تر کرده است. تسهیلات ورود و خروج به پارکینگ ساختمان موجب رفاه راننده ها می شود و امنیت ساختمان را نیز حفظ می کند. با همه اینها این سازه نیز در طول زمان دچار مشکلاتی می شود. هر گونه عیب و ایراد در بخش های مختلف درب اتوماتیگ در باز و بسته شدن درب ها اختلال ایجاد می کند. تقاضا برای  تعمیر درب اتوماتیک و  به خصوص تعمیر جک درب پارکینگ بسیار زیاد است. در ساختمان های عمومی که میزان تردد ماشین ها بیشتر است مشکلات جک بیشتر دیده می شود. 

تعمیر جک درب پارکینگ

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آیا تعمیر جک درب پارکینگ ضروری است؟

جک ها اهرم هایی فلزی با بازوهای قوی هستند که وظیفه باز و بسته کردن درب های اتومات را بر عهده دارند. حتی بر روی درب های قدیمی هم می توان از سیستم بازویی اتومات استفاده کرد. جک پارکینگ دارای تابلوی فرمان است و با نیروی برق کار می کند. موقع باز شدن درب پارکینگ شروع به آلارم زدن می کند. روشن روشن فلاشر درب نشان می دهد که درب اتوماتیک پارکینگ در حال باز شدن است. انواع جک پارکینگ هیدرولیک، پنوماتیک و الکترو مکانیک بر روی درب ها قابل نصب است. اگر این قطعه دچار اشکال شود، ریموت کنترل نمی تواند درب را باز کند. علل بسیاری برای خرابی جک درب پارکینگ شناسایی شده که در این مطلب به مهم ترین آن می پردازیم.

چگونه درب اتوماتیک پارکینگ را تعمیر کنیم؟

تعمیر جک درب پارکینگ ارزاننصب و تعمیر درب اتوماتیک
  • تعمیرات جک درب پارکینگ

به طور معمول با فشردن دکمه ریموت، موتور شروع به کار کرده و جک ها فعال می شوند. برای جلوگیری از برخورد لنگه های درب یک اختلاف زمانی کمی بین دو لنگه درب در نظر گرفته می شود. اگر با استفاده از ریموت نمی توانید درب اتوماتیک پارکینگ را باز کنید اول چراغ ریموت را چک کنید. اگر چراغ ریموت کمرنگ شده یا به طور کلی خاموش است، مشکل از جک نیست و احتمالا باتری ریموت خالی شده است. با تعویض باتری دوباره ریموت را امتحان کنید.

  • تعمیر جک درب پارکینگ ساختمان

چنانچه با تعویض باتری ریموت هنوز مشکل برطرف نشده باشد، باید دستگاه مرکزی را چک کنید. دکمه رله ریموت را فشار دهید و هم زمان به صدای دستگاه مرکزی گوش کنید. در حالت عادی با فشردن دکمه ریموت، صدای رله دستگاه مرکزی به راحتی شنیده می شود. این صدا نشان می دهد که ریموت و فیوز هر دو سالم هستند. 

  • عیب یابی و تعمیر جک درب پارکینگ

اگر صدای رله دستگاه مرکزی به گوش نمی رسد مشکل از قسمت های داخلی است. برای عیب یابی و تشخیص علت خرابی جک درب پارکینگ با یک متخصص تماس بگیرید. قطع بودن صدای رله نیاز به کارشناسی دقیق تر دارد. 3 اشکال مهم می تواند موجب باز نشدن درب ها باشد که عبارتند از:

  1. خراب شدن فیوز ایراد
  2. در برد مدار فرسودگی
  3. سیم های ورودی

کرکره برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت تعمیر جک درب پارکینگ

  • تعمیر جک درب پارکینگ : درب باز نمی شود

جک بازویی با هر بار باز و بسته شدن درب پارکینگ، فعال می شود. سالم بودن هر دور جک برای باز کردن دو لنگه درب الزامی است. اگر جگ ها خراب باشند به طور کلی درب پارکینگ نمی تواند باز و یا بسته شود. در واقع عملکرد دو حالت باز و بسته مختل می شود. اما اگر درب باز می شود ولی در موقع بسته شدن درب ها، جک عمل نمی کند ایراد از چشمی هاست. خرابی جک درب پارکینگ به معنای از دست رفتن کامل سیستم باز و بسته شوی درب است. هر دو لنگه در هیچ جهتی حرکت ندارد. ایراد در بسته شدن درب ها از جک نیست و احتمالا مشکلی در چشم الکترونیکی وجود دارد. با تعمیر چشمی و رفع ایراد آن، مشکل به کلی برطرف خواهد شد. 

  • مشکل در بازشوی درب پارکینگ

اگرچه کار جک درب پارکینگ، باز و بسته کردن درب ها به طور اتوماتیک است ولی مقصر همه مشکلات، جک ها نیستند. لنگه های درب موقع باز شدن روی لولا حرکت می کنند. در اثر شرایط جوی و تغییرات دمایی، رطوبت و بارش باران و …. لوله دچار فرسودگی می شود و دیگر مارایی قبل را ندارد. در این صورت با فشردن دکمه ریموت، درب ها شروع به باز شدن می کنند که نشانه سالم بودن جک است . البته در شروع حرکت باز شدن و در پایان حرکت بسته شدن، لنگه های درب به هم برخورد می کنند که نشانه ایراد در لولای درب است. برای رفع این مشکل لازم است تا ابتدا لولا را روغن کاری کنید. اگر هنوز مشکل وجود دارد برای رفع ایرادهای آهنگری با ما تماس بگیرید.

پس از یکنواخت کردن حرکت درب ها و رفع ایراد لولا می توان نسبت به  زمان دهی مجدد و همچنین تنظیم قدرت جک ها اقدام کرد. چنانچه بدون رفع مشکل لولا اقدام به تنظیم قدرت جک ها کنید، کارایی درب ها همچنان مشکل خواهد داشت و موقع باز و بسته شدن، دو لنگه درگیر می شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر درب اتوماتیک هم ارائه میده؟
سرویس تعمیر جک درب پارکینگعیب یابی و تعمیر جک درب پارکینگ

قیمت تعمیرات درب اتوماتیک در هوم سرویز

قیمت نصب و تعمیر درب اتوماتیک

خدمات نصب و تعمیر درب پارکینگ در تهران

تعمیر درب اتوماتیک از سرویس های پر تقاضا در هوم سرویز است. این سرویس در همه ایام سال به صورت محله به محله ارائه می شود. بهترین تعمیرکاران درب پارکینگ در شمال، جنوب، غرب و شرق تهران از همیاران هوم سرویز هستند. جهت ثبت سفارش رایگان از طریق الیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. هزینه خدمات پس از بررسی و عیب یابی به صورت شفاف اطلاع رسانی می شود. این سرویس شامل گارانتی کیفی خدمات است و در همه سفارش ها از قطعات گارانتی دار استفاده می شود. در صورت تهیه قطعات توسط همیار حتما فاکتور خرید را دریافت کنید. با توجه به اینکه درب پارکینگ یکی از اصلی ترین راه های ورود سارقین به داخل ساختمان است به محض مشاهده هر ایرادی در باز و بسته شدن درب ها با ما تماس بگیرید.  بهترین متخصص های تهران عضو تیم فنی هوم سرویز هستند. 

جهت ثبت سفارش سرویس نصب و تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ به اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا