بنایی و دکوراسیون

نکات مهم در گچ کاری ساختمان

گچ کاری ساختمان از مراحل نازک کاری است که پس از دیوارکشی انجام می شود. گچ کار ابتدا دیوار را برای گچکاری آماده می کند تا گچ به خوبی روی دیوار بنشیند. برای کسانی که علاقه دارند وارد این حرفه شوند گذراندن دوره آموزشی و یا شاگردی یک استادکار الزامی است. داشتن مهارت در گچبری و گچکاری به کلی نتیجه کار را تغییر می دهد. با نگاه کردن به شیوه کار استاد گچکار، به نظر گچکاری دیوار و سقف کار ساده ای می آید ولی در عمل ظرافت های زیادی در کار با گچ وجود دارد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

گچ کاری ساختمان چیست؟

موقع ساختمان سازی دیوارها با آجر یا مصالح دیگر چیده می شوند. آجرچینی دیوار و یا تکمیل سقف و … پایان کار نیست. برای اینکه ساختمان قابل سکونت باشد لازم است تا روی دیوارها و سقف را با گچ اندود کرد. این کار با ابزار مخصوص ساده ای انجام می شود. برخی از ابزارهای رایج در عملیات گچ کاری عبارتند از:

  • گچ به صورت پودر خشک
  • اسفنج ، قلمو سیمی، سنباده
  • سطل بزرگ و چوب برای هم زدن گچ و آب
  • Trowl برای انتقال گچ به روی دیوار
  • هاوک برای نگهداشتن گچ پس از اعمال روی دیوار
  • چاقو متحرک برای گچکاری حاشیه ها
  • نردبان دو طرفه 

گچبری چیست و چگونه انجام می شود؟

گچ کاری سلختمانگچ کاری ساختمان

چگونه دیوارها را گچکاری کنیم؟

گچکاری از کارهایی است که کل ساختمان را درگیر می کند. اگر ساختمان نوساز باشد که مشکلی نیست ولی موقع بازسازی و تعیمرات داخلی، گچ کاری کلی بریز و بپاش به راه می اندازد. اغلب پس از رفع نم دیوار برای گچ کاری اقدام می شود. در این موارد لازم است تا فرش و موکت کامل برداشته شود زیرا حتما موقع کار با گچ، کف ساختمان هم کثیف می شود. اگر می توانید لوازم را از اتاق خارج کنید ولی با پوشاندن لوازم بزرگتر نیز می توان از کثیف شدن آنها جلوگیری کرد. هر چیزی که در نزدیکی دیوار مورد نظر قرار دارد را به محل دیگری انتقال دهید و روی همه وسایل را بپوشانید. برای جلوگیری از ایجاد خط و خراشیدگی روی کفپوش های لمینت و … حتما از محافظ های پلاستیکی استفاده کنید. 

گچ کاری ساختمان و تست جذب دیوار

آماده سازی سطح ،قبل از گچکاری در کیفیت کار تاثیر زیادی دارد. یکی از مهم ترین عوامل در کیفیت روکاری، میزان جذب دیوار است. این موضوع روی نسبت آب و گچ در مخلوط تاثیر مستقیم دارد. گچکارها به طور تجربی می توانند میزان مکش و سرعت خشک شدن دیوار را حدس بزنند اما همیشه با انجام تست، جذب بالا یا پایین دیوار را دقیق اندازه گیری می کنند. تعیین دقیق میزان جذب دیوار از جهت خشک شدن گچ اهمیت دارد. در واقع رطوبت هر چه سریع تر جذب دیوار بشود، گچ نیز به سرعت خشک می شود. خشک شدن سریع گچ کمی کار را سخت تر می کند و گچکار زمان کمی برای اجرای گچ روی دیوار یا سقف دارد. در مودر دیوارهایی با مکش کم موضوع فرق دارد.

اگر قدرت جذب رطوبت دیوار کم باشد، چسبندگی گچ به دیوار کمتر می شود و امکان ریزش گچ و شکننده بودن آن وجود دارد.

معمولا روی بخش کوچکی از دیوار تست جذب رطوبت انجام می شود. به این ترتیب که گچ تازه مخلوط شده روی دیوار در اندازه 5 تا 10 سانتیمر اعمال می شود و بعد از دقایقی گچکار با با انگشت میزان خشک شدن گچ را تست می کند.

انواع گچکاری و گچ بری در  معماری داخلی

هزینه گچ کاری ساختمانگچکاری ساختمان
  • مخلوط کردن گچ و آب

پودر گچ به صورت خشک در بازار موجود است. این پودر در ترکیب با آب به صورت یک خمیر نرم و لطیف در می آید. برای گچ کاری دیوار باید به اندازه مناسب آب با گچ مخلوط شود. هم زدن گچ تا زمانی که حباب ها به طور کامل خارج شوند، ضروری است میزان آب و سختی آن نیز در بافت خمیر گچ تغییر ایجاد می کند. آب استفاده شده برای این کار باید تمیز و بدون مواد اضافی باشد. معمولا از آب لوله کشی برای تهیه ملات گچکاری استفاده می شود. بهتر است این مخلوط برای استفاده همان روز آماده شود. نگهداری گچ برای استفاده در روزهای بعدی ایده خوبی نیست و کیفیت گچ تغییر می کند.

  • گچگاری دیوارهای داخلی و خارجی

به طور معمول چند لایه گچ و رندر روی سطوح اعمال می شود تا دیوار به حالت ایده آل در آید. نحوه کار روی دیوارهای داخل و خارج از بنا یکی است اما نوع گچ به کار رفته در ملات تفاوت دارد. گچ دیوارهای داخلی اصلا مناسب پوشش دیوارهای بیرونی نیست. این گچ در اثر تغییرات دمایی ترک می خورد. ترکیباتی از شن، ماسه، سیمان و گچ برای پوشش سطوح استفاده می شود. ضخامت هر لایه و غلظت مخلوط گچ استاندارد مشخصی دارد. نادیده گرفتن این موارد علاوه بر اینکه برای گچکار مشکل ایجاد می کند در نتیجه نهایی گچکاری نیز تاثیر دارد. پس از خشک شدن هر لایه می توان لایه های بعدی را اجرا کرد. 

تفاوت گچبری و گچکاری چیست؟

آموزش گچ کاری ساختمان

تعرفه قیمت گچ کاری ساختمان هوم سرویز

قیمت گچکاری و گچبری

خدمات گچبری و گچ کاری ساختمان در تهران

به کارگیری گچ کار ماهر برای خدمات گچکاری اهمیت زیادی دارد. برای اینکه شکل نهایی دیوارها شکیل دیده شود، علاوه بر گچ کاری می توان ار گچبری های مدرن نیز روی سقف منازل و یا دیوارهای ساختمان استفاده کرد. بهترین گچکار تهران از همیاران هوم سرویز است. پروژه های گچکاری و گچبری در ساختمان های نوساز بخشی از خدماتی است که در سرویس گچبری ارائه می شود. تهیه لوازم و مصالح را به همیاران هوم سرویز بسپارید و هزینه ها را طبق فاکتور خرید پرداخت کنید. قبل از ثبت سفارش حتما نمونه کارهای قبلی گچکار را ملاحظه کنید. ارائه تصاویر کارهای قبلی در صورت درخواست مشتری امکان پذیر است. یک نکته مهم اینکه پس از پایان کار، محل کامل تمیز شده و آماده تحویل داده می شود. هزینه سرویس گچبری در متراژ کمتر از 10 کتر به صورت توافقی تعیین می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات گچکاری و گچبری هم ارائه میده؟

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس گچبری و گچکاری از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا