نظافت و پذیرایی

چگونه چک لیست نظافت محل کار را تنظیم کنیم؟

نظافت منزل یا محل کار به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. شاید رسیدگی به امور نظافت یک خانه کوچک کار دشواری نباشد ولی قطعا برای تمیز کردن یک ساختمان اداری باید برنامه هماهنگی را اجرا کرد. چک لیست نظافت محل کار در مقایسه با خانه های نقلی تفاوت دارد. معمولا یک تیم نظافتی متشکل از نیروهای نظافتچی آقا و خانم در یک ساختمان بزرگ اداری مشغول به کار هستند. هر کدام از این افراد وظیفه دارند بخشی از فضای مورد نظر را با دقت تمیز کنند. برای اینکه هرج و مرج و ناهماهنگی در کار ایجاد نشود بخشی از امور نظافتی در ساعاتی که کارمندان حضور ندارند، انجام می شود. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چک لیست نظافت محل کار چیست؟

برای اینکه نظم در اجرای نظافت محیط کاری حفظ شود لازم است تا از قبل وظیفه پرسنل خدماتی مشخص باشد. برنامه نظافت محل کار یا همان چک لیست طوری تنظیم می شود که همه قسمت های داخلی، مشاعات و حتی فضای محوطه نیز تحت پوشش قرار گیرد. شرکت های خدماتی برنامه ویژه ای را در اختیار نظافتچی ها قرار می دهند که در آن وظیفه هر فرد مشخص شده است. این چک لیست دو حسن بزرگ دارد. اول اینکه همه نظافتچی ها مشغول به کار هستند و دوم اینکه همه قسمت های ساختمان حتما تمیز می شود. داشتن یک چک لیست نظافتی کامل، برگ برنده ای است که بهداشت و نظافت محل کار را تضمین می کند.

چرا نظافت محل کار یک ضرورت است؟

چک لیست روزانه نظافت محل کار

تنظیم چک لیست نظافت محل کار

در محیط های کاری معمولا میزان تردد بیش از داخل منازل است. با توجه به تردد زیاد در این فضا، انواع آلودگی ها در محیط پخش می شود. بدون توجه به نظافت محل کار نمی توان انتظار داشت که کارمندان در شرایط جسمی و روحی مناسبی باشند. از سویی برای تمیز کردن این محل نمی توان بدون نظم و برنامه اقدام کرد. دستورالعمل های مختلفی برای نظافت در محیط های کاری وضع شده که در صورت رعایت آن، بهداشت محیط حفظ خواهد شد. به خصوص در این دوران که بیماری کرونا نیز شیوع پیدا کرده توجه به امور نظافتی در محل کار اهمیت بیشتری دارد. به همین منظور لازم است تا یک لیست داشته باشید و طبق آن پیش بروید این همان کاری است که در شرکت های خدماتی نظافتی انجام می شود. در ادامه چک لیست نظافت پیشنهادی را ارائه می دهیم.

شرکت خدماتی تهران با صدها سرویس ویژه

چک لیست نظافت اتاق ها در محل کار

لوازم زیادی در اتاق ها وجود دارد که می بایست تمیز شوند. انواع آلودگی های محیط از جمله گرد و خاک روی لوازم جا خوش می کنند. سیستم های کامپیوتری و میز و صندلی کارمندان از آلوده ترین لوازم هستند که باید به درستی تمیز شوند. برای نظافت رایانه و دستگاه های اداری از دستمال نانو و اسپری های مخصوص استفاده می شود. پرده ها از قسمت های فراموش شده در اتاق هستند که اغلب در برنامه نظافت محل کار نادیده گرفته می شوند. لازم است تا سالی دو یا سه بار برای شستشوی پرده اقدام شود. بعد از تمیز کردن دیوارها، کلید و پریزها و دیوارکوب ها، نوبت به نظافت کفپوش ها می رسد. در محیط های کاری با فضای بزرگتر معمولا از برای تمیز کردن سنگ کف از اسکرابر استفاده می شود. در اتاق های کوچک می توان با تی کفپوش های سرامیکی را تمیز کرد.

برخی از دیگر کارهای نظافتی عبارتند از:

  • تمیز کردن درب اتاق با محلو های ضد عفونی
  • خالی کردن سطل های زباله
  • نظافت قفسه ها و کمدها 

نکات مهم نظافت منزل در پیشگیری از کرونا

چک لیست ماهانه نظافت محل کار

چک لیست نظافت محل کار برای سرویس بهداشتی

سرویس های بهداشتی عمومی منشا بیماری های زیادی هستند. آبکشی و شستن کف یا تی به تنهایی برای حذف آلودگی ها در سرویس بهداشتی کافی نیست. لازم است تا همه لوازم و وسایل داخل سرویس بهداشتی به خوبی تمیز و ضد عفونی شود. شستشوی کف توالت با آب و شوینده پش از شستن دیوارها الزامی است. توالت پس از نظافت می بایست با یک ماده ضد عفونی کامل گند زدایی شود. استفاده از سفید کننده ها و شوینده ها برای تمیز کردن کاشی کف و دیوارهای توالت بلامانع است. بقیه قسمت هایی که در چک لیست نظافت سرویس بهداشتی به آن اشاره شده عبارتند از

  •  شستن دیوارها و درب ورودی
  • تمیز کردن آینه و قفسه‌ها 
  • ضدعفونی  سینک دستشویی و شیرآلات
  • خالی کردن سطل‌های زباله سرویس بهداشتی
  • استفاده از خوشبو کننده و دستمال توالت در سرویس بهداشتی

توصیه های شرکت خدماتی نظافت منزل 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

چک لیست نظافت محل کار : راهروها و سالن انتظار

نظافت مشاعات در محیط های کار بسیار مهم است. افراد زیادی در حال رفت و آمد در راه پله ها و راهروها هستند. کثیف بودن فضای مشاع از دو جنبه قابل بررسی است. اول اینکه به دلیل تردد بالا، راهروها و … همیشه کثیف هستند و نیاز به نظافت دارند. اما مهم تر از آن، اعتبار کسب و کارتان است. ارباب رجوع هایی که در این مکان تردد می کنند همه کثیفی ها را می بینند و این جنبه خوبی ندارد. افراد از روی ظاهر محل کار در مورد اعتبار شرکت، قضاوت می کنند. چک لیست پیشنهادی برای نظافت مشاعات به این ترتیب است:

  • تمیز کردن دیوارها و پنجره‌های راهرو
  • گردگیری و نظافت نرده‌ها
  • تمیز کردن تابلوهای اعلانات
  •  نظافت آسانسور
  • صندلی های ارباب رجوع تمیز کردن
  • کف سالن با جارو و تی نخی
  • خالی کردن سطل‌های زباله

چگونه راه پله های داخلی و خارجی ساختمان را تمیز کنیم؟

نظافت فضای داخل و مشاعات در محل کارچک لیست نظافت محل کار

تعرفه نظافت منزل و محل کار هوم سرویز

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

خدمات نظافت منزل و محل کار در تهران

سرویس های نظافتی هوم سرویز در همه مناطق فعال است. اگر برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی و تمیزکاری شرکت و محل کار به دنبال نیروی خدماتی هستید با ما تماس بگیرید. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است. برای سفارش در روز و ساعت مورد نظر از قبل هماهنگ کنید. در صورتی که از کار نظافتچی اعزامی رضایت نداشتید در یک ساعت اول اطلاع دهید تا به صورت رایگان نیروی جایگزین به محل اعزام شود. اجرای نظافت داخل شرکت و فضای مشاع توسط تیم حرفه ای نظافتچی خانم و آقا انجام می شود. هوم سرویز آمادگی عقد قرارداد ماهانه یا سالانه برای امور نظافت شرکت ها را دارد. برای اطلاع از نحوه سرویس دهی روزانه یا در بازه های زمانی طولانی تر با تلفن درج شده در همین مطلب تماس بگیرید. تیم پشتیبانی در همه روزهای هفته پاسخگوی سوالات شماست.

برای ثبت سفارش سرویس نظافت داخل منزل یا محل کار از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا