لوازم خانگی

انواع هود آشپزخانه برای منازل مسکونی

برای اینکه غذاهای خانگی خوشمزه طبخ شود لازم است تا همه وسایل آشپزی فراهم باشد. انواع هود آشپزخانه در همه خانه ها و حتی سالن های پخت غذای عمومی ضروری است. این وسیله پر کاربرد نقش مستقیم در خوشمزه تر شدن غذا ندارد ولی یقینا در کاهش بوی روغن، دود، بخار و … تاثیر زیادی دارد. قدرت مکش، کارایی، سر و صدای کم و قیمت مناسب از مزایای یک هود خوب است. هودهای با کیفیت و استاندارد طول عمر بالاتری دارند ولی در صورت خرابی نیز، امکان تعمیر هود آشپزخانه وجود دارد. تنوع زیادی در شکل ظاهری هود وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

انواع هود آشپزخانه

نصب یک هود با کیفیت در تهویه هوای منزل نیز تاثیر می گذارد. اما نباید طراحی و شکل هود را نادیده گرفت. لوازم آشپزخانه اوپن می بایست دارای ظاهری شکیل و هماهنگ با دیگر عناصر دکوراتیو منزل باشد. جنس و رنگ هود را متناسب با طراحی داخلی انتخاب کنید تا ارتباط بصری لوازم آشپزخانه حفظ شود. انواع هود بین کابینتی، دیواری، جزیره ای، شیب دار و … توسط تولید کننده های داخلی و خارجی در بازار موجود است. در ادامه برخی از رایج ترین هودهای آشپزخانه را معرفی می کنیم.

تعمیرات هود آشپزخانه در تهران

 

نصب هود برای آشپزخانه

  • انواع هود آشپزخانه زیر کابینتی

هودهای زیر کابینتی از ساده ترین و قدیمی ترین مدل های موجود هستند. این وسیله طرز کار ساده ای دارد و انواع قدیمی تر آن دارای دو دکمه روشن و خاموش و دور موتور هستند. انواع جدیدتر هود زیر کابینتی مجهز به برد هم تولید شده. هود تک موتوره و دو موتوره زیر کابینتی در اندازه های متنوع هماهنگ با سایز گاز در بازار به فروش می رسد. این هودها فضای کمتری اشغال می کنند و دارای بخش های پیچیده ای نیستند. اما در نظر داشته باشید که هود زیر کابینتی در مقایسه با مدل های جدیدتر قدرت مکش کمتری دارد و موقع روشن شدن صدای زیادی ایجاد می کند.

  • انواع هود دیواری

این وسیله به دیوار بالای اجاق گاز نصب می شود در حالیکه هود زیر کابینتی به بدنه کابینت اتصال پیدا می کند. این بزرگترین تفاوت بین هود دیواری و زیر کابینتی طریقه نصب ان است. موقع ساخت کابینت آشپزخانه لازم است تا فضای خالی برای نصب هود دیواری در نظر گرفته شود. محل نصب دقیقا مجاور لوله خروجی هوا بوده و بخارات غذا توسط لوله به خارج هدایت می شود. نکته جالب توجه در مورد هود دیواری اینست که طراحان این وسیله را به عنوان یکی از عناصر دکوراتیو در دکوراسیون آشپزخانه در نظر می گیرند. به دلیل اینکه همه قسمت های هود در دید قرار دارد شکل ظاهری و طرح آن روی هماهنگی دکوراسیون تاثیر خواهد داشت. موقع انتخاب به عنصر زیبایی نیز توجه داشته باشید.

  • هود شیبدار آشپزخانه

در شکل زیر نمونه ای از هود شیبدار را می بینید. این وسیله قابلیت حرکت و تغییر زاویه را دارد. از لحاظ کارکرد تفاوتی با دیگر هودها وجود ندارد ولی در مقایسه با هود شومینه ای، قدرت مکش هود شیبدار به مراتب کمتر است. در مقایسه با هود زیر کابینتی، صدای هود بسیار کمتر است و همین موضوع موجب شده تا تقاضا برای نصب هود آشپزخانه شیب دار بیشتر باشد. یک مزیت عمده این محصول در طول عمر بالای آن است. موتور هود از منبع حرارتی دور است و به این ترتیب نیاز به تعمیرات هود آشپزخانه در طول زمان به مراتب کمتر است.

چگونه اشکالات هود آشپزخانه را برطرف کنیم؟

 

هود آشپزخانه نصب و تعمیرانواع هود آشپزخانه دیواری شیب دار
  • هود شومینه ای در آشپزخانه

آنچه در هود شومینه ای جلب توجه می کند شکل قیف مانند آن است. برای نصب این وسیله هم دیوار بالای گاز و هم سقف، مناسب است. از نظر کارایی این هود شباهت به انواع هود زیر کابینتی دارد ولی از نظر ظاهری بزرگتر و بلندتر از مدل های قدیمی است. هود شومینه ای فضای بیشتری اشغال می کند ولی بسیار کارامدتر از مدل های قدیمی است. موتور هود شومینه ای بسیار پر قدرت بوده و مکش فوق العاده ای دارد. این وسیله مجهز به برد الکتریکی و صفحه نمایش است که تنظیمات دور موتور، مکش، سنسور دود و … را کنترل می کند. هود شومینه ای از فلزات مقاوم در برابر حرارت ساخته شده و در برابر رطوبت و دما مقاومت زیادی دارد.

هزینه تعمیر لوازم خانگی در هوم سرویز چقدر است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر هود هم ارائه میده؟
  • انواع هود آشپزخانه ای جزیره

تفاوت اصلی این هود با سایر مدل های معرفی شده در نوع خروج دود و بخارات است. هودهای جزیره ای به سقف آویز می شود و دارای لوله خروجی نیست. در واقع از فیلتر ذغالی برای خروج چربی و روغن استفاده می شود. در مقایسه با هود شومینه ای، قدرت مکش هود جزیره ای کمتر است. برای داشتن مکش مناسب باید فاصله هود و اجاق گاز در حد استاندارد باشد. این طرح از مدل های مدرن هود آشپزخانه است که ویژه آشپزخانه های امروزی ساخته شده است. در بسیاری از خانه ها فضایی برای نصب هود وجود ندارد و لوله خروج دود هم در دیوار نصب نشده. از نظر ظاهری این هود بسیار شکیل طراحی شده و دکوراسیون آشپزخانه را متحول می کند. همانطور که در تصویر زیر مشخص است نباید بیش از حد هود را به اجاق گاز نزدیک کرد.

چرا اجاق گاز جرقه نمی زند؟ تعمیر فندک اجاق گاز

تعمیرات انواع هود آشپزخانه

تعرفه نصب و تعمیر انواع هود آشپزخانه هوم سرویز

قیمت نصب و تعمیر هود

خدمات نصب و تعمیرات هود آشپزخانه در تهران

تعمیرات لوازم منزل و تعمیر تخصصی هود آشپزخانه از سرویس های فنی هوم سرویز است. خدمات هود توسط تعمیرکار با تجربه انجام می شود. برای سفارش تعمیرات هود از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید. پس از ثبت سفارش هماهنگی برای اعزام همیار به محل انجام می شود. پس از حضور همیار در محل و عیب یابی هود، قیمت تعمیرات به صورت دقیق اطلاع رسانی می شود. این هزینه شامل خرید قطعات نمی باشد. در صورت تهیه قطعات تعویضی توسط همیار، فاکتور خرید به مشتری ارائه می شود. همه سفارش های ثبت شده در این سامانه شامل تضمین کیفیت خدمات هستند. لیست به روزرسانی شده قیمت ها را برای مقایسه ملاحظه می کنید. قیمت های ما را با سایر تعمیرکاران مقایسه کنید.

ثبت سفارش رایگان سرویس نصب و تعمیر هود از طریق اپلیکیشن هوم سرویز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا