لوازم خانگی

چگونه تعمیرات اجاق گاز فردار را حرفه ای انجام دهیم؟

یک آشپزخانه بدون اجاق گاز یک چیزی کم دارد. تا همین چند دهه گذشته اجاق ها شکل و شمایل ساده تری داشتند ولی این روزها انواع اجاق های فردار و هوشمند را می توان در هر خانه ای دید. اجاق گازهای مدرن امکانات بیشتری دارند و برای پخت کیک و شیرینی هم مناسب هستند. وقتی اجاق خانه خراب می شود فاتجه غذاهای خوشمزه هم خوانده می شود. البته امکان تعمیر اجاق گاز وجود دارد و خیلی ساده می توان دوباره بساط پخت و پز را راه انداخت. تعمیرات اجاق گاز فردار و سیستم های هوشمند نیاز به تخصص دارد پس در این یک مورد لطفا دست به آچار نشوید. کار تخصصی را به کاردان بسپارید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تعمیرات اجاق گاز فردار

انواع اجاق گاز فردار صنعتی و خانگی تولید شده است. اجاق های صنعتی اندازه بزرگتری دارند و برای پخت هم زمان چندین غذا، دارای گنجایش کافی هستند. صرف نظر از اندازه، کیفیت تنظیمات دمایی و حرارتی  تجهیزات آشپزخانه های صنعتی کمی با لوازم گازسوز خانگی متفاوت است. از نظر کارایی هر دو وسیله یک کار را انجام می دهند. معمولا دو مشعل پایین و بالایی برای تامین حرارت اجاق گاز فردار نصب شده است. مشعل به ترموستات و یک پیلوت کوچک اتصال دارد که با جرخاندن دکمه کنترل، شعله فر روشن می شود. اجاق گازهای جدید دارای تنظیمات ترموستات و کنترل درجه حرارت فر هستند و با کم و زیاد شدن شعله، در حد تنظیم شده ای ثابت باقی می مانند. از نظر ظاهری پیچیدگی خاصی وجود ندارد ولی از نظر فنی حتی خراب شدن یکی از قعات کوچک هم می تواند در روند کار اجاق گاز اختلال ایجاد کند.

چرا اجاق گاز جرقه نمی زند؟ تعمیر فندک اجاق گاز

قیمت تعمیرات اجاق گاز فردار

تعمیرات اجاق گاز فردار خانگی

وقتی تنظیم حرارتی اجاق به هم می ریزد باید فر و اجاق به دقت بررسی شود. تعمیر لوازم گازسوز برای کسانی که تجربه ای در این زمینه ندارند اصلا توصیه نمی شود. در صورت مشاهده هر گونه عیب و ایراد در کارکرد اجاق گاز با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. برخی از مشکلات رایج در اجاق گازهای خانگی که نیاز به تعمیر دارند اینها هستند:

  • تنظیم گاز مشعل

 مخلوط شدن گاز و هوا در اجاق گاز بسیار شایع است. برای تست فر را روشن کرده و دکمه کنترل مشعل را در بالاترین حد قرار دهید. آیا شعله آبی می سوزد؟ در وضعیت صحیح رنگ شعله آبی متمایل به سبز است و در جدود 20 میلیمتر ارتفاع دارد. اگر رنگ شعله تغییر کرده( قرمز یا نارجی) و یا ارتفاع شعله مشعل مناسب نیست نیاز به تنظیم مشعل است. با چرخاندن مهره تنظیم کنده گاز می توان جریان گاز را کم یا زیاد کرد. برای این کار از آچار مخصوص استفاده می شود. این مشکل در اجاق گاز فردار قدیمی بیشتر دیده می شد. اجاق های جدید معمولا نیازی به تنظیم مخلوط گاز و هوا ندارند. در این اجاق ها اغلب مشکل مربوط به گرفتگی سوراخ های نازل است که باید کامل باز شود.

  • تعمیرات اجاق گاز فردار و تنظیم پیلوت

برای روشن شدن مشعل لازم است تا پیلوت همیشه روشن باشد. رنگ شعله پیلوت نیز باید آبی باشد در صورت بد سوختن پیلوت و یا خاموش شدن آن باید سوراخ های روی پیلوت را با یک میله نازک تمیز کرد. در حالت نرمال اندازه شعله گیلوت 6 میلیمتر و رنگ شعله آبی است. با تنظیم پیچ مجاور می توان شعله را در وضعیت استاندارد تنظیم کرد اما قبل از آن لازم است تا با دقت سوراخ روی پیلوت تمیز شود. خاموش شدن شمعک پیلوت به دلیل گرفتگی منافذ آن بسیار رایج است. شمعک آبکرمگن و دیگر لوازم گازسوز هم سیستم مشابه اجاق گاز دارند.

بررسی کامل علت گرم نکردن ماکروفر

تعمیرات اجاق گاز فردار صنعتیتعمیرات اجاق گاز فردار با هزینه مناسب
  • تعمیر ترموستات اجاق گاز فردار

کیفیت فرهای خانگی و صنعتی به میزان حرارت آن بستگی دارد. حرارت فر نباید خیلی کم یا زیاد باشد. تنظیم حرارت نقش مهمی در کیفیت طبخ غذا دارد. به خصوص در مورد پخت کیک های خانگی اهمیت کنترل دما بیشتر است. با یک بررسی ساده می توانید دمای فر را اندازه گیری کنید. فر را روشن کرده و دما روی 180 درجه تنظیم کنید. یک دماسنج جیوه ای را در محفظه فر گذاشته و بعد از حدود یک ربع دمای فر را چک کنید. اختلاف دمای جزئی چندان مهم نیست اما اگر دما با درجه تنظیم فر بیشتر از 40 درجه اختلاف داشته باشد با تعمیرکار تماس بگیرید. احتمال آسیب به ترموستات و خراب شدن آن وجود دارد. تعمیرکار پس از تنظیم پیچ ترموستات در مورد تعویض آن تصمیم گیری کند. در صورت خراب شدن ترموستات امکان تعویض آن وجود دارد.

عیب یابی و تعمیرات اجاق گاز فردار

  •  تنظیم گاز ورودی جهت روشن ماندن پیلوت
  • رفع ایراد روشن نشدن مشعل های فوقانی
  • تمیز کردن سوراخ های مشعل و نازل پیلوت
  • تنظیم صفحه مخلوط کن برای سوخت بهتر مشعل
  • برطرف کردن صدای شعله فر
  • تعمیر فندک اجاق گاز
  • رفع ایراد دود کردن شعله اجاق گاز فر دار
  • تنظیم ارتفاع شعله مشعل
  • تعمیرات پیلوت اجاق گاز
  • تعمیر تایمر اجاق گاز فر دار
  • تنظیم ترموستات و درجه حرارت فر

انواع هود آشپزخانه برای منازل مسکونی

تعمیر اجاق گاز فردار خانگیتعمیرات اجاق گاز فردار

تعرفه تعمیر فر و اجاق گاز هوم سرویز

قیمت تعمیر اجاق گاز
قیمت نصب اجاق گاز

خدمات نصب و تعمیر فر و اجاق گاز در تهران

تعمیر اجاق گاز خانگی و صنعتی توسط تعمیرکار حرفه ای و با سابقه در محل انجام می شود. تعویض قطعات اجاق گاز با هماهنگی قبلی و در صورت رضایت مشتری امکان پذیر است. در صورت تهیه قطعات یدکی توسط همیار حتما فاکتور خرید را دریافت کنید. هزینه این سرویس طبق نرخ مصوب اتحادیه و پس از بازدید و بررسی اجاق گاز تعیین می شود. تعمیرکار سیار اجاق گاز هوم سرویز در همه محله های تهران آماده ارائه خدمات تخصصی تعمیرات اجاق گاز فردار و اجاق گاز صفحه ای است. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است و شامل هزینه آبونمان و غیره نمی باشد. این سرویس دارای گارانتی تضمین کیفیت بوده و در همه ایام سال ارائه می شود.

برای ثبت سفارش نصب و تعمیر فر و اجاق گاز از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فر و اجاق گاز هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا