بنایی و دکوراسیون

لیست ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه ✔️راهنمای تصویری

ابعاد کابینت آشپزخانه

اندازه ها و تناسب بین المان های طراحی از مهم ترین مباحث در دکوراسیون داخلی است. وقتی بین وسایل منزل هماهنگی وجود داشته باشد، کاربری بهتری دارند. رعایت ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه نیز از مواردی است که روی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر مستقیم دارد. ساخت کابینت آشپزخانه طبق استانداردهای موجود از موارد مهم در کابینت سازی است. اگر قصد تعویض کابینت ها را دارید بد نیست در مورد اندازه ها و ابعاد ایده آل کابینت زمینی و دیواری بیشتر بدانید. به این ترتیب تصمیم گیری برای چیدمان لوازم آشپزخانه ساده تر می شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه چقدر است؟

منظور از ابعاد کابینت، اندازه های طول، عرض ، ارتفاع و عمق کابینت است. فاصله بین کابینت زمینی و دیواری، استانداردهای نصب کابینت آشپزخانه و هود، تناسب بین کابینت پایه سینک ظرفشویی و …. همگی دارای استانداردهای دقیقی هستند. برخی از این اندازه ها جنبه کاربری دارند ولی از لحاظ ایمنی نیز توجه به استانداردهای اندازه گیری الزامی است. برای مثال فاصله بین هود آشپزخانه و اجاق گار نباید از حد مشخصی کمتر یا بیشتر باشد.  استاندارد کابینت بالایی و زمینی نیز در حدود 45 تا 50 سانتی متر در نظر گرفته می شود. اگر ارتفاع نصب کابینت بالایی خیلی نزدیک به کابینت زمینی باشد، موقع کار کردن دچار مشکل می شوید. با بالاتر بردن کابینت های بالایی، فضا بازتر می شود اما موقع برداشتن لوازم داخل کابینت بالایی مشکلات زیادی خواهید داشت. 

اندازه های استاندارد کابینت آشپزخانه

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

ابعاد استاندارد کابینت پایه آشپزخانه

کابینت پایه در روی زمین قرار دارد و به صورت یک درب، دو درب و یا بیشتر است. با توجه به نوع کاربری می توان ترکیبی از درب و کشو را در طراحی کابینت های پایه استفاده کرد. عمق استاندارد کابینت های زمینی 58 سانتی متر است که با احتساب کانتر به 63 سانتیمتر می رسد. ارتفاع استاندارد در این کابینت ها حدود 83 سانتیمتر است که با در نظر گرفتن کانتر 5 سانتیمتر دیگر نیز به ارتفاع افزوده خواهد شد. (83+5=88) پایه هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع در کابینت زمینی نصب می شود. حداقل 3 سانتیمتر برای بلندی کابینت از سطح زمین مناسب است. ارتفاع درب ها 80 سانتیمتر و کشوها 14 سانتی متر ارتفاع دارند. در مورد عرض  انعطاف بیشتری وجود دارد در واقع امکان طراحی کابینت آشپزخانه در عرض ۳۰، ۴۴، ۵۸، ۷۲، ۸۰، ۸۸ و۱۱۶ سانتیمتر با توجه به ابعاد و فضای مورد نظر وجود دارد.

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه دیواری

کابینت های دیواری توسط پیچ و رولپلاک به دیوار نصب می شود. اتصال بدنه ها به یکدیگر نیز در پاره ای از اوقات انجام می شود. با همه اینها نگهداری لوازم خیلی سنگین در این فضا توصیه نمی شود. معمولا برای زیبایی و جلوه بیشتر از ویترین و درب های شیشه ای برای کابینت دیواری استفاده می شود. طراحی کابینت دیواری فضای آشپزخانه را شیک تر نشان یم دهد. عمق این کابینت ها بین 30 تا 58 سانتیمتر می تواند تغییر داشته باشد. عرض استاندارد کابینت دیواری یک یا دو درب 72 سانتیمتر است. البته با توجه به اندازه و ابعاد آشپزخانه می توان کابینت های کم عرض( بین 30 تا 36 سانتیمتر) و یا کابینت هایی با عرض 88 سانتیمتر را نیز طراحی کرد. این اندازه ها در حالت معمول استفاده نمی شوند. 

مهم ترین نکته در ساخت کابینت دیواری، ارتفاع آن است. با توجه به فاصیله بین کانتر و همچنین در نظر گرفتن سقف آشپزخانه ارتفاع می تواند 30، 88 و حتی 116 سانتیمتر نیز در نظر گرفته شود. در صورت نصب کابینت دیواری روی یک دیوار خالی این اندازه ها می تواند تغییر بیشتری داشته باشد. در صورتی که از کابینت پایه استفاده نشود محدودیتی در ارتفاع نیست و گاهی ارتفاع تا 133 سانتیمتر افزایش پیدا می کند. این اندازه نباید از سطح کانتر پایین تر باشد.

ابعاد استاندارد کابینت زمینی

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه

اندازه های استاندارد برای کابینت های بلند

در موارد خاص و وقتی ارتفاع سقف بیشتر باشد یا بخواهید ارتفاع کابینت ها را تا سقف ادامه دهید از کابینت های بلند استفاده کنید. طراحی و ساخت این کابینت ها سفارشی است و در مواقع عادی این اندازه ها کار نمی شود. اگر سقف خانه استاندارد باشد می توانید کابینت دیواری را تا سقف ادامه دهید و فضای خالی بین کابینت و سقف حذف می شود. در این صورت ارتفاع کابینت بین 205 تا 235 سانتیمتر افزایش خواهد داشت. عمق مناسب نیز 30 سانتیمتر در نظر گرفته می شود ولی حداکثر امکان افزودن عمق تا 58 سانتیمتر نیز وجود دارد. بیشتر از این عمق کابینت ها عملا کارایی ندارند و استفاده از آن دشوار خواهد شد

پهنا و عرض کابینت بلند با توجه به فضای آشپزخانه طراحی می شود! به توصیه کابینت ساز بهترین اندازه ها 30،58 و 88 سانتیمتر می باشد. 

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه مدرن

بهترین راه برای ساخت کابینت هایی با اندازه استاندارد اینست که قد افراد توجه شود. برای مثال افراد خیلی قد بلند تمایل دارند که کابینت های دیواری کمی بلندتر نصب شوند. ناگفته نماند این افراد موقع برداشتن لوازم از کابینت پایه نیز مشکل دارند و حتی ارتفاع 90 سانتیمتری میز کانتر نیز برایشان کوتاه است. در حالیکه افرادی با قد کوتاه در استفاده از کابینت دیواری با اندازه استاندارد دچار مشکل هستند و دسترسی به طبقات بالایی کابینت ندارند. برای این افراد در عمل فضای قفسه های بالای کابینت دیواری بدون استفاده خواهد ماند. طراحی کابینت آشپزخانه سفارشی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای افراد با جثه متفاوت، منطقی تر است. در این صورت مبلغ بیشتری می پردازید ولی حداقل خیال تان بابت کاربردی بودن کابینت ها راحت است.

اندازه استاندارد کابینت بالایی

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه کوچک

تعرفه ساخت کابینت آشپزخانه هوم سرویز

قیمت قیمت تعمیر کمد، کابینت و نجاری
قیمت ساخت کابینت آشپزخانه
قیمت ساخت کمد

خدمات کابینت سازی هوم سرویز

سرویس طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه توسط بهترین کابینت ساز کرج، تهران، مشهد، اصفهان و شیراز ارائه می شود. جهت ثبت سفارش رایگان می توانید از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. اپلیکیشن هوم سرویز بر روی همه گوشی های اندرویدی قابل نصب است. نمونه لیست قیمت کابینت آشپزخانه در این مطلب درج شده است. مبنای قیمت گذاری در این سرویس ساخت و نصب کابینت با ابعاد استاندارد است. برای کابینت دیواری اندازه 70 سانتی متر در نظر گرفته شده و برای ابعاد بزرگتر، قیمت نهایی تفاوت خواهد کرد. در صورت عقد قرارداد، طراحی سه بعدی به رایگان در هوم سرویز انجام می شود. اگر قبلا تجربه ناخوشایندی از سفارش ساخت کابینت و ساخت کمد دیواری داشته اید و یا برای اولین بار قصد طراحی کابینت جدید را دارید، با هوم سرویس تماس بگیرید. خدمات مشاوره و راهنمایی رایگان توسط تیم پشتیبانی ارائه می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام منظور از قیمت کابینت به متر مربع چیه؟!؟
    یعنی طول و ارتفاع رو حساب میکنن مثل کمد دیواری؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    چون به من گفتن کابینت هوایی ارتفاع ۷۰ و عمق سی سانت ۴۰ درصد و زمینی ارتفاع ۸۶ عمق پنجاه ۶۰ درصد از متراژ هست.

    1. سلام وقت بخیر قیمت کابینت زمینی و هوای جدا حساب میشه البته به صورت درصدی و اندازه استاندارد یعنی اگه متری چهار ملیون باشه هوایی با ارتفاع هفتاد و عمق سی چهل درصد میشه و ارتفاع نود شصد درصد حساب میشه و کابینت پله ای هشتاد درصد و کابینت زمینی هم‌شصد درصد حساب میشه

    2. سلام ببین ب عنوان مثال من میگم متری هفت میلیون برات کابینت میزنم.بصورت کلی از صد در صد کار شصت درصد کار زمینی هست و چهل درصدش هوایی مثلا تو ده متر کابینت داری و میخای قیمت زمینی رو حساب کنی اون 7میلیون رو ضربدر ./06میکنی ک منظورم از شش صدم همون شصت درصده بعد ک این ضرب رو بزنی عدد 4500000رو بهت میده بعد ده مت کابینتت زمینیت رو در چهار میلیون و پنصد ضرب میکنی قیمت زمینی ب دست میاد

      حالا کابینت هواییی قبل اینکه بگم بهت یادت باشه چهلد درصد کارت میشه همین کابینت هوایی ک تو اون س میلیون باقی مونده رو واسه احتساب کابینت هوایی در نظر میگیری حالا ده متر کابینت داری و کابینت هواییت دو لول هستش ده رو در 1/5ذرب کن ک میشه 15حال پونزده رو در سه میلیون ضرب کن ک میشه چهل و پنج میلیون اینم قیمت کابینت هوایییت

      راستی کابینت ایستادت رو ارتفاعش رو ضربدر 3کن بعد متراژ ب دست اومده رو مثل کابینت زمینی حساب کن

  2. سلام وقت بخیر
    ارتفاع اشپزخانه من3مترو60سانت هست تاچه ارتفاعی باید کابینت هوایی کرد که قشنگ باشه

    1. نسبت به نا همواری های داخل اشپزخانه و طراحی راجبش تصمیم گیری میشه اما قطعا کار های قشنگی میشه اجرا کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا