نظافت و پذیرایی

7 راه خشک کردن فرش خیس ✔️ قالیشویی و خشکشویی فرش در منزل

یک نشتی ساده می تواند فرش های نفیس تان را در معرض آسیب جدی قرار دارد. رطوبت دشمن خاموش قالی هاست و سالانه خسارت زیادی به بار می آورد. در بسیاری از اوقات حتی متوجه خیس شدن فرش ها هم نمی شویم. شوفاژی که چکه می کند، لوله های پوسیده و … به مرور سطح زیادی از فرش را خیس می کند.  بنابر تشخیص کارشناس خدمات قالیشویی، پیچیدن بوی نامطبوع در داخل خانه می تواند به علت خیس بودن فرش باشد. این بو شبیه به بوی پارچه خیس، کپک زدگی و کهنگی است. تغییر رنگ فرش در برخی نقاط نیز هشداری برای خیس بودن فرش است. آیا به تازگی علائم آلرژی در اعضای خانواده زیاد شده است؟ این موضوع می تواند مربوط به کپک داخل الیاف فرش خیس باشد. برای خشک کردن فرش هر چه زودتر اقدام کنید تا مشکلات بیشتری پیش نیاید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا باید فرش خیس را خشک کنیم؟

اگر به هر علتی قسمتی از فرش خیس یا نمدار شد چه کار می کنید؟ به نظرتان اگر قالی را خشک نکنیم چه اتفاقی در انتظارمان است؟ حتی کوچکترین خیسی و تری وارد الیاف فرش شده و به سختی خارج می شود. در این شرایط نباید فرش را به حال خود رها کنیم زیرا عواقب ناخوشایندی در انتظارمان است. قبل از هر چیزی در نظر داشته باشید که رطوبت داخل تار و پود فرش موجب پوسیدگی آن شده و خسارات مالی زیادی وارد می کند. نکته مهم تر از جهت بهداشتی است به این صورت که هر چقدر فرش را جارو می کشید باز هم بوی رطوبت در فضا می پیچد. رطوبت، گرما و تاریکی موجب رشد قارچ و کپک در الیاف فرش می شود. در این صورت از بین بردن این سموم کار ساده ای نیست. قارچ و کپک به انسان و حیوانات خانگی آسیب می زنند.

برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتما با نزدیکترین قالیشویی تماس بگیرید تا فرش ها را شسته و خشک شده تحویل دهد.

قیمت قالیشویی سال ۹۹ (به روز شده)

خشک کردن فرشخدمات قالیشویی در تهران

راه های خشک کردن فرش خیس

به محض اینکه متوجه خیس بودن فرش شدید برای خشک کردن آن اقدام کنید. هر چه زمان بیشتری از دست دهید احتمال آسیب به فرش بیشتر است. در ادامه راه های صحیح خشک کردن رطوبت فرش را بررسی می کنیم. قبل از هر کاری باید رطوبت اضافی را بردارید.

1-از بین بردن رطوبت فرش

در شرکت های قالیشویی برای حذف کامل رطوبت از دستگاه های مخصوص مکنده و خلا استفاده می شود. مکش جاروبرقی خانگی نیز برای گرفتن آب روی فرش کارایی خوبی دارند. برخی از جاروبرقی های جدید دوکاره هستند این دستگاه ها دارای محفظه جداگانه برای آشغال های خشک و تر بوده و برای گرفتن آب روی فرش به کار می روند. اگر لیوان اب روی فرش پذیرایی برگشت می توانید با همین جاروهای دوکاره، آب را خشک کنید. 

توجه: جاروبرقی های معمولی برای گرفتن آب طراحی نشده اند. امکان سوختن موتور جاروبرقی در مجاورت رطوبت وجود دارد.

2-برداشتن لوازم خیس روی فرش

مبلمان و هر وسیله ای که روی فرش قرار داده اید را از نظر خیس بودن و رطوبت بررسی کنید. اشیا خیس روی فرش موجب می شوند که رطوبت روی فرش باقی بماند. شاید مجبور شوید برخی از لوازم را به طور کلی از محل خارج کنید. رطوبت به لوازم چوبی نیز صدمات جبران ناپذیری وارد می کند. با برداشتن این لوازم هوا به قسمت های داخلی فرش نفوذ می کند.

3-خشک کردن فرش با جریان هوا

 ایجاد جریان هوا برای از بین رفتن بو و رطوبت فرش ایده آل است. اگر فضای کافی در اختیار دارید فرش را روی بند آویزان کنید تا در معرض هوا، خشک شود. این ساده ترین کار است اما در شرایط فعلی بسیاری خانه ها چنین فضایی ندارند. در این صورت با باز کردن پنجره ها امکان تبادل هوا را ایجاد کنید. از دستگاه تهویه هوا نیز می توانید برای این منظور کمک بگیرید

بهترین قالیشویی تهران در محله شما

ترفندهای خشک کردن فرشخشک کردن فرش

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

4- از بین بردن قارچ و کپک با بخار هوا

پیش از این ذکر شد که بوی نامطبوع فرش خیس ناشی از رشد قارچ و کپک درون الیاف آن است. بهترین راه برای خلاص شدن از این بوی ناخوشایند شستشوی فرش در قالیشویی است. اما اگر دستگاه بخارشوی خانگی هم در اختیار دارید می توانید با بخار و دمای بالا، سموم داخل تار و پود قالی را از بین ببرید. بخار تمیز کننده اسپور قارچ و کپک مرده است. فراموش نکنید پنجره ها را برای تهویه هوا باز بگذارید.

5-  خشک کردن فرش با تعویض زیر فرشی ها

در بیشتر موارد آب به زیر فرش هم نفوذ کرده است. برای مثال وقتی یک پارچ آب روی زمین می افتد خیلی سریع آب ناپدید می شود. علت اینست که آب به داخل بافت فرش و حتی لایه زیر ان نفوذ کرده است. در چنین مواردی بلافاصله فرش را برگردانده و هر چیزی که زیر فرش قرار دارد را بردارید. یک تکه موکت نمدی خیس در زیر فرش می تواند منشا ایجاد قارچ و کپک باشد.

6- جوش شیرین برای حذف بو و رطوبت

جوش شیرین در به دام انداختن رطوبت باقی مانده در الیاف فرش، معجزه می کند. مقدار زیادی جوش شیرین را روی محل مرطوب ریخته و حداقل نیم ساعت فرش را به حال خود باقی بگذارید. پس از این زمان با استفاده از جاروبرقی، جوش شیرین ها را از روی فرش پاک کنید. خواهید دید که اثری از رطوبت و بوی نامطبوع در فرش باقی نمی ماند.

7-خشک کردن فرش با دستمال توالت

برای جلوگیری از ایجاد قارچ و کپک هر چه سریع تر رطوبت فرش را از بین ببرید. پس از انجام کارهای قبلی برای اطمینان از خشک شدن کامل فرش از دستمال توالت استفاده کنید. چندین لایه دستمال کاغذی را زیر و روی فرش پهن کنید تا دستمال ها خیلی راحت رطوبت فرش را خشک کنند.

قیمت قالیشویی و خدمات قالیشویی در تهران چقدر است؟

آموزش خشک کردن فرش خیسخشک کردن فرش و گرفتن آب اضافی

تعرفه خدمات قالیشویی هوم سرویز

قیمت قالیشویی
قیمت موکت شویی
قیمت رفوگری فرش

خدمات قالیشویی و خشکشویی فرش در تهران

شستشوی فرش از سرویس های فعال هوم سرویز در همه مناطق تهران است. پس از ثبت سفارش رایگان از طریق اپلیکیشن این سامانه هماهنگی برای بازدید و حمل فرش به محل قالیشویی انجام می شود. طبق یک زمانبندی مشخص بین ساعات 8 الی 12 همیار برای دریافت فرش مراجعه می کند. پس از بررسی، تحویل فرش در بازه زمانی تعیین شده بین ساعات 12 الی 18 انجام خواهد شد. قیمت گذاری دقیق پس از اعزام کارشناس و با توجه به سرویس های اضافی درخواستی، انجام می شود. خدمات قالیشویی شامل شستن فرش ماشینی و دستباف به همراه سرویس های اعلاشویی، رفوگری و ترمیم، لکه برداری، شستشوی قالیچه، کناره و فرش ابریشم می باشد. به طور معمول دو روز کاری پس از دریافت، فرش ها تحویل داده می شود.

این سرویس همراه با گارانتی 100 درصد ارائه می شود! بنابراین با خیال راحت قالی های نفیس را برای شستشو به متخصصین بسپارید.

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس قالیشویی از اپلیکیش هوم سرویز استفاده کنید

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا