نظافت و پذیرایی

ترفندهای رفع آلرژی به فرش !

آلرژی های بهاری گریبان خیلی ها را گرفته است. گرفتگی و آبریزش بینی، عطسه و تنفس سنگین، خارش و قرمزی چشم ها و …. همگی نشان می دهد که دچار حساسیت شده اید. حساسیت به مواد غذایی وگرده گل ها از شایع ترین آلرژی ها هستند اما شاید در مورد آلرژی به فرش و موکت کمتر شنیده باشید. این مورد از عجیب ترین آلرژی هاست که اغلب نادیده گرفته می شود. آیا باید فرش ها را جمع کنیم یا با شستشوی فرش می توان از شر آلرژی خلاص شد؟ اصلا چه دلیلی وجود دارد که فرش و قالی آلرژی زا هستند؟ در این مطلب به همه سوالات پاسخ داده می شود و راه های رفع آلرژی به فرش را معرفی می کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دلیل آلرژی به فرش چیست؟

فرش و موکت در معرض آلودگی و گرد و خاک قرار دارند. غبارات ریز وارد الیاف به هم فشرده فرش می شود و همان جا به دام می افتد. خود گرد و غبار یکی از عوامل آلرژی زا به حساب می آید ولی پژوهشگران یک موجود زنده ذره بینی را عامل اصلی عطسه و آبریزش بینی ناشی از حساسیت به فرش دانسته اند. موجودی که در تصویر می بینید” مایک ” نام دارد. این موجود بسیار ریز است و اصلا با چشم قابل مشاهده نیست. ده ها، صدها و هزاران مایک در تار و پود قالی ها زندگی می کنند. بسیاری از افراد و به خصوص کودکان نسبت به مایک حساسیت دارند. برای رفع آلرژی به فرش باید این موجودات را از فرش جدا کرد.

در فرش تمیز و تازه خریداری شده هیچ موجود ذره بینی زنده، میکروب یا عوامل بیماری زا وجود ندارد ! ولی وقتی فرش کثیف می شود سر و کله این موجودات هم پیدا خواهد شد. 

بهترین قالیشویی تهران در محله شما

رفع آلرژی به فرش شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک بهترین راهکار است

راه های رفع آلرژی به فرش

استفاده از داروهای ضد حساسیت و اسپری های تنفسی تا حدودی از مشکلات فرد مبتلا کم می کند. البته تا زمانی که عامل آلرژی زا در تار و پود قالی باقی مانده باشد همیشه امکان عود مجدد حساسیت وجود دارد. بهترین و کارامدترین راه برای خلاص شدن از آلرژی به فرش اینست که عوامل ایجاد کننده آلرژی را حذف کنید. حفظ بهداشت و نظافت قالی ساده ترین راه برای خلاصی از این مشکل نگران کننده است.

بهترین قالیشویی شرق تهران

  • رفع آلرژی به فرش با جارو کردن مداوم

استفاده از جاروبرقی با مکش قوی یکی از راه های رایج برای حفظ بهداشت فرش است. کشش زیاد جاروبرقی می تواند گرد و خاک های نهفته در لا به لای الیاف فرش را تمیز کند. همین گرد و غبار ریز عامل بسیاری از آلرژی ها هستند. اگر کودکی در خانه دارید که دچار مشکلات تنفسی و حساسیت به فرش شده است حتما به طور روزانه فرش ها را جارو کنید. البته جارو برقی نمی تواند همه غبارات را از فرش حذف کند و لازم است تا قالی به طور کامل غبار روبی شود. در گذشته که خانه ها حیاط داشت معمولا سالی یکی دوبار فرش ها روی دار تکانده می شد و با زدن چوب روی فرش همه خاک ها از داخل تار و پود خارج می شد. البته این روزها غبارگیری یکی از خدمات قالیشویی به حساب می آید و قبل از شستن فرش انجام می شود.

قالیشویی غرب تهران با خدمات ویژه

ترفندهای رفع آلرژی به فرشچگونه از آلرژی به فرش جلوگیری کنیم؟
  • رفع آلرژی به فرش با بخارشو

استفاده از دستگاه های بخارشوی خانگی برای تمیزکاری عالی است. بخار آب با گرمای بالایی که دارد می تواند میکروب ها و موجودات ذره بینی را از بین ببرد. به طور معمول با دستگاه بخارشوی خانگی می توانید کفپوش هایی نظیر سرامیک و پارکت را تمیز کنید. استفاده از بخار آب برای شستشوی فرش و ضد عفونی پیشنهاد نمی شود. بخار آب در فضای بسته خانه ها باقی می ماند باقی ماندن بخار و رطوبت در الیاف فرش، عاملی برای رشد میکروب و قارچ است. اگر از بخارشوی استفاده می کنید حتما پنجره ها را باز کنید تا گردش هوا زودتر فرش را خشک کند. حتی اگر به ظاهر فرش خشک شده باشد هنوز امکان مرطوب بودن ریشه الیاف وجود دارد. 

  • شستشوی فرش در قالیشویی

هیچکدام از شیوه های گفته شده در این مطلب نمی تواند به طور کامل، عوامل آلرژی زا از فرش حذف کند. شستشو و ضد عفونی فرش تنها راه برای از بین بردن آلودگی و حذف عوامل بیماری زا است. با توجه به کوچک شدن خانه ها و زندگی در آپارتمان، شستن فرش در منزل امکان پذیر نیست. البته سرویس های قالیشویی کار را راحت کرده اند. به سادگی می توانید با بهترین شرکت قالیشویی در محله تان تماس بگیرید و فرش کثیف را به آن بسپارید. سپس فرش شسته شده و تمیز را نیز بدون دردسر دریافت کنید. خدمات قالیشویی هوم سرویز سیستم شستشوی ویژه ای را برای هر فرش در نظر گرفته است. انتخاب شیوه شستشو و همچنین شوینده بستگی به جنس و الیاف قالی دارد. 

قیمت قالیشویی و خدمات قالیشویی در تهران چقدر است؟

ضد عفونی فرش در قالیشوییترفندهای رفع آلرژی به فرش

تعرفه خدمات قالیشویی هوم سرویز

قیمت قالیشویی
قیمت موکت شویی
قیمت رفوگری فرش

سرویس قالیشویی در تهران

تقاضا برای شستشوی فرش و خدمات قالیشویی در همه ایام سال وجود دارد. سرویس قالیشویی هوم سرویز در حال حاضر تنها در سطح تهران بزرگ فعال است. به زودی این سرویس در استان های همجوار نیز شروع به سفارش گیری خواهد کرد. همه سفارش های ثبت شده در اپلیکیشن هوم سرویز شامل گارانتی هستند و در صورتی که سهوا مشکلی پیش بیاید کل خسارت پرداخت خواهد شد. با توجه به اهمیت شستشوی صحیح فرش در جلوگیری از بیماری های تنفسی، فرش ها پس از شستشو به صورت کامل خشک شده و تحویل داده می شود. هزینه این سرویس طبق نرخ مصوب تعیین شده و به صورت شفاف اطلاع رسانی شده است. جدول بالا به طور مرتب بروز رسانی می شود.

لازم به ذکر است پس از تحویل فرش، به هیچوجه مبلغ اضافی دریافت نمی شود و قیمت گذاری تغییر نخواهد کرد. فرش ها در روز و ساعت اعلام شده در محل تحویل داده خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس قالیشویی از اپلیکیش هوم سرویز استفاده کنید

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا