برقکاری ساختمان

علت روشن نشدن کولر گازی چیست؟

چرا کولر گازی روشن نمی شود؟

با گرم شدن هوا افراد بیشتری به استفاده از دستگاه های تهویه مطبوع و خنک کننده ها روی می آورند. انواع کولر گازی تنها وسیله در بسیاری از ساختمان هاست که گرمای طاقت فرسای تابستان را قابل تحمل می کند. قبل از رسیدن گرما لازم است تا کارهای نصب و سرویس کولر گازی انجام شود. بسیاری از مشکلات و خرابی ها به راحتی قابل تعمیر است. گاهی یک مشکل ساده می تواند علت روشن نشدن کولر گازی باشد. وقتی دستگاه روشن نمی شود با تعمیرکار کولرگازی تماس بگیرید تا بررسی کامل و همه جانبه ای انجام شود. اما قبل از این کار ابتدا موارد ذکر شده در ادامه مطلب را بررسی کنید. شاید با این توصیه ها مشکل به کلی برطرف شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دلیل اصلی روشن نشدن کولر گازی چیست؟

به طور معمول با زدن دکمه ON , OFF دستگاه های برقی روشن و خاموش می شوند. بنابراین وقتی این دکمه ها عمل نمی کنند اول به برق ساختمان توجه کنید. آیا برق شهری وصل است برق ساختمان چطور؟ وقتی به هر دلیلی قطعی یا خرابی در سیستم سیم کشی برق ساختمان وجود داشته باشد، دستگاه های برقی خنک کننده نیز روشن نمی شود. برق منبع اصلی تامین انرژی کولر گازی است. در صورت وجود برق، احتمال اشکال در مدار شکن کولرگازی را بررسی کنید. مدارشکن وسیله ای مهم در سیستم برق رسانی است. یکبار مدار شکن را قطع و وصل کنید شاید مشکل برطرف شود در غیر این صورت نیاز به بررسی تخصصی است. برای پیدا کردن  علت روشن نشدن کولر گازی تست مدارشکن را به این ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا همه کلیدهای مدار را خاموش کنید
  • بعد از چند دقیقه دوباره مدار را روشن کنید
  • اکنون کولرگازی را روشن کنید 

 از قطع و وصل کردن چند بار مدار خودداری کنید احتمال بروز آتش سوزی وجود دارد

علت روشن نشدن کولر گازی

علت روشن نشدن کولر گازی : خرابی ترموستات

ترموستات پنل کنترل کولر گازی روی دیوار است. خالی شدن باتری های ترموستات موجب می شود تا ترموستات کار نکند در این صورت با تعویض باتری مشکل برطرف می شود. چنانچه با عوض کردن باتری هنوز ترموستات روشن نمی شود احتمال خرابی سیم پیچی ترموستات وجود دارد. لازم است تا وجود هر گونه قطعی در سیم های داخلی ترموستات بررسی شود. این کاری نیست که بتواند به تنهایی آن را انجام دهید. با خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی هوم سرویز و یا تعمیر سیم پیچی کولر تماس بگیرید تا بلافاصله نزدیکترین تکنیسین به محل اعزام شود. تنظیم دمای کولر گازی به کارکرد صحیح ترموستات بستگی دارد.

کثیفی فیلترهای هوا علت روشن نشدن کولر گازی

فیلتر هوای کولر گازی وظیفه تصفیه و پاکسازی هوای دمیده شده به فضای داخل را بر عهده دارد. به طور متوسط فیلترها 3 ماه کارایی مطلوب دارند در هوای آلوده این زمان کمتر هم می شود. بهتر است در سرویس دوره ای کولر گازی فیلتر هم تمیز یا تعویض شود. در صورت عدم تعویض فیلتر کولر گازی، جریان حرکت هوا مسدود می شود. کم شدن جریان هوا موجب کمتر شدن خروج هوا از دستگاه می شود. در این صورت حتی امکان دارد اصلا دستگاه روشن نشود. با تعویض فیلتر، مشکل به طور کلی حل خواهد شد. هزینه تعویض فیلتر چندان زیاد نیست ولی کثیف بودن فیلتر می تواند دستگاه را از کار بیندازد. همچنین می توانید با مایع شستشوی کولر گازی آنرا تمیز کنید.

تعمیرات کولر گازی خارجیبررسی علت روشن نشدن کولر گازی

 بررسی مسیر تخلیه و عیب یابی دستگاه

سیستم کولرگازی طوری است که رطوبت هوا را می گیرد. این رطوبت به شکل قطرات آب از قسمت زیرین و سینی کولر گازی به بیرون هدایت می شود. اگر آب اضافی خارج نشود سینی پر از آب شده و سوییچ جریان برق قطع می شود. با قطع شدن سوییچ، دستگاه خاموش می شود تا آب از کولر سرریز نشود. امکان مسدود شدن مسیر تخلیه در مرور زمان وجود دارد. در صورت مسدود شدن این مسیر، سینی تخلیه نیز پر می شود. در صورت عدم پیش بینی یک مسیر دوم برای تخلیه سینی، دستگاه روشن نمی شود. با تمیز کردن سینی تخلیه و رفع مشکل انسداد مسیر تخلیه می توان سوییچ جریان را به حالت قبل برگرداند. در این صورت دوباره با زدن دکمه روشن، دستگاه کولر گازی شروع به کار خواهد کرد.

ایراد در خازن اصلی ترین علت روشن نشدن کولر گازی

خازن قطعه ای الکتریکی در کولرگازی است که انرژی الکتریکی و برق را ذخیره می کند. انواع خازن با صفحات فلزی یا الکترولیت در دستگاه های برقی و کولرگازی وجود دارد. خازن سیگنال های متناوب را عبور می دهد و تغییرات ولتاژ را تنظیم می کند. در واقع می توان گفت خازن تامین کننده برق مورد نیاز کولرگازی است. به عبارتی برق وارد خازن شدن و پس از خروج به مصرف کولر گازی می رسد. در صورتی که برق به کولر نرسد، دستگاه روشن نمی شود. نرسیدن برق به کولر گازی در بخش اولی این مطلب توضیحاتی داده شد. در صورت نیاز یکبار دیگر بخش اول همین مطلب را مطالعه کنید. هر گونه اشکال و ایراد و خرابی خازن نیز موجب می شود که با زدن دکمه روشن، دستگاه شروع به کار نکند.

خازن از قطعات قابل تعویض در کولر گازی است و بعد از عوض کردن خازن کارایی دستگاه مثل قبل خواهد شد

نصب و راه اندازی کولر گازی در تهرانعلت روشن نشدن کولر گازی

تعرفه نصب و تعمیر کولر گازی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر گازی

خدمات نصب و سرویس کولر گازی هوم سرویز

نصب و راه اندازی کولر گازی از سرویس های تابستانی هوم سرویز است. این سرویس در حال حاضر در شهرهای مختلف ارایه می شود و در همه مناطق سفارش می پذیرد. عیب یابی و تعمیر کولر گازی و اسپلیت توسط بهترین تعمیرکاران انجام می شود. در مورد قطعات تعویضی حتی الامکان سعی شده از قطعات اصل و گارانتی دار استفاده شود. خدمات کولر گازی هوم سرویز شامل نصب پایه دیواری یونیت خارجی، نصب پایه زمینی، داکت کشی و کابل کشی کولرگازی و همچنین نصب پنل کولر گازی توسط نصابان حرفه ای، پیدا کردن نشتی گاز و وکیوم کامل دستگاه می باشد. با نصب اپلیکیشن هوم سرویز به صدها سرویس کاربردی درب منزل دست پیدا می کنید. خدمات نصب و راه اندازی کولرگاری و سرویس دوره ای و تعمیرات کولر نیز از طریق اپ این سامانه در دسترس عموم قرار دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا